Konu
:
Mardin İlinin Ekonomisi
Yalnız Mesajı Göster
Mardin İlinin Ekonomisi
10-14-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Mardin İlinin Ekonomisi
Mardin ilinin ekonomisi
Mardin ilinin ekonomisi
Mardin ilinin ekonomisi geniş ölçüde tarıma dayanır
Fakat tarım yeteri kadar gelişmemiştir
Faal nüfûsun % 80’ine yakını tarım sektöründe çalışır
Sanâyi geri kalmıştır
Tarım: Modern tarım araçları ve usûllerinin kullanılmasına yeni başlanmıştır
Başlıca tarım ürünleri buğday arpa pirinç nohut ve pamuktur
Dicle Nehri kıyısında sebzecilik yapılır
Turfanda sebzecilik de gelişmiştir
En çok domates patlıcan hıyar kavun-karpuz ekilir
Meyve üretiminde üzüm başta gelir
Ceviz nar antepfıstığı da yetişir
Mardin’e üzüm diyarı diyenler vardır
150 bin tonu geçen üzüm istihsali ile Türkiye’de dördüncü sıradadır
Karpuz da onuncu sırada yer alır
Hayvancılık: Hayvancılığın il ekonomisinde önemli yeri vardır
Tarım üretiminin üçte biri hayvancılıktan sağlanır
Yerli göçerler hayvanlarıyle yaylayla ova arasında göç ederler
Devamlı yerleşim merkezi olmayan göçebe aşiretler vardır
Ormancılık: Mardin orman bakımından fakir sayılır
200 bin hektarlık orman ve fundalık alanı vardır
Ormanların hepsi bozuk baltalık orman sınıfına dahildir
Mâdenleri: Mardin ili mâden bakımından da fakir sayılır
İlde sâdece linyit ve fosfat işletilir
Güneydoğu Anadolu Fosfatları İşletmesinin merkezi Mazıdağı’dır
Senede 250 bin ton cevher üretilir
Linyit üretimi çok azdır
Sanâyi: Mardin sanâyi bakımından az gelişmiş bir ildir
Sanâyi kuruluşları 15 civarında olup bunlar devlet desteği ile 1968’den sonra kurulan sanâyi tesisleridir
Başlıca sanâyi kuruluşları Güneydoğu Anadolu Fosfatları Mazıdağ İşletmesi Mardin Yem Fabrikası Çimento Fabrikası Nusaybin Pamuk İpliği ve Dokuma Sanâyii Et Kombinası Kızıltepe İplik Fabrikası Çırçır ve Prese Fabrikası ile un fabrikalarıdır
Ulaşım: Karayolları: Mardin karayolları ağının kavşak noktalarından biridir
E-24 karayolu ile Urfa ve Gaziantep üzerinden Adana’ya; 69 numaralı yol ile Diyarbakır ve Elazığ üzerinden İç Anadolu ve Kuzeydoğu Anadolu’ya; E-24 karayolu ile doğuya uzanarak Nusaybin Cizre ve Silopi’den sonra Irak topraklarına geçer
Devlet yollarının uzunluğu 952 km il yolları 370 km’dir
Demiryolu: Bağdat-Berlin demiryolu Mardin ilinden geçer
Ana yoldan ayrılan 30 km’lik bir hatla Mardin bu hatta bağlanır
Havaalanı yoktur
Diyarbakır Hava alanından faydalanılır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul