Yalnız Mesajı Göster

İstanbuldaki Vapur İsimleri

Eski 10-13-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İstanbuldaki Vapur İsimleri




Nusret Vapuru

Nusret Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1874 yılında İngiltere, Londra’da R & HGreen tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Nusret Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1874 yılında hizmete girmiş, 1916 yılında bir Rus deniz altısı tarafından tahrip edilmiştir

Gayret Vapuru

Gayret Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere, Londra’da R & HGreen tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Gayret Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1872 yılında hizmete girmiş, 1915 yılında bir Rus savaş gemisi tarafından batırılmıştır

Refet Vapuru

Refet Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere’den getirilerek Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir

Refet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1905 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Amed Vapuru

Amed Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1872 yılında İngiltere’den getirilerek Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir

Amed Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1872’de hizmete girmiş, 1905 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

İşgüzar Vapuru

İşgüzar Vapurunun parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1881 yılında İngiltere’den getirilerek, İstanbul’da Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir

İşgüzar Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1881’de hizmete girmiş, 1930 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Mirgün Vapuru

Mirgün Vapuru, parçaları Şirketi Hayriye tarafından 1881 yılında İngiltere’den getirilerek, İstanbul’da Hasköy Fabrikasında monte edilmiştir

Mirgün Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı 1881’de hizmete girmiş, 1910 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

İhsan Vapuru

İhsan Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1890 yılında İngiltere, Londra’da R & HGreen tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

İhsan Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1890 yılında hizmete girmiş, 1916 yılında bir Rus deniz altısı tarafından tahrip edilmiştir

Şükran Vapuru

Şükran Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1890 yılında İngiltere, Londra’da R & HGreen tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Şükran Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1890 yılında hizmete girmiş, 1915 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Neveser Vapuru

Neveser Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, Londra’da JWThames tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Neveser Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1890 yılında hizmete girmiş, 1917 yılında Sakarya Nehri girişinde batmıştır

Rehber Vapuru

Rehber Vapuru Şirketi Hayriye tarafından İngiltere, Londra’da JWThames tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Rehber Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1890 yılında hizmete girmiş, 1915 yılında Sakarya Nehri girişinde batmıştır

Metanet Vapuru

Metanet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından, 1893 yılında İskoçya, Glaskow’da Napier Shanks & Bell tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Metanet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1893 yılında hizmete girmiş, 1916 yılında Karadeniz Ereğlisi limanında batmıştır

Resanet Vapuru

Resanet Vapuru Şirketi Hayriye tarafından, 1892 yılında İskoçya, Glaskow’da Napier Shanks & Bell tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Resanet Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1892 yılında hizmete girmiş, 1916 yılında da hizmet dışı bırakılmıştır

Resan Vapuru

Resan Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1895 yılında İngiltere, Londra’da R & HGreen tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Resan Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1895 yılında hizmete girmiş, 1916 yılında da hizmet dışı kalmıştır

Rüçhan Vapuru

Rüçhan Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1895 yılında İngiltere, Londra’da R & HGreen tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Rüçhan Vapurunun teknesi saçtan, yandan çarklı idi 1896 yılında hizmete girmiş, 1916 yılında da hizmet dışı kalmıştır

Dilnisin Vapuru

Dilnisin Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1903 yılında İskoçya, Glasgov’da Fairfield Shipb Cop tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Dilnisin Vapurunun teknesi çelik saçtan, yandan çarklı, tek uskurlu idi 1903 yılında hizmete girmiş, 1966 yılında da hizmet dışı kalmıştır

Hale Vapuru

Hale Vapuru Şirketi Hayriye tarafından 1904 yılında İskoçya, Glasgov’da Fairfield Shipb Cop tezgâhlarında yolcu vapuru olarak yaptırılmıştır

Hale Vapuru yandan çarklı, tek uskurlu idi 1904 yılında hizmete girmiş, 1919 yılında sökülmek üzere satılmıştır






Alıntı Yaparak Cevapla