Yalnız Mesajı Göster

Namaza Başlamada Nefsin Ve Şeytanların En Çok Kullandığı Engel: ‘Ya Hep Ya Hiç!’

Eski 10-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Namaza Başlamada Nefsin Ve Şeytanların En Çok Kullandığı Engel: ‘Ya Hep Ya Hiç!’






Ya hep ya hiç mantığı en çok kumarda kendisini belli eder İşte o görünen kararlılık, cesaret, gözü peklik sadece kumarcılara özgüdür Kumarcı varını yoğunu kaybetmedikçe rahatlamaz Kumarcının bu zaafı, sadece ona özgü değildir Her insanda tohum halinde mevcuttur Yeter ki insan kumar illetine bulaşsın Hemen bu zaaf kendisini belli eder Açgözlü ve bencil nefis, insana bir canavar gibi hâkim olarak çılgınlaşır İnsanı sıfıra, hatta onun altına da indirebilir Rezil eder Ya dünya onun olacak ya da hiç

Ya hep ya hiç mantığı ve felsefesi ile namaz kılmayan Müslümanlar adeta ebedi hayatlarıyla kumar oynamaktadırlar

Sosyal hayatlarında tesettürü kullanmayan inançlı kadınların bazıları namaz kılmayı da bir türlü başaramazlar İsterler ama namaz onlara nasip olmaz Suçluluk duygusuyla yönlerini Allah’a (cc) döndüremezler Ya hep ya hiç mantık ve felsefesi ile elleri ve kolları adeta bağlanmış olur Hâlbuki sadece namazda tesettürlü olmaları yetişir Elbette sosyal hayatta tesettür Allah’ın (cc) emridir Ona riayet etmemenin günahı ayrı bir konudur Ama namaz kılmamanın gerekçesini buna bağlamak doğru değildir Sosyal hayatında tesettürlü olamayan bir bayan da pekâlâ namazda tesettür kaidelerine uyarak namazını kılabilir

Çeşitli günahların pençesinde kıvranan nice Müslüman da tıpkı yukarıda sözünü ettiğimiz tesettürlü kadınlar gibi ya hep ha hiç mantığı ve felsefesi ile bir türlü namaza başlayamazlar Beş vakit namaza ancak günahlarına tövbe ettikten sonra başlayacaklarını düşünürler Halbuki tövbe nimetini insana ihsan eden Allah Celle Celaluhudur İnsan ucundan kıyısından namaza yaklaşırsa Allah (cc) ona belki bu nimeti de nasip edecektir Zira namaz insanı hayâsızlıklardan ve kötülüklerden alıkoyar (bk Ankebut suresi, 45)

Bazı baba ve anneler de evlatlarının namaza yönelmelerinde ya hep ya hiç mantığı ve felsefesi ile hareket ettikleri için farkında olmadan onların namaza başlamalarına engel teşkil ederler Hatta çocuklarının tamamen namazdan uzaklaşmalarına bile neden olabilirler Hâlbuki çocukların ve gençlerin duruma göre sadece farz namazı bile kılmaları büyük bir kazançtır

Peygamberimizin (sas) buyurduğu şu altın kural kulaklara küpe olmalıdır: ‘Güzel amelin az da olsa devamlı olanı makbuldür

Ekonomide kapitalizm bu felsefenin, yani ya hep ya hiçin ürünüdür Müslüman’ın amacı dünya nimetlerini kısmi bir yardımlaşma ve paylaşma ile kardeşlerine de vermektir Kapitalistin tek derdi sermayesini artırmaktır Yığınlar acından ölse de gerçek bir kapitalist bir kuruşunu başkalarıyla paylaşmak istemez Çünkü sermayeyi eksilten her şey bir tehlikedir Onun bir böcek gibi ezilmesi gerekir Ya sermaye ya da hiç derler Orta yola, İslam’ın ekonomik kurallarına (özellikle işsizliğin sonu olan faiz yasağı ile devlet tarafından mecburi olarak zenginden alınıp yoksula verilen ve bir çeşit fon oluşumu özelliği taşıyan zekât ve yardımlaşmaya) pek sıcak bakmazlar İslam dininin öngördüğü ekonomik düzeni sermayeleri için tıpkı komünizm gibi bir tehlike olarak görürler Kapitalist devletlerin, halkları Müslüman devletlere karşı olan temel fobilerinin, kaygılarının ve korkularının nedeni de budur

Ya hep ya hiçin felsefesi ise şeytandan gelir Şeytan Aleyhillane, Hz Âdem Aleyhisselam yaratıldığında cennette onunla beraber rahat bir hayatı yaşıyorken, yaşayacakken ya hep ya hiç mantığı ve felsefesi ile hareket ederek ya cennet tamamen benim olsun ya da cenneti hiç istemiyorum diyerek Allah’ın emrine karşı gelmiştir


Alıntı Yaparak Cevapla