Konu
:
Buharlı Otomobil Hakkında
Yalnız Mesajı Göster
Buharlı Otomobil Hakkında
10-15-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Buharlı Otomobil Hakkında
Buharlı Otomobil Hakkında
Karayolunda kullanılmak üzere tasarlanmış ısı enerjisini mekanik enerjiye çeviren dıştan yanmalı motor olan buhar makinesinın verdiği enerji ile hareket eden tekerlekli kara taşıtı, buhar enerjili otomobil
Bilinen ilk örnek Fransız mühendis Nicolas Joseph Cugnot tarafından yapılan Fardier’dir
Nicholas Joseph Cugnot küçük ölçekte yaptığı iki kazanlı Newcomen makinesini üç tekerlekli bir arabaya yükleyerek 1769 yılında deneme yapmıştır
Fakat buharlaşma yoluyla azalan kazan suyunu yenileyecek bir sistem olmadığından araç 15 dakikada bir durmak ve su ikmali yapıp suyun kaynamasını beklemek gerekmekteydi
2,5 tonluk askeri topları taşıması düşünülen araçtan bu problem yüzünden vazgeçilmesine sebep oldu Halen Birmingham Müzesinde bir makine, buharlı araçlar üzerinde 1790’lı yıllarda William Murdock’un da çalışmış olduğunu göstermektedir
William Murdock’ın yapmış olduğu araç yüksek basınçlı kazan ve bir çift-etkili Watt makinesiyle hareket etmekte idi
Buharlı otomobillerin gelişmesine etki eden en büyük problemlerden birisi , aracı hareket ettirecek yüksek basıncı elde etmek ve bunun sürekliliğini sağlamaktı
Oliver Evans tarafından yapılmış bir sistemle bu problem bir nebze olsun giderilmiştir
Oliver Evens yaptığı sistemi bir arabaya uygulayarak Philadelphia sokaklarında aracıyla dolaşmıştır
Fakat bu başarıyı ticari anlamda değerlendirememiştir
Oliver Evans’ın yaptığı makinanın projelerini daha sonra Richard Trevithick eline geçirdi
Richard Trevithick kuzeni Vivian ile birlikte, Evens'in makinesinden yararlanmayı bildi ve atölyelerinde onunkine çok benzeyen arabalar imal ederek piyasaya sürdü
Bu buharlı ilk otomobil, Camborne (Cornoualles) Plymouth arasındaki 120 km
'lik yolu, saatte yaklaşık olarak 16 km
hızla gitmeyi başardı
Kendi türünde başarılı olan bu araç, Londra Sergisinde de gösterildi
Richard Trevithick de Oliver Evens gibi yaptığı araından ticari başarıyı yakalayamadı
1860 lı yıllarda İngiltere’de yol yapımında kullanılan silindirler buhar enerjisi ile hareket etmekte idiler
Yine bu tarihlerde yapılan Lokomobilden özellikle tarım alanında faydalanılmıştır
Birinci dünya savaşından önce özellikle İngiltere Londra da çok sayıda buharlı otobüs işletilmekte idi
Bütün bu gelişmelere rağmen buharlı otomobillerde gerekli teknik başarı yakalanamamış , ticari anlamda başarı yakalanamamıştır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul