10-11-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
İslamda Sohbetin Önemi
islamda sohbetin önemi
Hakkında islamda sohbetin önemi
islamda sohbetin önemi islamda islamda sohbetin önemiönemi islamda sohbetin önemi
İSLAM'DA YASAK
Muhammed Ekrem Çaylar
Allahu Tealâ’nın kullarına son derece merhametli ve şefkatli olduğunu biliyoruz
Hz Peygamber A S ’ın ifadeleriyle, “bir annenin kucağındaki bebeğine şefkatinden daha şefkatli ”
Böyleyken niçin kurallar koyuyor?
O kurallar bütünü içindeki yasaklarla insanları neden kısıtlıyor?
Yasakların amacı ne olabilir?
“Yasak” her ne kadar olumsuz bir kavram ise de, dinimizdeki yasaklar olumlu sonuçlar elde etmek için konulmuştur
Yasak olumsuz bir kavramdır dedik, çünkü ilk bakışta bütün yasaklar
hürriyet ve özgürlükleri kısıtlayan, insanoğlunun faaliyetlerini daraltan unsurlar gibi gözükür
Zihnimizde uyandırdığı bu ilk çağrışımlara rağmen biliyoruz ki, yasaklar bir taraftandan da büyük felaketlerin, feci akibetlerin önlerine çekilen setler gibidir
Bu nedenle hem eğitimde, hem de her türlü mevzuat ve yasal düzenlemelerde mutlaka yasaklar vardır
Toplum ve kültürlere göre bu yasakların türü ve sınırları değişse de, neticede mutlaka vardır
Yani yasaksız bir dünya hayali sadece bir ütopyadır
İslâm’ın koyduğu yasaklara gelince; insanoğlu bu ilâhî engeller sayesinde
aslî yaradılış gayesinden uzaklaşmaz, tehlikeli ve sonu olmayan çıkmazlara düşmekten kurtulur
Böylece hem dünya hayatı hem de ebedi hayatı bir huzur ve mutluluk iklimine dönüşür
Dinimiz fert ve toplumu muhafaza edebilmek, huzur ve mutluluğa ulaştırabilmek için beş ana unsuru korumayı prensip edinmiştir
Dinimizde yasak olarak sunulan her şeyin bu beş unsuru koruma amacı ile muhakkak ilgisi bulunur
Bu beş unsur:
1- Din,
2- Can,
3- Akıl,
4- Nesil,
5- Maldır
Bu beş unsuru korumak için konulan yasakları örnekleyelim
Dini muhafaza için konulan yasaklar:
Hz Muhammed A S ’ın peygamber olmasından sonra Allah katında geçerli tek din “İslâm”dır
Allah’ın dininin öğrettiği ve insanı sorumlu tuttuğu arı-duru imanı yok edecek veya bozacak durumlar yasaklanmıştır
Bunlar küfür, şirk ve nifak’tır
Küfür: Allahın varlığını ve birliğini, Hz Muhammed A S ’ın Allah katından getirdiği kesin olarak bilinen şeyleri inkâr etmektir
Kur’an-ı Kerim’de ve Hz Peygamber A S ’ın sahih sünnetinde bildirilen iman esaslarından sadece birini bile reddetmek, inanmamak küfürdür
Başlangıçtan bugüne İslâm alimleri bu iman esaslarının neler olduğunu ayrıntılı olarak izah etmişlerdir
Bu konuyu izah eden kitaplara akaid kitapları denir
Şirk: Rab olarak Allah’ı tanıdığı halde, O’na ibadet ve taatte ortak koşma durumudur
Bu da hıristiyanlardaki üç baba-oğul-kutsal ruh inancı veya müşriklerdeki putçuluk şekillerinde olabildiği gibi, kimi zaman insanları ilâh gibi görerek Allah’a ortak koşma şeklinde de olabilir
Şirk konusu da akaid kitaplarında detaylı olarak anlatılır
Nifak: İnanmadığı halde maddi çıkar veya prestij kazanma gibi çeşitli sebeplerle inanmış gibi görünme durumudur Böyle insanlara münafık denir
Münafık, imansızların yanında onlardanmış gibi, müminlerin yanında ise inanıyormuş gibi davranarak her iki tarafta birden gözükmeye çalışır Müslümanları sevmez, onları aldatmaya, aralarını bozmaya ve inançlarını sarsmaya çalışır
Bu üç durum bir müslümanın dinine kastedecek en tehlikeli hallerdir ve Allah tarafından yasaklanmıştır
Her mümin bunlardan uzak durmaya çalışmalı ve dinini muhafaza etmelidir
|
|
|