Yalnız Mesajı Göster

İstanbuldaki Vapur İsimleri

Eski 10-13-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İstanbuldaki Vapur İsimleri




Moda, Burgaz, Kadıköy Vapurları

Moda Vapuru Osmanlı Seyr-i Sefahin idaresi tarafından Fransa, Marsilya’da Atl & Chantier de Provence Port de Bouc tezgâhlarında 1912’de buharlı yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır Moda Vapurunun Burgaz ile Kadıköy isimli iki benzeri daha vardır 1928’de bu vapurların Kalamış ve Heybeliada isimli iki eşi daha yaptırılmıştır

Bu vapurlar 697 grostonluk olup, uzunlukları 612 m, genişlikleri 91 m, su kesimleri de 34 m idi Vapurlar 700 beygirlik iki buhar makineli idi Çift uskurlu olup, saatte 10 mil hız yapıyorlardı

Köprü-Kadıköy, Köprü-Adalar-Yalova hatlarında çalışmışlardır Moda Vapuru 15 Aralık 1967’de hizmet dışı bırakılmış, 31 Mayıs 1968’de Hüseyin Bingöl firmasına satılmıştır

Günümüzdeki Moda Vapuru Haliç Tersanesi’nde motorlu yolcu vapuru olarak 1986’da yapılmıştır Bu vapur 456 grostonluk olup, 582 m uzunluğunda, 106 m genişliğindedir Su kesimi ise 24 m dir Pendik-Sulzer yapımı 750 beygir gücünde i,ki adet dizel motorla çalışmaktadır Çift uskurlu olan bu vapur saatte 14 mil hız yapmaktadır 1500 yolcu kapasitelidir

Kalender Vapuru

Kalender Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere Newcastle’de, Hawthorn, Leslie&Co Ltd tezgâhlarında buharlı yolcu vapuru olarak 1911’de yapılmıştır Vapur 453 grostonluk olup, 464 m uzunluğunda, 79 m genişliğinde idi Su kesimi 31 m idi 440 beygir gücünde iki buhar makinesi vardı Çift uskurlu olan vapur saatte 125 mil hız yapıyordu

Boğaziçi’nde yolcu taşıyan bu vapur 1981’de Gezici Atatürk Müzesi haline getirilmiştir 25 Haziran 1984’te hizmet dışı bırakılmış, 1986’da da satılmıştır

Bu vapurun Güzelhisar isimli bir de eşi bulunuyordu

Kalamış Vapuru

Kalamış Vapuru Türkiye Seyr-i Sefain İdaresi tarafından Fransa, Marsilya’da Chantiers de Provence Port de Bouc tezgâhlarında 1928’de eşi Heybeliada Vapuru ile birlikte yapılmıştır Daha sonra aynı tezgâhlarda Burgaz, Kadıköy, Moda vapurları da yapılmıştır

Kalamış Vapuru 699 grostonluk olup, 612 m uzunluğunda 92 m genişliğinde, su kesimi de 33 m idi Her biri 350 beygir gücünde olmak üzere iki buhar makinesi olan vapur çift uskurlu, saatte 10 mil hız yapacak kapasitede idi

Kalamış Vapuru 1960 yılında kadro dışı bırakılarak satılmıştır Kalamış isimli günümüzdeki vapur ise Haliç Tersanesinde motorlu olarak 1987 yılında yaptırılmıştır Bu vapur 456 grostonluk olup, 1500 yolcu kapasitelidir Uzunluğu 582 m, genişliği de 106 m dir Su kesimi ise 24 m dir Pendirk-Suzer yapımı 759 beygir gücünde iki adet dizel motor ile çalışmakta olup, saatte 14 mil hız yapmaktadır

Tarabya Vapuru

Tarabya Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Tarabya Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Beylerbeyi Vapuru

Beylerbeyi Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Beylerbeyi Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Tophane Vapuru

Tophane Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Tophane Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Beşiktaş Vapuru

Beşiktaş Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1853 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Beşiktaş Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1854 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

İstinye Vapuru

İstinye Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

İstinye Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Kandilli Vapuru

Kandilli Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Kandilli Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1864 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Beykoz Vapuru

Beykoz Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Beykoz Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1875’te Osmanlı Bahriyesine satılarak Gör ismi verilmiştir

Anadolu Vapuru

Anadolu Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1857 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Anadolu Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1857 yılında hizmete girmiş, 1858 yılında Haliç Tersanenin hizmet işlerinde kullanılmaya başlandı ve 1865’te de hizmet dışı bırakılmıştır

Galata Vapuru

Galata Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1860 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Galata Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1860 yılında hizmete girmiş, 1902’de de hizmet dışı bırakılmıştır

Büyükdere Vapuru

Büyükdere Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, East Cowes’de, John Robert White tezgâhlarında 1860 yılında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Büyükdere Vapuru ahşaptan, yandan çarklı olup, 1860 yılında hizmete girmiş, 1899’da da hizmet dışı bırakılmıştır

Beyazıt Vapuru

Büyükdere Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, MWigram tezgâhlarında 1863 yılında yaptırılmıştır

Beyazıt Vapuru ahşap, yandan çarklı yolcu vapuru olup, 1863’te hizmete girmiş, 1898’de de hizmet dışı bırakılmıştır






Alıntı Yaparak Cevapla