Yalnız Mesajı Göster

657 Sayılı Devlet Memuru Kanunu

Eski 10-09-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

657 Sayılı Devlet Memuru Kanunu



Madde 1-Degisik:30/5/1974-KHK-12/1md Aynen kabul,15/5/1975-1897/1 md)
Kanun, Genel ve Katma Butceli Kurumlar, Il Ozel Idareleri,Belediyeler, Il Ozel Idareleri ve Belediyelerin kurduklari birlikler ile bunlara bagli doner sermayeli kuruluslarda, kanunlarla kurulan fonlarda, kefalet sandik- larinda veya Beden Terbiyesi Bolge Mudurluklerinde calisan memurlar hak- kinda uygulanir Sozlesmeli ve gecici personel hakkinda bu Kanunda belirtilen ozel hukumler uygulanir (Degisik: 19/2/1980-2261/5 md) Anayasa Mahkemesi uye ve yedek uye- leri ile raportorleri;hakimlik ve savcilik mesleklerinde veya bu meslekler- den sayilan gorevlerde bulunanlar,Danistay ve Sayistay meslek mensuplari ve Sayistay savci ve yardimcilari, Universitelerin, Iktisadi ve Ticari Ilimler Akademilerinin, Devlet Muhendislik ve Mimarlik Akademilerinin, Devlet Guzel Sanatlar Akademilerinin, Turkiye ve Orta-Dogu Amme Idaresi Enstitusunun og- retim uye ve yardimcilari, Cumhurbaskanligi Senfoni Orkestrasi uyeleri, Genelkurmay Mehteran Bolugu Sanatkarlari, Devlet Tiyatrosu ile Devlet Opera ve Balesi ve Belediye Opera ve tiyatrolari ile sehir ve belediye konserva- tuvar ve orkestralarinin sanatkar memurlari, uzman memurlari,uygulatici uz- man memurlari ve stajyerleri;Spor-Toto Teskilatinda calisan personel,subay, astsubay, uzman cavus ve uzman jandarmalar ile Emniyet Teskilati mensuplari ozel kanunlari hukumlerine tabidir ---------------------------------------------------------------------------- (1)
a- 8/6/1984 tarihli ve 2l7 sayili Kanun Hukmunde Karamamenin 30 ncu maddesi ile Kanunlarda gecen "Devlet Personel Dairesi ibaresi Devlet Personel Baskanligi" olarak degistirilmistir
b- 29/11/1984 tarihli ve 243 sayili Kanun Hukmunde Kararnamenin 55 nci maddesine gore; 657 sayili Kanun ile ek ve degisikliklerinde,13/12/1960 gun ve 160 sayili Kanunun 4 ncu maddesine yapilan atiflar 8/6/1984 gun ve 217 sayili Kanun Hukmunde Karamamenin ilgili maddelerine yapilmis sayilir
c- 2/7/1993 tarih ve 484 sayili KHK'nin Gecici 1nci maddesi ile Ma- liye ve Gumruk Bakanligi ibareleri"Maliye Bakanligi"olarak degistirilmistir
Amaç :Madde 2- (Degisik: 23/12/1972-KHK-2/1 md)
Bu Kanun, Devlet memur- larinin hizmet sartlarini, niteliklerini, atanma ve yetistirilmelerini, ilerleme ve yukselmelerini, odev, hak, yukum ve sorumluluklarini, aylikla- rini ve odeneklerini ve diger ozluk islerini duzenler Bu Kanunun uygulanmasini gostermek veya emrettigi hususlari belirt- mek uzere tuzukler cikarilir Bu Kanunda ongorulen yonetmelikler Bakanlar Kurulu Karari ile yururluge konulur

Temel Ylkeler :Madde 3-
Bu kanunun temel ilkeleri sunlardir :
Siniflandirma :
A) (Degisik: 31/7/1970-1327/2md)Devlet kamu hizmetleri gorevlerini ve bu gorevlerde calisan Devlet memurlarini gorevlerin gerektirdigi nite- liklere ve mesleklere gore siniflara ayirmaktir
Kariyer :
B) Devlet memurlarina, yaptiklari hizmetler icin luzumlu bilgilere ve yetisme sartlarina uygun sekilde, siniflari icinde en yuksek derecelere kadar ilerleme imkanini saglamaktir
Liyakat :
C) Devlet kamu hizmetleri gorevlerine girmeyi,siniflar icinde iler- leme ve yukselmeyi, gorevin sona erdirilmesini liyakat sistemine dayandir- mak ve bu sistemin esit imkanlarla uygulanmasinda Devlet memurlari guvenli- ge sahip kilmaktir

