10-11-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Nefsin İki Hali - Futuhul Gayb
Nefsin İki Hali - Futuhul Gayb
Hakkında Nefsin İki Hali - Futuhul Gayb
Nefsin İki Hali
Nefsin iki hali vardır Üçüncüsü yoktur Biri bela diğeri afiyet
İnsanlar, başlarına bir bela geldiği zaman bağırır, çağırır, Allah ı şikayet eder Allah a darılır Her şeye itiraz eder Hak kı töhmet altına almak ister Ne sabır bilir, ne de bir nasihatçıya uyar Yalnız kendi aklına göre Allah a (haşa) eş bulma yoluna girer, bir uygunsuz hareket yolu bulur öylece gider
Afiyet haline gelince; ondan daha iyisi yoktur, güler, oynar sevinir Zaman kaybetmeden şehvet yollarına koşar Hiç biriyle yetinmez Biri eskiyicince yenisini aramaya koyulur Yemek beğenmez İçkilerin her çeşidini sofrada bulundurur Evinde hanımını da hemen savar, onun da yenisini arar Evini beğenmez, iyisini arar Binek işi de çok önemlidir Daima günün en iyisini ister Elinde olan her şeye bir ayıp bulur, hemen yenisini tedarik etmeye koyulur Böylece bütün rahatını kendi eliyle kaçırır Bilmez ki, her şey kendisi için değildir Buna akıl erdiremeden iyi şeylerin peşine düşer
İşte bu haller insanı yorar Elde mevcut şeylere razı olmamak, insanı her çeşit güçlüğe sürükler Sonu gelmeyen eziyet, içinden çıkılması mümkün olmayan felaketler bundan sonra başlar Dünyalığıvar rahat etmesi gerekirken, eliyle keyfini kaçırır
Bundan sonra öbür alemin işi başlar Ölür, sorguya çekilir, hesap veremez Çünkü düzenli hiçbir iş tutmamıştır Bazıları şöyle der:
- Öbür alemin ve buranın en çok cefasını çekenler, kendilerine ait olmayanı isteyenlerdir Ve yapamayacakları işin peşinden koşanlardır
Bir insan düşünelim: Bir zamanlar her türlü maddi sıkıntı onun manevi durumunu da bozmuştur Bu halinde yalnız belanın gitmesini ister Yalnız bunun için Allah a yalvarır Bir gün duası kabul olur, her çeşit darlık zail olur gider Genişlik başlar Bundan sonra o zat, evvelce çektiği bütün sıkıntıyı unutur Allah ı da unutur, kulluk etmez Her çeşit günah yollarını seçer Bu adamın hali nasıl olur Elbette ki iyi olur denemez
Tam tahmin edildiği gibi olur Dünyada israfın yolunu tuttuğu için her şeyi az zamanda biter, yine darlığa düşer Ve artık, eski halini de bulamaz, sürünerek ölür gider  Bununla bitse iyi, öbür alemde bir de hesabını vermek vardır
Eğer bu insan beladan kurtulduğu zaman, derhal ibadet ve taat yolunu tutmuş olsaydı, bir daha eski haline düşmezdi Elinde bulunanla yetinip gayrısını bulmak için onları bir yana itmemiş bulunsaydı, ömrü rahat içinde geçerdi Dünyası hoş olurdu, Ahireti ise onun çok üstünde rahatlık verirdi
Dünya ve ahiret selameti isteyen sabırlı olmalıdır, elinde bulunanla yetinmeyi adet eden rahattır Daima Allah vergisine şükür edenin nimeti artar
İnsan fani varlıklara dayanmamalı Onların elindekini unutmalı ve Hak ka, ihtiyacı için dua etmelidir Ve Allah ın emri üzerine çalışarak her şeyini kazanmalıdır İşte böylece eğer darda ise dua ederek kurtuluşunu, O ndan beklemelidir İnsanların kurtarması ne kadar sürer, birinden ne kadar iyilik görülürse görülsün, devamı beklenemez Bir zaman gelir her iki taraf da bundan usanır İyilik eden vermekten, kabul eden de mihnet altında kalmaktan bıkar Ama Allah böyle mi O, usanmaz, daima iyilik eder Kafir kullarının dahi rızkını kesmez
|
|
|