Prof. Dr. Sinsi
|
Kur'anda Evlatlık Konusu Ve Yaptığımız Büyük Yanlışlar
Bu konuyu geleneksel İslam ın inandığı şekliyle araştırmaya devam ettiğimde, daha da üzücü konuşmalara şahit oldum Evlat almayı düşündüğünü, ama sonra vazgeçirildiğinden bahsediyor, bir aile ve bir başkası da ona akıl veriyor ve şöyle diyor
( Yani eğer Allah çocuk vermiyorsa bir insana çocuğa ayıracağı vakti başka yararlı şeylerle (ilim Gibi) değerlendirebilir Veya yetim çocukları evlatlık almaktan ziyade onlarla dışarıdan ilgilenip yardımcı olunabilir
Aslında çocuk sahibi olmak büyük bir mesuliyettir Olmaması da bence bu mesuliyetten kurtulmanın bir nimeti olarak düşünülürse güzeldir )
Bizler ne yazık ki bir konu hakkında fazla bilgimiz olmasa bile, çok güzel fikirlerde(!) böyle üretebiliyoruz, yani herhalde pratik zekâ bu olsa gerek Düşünün yetim çocuğa vereceği şeyin yalnız para ve maddiyat olacağını düşünen bir insanın, kendi çocuklarını nasıl yetiştirdiğini görmek istemem doğrusu Bu düşünceye bu fikre peygamberimizi örnek vermek isterim, bakın neler söylemiş Allah resulünde bizler için gerçekten güzel örnekler böyle alınmalıdır
(“Yetimlere, gayet merhametli ve şefkatli olan baba gibi olunuz ”Buyurmuşlardır )
(Onların ıslahını düşünmek, talim ve terbiyelerine bakmak, her türlü maddi ve manevî ihtiyaçlarını, üzüntülerini gidermeye çalışmak, yetimlere yapılacak en güzel iyiliklerdir; aynı zamanda İslâm dininde yüksek bir mertebedir )
(Evlerinizin Allah’a en sevimli geleni, içinde ikram gören bir yetimin bulunduğu yerdir ”)
(“Müslümanlar hakkında en hayırlı ev, içinde kendisine iyi bakılan bir yetimin bulunduğu evdir Müslümanlar hakkında en kötü ev ise, içinde kendisine iyi davranılmayan bir yetimin bulunduğu evdir Ben ve yetime bakan cennette şu iki parmak gibiyiz ”)
(Yetimi himaye eden kimse ile ben cennette şahadet parmağı ile orta parmak gibi yakın olacağız")
Değerli arkadaşlarım doğrusu bu konuyu araştırmama vesile olan arkadaşımdan binlerce kez Allah razı olsun, bu konuyla ilgili ayetleri biliyordum, ama toplumda genel kanının ve düşüncenin bu kadar yanlış olacağını hiç tahmin etmiyordum Yukarıdaki sözler peygamberimizin sözleri Acaba bu sözlerden siz, evinizde sizinle birlikte evlatlıklarınızla yaşamanız namahremdir, yasaktır diye mi anladınız?
Bakın Rabbim den bir ayet örneği daha vermek isterim, konunun daha iyi ve net bir şekilde anlaşılması için
Bakara 220;Dünya ve âhiret hakkında  Sana yetimlerden de soruyorlar De ki: "Onları, işe yarar hale getirmek kendileri için daha hayırlıdır Eğer onlarla bir arada yaşarsanız, onlar sizin kardeşlerinizdir " Allah, bozguncuyu barışseverden ayırmasını bilir Eğer Allah dileseydi, sizi zora sürerdi Allah, tüm onurların sahibi, tüm hikmetlerin sahibidir
Peki, dostlar bu ayetler bu kadar açık iken, nasıl olurda birileri çıkarda aynı evde yaşamaları doğru değildir, namahremdir der? Lütfen birde kendinize sorun bu soruyu, siz olsanız söyleyebilir misiniz? Doğrusu bu konularda o kadar çok yanlış konuşan var ki, söylemeye utanıyorum
İsterseniz konuyu biraz dağıttık birde özet yapalım daha iyi anlaşılması için Demek ki İslam dininde evlatlık almak var, yalnız dikkat edin evlat edinme yerine evlatlık alma, bu iki kelime günümüzde değişik anlamlarda kullanılıyor Eğer bu iki kelime bahsettiğimiz şekilde kullanılıyorsa sorun yok demektir Yalnız Yaradan bu konuda şunları söylüyor Alacağınız evlatlıkların ailesi ve geldikleri yer belliyse babalarını, yani ailesini asla unutturmadan yetiştirilmesini istiyor Buradan şunu da çıkarabiliriz, eğer ailesi belli ise gerçek babanın soyadını da taşımalıdır anlamı çıkıyor Yalnız ayete dikkat ettiğinizde bir istisna söz konusu şöyle diyor
( Eğer onların babalarını bilmiyorsanız, o takdirde onlar sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır Yanılarak işlediğiniz şeyde, üzerinize günah yoktur )