Ystihdam ?ekilleri :Madde 4- (Degisik:30/5/1974-KHK-12; Degistirilerek kabul:15/5/1975- 1897/1 md)
Kamu hizmetleri; memurlar, sozlesmeli personel, gecici personel ve isciler eliyle gordurulur
A) Memur : Mevcut kurulus bicimine bakilmaksizin, Devlet ve diger kamu tuzel kisiliklerince genel idare esaslarina gore yurutulen asli ve surekli kamu hizmetlerini ifa ile gorevlendirilenler, bu Kanunun uygulanmasinda memur sayilir Yukaridaki tanimlananlar disindaki kurumlarda genel politika tespiti arastirma, planlama, programlama, yonetim ve denetim gibi islerde gorevli ve yetkili olanlar da memur sayilir
B) Sozlesmeli Personel : Kalkinma plani, yillik program ve is programlarinda yer alan onemli projelerin hazirlanmasi, gerceklestirilmesi, isletilmesi ve islerligi icin sart olan, zaruri ve istisnai hallere munhasir olmak uzere ozel bir meslek bilgisine ve ihtisasina ihtiyac gosteren gecici islerde, kurumun teklifi uzerine Devlet Personel Baskanligi ve Maliye Bakanliginin gorusleri alina- rak Bakanlar Kurulunca gecici olarak sozlesme ile calistirilmasina karar verilen ve isci sayilmayan kamu hizmeti gorevlileridir (36 nci maddenin II-Teknik Hizmetler Sinifinda belirtilen gorevlerde yukaridaki fikra uya- rinca calistirilanlar icin, isin gecici sarti aranmaz) Bunlara odenebilecek ucretlerin ust sinirlari Bakanlar Kurulunca kararlastirilir Ancak, yabanci uyruklularin; tarihi belge ve eski harflerle yazil- mis arsiv kayitlarini degerlendirenlerin; mutercimlerin; tercumanlarin;dava adedinin azligi nedeni ile kadrolu avukat istihdaminin gerekli olmadigi yerlerde avukatlarin, () (1) kadrolu istihdamin mumkun olamadigi haller- de, Bakanlar Kurulunca tespit edilecek esas ve sartlarla tabip veya uzman tabiplerin; Adli Tip Muessesesi uzmanlarinin; Devlet Konservatuvarlari sa- natci ogretim uyelerinin; Istanbul Belediyesi Konservatuvari sanatcilarinin Milli Savunma Bakanligi ile Jandarma Genel Komutanligi ve dis kuruluslarda belirli bazi hizmetlerde calistirilacak personelin de zorunlu hallerde soz- lesme ile istihdamlari caizdir (Ek: 5/7/1991-KHK-433/1 md;Yururlukten kaldirildi:27/12/1991- KHK- 475/11 md)
C) Gecici Personel : Bir yildan az sureli veya mevsimlik hizmet olduguna Devlet Personel Baskanliginin ve Maliye Bakanliginin goruslerine dayanilarak Bakanlar Kuru- lu'nca karar verilen gorevlerde ve belirtilen ucret ve adet sinirlari icin- de sozlesme ile calistirilan ve isci sayilmayan kimselerdir
D) Isciler : (A), (B) ve (C) fikralarinda belirtilenler disinda kalan kimseler- dir Bunlar hakkinda bu Kanun hukumleri uygulanmaz

Dört Ystihdam ?ekli Dy?ynda Personel Çaly?tyrylamayaca?y :Madde 5- (Degisik: 23/12/1972-KHK-2/1 md)
Bu Kanuna tabi kurumlar, 4 ncu maddede yazili dort istihdam sekli disinda personel calistiramazlar ---------------------------------------------------------------------------- (1)
Bu aradaki "bu Kanunun 196 nci maddesi uyarinca tespit edilen mahru- miyet yerlerinde" seklindeki ibare 12/2/1982 tarih ve 2595 sayili Kanunun 19-a maddesi ile yururlukten kaldirilmistir
BOLUM :2 Odevler ve Sorumluluklar

Sadakat :Madde 6- (Degisik: 12/5/1982-2670/1 md)
Devlet memurlari, Turkiye Cumhuriyeti Anayasasina ve kanunlarina sadakatla bagli kalmak ve milletin hizmetinde Turkiye Cumhuriyeti kanunlarini sadakatla uygulamak zorundadir- lar Devlet memurlari bu hususu "Asli Devlet Memurluguna"atandiktan sonra en gec bir ay icinde kurumlarinca duzenlenecek merasimle yetkili amirlerin huzurunda yapacaklari yeminle belirtirler ve ozluk dosyalarina konulacak asagidaki "Yemin Belgesi" ni imzalayarak goreve baslarlar "Turkiye Cumhuriyeti Anayasasina,Ataturk Inkilap ve Ilkelerine,Ana- yasada ifadesi bulunan Turk Milliyetciligine sadakatla bagli kalacagima; Turkiye Cumhuriyeti kanunlarini milletin hizmetinde olarak tarafsiz ve esitlik ilkelerine bagli kalarak uygulayacagima; Turk Milletinin milli, ahlaki,insani,manevi ve kulturel degerlerini benimseyip,koruyup bunlari ge- listirmek icin calisacagima; insan haklarina ve Anayasanin temel ilkelerine dayanan milli,demokratik, laik,bir hukuk devleti olan Turkiye Cumhuriyetine karsi gorev ve sorumluluklarimi bilerek, bunlari davranis halinde gostere- cegime namusum ve serefim uzerine yemin ederim"

Tarafsyzlyk ve Devlete Ba?lylyk :Madde 7- (Degisik : 12/5/1982-2670/2 md)
Devlet memurlari siyasi partiye uye olamazlar, herhangi bir siyasi parti, kisi veya zumrenin yara- rini veya zararini hedef tutan bir davranista bulunamazlar; gorevlerini yerine getirirlerken dil, irk, cinsiyet, siyasi dusunce, felsefi inanc, din ve mezhep gibi ayirim yapamazlar; hicbir sekilde siyasi ve ideolojik amacli beyanda ve eylemde bulunmazlar ve bu eylemlere katilamazlar Devlet memurlari her durumda Devletin menfaatlerini korumak mecbu- riyetindedirler Turkiye Cumhuriyeti Anayasasina ve kanunlarina aykiri olan memleketin bagimsizligini ve butunlugunu bozan Turkiye Cumhuriyetinin gu- venligini tehlikeye dusuren herhangi bir faaliyette bulunamazlarAyni nite- likte faaliyet gosteren herhangi bir harekete, grublasmaya, tesekkule veya dernege katilamazlar, bunlara yardim edemezler

Davrany? ve Y?birli?i :Madde 8-
Devlet memurlari, resmi sifatlarin gerektirdigi itibar ve guvene layik olduklarini hizmet icindeki ve disindaki davranislariyla gos- termek zorundadirlar Devlet memurlarinin isbirligi icinde calismalari esastir

Yurt Dy?ynda Davrany? :Madde 9-
Devlet memurlarindan surekli veya gecici gorevle veya yetisme, inceleme ve arastirma icin yabanci memleketlerde bulunanlar Devlet itibarini veya gorev haysiyetini zedeleyici fiil ve davranislarda buluna- mazlar

Amir Durumunda Olan Devlet Memurlarynyn Görev ve Sorumluluklary :Madde 10- (Degisik: 12/5/1982-2670/3 md)
Devlet memurlari amiri olduklari kurulus ve hizmet birimlerinde kanun, tuzuk ve yonetmeliklerle belirlenen gorevleri zamaninda ve eksiksiz olarak yapmaktan ve yaptirmaktan maiyetindeki memurlarini yetistirmekten, hal ve hareketlerini takip ve kontrol etmekten gorevli ve sorumludurlar Amir, maiyetindeki memurlara hakkaniyet ve esitlik icinde davranir Amirlik yetkisini kanun, tuzuk ve yonetmeliklerde belirtilen esaslar icinde kullanir Amir, maiyetindeki memurlara kanunlara aykiri emir veremez ve mai- yetindeki memurdan hususi bir menfaat temin edecek bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez ve borc alamaz

Devlet Memurlarynyn Görev ve Sorumluluklary :Madde 11-(Degisik : 12/5/1982-2670/4 md)
Devlet memurlari kanun, tuzuk ve yonetmeliklerde belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafindan verilen gorevleri yerine getirmekle yukumlu ve gorevlerinin iyi ve dogru yurutulmesinden amirlerine karsi sorumludurlar Devlet memuru amirinden aldigi emri,Anayasa, kanun, tuzuk ve yonet- melik hukumlerine aykiri gorurse, yerine getirmez ve bu aykiriligi o emri verene bildirir Amir emrinde israr eder ve bu emrini yazi ile yenilerse, memur bu emri yapmaga mecburdur Ancak emrin yerine getirilmesinden dogacak sorumluluk emri verene aittir Konusu suc teskil eden emir, hicbir suretle yerine getirilmez; yerine getiren kimse sorumluluktan kurtulamaz Acele hallerde kamu duzeninin ve kamu guvenliginin korunmasi icin kanunla gosterilen istisnalar saklidir

Ki?isel Sorumluluk ve Zarar :Madde 12- (Degisik:12/5/1982-2670/5 md)
Devlet memurlari, gorevle- rini dikkat ve itina ile yerine getirmek ve kendilerine teslim edilen Devlet malini korumak ve heran hizmete hazir halde bulundurmak icin gerekli tedbirleri almak zorundadirlar Devlet memurunun kasit, kusur, ihmal veya tedbirsizligi sonucu idare zarara ugratilmissa, bu zararin ilgili memur tarafindan rayic bedeli uzerinden odenmesi esastir Zararlarin odettirilmesinde bu konudaki genel hukumler uygulanir Ancak fiilin meydana geldigi tarihte en alt derecenin birinci kademesinde bulunan memurun brut ayliginin yarisini gecmeyen zararlar, kabul etmesi halinde disiplin amiri veya yetkili disiplin kurulu kararina gore ilgili memurca odenir

Ki?ilerin U?radyklary Zararlar :Madde 13- (Degisik: 12/5/1982-2670/6 md; 6/6/1990-3657/1 md) (De?i?ik birinci fykra : 6/6/1990 -KHK- 3657/1 md)
Ki?iler kamu hukukuna tabi gorevlerle ilgili olarak ugradiklari zararlardan dolayy bu görevleri yerine getiren personel aleyhine degil, ilgili kurum aleyhine dava acarlarAncak, Devlet dairelerine tevdi veya bu dairelerce tahsil veya muhafaza edilen para ve para hukmundeki degerli kagitlarin ilgili personel tarafindan zimmete gecirilmesi halinde, zimmete gecirilen miktar cezai takibat sonucu beklenmeden Hazine tarafindan hak sahibine ödenir Kurumun, genel hukumlere gore sorumlu personele rucu hakki saklidir 12 nci maddeyle bu maddede belirtilen zararlarin nevi,miktarlarinin tespiti, takibi, amirlerin sorumluluklari ve yapilacak islemlerle ilgili diger hususlar Basbakanlikca duzenlenecek yonetmelikle belirlenir

Mal Bildirimi :Madde 14-
Devlet memurlari, kendileriyle, eslerine ve velayetleri altindaki cocuklarina ait tasinir ve tasinmaz mallari, alacak ve borclari hakkinda, ozel kanunda yazili hukumler uyarinca, mal bildirimi verirler

Basyna Bilgi veya Demeç Verme :Madde 15- (Degisik : 12/5/1982-2670/7 md)
Devlet Memurlari, kamu gorevleri hakkinda basina,haber ajanslarina veya radyo ve televizyon kurum- larina bilgi veya demec veremezler Bu konuda gerekli bilgi ancak bakanin yetkili kilacagi gorevli; illerde valiler veya yetkili kilacagi gorevli tarafindan verilebilir Askeri hizmet ile ilgili bilgiler ozel kanunlarin yetkili kildigi personel disinda hic bir kimse tarafindan aciklanamaz

Resmi Belge, Araç ve Gereçlerin Yetki Verilen Mahaller Dy?yna Çyka- rylmamasy ve Yadesi :Madde 16- (Degisik:12/5/1982-2670/8 md)
Devlet memurlari gorevleri ile ilgili resmi belge, arac ve gerecleri, yetki verilen mahaller disina cikaramazlar, hususi islerinde kullanamazlar Devlet memurlari gorevleri icabi kendilerine teslim edilen resmi belge, arac ve gerecleri gorevleri sona erdigi zaman iade etmek zorundadirlar Bu zorunluluk memurun mirascilarina da samildir
BOLUM: 3 Genel Haklar

Uygulamayy Ysteme Hakky :Madde 17-
Devlet memurlari, bu kanun ve bu kanuna dayanilarak yayinlanan tuzuk ve yonetmeliklere gore tayin ve tesbit olunup yururlukte bulunan hukumlerin kendileri hakkinda aynen uygulanmasini istemek hakkina sahiptirler

Güvenlik :Madde 18-
Kanunlarda yazili haller disinda Devlet memurunun memur- luguna son verilemez, aylik ve baska haklari elinden alinamaz

Emeklilik :Madde 19-
Devlet memurlarinin,ozel kanununda yazili belirli sartlar icinde, emeklilik haklari vardir

Çekilme :Madde 20-
Devlet Memurlari, bu kanunda belirtilen esaslara gore memurluktan cekilebilirler

Müracaat,?ikayet ve Dava Açma :Madde 21- (Degisik:12/5/1982-2670/9md)
Devlet Memurlari kurumlariy- la ilgili resmi ve sahsi islerinden dolayi muracaat:amirleri veya kurumlari tarafindan kendilerine uygulanan idari eylem ve islemlerden dolayi sikayet ve dava acma hakkina sahiptirler Muracaat ve sikayetler soz veya yazi ile en yakin amirden baslaya- rak silsile yolu ile sikayet edilen amirler atlanarak yapilir Muracaat ve sikayetler incelenerek en kisa zamanda ilgiliye bildi- rilir Muracaat ve sikayetlerle ilgili esas ve usuller Basbakanlikca hazir- lanacak bir yonetmelikle duzenlenir

Sendike Kurma :Madde 22- (Yeniden Düzenleme: 1261997 - 4275/1)
Devlet memurlary, Anayasada ve özel kanununda belirtilen hükümler uyarynca sendikalar ve üst kurulu?lar kurabilir ve bunlara üye olabilirler

Yzin :Madde 23-
Devlet memurlari, bu kanunda gosterilen sure ve sartlarla izin hakkina sahiptirler

Kovu?turma ve Yargylama :Madde 24-
Devlet memurlarinin gorevleri ile ilgili veya gorevleri sirasinda isledikleri suclardan dolayi sorusturma ve kovusturma yapilmasi ve haklarinda dava acilmasi ozel hukumlere tabidir

Ysnat ve Yftiralara Kar?y KorumaMadde 25-
Devlet memurlari hakkindaki ihbar ve sikayetler, garaz veya mucerret hakaret icin, uydurma bir suc isnadi suretiyle yapildigi ve sorusturma veya yargilamanin tabi oldugu kanuni islem sonucunda bu isnat sabit olmadigi takdirde,merkezde bu memurun en buyuk amiri,illerde valiler, isnatta bulunanlar hakkinda kamu davasi acilmasini Cumhuriyet Savciligindan davasi acilmasini Cumhuriyet Savciligindan isterler
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Admin/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image001gif[/IMG]

BOLUM :4 Yasaklar

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Admin/LOCALS%7E1/Temp/msohtml1/01/clip_image001gif[/IMG]

Toplu Eylem ve Hareketlerde Bulunma Yasa?y :Madde 26- (Degisik:12/5/1982-2670/10 md)
Bu Kanunun 21 nci maddesi ile hukme baglanan hakkin kullanilmasinda birden fazla Devlet memurunun toplu olarak soz ve yazi ile muracaatlari ve sikayetleri yasaktir Devlet memurlarinin kamu hizmetlerini aksatacak sekilde memurluktan kasitli olarak birlikte cekilmeleri veya gorevlerine gelmemeleri veya gorevlerine gelipte Devlet hizmetlerinin ve islerinin yavaslatilmasi veya aksatilmasi sonucunu doguracak eylem ve hareketlerde bulunmalari yasaktir

Grev Yasa?y :Madde 27-
Devlet memurlarinin greve karar vermeleri, grev tertiple- meleri, ilan etmeleri, bu yolda propaganda yapmalari yasaktir Devlet memurlari, herhangi bir greve veya grev tesebbusune katila- maz, grevi destekliyemez veya tesvik edemezler

Ticaret ve Di?er Kazanç Getirici Faaliyetlerde Bulunma Yasa?y :Madde 28- (Degisik : 30/5/1974-KHK-12; Degistirilerek kabul: 15/5/1975-1897/1 md)
Memurlar Turk Ticaret Kanununa gore (Tacir) veya (Esnaf) sayilmalarini gerektirecek bir faaliyette bulunamaz, ticaret ve sanayi muesseselerinde gorev alamaz, ticari mumessil veya ticari vekil veya kollektif sirketlerde ortak veya komandit sirkette komandite ortak olamaz- lar(Gorevli olduklari kurumlarin istiraklerinde kurumlarini temsilen ala- caklari gorevler haric) Memurlarin uyesi olduklari yapi, kalkinma ve tuketim kooperatifleri ile kanunla kurulmus yardim sandiklarinin yonetim ve denetim kurullari uyelikleri gorevleri ve ozel kanunlarda belirtilen gorevler bu yasaklamanin disindadir Esleri, resit olmayan veya mahcur olan cocuklari, yasaklanan faaliyetlerde bulunan memurlar bu durumu 15 gun icinde bagli olduklari kuruma bildirmekle yukumludurler

Hediye Alma,Menfaat Sa?lama Yasa?y :Madde 29-
Devlet memurlarinin dogrudan dogruya veya araci eliyle hediye istemeleri ve gorevleri sirasinda olmasa dahi menfaat saglama amaci ile hediye kabul etmeleri veya is sahiplerinden borc para istemeleri ve almalari yasaktir

Denetimindeki Te?ebbüsten Menfaat Sa?lama Yasa?y :Madde 30-
Devlet memurunun, denetimi altinda bulunan veya kendi gorevi veya mensup oldugu kurum ile ilgisi olan bir tesebbusten, dogrudan dogruya veya araci eliyle her ne ad altinda olursa olsun bir menfaat sagla- masi yasaktir

Gizli Bilgileri Açyklama Yasa?y :Madde 31-(Degisik:12/5/1982-2670/11 md)
Devlet memurlarinin kamu hizmetleri ile ilgili gizli bilgileri gorevlerinden ayrilmis bile olsalar, yetkili bakanin yazili izni olmadikca aciklamalari yasaktir
KISIM-II

Siniflandirma
Synyf :Madde 32- (Mulga: 30/5/1974- KHK 12/7 md; Aynen kabul: 15/5/1975- 1897/7 md)

Kadrolaryn Tesbiti :Madde 33-(Degisik:30/5/1974-KHK-12; Degistirilerek kabul:15/5/1975 -1897/1 md)
Kadrosuz memur calistirilamaz Genel ve Katma Butceli kuruluslarla bunlara bagli doner sermayeli kuruluslar;kanunlarla kurulan fonlar, kefalet sandiklari ve Beden Terbiyesi Bolge Mudurluklerinde memur deyimine giren kisilere gordurulen hizmetlerin gerektirdigi gorevler icin tespit olunan kadrolar Genel Kadro Kanununda gosterilir Milli Guvenlige iliskin kadrolardan gizli kalmasi gerekenler hakkinda bu hukum uygulanmaz Il Ozel Idareleri ve belediyeler ile bunlarin kurduklari birlikle- rin kadroIari yetkili organlarinca hazirlanarak Icisleri Bakanliginin onayi ile tamamlanir Yukaridaki fikrada sozu edilen kadrolarin kaldirilmasi veya bu kad- rolarda yapilacak degisiklikler de ayni usule tabidir

Kadrolaryn Hazyrlanmasy :Madde 34- (Degisik : 31/7/1970-1327/7 md)
Devlet memurlari icin kurumlarinca teklif edilen kadrolar Maliye Bakanligi, Devlet Personel Bas- kanligi ve ilgili kurumca birlikte hazirlanir 1,2,3 ve 4ncu derecede kadro ihdas edilebilmesi icin ayrica Maliye Bakanligi ile Devlet Personel Baskanliginin gorusune dayanilarak Bakanlar Kurulu Karari alinmasi sarttir(Milli Guvenlige iliskin kadrolar dairesince hazirlanir ve ozel kanununda yazili sekle uygun olarak onanir)

Kadro Cetvelleri :Madde 35-(Degisik: 31/7/1970-1327/8 md)
33 ve 34 ncu maddeler uya- rinca hazirlanan kadro cetvellerinde: Her kurum icin gerekli kadrolarin sinifi, derecesi, unvani ve adedi gosterilir

Tesis Edilen Synyflar :Madde 36-(Degisik:30/5/1974-KHK-12;Degistirilerek kabul:15/5/1975- 1897/1 md)
Bu Kanuna tabi kurumlarda calistirilan memurlarin siniflari asagida gosterilmistir
I-GENEL IDARE HIZMETLERI SINIFI : Bu Kanunun kapsamina dahil kurumlarda yonetim,icra, buro ve benzeri hizmetleri goren ve bu Kanunla tesbit edilen diger siniflara girmeyen memur lar Genel Idare Hizmetleri sinifini teskil eder
II-TEKNIK HIZMETLER SINIFI : Bu Kanunun kapsamina giren kurumlarda meslekleriyle ilgili gorevleri fiilen ifa eden ve meri hukumlere gore yuksek muhendis, muhendis, yuksek mimar, mimar, Mimarlik ve Muhendislik Fakultesi veya bolumlerinden mezun Sehir Plancisi, Yuksek Sehir Plancisi,Yuksek bolge Plancisi, jeolog, hidro- jeolog, hidrolog, jeofizikci, fizikci, kimyager, metamatikci, istatistikci, yoneylemci (Hareket arastirmacisi), matematiksel iktisatci, ekonomici ve benzeri ile teknik ogretmen okullarindan mezun olup da, ogretmenlik meslegi disinda teknik hizmetlerde calisanlar,3437 ve 9/5/1969 tarih ve 1177 sayili Kanunlara gore tutun eksperi yetistirilenler ile muskirat ve cay eksperleri fen memuru, yuksek tekniker, tekniker, teknisyen ve emsali teknik unvanlara sahip olup, en az orta derecede mesleki tahsil gormus bulunanlar Teknik Hizmetler sinifini teskil eder(1)
III- SAGLIK HIZMETLERI VE YARDIMCI SAGLIK HIZMETLERI SINIFI : Bu sinif,saglik hizmetlerinde (Hayvan sagligi dahil) mesleki egitim gorerek yetismis olan tabip,dis tabibi,eczaci,veteriner hekim gibi memurlar ile bu hizmet sahasinda calisan yuksek ogrenim gormus fizikoterapist, tip teknologu, ebe, hemsire,saglik memuru,sosyal hizmetler mutehassisi,biyolog, psikolog, diyetci, saglik muhendisi, saglik fizikcisi, saglik idarecisi ile ebe ve hemsire, hemsire yardimcisi, (Fizik tedavi, laboratuvar, eczaci, dis anestezi, rontgen teknisyenleri ve yardimcilari, cevre sagligi ve toplum sagligi teknisyeni dahil) saglik savas memuru, hayvan saglik memuru ve ben- zeri saglik personelini kapsar
IV- EGITIM VE OGRETIM HIZMETLERI SINIFI : Bu sinif, bu Kanun kapsamina giren kurumlarda egitim ve ogretim vazifesiyle gorevlendirilen ogretmenleri kapsar
V- AVUKATLIK HIZMETLERI SINIFI : Avukatlik hizmetleri sinifi, ozel kanunlarina gore avukatlik ruhsa- tina sahip,baroya kayitli ve kurumlarini yargi mercilerinde temsil yetkisi- ni haiz olan memurlari kapsar ------------------------------------------------------------------------------ (1)
Bu hukme ilave edilen ve metne islenmis olan unvanlar ile ilgili olarak Bakanlar Kurulunun 10/10/1983 tarih ve 83/7198 sayili kararina bakiniz
---------------------------------------------------------------------------
VI- DIN HIZMETLERI SINIFI : Din hizmetleri sinifi, ozel kanunlarina gore cesitli derecelerde dini kanunlarina gore cesitli derecelerde dini egitim gormus olan ve dini gorev yapan memurlari kapsar
VII- EMNIYET HIZMETLERI SINIFI : (1) Bu sinif, ozel kanunlarina gore polis, komiser muavini, komiser, muavini, komiser, baskomiser emniyet mufettisi, polis mufettisi, emniyet amiri ve emniyet muduru ve emniyet muduru sifatini kazanmis emniyet mensubu memurlari kapsar
VIII- YARDIMCI HIZMETLER SINIFI : Yardimci hizmetler sinifi,kurumlarda her turlu yazi ve dosya dagit- mak ve toplamak, muracaat sahiplerini karsilamak ve yol gostermek; hizmet yerlerini temizleme, aydinlatma ve isitma islerinde calismak veya basit ik- lim rasatlarini yapmak; ilaclama yapmak veya yaptirmak veya tedavi kurumla- rinda hastalarin ve hastanelerin temizligi ve basit bakimi ile ilgili hiz- metleri yapmak veya kurumlarda, carsi ve mehallerde koruma ve muhafaza hizmetleri gibi anahizmetlere yardimci mahiyetteki gorevlerde her kurumun ozel bunyesine gore ve yine bu mahiyette olmak uzere ihdasina luzum gordugu yardimci hizmetleri ifa ile gorevli bulunanlardan 4ncu maddenin (D)bendinde tanimlananlarin disinda kalanlari kapsar (Ek: 28/3/1988-KHK-318/1 md) Bu sinifa dahil personel tarafindan yerine getirilmesi gereken hizmetlerden hizmet yerlerinin ve tedavi kurum- larinin temizlenmesi, tesisatin bakim ve isletilmesi ve benzeri nitelikteki hizmetlerin ucuncu sahislara ihale yoluyla gordurulmesi mumkundur (Ek fykra:18/5/1994-KHK-527/1 md;Mülga:28/2/1995 -4081/3 md)
IX- MULKI IDARE AMIRLIGI HIZMETLERI SINIFI : Bu sinif, valiler ve kaymakamlar ile bu sifatlari kazanmis olup Icisleri Bakanligi merkez ve iller kurulusunda calisanlari ve maiyet memur- larini kapsar
X- MILLI ISTIHBARAT HIZMETLERI SINIFI : Bu sinif, Milli Istihbarat Teskilati kadrolarinda veya bu teskilat emrinde calistirilanlardan ozel kanunlarinda gosterilen veya Basbakanlikca tespit edilen gorevleri ifa edenleri kapsar
--------------------------------------------------------------------------- (1)
26/6/1984 tarih ve 241 sayili KHK'nin 35 nci maddesine bakiniz ORTAK HUKUMLER
A) Siniflarin ogrenim durumlarina gore giris ve yukselebilecek derece ve kademeleri asgida gosterilmistir Giris Yukselinebilecek ------- ---------------- Ogrenim Durumu Derece KKademe Derece Kademe --------------------- ------ ------ ------ ------ Ilkokulu bitirenlerr 15 1 7 Son Ortaokulu bitirenler 14 2 5 Son Ortaokulu dengi meslek veya teknik ogrenimi bitirenler 14 3 5 Son Ortaokul ustu 1 yil mesleki veya teknik ogrenimi bitirenler 13 1 4 Son Ortaokul ustu 2 yil mesleki veya teknik ogrenimi bitirenler 13 2 4 Son Liseyi bitirenler 13 3 3 Son Lise dengi mesleki veya teknik ogrenimi bitirenler 12 2 3 Son Lise veya dengi okullar ustu 1 yillik mesleki veya teknik ogrenimi bitirenler 11 1 2 Son Lise veya dengi okullar ustu 2 yillik veya Ortaokul ustu en az 5 yillik mesleki veya teknik ogrenimi bitirenler 10 1 2 Son Lise veya dengi okullar ustu 3 yillik teknik veya mesleki ogrenimi bitirenler 10 2 2 Son 2 yil sureli yuksek ogrenimi bitirenler 10 2 1 Son 3 yil sureli yuksek ogrenimi bitirenler 10 3 1 Son 4 yil sureli yuksek ogrenimi bitirenler 9 1 1 Son 5 yil sureli yuksek ogrenimi bitirenler 9 2 1 Son 6 yil sureli yuksek ogrenimi bitirenler 9 3 1 Son
1- Avukatlik stajini acikta iken yapanlara iki, memuriyette iken yapanlara bir kademe ilerlemesi uygulanir
2- Dort yil sureli yuksek ogrenimi bitirenlerden yuksek muhendis, muhendis, yuksek mimar,mimar sifatini almis olanlar ile bunlardan ogretmen- lik hizmetinde calisanlar, Erkek Teknik Yuksek Ogretmen Okulu, Erkek Teknik Ogretmen Okulu ve Devlet Tatbiki Guzel Sanatlar Yuksek Okulu mezunlari, Istanbul Devlet Guzel Sanatlar Akademisi ile uygulamali Endustri Sanatlari Yuksek Okulu mezunlari (1), Teknik Egitim Fakultesi (Yuksek Teknik Ogretmen Okulu) ve Guzel Sanatlar Fakultesi, (Istanbul Devlet Tatbiki Guzel Sanatlar Yuksek Okulu) mezunlari (2), ogrenimlerine gore tesbit edilen giris derece ve kademelerine bir derece,
3- Bes yil ve daha fazla sureli yuksek ogrenimini bitirenlerden yuksek muhendis, muhendis, yuksek mimar, mimar sifatini almis olanlar ile bunlardan egitim ve ogretim hizmetinde calisanlar ogrenimlerine gore tespit edilen giris derece ve kademelerine bir derece,
4- Teknik hizmetler sinifinda gorev almak sartiyle jeolog,jeofizik- ci, hidrojeolog, hidrolog, jeomorfolog, kimyager, fizikci, matematikci, is- tatistikci, yoneylemci (Hareket arastirmacisi), matematiksel iktisatci (Ekonometrici), Mimarlik ve Muhendislik Fakultesi veya bolumlerinden mezun Sehir Plancisi, Yuksek Sehir Plancisi, Yuksek Bolge Plancisi Erkek Teknik Ogretmen Okulu mezunlari, fen memurlari, teknikerler ve yuksek teknikerler, tutun ve muskirat eksperleri,tarim alet ve makineleri Uzmanlik Yuksek Okulu mezunlari ile benzeri fen bilimleri ve teknik bilimler lisansiyerleri, Gazi Universitesi Mesleki Egitim Fakultesi Teknoloji Bolumu Is ve Teknik Anabi- lim Dali mezunlari, universitelerin arkeoloji ve sanat tarihi bolumlerinin prehistorya, protohistorya ve onasya arkeolojisi,plastik arkeoloji anabilim dallarindan mezun olanlar ogrenimlerine gore tespit edilen giris derece ve kademelerine bir derece, (3) ---------------------------------------------------------------------------- (1)
Bakiniz: 19/8/1977 tarih ve 7/13635 sayili BKK (RG19/8/1987-16032) (2) Bakiniz: 30/10/1986 tarih ve 86/11158 sayili BKK(RG17/11/1986-19284) (3) Bu hukme ilave edilen ve metne islenmis olan meslek mensuplari ile ilgili olarak Bakanlar Kurulunun 10/10/1983 tarih 83/7198;8/4/1987 tarih ve 87/11686;13/8/1987 tarih ve 87/12018 sayili Kararlarina bakiniz
