Yalnız Mesajı Göster

Hz. İsa Geldi Mi?

Eski 10-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hz. İsa Geldi Mi?






Misyonerler, Hiristiyan ruhânîleri ve Kur’ân hizmetkârlari çok dikkat etmeliydiler Çünkü Kuzeyden çikan dinsizlik cereyani, Islâmla Isevîligin hücumuna karsi kendini müdafaa etmek için Müslümanlarla misyonerlerin ittifakini bozmaya çalisiyordu Bu cereyan, Islâmin halki kollamasi, zekâti farz, fâizi haram kilmasi ve zulümden sakindirmasi gibi esaslarini kullanarak Müslümanlari aldatip onlara bir imtiyaz verip kendi tarafina çekebilirdi(74)

Ikinci Cihan Savasinin bir cephesinde dinsizlik rejimi komünizm vardi Bir tarafta da Hiristiyan devletleri Bediüzzaman bu yönüyle harbi degerlendirirken, “ Çünkü bu cihan harbinde iki hükümet küre-i arzin hâkimiyeti için mürafaa ve muhakeme dâvâsinda bulunmalari içinde iki muazzam dinin musalaha ve sulh mahkemesine barismak dâvâsi açilarak ve dinsizligin dehsetli cereyani da semavî dinlerle mücahede-i azîmesi (büyük mücahedesi) basladi”(75)

Durum nazikti Düsman ise büyük ve dehsetli Ihtilâf edenler ne kadar kuvvetli olurlarsa olsunlar az kuvvetle alt edilebilirlerdi “Deccalâne” cereyan ise is basindaydi Buna karsi Hiristiyanlarla Müslümanlarin ittifak içerisinde olmalari gerekmekteydi Söyle diyordu Bediüzzaman:

Ehemmiyetli bir endise ve bir tesellî kalbime geliyor ki: Bu genis bogusmalarin neticesinde eski Harb-i Umumîden çikan zarardan daha büyük bir zarar, medeniyetin istinadi, menbai olan Avrupa’da Deccalâne bir vahset dogurmasidir Bu endiseyi tesellîye medar; âlem-i Islâmin tam intibahiyla Yeni Dünyanin, Hiristiyanin hakiki dinini düstûr-u hareket ittihaz etmesiyle ve âlem-i Islâmla ittifak etmesi ve Incil, Kur’ân’la ittihad edip tâbi olmasi, o dehsetli gelecek iki cereyana karsi semavî bir muâvenetle dayanip insaallah galebe eder(76)

Bu Deccalâne cereyan komünizmden baska birsey degildi Dünya kurulalidan bu yana “Din afyondur” zirvasini esas alip bütün dinlere, mukaddeslere böylesine savas açan ikinci bir sistem görülmemisti Nemrutlara, Firavunlara, Seddatlara tas çikartan bu sistem, önüne geleni yutarak gelismis, kuvvet bulmus, dünyanin önemli bir kismini istilâ etmisti Böyle bir zamanda ne hak din mensuplari olan Müslümanlar ve ne de Hiristiyanlar tek baslarina karsi koyabilecek güce sahip degillerdi Müslüman-Hiristiyan ittifakindan baska yol olamazdi

Eskiden Hiristiyan devletleri Ittihad-i Islâma taraftar degillerdi, fakat komünistlik ve anarsistlik çiktigi için hem Amerika, hem de Avrupa devletleri ittihad-i Islâma da taraftar olmaya mecburdular(77) söyler

Ittihad-i Islâmin tesekkül etmesi demek ise Hz Mehdî’nin sahs-i mânevîsinin üç önemli vazifesi îman, hayat ve seriatten ibaret olan üçüncüsü vazifesinin gerçeklesmesi demekti Çünkü Hz Mehdî’nin üçüncü vazifesi, hilafet-i Islâmiyeyi ittihad-i Islâma binâ ederek, Isevî ruhanîleriyle ittifak edip din-i Islâma hizmet etmektir Bu vazife, pek büyük bir saltanat ve kuvvet ve milyonlara fedâkârlarla tatbik edilebilirdi(78)

13 Aralik 1992’de papalik 627 sayfalik bir kitap yayinladi Bütün kiliselere dagitilan bu kitaptan sadece Fransa’da 200 bin adet satildi Kitapta Hiristiyanlik Islâmiyet dogrultusunda yorumlaniyor Fatiha Sûresinin de yer aldigi bu kitapta söyle deniliyor:

Insanlar, diger insanlarin yaptiklari kànunlara degil, Ilâhî kanunlara itaat etmelidirler

Tevhid inancinin tüttügü eserde teslis ise söyle ele aliniyor:

Teslis akidesini tek Allah inancina göre izah etmek imkâni kalmamistir Hazreti Isa, sadece Allah’in kendisine teblig ettiklerini nakleden bir peygamberdir

1967’den bu yana papalik “Dinler Arasi Diyalog Konseyi Baskani” sifatiyla Müslümanlarin Ramazan bayramlarini tebrik ediyor 1992 yilinda yayinladigi teblig söyleydi:

Aziz Müslüman hemsireler ve kardesler!

Sizlerin oruç ve namaza bagliliginiza saygi duyan biz Isevîler, Allah’in bir nimeti olan baris ve huzura kavusmak için birlikte çalismayi arzu ediyoruz

Sizler mü’min ve Müslümanlar olarak farz olan Ramazan orucunu tutmanin verdigi yüksek duyguyla gâyet iyi biliyor ve idrak ediyorsunuz ki, gerçek huzur ve barisin temini Allah’tan gelen bir yardim ve nur olmadikça mümkün degildir O Allah ki, huzur, saadet ve barisin yegâne Rabbidir

Cenab-i Allah’a duâ ederiz ki, bizlere Müslümanlar ve Isevîler olarak karsilikli yardimlasma ve diyalog ile huzur ve barisi temin etmek için zorluklara dayanacak bir güç ve kuvvet ihsan etsin

1996 yilinda Dinlerarasi Diyalog Papalik Danisma Kurulu Baskani Kardinal Francis Arinze ise, Ramazan Bayrami münasebetiyle Islâm dünyasina yönelik mesajinda, hem Müslümanlarin bayramlarini tebrik ediyor, hem de Müslümanlar ile Hiristiyanlar arasindaki iliskilerin gelistirmesi, birbirlerine tahammülden öte daha ileri ve derin bir seviyeye varmasi gerektiginden söz ediyordu Papa Jean Paul’ün “Biz Hiristiyan ve Müslümanlar, genellikle birbirimizi yanlis anlamis ve geçmiste bazan birbirimize karsi gelmis ve hatta polemik ve savaslarla kendimizi tüketmisizdir” seklindeki sözlerini nakleden Arinze, “Hafizalarimizi geçmisin olumsuz kalintilarindan kurtarma ve istikbale bakma vakti gelmistir Kim digerini üzmüsse, buna pisman olarak af dilemelidir Karsilikli olarak birbirimizi affetmeliyiz” diyordu(79)

Hz Isa icraatini perdeler arkasinda yürütüyor sanki Demek ki gelmis Tabii ki imtihan sirri geregi herkes onu taniyamiyor Onu ancak ona çok yakin olanlar taniyabilecek

Dipnotlar
---------------------------------------------------------
1 Luka Incili, 23
2 Matta, 26:14-16
3 Elmalili, Hak Dini Kur'an Dili, 3:1517-1518
4 Al-i Imran Sûresi, 54-55
5 Nisa Sûresi, 157-158
6 Canan, Age, 14:74
7 Said Havva, Age, 9:336
8 Age, s 420
9 Ibni Mâce, 10:338
10 Müslim, 2:58
11 Siddik Hasan Han, es-Seyyid Muhammed Siddik el-Kannucî, el-Izaa (Kahire: 1407/1986), s 114; Said Havva, Age, 9:335-336, 446
12 Said Havva, Age, 9:445
13 Kittânî, Age, s 147
14 Ibni Mâce, 10:338
15 et-Teftazanî, Mes’ûd bin Ömer bin Abdillah, Serhu'l-Makasid (Istanbul: 1277), Hatime: 8; 2:307
16 Zuhruf Sûresi, 61
17 Müslim, Kitabü'l-Fiten: 39
18 Buharî, Büyû: 102; Mezalim: 31; Enbiya: 49; Müslim, Kitabü'l-Iman: 242; Ebû Davud, Melahim: 14
19 Buharî, Mezalim: 31; Büyu’: 102; Müslim, Îman: 242-243; Ibni Mâce, Fiten: 33
20 Müsned, 3:387; el-Fikhü'l-Ekber Aliyyü'l-Karî Serhi Terc, s 284
21 Müslim, Kitabü'l-Fiten: 34
22 el-Heytemî, Age, s 68
23 Imam-i Rabbanî, Mektûbât, 2:1309
24 Ibni Mâce, 10:338
25 Sârânî, Muhtasaru Tezkiretü'l-Kurtubî Terc, s 500
26 Said Havva, Age, 9:338
27 Sahih-i Buharî Terc 1:83 (H 1406, 5:208); el-Fethu’l-Kebîr, 2:143
28 Buharî, Kitabü'l-Enbiya (Babü nüzûl-i Isâ): 60, 4:324; Müslim, 2:56
29 Ibni Hacer, el-Feth, 6:491
30 Müslim, Îman: 247; Suyûtî, Celaleddin Abdurrahman, el-Havî li’l-Fetâvâ, I-II (Beyrut: 1983), 2:83
31 el-Heytemî, Age, s 64
32 el-Fikhu'l-Ekber Aliyyü'l-Karî Serhi Terc, s 284
33 Suâlar, s 507
34 Nursî, Mektûbât, s 13
35 Ibni Mâce, 10:323
36 Müsned, 2: 437; 6:75
37 Müsned, 2:482-483
38 Müslim, Kitabü'l-Iman: 243
39 Buharî, Büyû: 102; Mezalim: 31; Enbiya: 49; Müslim, Kitabü'l-Iman: 242; Ebû Davud, Melahim: 14
40 Canan, Age, (Istanbul: Feza Gazetecilik AS, 1996), 14:73
41 Müsned, 2:437; Muh Tezkiretü'l-Kurtubî, s 498
42 Müslim, Kitabü'l-Iman: 243
43 Abdullah bin Mes'ûd, Tefsîru Ibni Mes'ûd, s 243
44 Müslim, Kitabü'l-Fiten: 34
45 Kittânî, Age, s 145
46 Kitabü’l-Bürhan, s 105
47 Müsned, 6:125, 435; Müslim, Fiten: 110
48 Müsned, 3:368; 4:216-217
49 Saritoprak, Age, s 128
* Lüd, Kudüs'e 68 km uzaklikta on bes bin nüfuslu bir kasabadir
50 Müslim, Fiten: 110; Tirmizî, Fiten: 59, 62; Ibni Mâce, Fiten: 33; Müsned, 2:66; 6:455-456
51 Ibni Kesir, Nihayetü'l-Bidaye, 1:158
52 Nursî, Suâlar, s 506-507
53 Nisa Sûresi, 61
54 el-Fikhu'l-Ekber Aliyyü'l-Karî Serhi Terc, s 284
55 Mehmet Vehbi, Hülasatü'l-Beyan, 3-4: 1109
56 Mektûbât, s 54
57 Nursî, Mektûbât, s 413
58 Nursî, Suâlar, s 581
59 Nursî, Emirdag Lâhikasi, 2:71
60 Ibni Mace, Fiten: 33
61 Müslim, Kitabü'l-Fiten: 82
62 el-Münavî, Feyzü’l-Kadîr, 4:275
63 Müslim, Kitabü'l-Iman: 243
64 Tirmizî, 4:93; Ibni Mâce, 10:340
65 Nursî, Sözler, s 723
66 Nursî, Kastamonu Lahikasi, s 111
67 Âl-i Imran Sûresi, 64
68 Nursî, Ihlas Risaleleri, s 24
69 Tac Tercümesi, H 960; Ibni Mâce, H 4089
70 Ibni Mâce, H 4090
71 Nursî, Kastamonu Lâhikasi, 53-54
72 Nursî, Emirdag Lâhikasi, 1:206
73 Nursî, Ihlas Risaleleri, s 24; Lem’alar, s 151
74 Nursî, Emirdag Lâhikasi, s 159
75 Nursî, Sikke-i Tasdik-i Gaybî, s 191
76 Nursî, Emirdag Lâhikasi, 1:53
77 Age, 2:54
78 Nursî, Sikke-i Tasdik-i Gaybî, s 11
79 17 Subat 1996, Yeni Asya


Alıntı Yaparak Cevapla