Yalnız Mesajı Göster

Cenab-İ Hakkın Rızası İle İhlas Kazanılır?

Eski 10-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Cenab-İ Hakkın Rızası İle İhlas Kazanılır?




Cenab-ı Hakkın Rızası İle İhlas Kazanılır?
Hakkında Cenab-ı Hakkın Rızası İle İhlas Kazanılır?




Cenâb-i Hakk’in rizasi ihlâs ile kazanilir Kesret-i etba ile ve fazla muvaffakiyetle degildir” “Kemmiyetin, keyfiyete nisbeten ehemmiyeti yok” Kemiyet ve keyfiyet ne demektir?

Kemiyet, “miktar, sayi , nicelik” demektir Keyfiyet ise, “kalite, nitelik” manasina gelir Bir tek çiçekteki hayat serefini, milyarlarca tasta bulamayiz Ayni sekilde, bir böcekteki hayat, bütün bitkiler âlemini fazlasiyla tartar Gerçek bu iken bir mü’minin serefi dünyalar dolusu müsrikle, yahut ateistle nasil kiyas edilebilir? Birinci misâlimizde “hayat” keyfiyettir, ikinci misâlimizde ise “iman”

Yeryüzünde bir tek ümmeti olan yahut hiç ümmeti bulunmayan peygamberlerin yasadigi dönemler de olmus O dönemlerde de yine bu Kâinat’in Malik’i, o bir yahut iki sevgili kulundaki keyfiyetin hürmetine, nice kemiyetlere hayat hakki tanimis, dünyayi baslarina yikmamis Ilim de bir keyfiyettir; bir âlimi milyonlarca cahille mukayese edemeyiz Söz keyfiyetindir, o tek âlimin dedigi olur

Biz, “vazifeni yap, vazife-i Ilâhîye karisma” düsturundan hareketle, bütün gücümüzle kemiyetlere iman hizmetini ulastirmaya çalisiriz Teblig hususunda kemiyet-keyfiyet münakasasinin çok uzaklarinda dururuz Iman ve Kur’an hakikatleriyle tanisacak olan kalabaliklardan kaç kisinin, keyfiyet yönüyle, digerlerinden daha ileri gidecegini bilemeyiz“Karsimda müthis bir yangin var” diyerek insanlarin imanini kurtarmaya kosan Üstad Hazretlerini düsünelim O yananlarin hepsi kemiyettir Ama yangin söndürülebilirse o kemiyetten çok keyfiyetler çikacaktir

Yananlarin hepsi Allah’in kullaridir Kimi sefahat atesinde, kimi gaflet, kimi dalâlet atesinde yanip kavrulmakta, ebedî saadetlerini kaybetmektedirler Onlara acimak ve o perisan ruhlara iman ve Kur’an hakikatlerini ulastirmaya çalismak en büyük bir vazifedir

Bunu ne dünyevî ikbâl için, ne de uhrevî saadet için degil, sadece ve sadece Allah’in rizasi için yapmak esastir Bu niyetle çok insanlarin yardimina kostugumuz halde ancak birkaç tanesine söz geçirebilsek, iste o zaman, “Cenâb-i Hakk’in rizasi ihlâs ile kazanilir Kesret-i etba ile ve fazla muvaffakiyetle degildir” sözünü hatirlar ve teselli buluruz; hizmetimize sevkle devam ederiz Yoksa bu sözü, “bir iki kisi ile ilgilenip diger yananlari görmezlikten gelme” seklinde anlamak, kanaatimizce, dogru degildir Nur hizmetinin dört büyük esasindan birisi olan sefkat, buna müsaade etmez

Bir baska açidan:
Ayni ulvî davaya ayni safta yahut degisik cephelerde çalisan insanlar, bazen bir rekabet içine girebilir ve hizmet yarisini “benlik kavgasina” dökebilirler Bu cümleyi, hizmet yarisinda diger arkadaslarindan daha fazla basari gösteren ve çok daha ileri hedeflere ulasan kisi söylemeli Yani, “Ben bu kadar basari elde ettim ama bunlarin hepsi Rabbimin ihsani Bu konuda benden daha az muvaffak olan insanlardan kendimi daha üstün tutamam

Çünkü “Cenâb-i Hakk’in rizasi ihlâs ile kazanilir Kesret-i etba ile ve fazla muvaffakiyetle degildir demeli

Nefsimizin tembelligini keyfiyet sayamayiz Kimin keyfiyetçe daha ileri oldugu bir kalp meselesi, bir ihlâs meselesidir Bunun tayinini insafsiz nefsimize birakamayiz

“Insan herkesi kendisinden üstün bilmelidir!” düsturuna uyarak, kendimizi kemiyet bilmemiz kanaatimce en selâmetli yoldur


Alıntı Yaparak Cevapla