Bu durumda yanılarak yapılacak bir yanlıştan sorumlu tutmuyor Rabbim Bu ne olabilir dersiniz? Aile belli değilse kendi adını vermenin günah olamayacağını ben anladım, doğrusunu Rabbim bilir Sizde düşünün lütfen bu durumda yanılarak ne yapılabilir ki? Konumuz evlatlık almak ve onun babası belli değil, ayette istenen babasını unutturmadan büyütmek Babada belli değilse, Allah a sığınılarak yapılan tek yanlış kendi adını vererek büyütüp, onu yetiştirmek, ama ilerde onun evlatlık olduğunu söylemek şartıyla tabi
Şunu da söylemeliyim ki, okuduğum birçok yazıda evlatlık konusuna karşı çıkanların birçoğu, ileride evin içinde namahrem olacağını söyleyerek buna karşı çıkmaktadırlar Kur’an İslam ın akıl ve mantık dini olduğunu ve bizler için kolaylaştırıldığını söyler ve her türlü örneğin kur’an da olduğundan bahseder Ama bizler her nedense, Rabbim in koymadığı bir kuralı, vermediği bir hükmü sanki dinin temellerini bizler kurmuş gibi kurallar koyarsak, güzel dinimizi hem mantıksız hale getirir, hem de zorlaştırırız
Şimdi ayetleri bir düşünelim, lütfen hiçbirinde aldığınız evlatlıklarla beraber oturmayın diyor mu? Ya da aldığınız evlatlıkları, şu ya da bu yaşa getirdikten sonra evden çıkarın diyor mu? Yine bahsettiğimiz ayetlerde bu çocuklar evin hanımına ya da beyine veya beraber yaşadığı kardeşlerine namahremdir diyor mu? Kesinlikle hayır Hatta evlatlarınızdan ayırmadan onlara eşit davranın diyor Peki, ne diyor? Onları işe yarar hale getirinceye kadar evinizde yetiştirebilirsiniz Eğer bir arada yaşarsanız onlar sizlerin kardeşinizdir diyor İnsan kardeşi gibi görmesini istediği biri için, nasıl olurda namahremdir damgasını vurabilir? Bunu rabbim açıkça söylemiş Bakın Allah bozguncuyu barışseverden ayırmasını bilir diyor ayetinde Doğrusu insanın niyeti bozuksa, kalbi fesatsa, bu tür insanlar bozguncudurlar, Rabbimde bu tür insanları barışsever insanlardan ayırmasını ben bilirim diyor
Lütfen bu ayeti iyi düşünelim, Rabbim in koymadığı bir yasağı bir kuralı koyarak İslam ı zorlaştırmaktan öte, mantıksız hale getirmeyelim Tabi en önemlisi bizleri ilgilendiren, ayetler bunu söylüyor Bahsettiğim hadislerde ne diyordu, evlatlıklarınıza baba gibi olunuz Maddi ve manevi ihtiyaçlarını görünüz Allah katında evlerin en güzeli, içinde yetimin yaşadığı evdir diyordu Ama birileri çıkıp namahrem diyebiliyor, Rabbim hiçbir sınır ve yasak koymamasına rağmen onlar koyabiliyor Sanki eksiği tamamlarcasına (HÂŞÂ) En güzel sözü de peygamberimizin yetimi himaye eden kimseyle, cennette beraber olacağını söyleyerek bizleri nasıl teşvik ediyor? Sizlere bu konu hakkında Diyanet İşleri başkanlığına sorduğum soruya verilen cevabın içinden, özet olabilecek bir parağrafıda aynen sunmak istiyorum, fikir vermesi açısından
( Bu itibarla, mahremiyet ile ilgili dini kayıt ve şartlara riayet etmek kaydıyla, gerek kimsesiz çocukları sırf hayır işlemek amacıyla bakıp yetiştirmelerinde; gerekse çocuğu olmayan ailelerin çocukları gibi büyütmek üzere evlatlık edinmelerinde bir sakınca görülmemektedir )
Değerli dostlarım ben elimden geldiğince kur’andan ve Rabbim in ayetlerinden anladıklarımı sizlerle paylaştım Doğruyu yalnız doğruyu RABBİM bilir Eğer yanlışım varsa Rabbim in şefkatli kollarına sığınır, bağışlamasını dilerim Sizlere düşen bu sözlerimin doğruluğunu kur’ana bakarak, okuyarak ve onun ayetleri üzerinde düşünerek anlamaya çalışmak olmalıdır Güveneceğimiz dayanacağımız en güvenilir kaynak rabbin kelamı KUR’ANDIR Bizler dinin kurallarını KUR’ANDAN almadığımız sürece, gerçek İslam ı yaşamamız asla beklenemez Hüküm veren, kural koyan Rahmandır, bunu unutmadan imanımızı güçlendirmeli ve yaşamalıyız
Rabbimden dileğim bizleri kur’anın güneşinden istifade eden, onun nuruyla nurlanan, gözlerinde perde olmayan ve gönülleri mühürlenmemiş kullarından olmamız dileklerimle
|