Konu
:
Abs Sistemlerinin Çalışması
Yalnız Mesajı Göster
Abs Sistemlerinin Çalışması
10-10-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Abs Sistemlerinin Çalışması
ABS SİSTEMLERİNİN ÇALIŞMASI
Esasında uçaklar için geliştirilmiş olan ABS tekerler üzerinde bir tür basınç sınırlaması esasına göre çalışır
Böylece fren kilitlenmesi (aracın kayması) olmadan maximum durma kuvveti uygulanmış olur
Eğer standart frenlere çok sıkı basarsanız, tekerler kilitlenir ve arac sanki kızak kayması gibi kaymaya başlar, bunun sonucunda yön kontrolu kaybolur
Eğer yön kontrolu kaybolursa, araç düz bir çizgi üzerinde kızak gibi kaymaya başlar
ABS sürücüyü kuvvetli fren yaparkende yönünü kontrol imkanı verir
Eskiden (yada hala şimdi bir çok araçta) sürücüler frenleri nasıl "pompalayacaklarını" bileli yada kilitlenmeyi önceden sezip durmaları gerekse bile ayaklarını fren pedalından çekip kızaklanmayı önlemeleri gerekir (sadece bir tekerde bile kızaklanma başladıysa ayağınızı frenden hafifçe çekip tekrar frene basmalısınız)
Çalışma sırasında tekerhızı algılayıcıları her seviyede kontrol ünitesine elektronik sinyaller gönderirler
Eğer fren sırasında teker kilitlenmesi algılanırsa, bilgisayar valf ünitesine teker silindirine hidrolik basıncını sınırlamasını bildirir
ABS sistemi kendini araç her kullanıldığında ve her fren yapıldığında kontrol eder
Eğer bir hata bulunursa sistem kendini "off" (kapalı) pozisyona getirir ve frenler ABS sistemi yokmuş gibi düz sistem olarakda çalışabilir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul