Konu
:
İşyerinde Yapılan Sekiz Kusurlu Hareket
Yalnız Mesajı Göster
İşyerinde Yapılan Sekiz Kusurlu Hareket
10-10-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İşyerinde Yapılan Sekiz Kusurlu Hareket
İşte size terfi kapılarının açık kalması için iş yaşamında yapmamanız gereken sekiz temel kural…
Belirlediğiniz kariyer hedefleri hala çok mu uzakta? Eğer iş yerinde bir üst lige geçmenin yolunu hala bulamadıysanız iş yaşamına biraz daha farklı bakmanın zamanı gelmiş olabilir
Farkında olmadan yapılan bazı davranışlar kariyerinizi sekteye uğratabilir
İK portalı Yahoo, Hot Jobs çalışanların yaptığı sekiz kusurlu hareketi sıraladı
Yanlış planlama
Eğer mesainizin ilk saatlerini gün içinde ne yapacağınızı planlayarak geçiriyorsanız hata ediyorsunuz
Çünkü bu durum güne hazırlıksız başlamanıza neden olur
Özellikle satış ve pazarlama alanında çalışanlarda ciddi bir iş kaybına neden olan bu alışkanlık değil terfi işten kovulmaya kadar gidebilir
Uzmanlar çalışanların ertesi gün ne yapacağını bir gün öncesinden mesai bitimine yakın planlamasının hem iş akışı hem de verimi açısından daha doğru olduğunu belirtiyor…
Gelen tüm e-postaları zaman geçirmeden cevaplamak
Gelen tüm e-postaları anında cevaplamanın sizi iş ortaklarınızla yakınlaştırdığını düşünebilirsiniz
Ancak tüm mesaiyi yazışmalar için harcamak iş verimizi ciddi ölçüde düşürebilir
Bu nedenle e-postaları önem sırasına ve aciliyetine göre cevaplamak sizi daha verimli çalışacak hala getirebilir
Evde çalışmak
Evde çalışmak birçok çalışan için daha verimli olabilir
Ancak bu alışkanlığı edinmeden önce kendinize çalışacak ortam hazırlamanız gerektiğini unutmayın
Çocuklar, ev işleri ve diğer dikkat dağıtıcı unsurlara takılmak başarıdan çok zarar getirebilir
Evde çalıştığınız dönemde verdiğiniz işlerdeki hata sayısının artması ise patronunuzun gözünde yeterli çalışmadığınız imajı yaratacaktır
Özel hayatınızı iş hayatınızın önüne koymak
Herkesin zaman zaman hayatında işinin önüne geçebilecek öncelikleri olabilir
Ancak bunları alışkanlık haline getirmek bir süre sonra patronunuzun gözünde önemini ve gerçekliğini yitirecektir
Geç kalmak
Toplantılara 5 ila 10 dakika geç kalmak özellikle büyük şehirlerde anlaşılabilecek bir olgudur
Ancak bunu düzenli hale getirmek hem bahanelerinizi hem de patronunuzun sabrını tüketir
Sağlığa ve kişisel hijyene dikkat etmemek
İK danışmanı Leslie G
Griffen’e göre pek çok şirket yeterince banyo yapmadığını düşündüğü çalışanlarına bu durumu açıklamak için danışmanlar tutuyor
İş yaşamında görüntünün ve imajın ne kadar önemli olduğunu düşünürseniz, sağlıksız ve pis görüntüyle terfi etmeniz neredeyse imkânsız
Yaptığı işi önemsememek
Pek çok insan işini yalnızca para kazanma aracı olarak görür
Kişinin kendini işle özleştirmemesi ve mesleğinin bir temsilcisi olarak görmemesi iş kalitesini düşüreceği gibi şirket yetkililerinin gözündeki imajını da olumsuz yönde etkileyecektir
Uygunsuz mizah kullanma
Mesai arkadaşlarımızla çoğu zaman aynı espri anlayışına sahip olmayız
Bu nedenle yapılan esprilerin yahut şakaların takdir edilmesi biraz zordur
Bu nedenle iş yerinde din, ırk ve siyaset gibi konularda şaka yapmak tatsız sonuçlara yol açabilir
[size="2"]
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul