Yalnız Mesajı Göster

Rasulullah'ın Hacc'ı Ve Sonuçları

Eski 10-11-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Rasulullah'ın Hacc'ı Ve Sonuçları






"Müzdelife'ye gelince orada, bir ezan ve iki kamet ile akşam ve yatsı namazları kıldı Aralarında başka namaz kılmadı Sonra sabaha kadar yatıp uyudu Sabahın ağardığının farkına varınca, bir ezan ve kametle sabah namazını kıldı Sonra yine Kasva'ya bindi, Mescid-i Haram'a gelince kıbleye dönüp dua etti Allahı tevhid edip, tekbir ve tehlil getirdi Sabah tam aydınlanıncaya kadar orada durdu Güneş doğmadan önce ayrıldı Abbasın oğlu Fadl'ı devesinin sırtına aldı Fadl, güzel saçlı, beyaz ve yakışıklı idi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem oradan hareket edince yolda develer üstünde bir takım kadınlar kendisine rastladı Fadl onlara bakmaya başlamıştı Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem (bakmaması için) elini Fadl'ın yüzüne koydu Bu sefer Fadl, bakmak üzere yüzünü diğer tarafa çevirdi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem de baktığı taraftan yüzünü çevirmek için yine elini Fadl'ın yüzünü çevirdiği tarafa koydu"

"Batn-ı Muhassir'e gelince yürüyüşünü hızlattı Sonra Cemre-i Kübra'ya çıkan orta yolu tuttu Ağaç yanındaki cemre'ye gelince, her birine atarken tekbir getirerek yedi çakıl taşı attı Bakla tanesi büyüklüğünde olan taşları vadinin ortasından attı, sonra kurban kesme yerine geldi Orada kendi eliyle tam altmış üç deve kesti Ötekilerini kesme işini Ali'ye bıraktı Kurbanlarına onu da iştirak ettirdi Sonra her kurbandan birer parçacık alınmasını emretti Alıp bir kapta pişirdiler, her ikisi de kurbanların etinden yiyip çorbasından içtiler"

Bundan sonra Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem hayvanına binip Kâbe'ye gitti İfada tavafını yaptı Öğle namazını Mekke'de kıldı Zemzem kuyusu etrafında sakalık vazifesini gören Abdülmuttalib oğulları yanına geldi ve "Çekiniz suyu, çekiniz Ey Abdülmuttalip oğulları! İnsanların sakalık (su verme) vazifenizi alıp, size galip gelmelerinden korkmasam sizinle birlikte ben de su çekerdim" dedi Bunun üzerine kendisine bir kova içinde su takdim ettiler, bu sudan içti" (Hadisi Müslim ve Ebu Davud rivayet etmiştir)

Hadisin Sonuçları:

Alimler şöyle demiştir: "Bil ki bu hadisin ihtiva ettiği fıkhi hükümler üzerinde söz etmiş ve ondan çok mesele çıkarmışlardır Hatta İbnü'l Münzir bu hadis hakkında bir büyük cüz kitap yazmış, bu kitapta hadisten yüz elli küsür çeşitli fıkhi mesele çıkarmış, "daha incelense fazla da bulunabilir", demiştir"Alimler dediler ki: Bu hadisten delalet yoluyla şu hükümler çıkarılabilir:

Hayızlı ve nifaslı kadınlara ihrama girmek için yıkanmak sünnettir Onlara sünnet olunca diğerlerine evla yoluyla sünnet olur Hayızlı ve nifaslı kadınlar kuşak kullanırlar ve kanın geldiği yeri uzun ve genişçe bir bezle kapatarak, bezin bir ucunu arkadan diğer ucunu önden olmak üzere bedendeki kuşağa bağlarlar Hayız ve nifaslı kadınlar ihrama girebilirler

İhrama farz veya nafile bir namazın sonunda girilir İhrama giren yüksek sesle telbiye getirir Telbiyeyi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in yaptığı kadar yapmak müstehab ise de ziyade edilmesinde de bir beis yoktur

Ömer (ra) telbiyeye şunları ilave etmiştir: Tekrar tekrar icabet sana, ey nimet ve güzel fazilet sahibi, senden korkarak ve sana can atarak tekrar tekrar icabet sana

Haccın ilk tavafını (kudum tavafı) yapması için Mekke'ye gitmesi gerekir Tavaftan evvel Hacer-i Esved'i selamlaması, sonra tavaf ederek ilk üç şavtında (remel) acele yürümesi gerekir Remel; yürümeye yakın süratli gidiştir ki, bu da koşmaktır Bu koşmayı Rukn-i Yemani'nin dışındaki yerlerde yapar Sonra normal yürüyüşle dört şavt daha yürür

Tavafı bitirdikten sonra Makam-ı İbrahim'e gelerek "Makam-ı İbrahim'den bir namazgah edinin" (Bakara: 125) ayetini okur Sonra Makam-ı İbrahim'i Beytullah ile kendi arasına alarak iki rekat namaz kılar Bu namazda Fatiha'dan sonra ilk rek'atta Kâfirun, ikinci de İhlâs suresini okur

Bu hadis, Mescid-i Haram'a girerken olduğu gibi çıkarkende öpüp el sürmenin (istilam) sünnet olduğuna delalet eder İstilamın sünnet olduğunda alimler müttefiktirler

Tavaftan sonra sa'y yapılır Buna Safa'dan başlanır ve dağın üzerine çıkarak kıbleye doğru dönülür Irada hadiste geçen zikirle Allah zikredilir ve hadiste geçen dua üç defa tekrarlanır Safa ve Merve arasındaki vadide remel yapılır Buna iki mil arası derler Remel, sadece ilk üç şavtta değil, kudum tavafında olduğu gibi yedi şavtın her birinde meşrudur Safaya çıkıldığı gibi Merve'ye de çıkılır Orada da Safa'da olduğu gibi dua yapılır

Bu kadarla umre tamam olur Eğer bundan sonra hacı tıraş olur, yahut saçını kısaltırsa, ihramdan çıkmış olur Ashabı kiram da böyle yapmışlardır Çünkü Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem onlara haccı bozup umreye niyetlenmelerini emretmiştir Haccı kıran yapanlar ise traş olmaz, saç kısaltmazlar Onlar ihramlı olarak devam ederler Sonra Zilhicce'nin sekizinci günü, yani tevriye günü umrenin ihramından çıkan kimse, hacc yapmak isterse ihrama girer Bu ve haccı kıran yapan Mina'ya gider

Mina'da beş vakit namaz kılmak ve bu gece, yani Zilhicce'nin dokuzuncu gecesi Mina'da geceyi geçirmek sünnettir Arefe günü Mina'dan güneş doğduktan sonra çıkmak sünnettir Nebi aleyhisselam Arafat'tan sayılmayan Nemire'ye (Arafat'ın yakınında bir yerin adıdır Arafat'tan sayılmaz) indi Nebi aleyhisselam iki namazı kıldıktan sonra vakfe yerine geldi Bu iki namaz arasında birkaç rek'at namaz kılmak sünnettendir

İmam bu iki namazdan önce hutbe okur

Bu, hacda sünnet olan birinci hutbedir

Sünnet olan ikinci hutbe, Zilhicce'nin yedinci günü, öğle namazından sonra Kâ'be'de okunan hutbedir

Üçüncüsü, Kurban günü okunan hutbedir

Dördüncü sünnet olan hutbe ise, Mina'dan ayrılış günü okunan hutbedir

Hadiste geçen bir takım sünnet ve adaplar vardır ki, onlardan bazıları şunlardır:

İki namazı kıldığı zaman vakfe yerine gitmek

Arafat'ta binek üzerinde vakfe yapmak

Cebel'ür-Rahme denilen dağın eteğindeki Nebi aleyhisselam'ın durduğu yer olan kayalıkların yanında ve onlarının yakınında durmak



Alıntı Yaparak Cevapla