5- Dort yil ve daha fazla sureli yuksek ogrenim gorenlerden tabip, dis tabibi, veteriner hekim,eczaci ile benzeri saglik bilimleri lisansiyer- leri (Hayvan sagligi dahil) Biyolog unvanina sahip akademik personel giris derece ve kademelerine bir derece eklenmek suretiyle bulunacak derece ve kademelerden hizmete alinirlar(1)
6- a) Lise ve dengi okul mezunu olup, ozel kanunlari geregince sinava tabi tutularak orta dereceli okul ogretmenligi ehliyetini alanlar ve ilkogretim mufettisligi unvanini kazananlar,mesleki ve teknik ogretim okul- lari meslek, atelye veya kurs ogretmenliginde gorevlendirilenler ile ozel kanunlarina yada ozel kanunlarin verdigi izne dayanilarak orta dereceli okul ogretmenligine atananlar 11 nci derecenin birinci kademesinden hizmete alinirlar
b) Ortaokul ve dengi, lise ve dengi okullarin, normal ogrenim sure- sinden fazla olmasi halinde,basarili her ogrenim yili icin bir kademe iler- lemesi uygulanir Bunlardan teknik ogretim okullari mezunlarina, meslekleri ile ilgili gorevlerde calismalari halinde ayrica bir kademe ilerlemesi daha verilir
7- a) Kurumlarinca acilan ve bir kisim gorevlere atanmada kanuni nitelik olarak sart kosulan kurslari, memurluga girmeden once basari ile bitirenler hakkinda bu meslekleri ile ilgili gorevlerde calismis olmak ve 3 kademeyi gecmemek sartiyle, bu kurslarda gecirdikleri basarili surelerin her yili icin bir kademe ilerlemesi uygulanir
b) Diyanet Isleri Baskanligi kurulusunda halen gorevli bulunanlarla yeniden goreve atanacaklardan hafiz olduklari Diyanet Isleri Baskanliginca tespit edilecek bir yonetmelik uyarinca, belirlenenlere bir derece yuksel- mesi verilir(Lisans ustu egitim sebebiyle verilen derece ve kademe ilerle- mesi bu fikra geregince verilen derece ilerlemesiyle birlikte uygulanamaz)
8- a) Emniyet hizmetleri sinifina girenlerden: Ilkokul, ortaokul ve dengi okullari bitirenler; ilkokul ve ortaokulu bitirenlerin giris derece- lerine iki derece, Lise ve dengi okullari bitirenler, liseyi bitirenler icin tespit edilen giris derece ve kademesine bir derece bir kademe, Yuksek ogrenimi bitirenler ayni yuksek ogrenimi bitirenler icin tespit edilen giris derece ve kademesine bir derece,
b)Genel Idare Hizmetleri sinifina girenlerden Orman Muhafaza Memuru ve Basmemuru ile Gumruk muhafaza memur ve amirlerine ilkokul ve ortaokul ve lise ogrenimleri icin bu kanunda tespit edilen giris derece ve kademelerine bir derece, --------------------------------------------------------------------------- (1) Biyolog unvanina sahip Akademik personel de Bakanlar Kurulunun 12/11/ 1984 tarih ve 85/10045 sayili Karari ile bu madde kapsamina alinmislardir: (RG22/11 /1985-18936)
c) Mesleki ogrenim veya kurs gormek ve ozel yarisma sinavini basar- mak suretiyle atanacak Cumhuriyet Senatosu ve Millet Meclisi Tutanak Mudur- lugu stenograflarina ogrenim giris derece ve kademelerine bir derece, Ilave edilmek suretiyle bulunacak derece ve kademelerden hizmete alinirlar
9- Memurluga girmeden once veya memuriyetleri sirasinda yuksek og- renim ustu master derecesi almis olanlarla yuksek ogrenim kurumlarinda en az bir yil ilave ogrenim yaparak lisans ustu ihtisas sertifikasi alanlara bir kademe ilerlemesi,tipta uzmanlik belgesi alanlara,meslekleri ile ilgili ogrenim dallarinda doktora yapanlara bir derece yukselmesi uygulanir Master derecesini alip bir kademe ilerlemesinden yararlanan memura, meslegi ile ilgili ogrenim dalinda doktora yaptigi takdirde iki kademe ilerlemesi uygulanir
10-Doktora ustu universite docentligi unvanini universitede gorevli iken kazananlara bir derece,diger memuriyetlerde iken bu unvani kazananlara iki kademe ilermesi uygulanir
11- (Degisik : 29/11/1984 -KHK- 243/1 md; ) Mesle?e özel yary?ma sinavina tabi tutulmak suretiyle alinan; Basbakanlik, Bakanlyk ve ba?ym- siz genel mudurlukler mufettis yardimcilari ile bagli müfetti? yar- dimcilari ve Diyanet Isleri Baskanligi mufettis yardimcilari, Ba?bakanlyk Uzman Yardimcilari,Devlet Planlama Teskilati Uzman Yardimcilari; Devlet Per sonel Baskanligi Devlet Personel Uzman Yardimcilari; Basbakanlik Yüksek Denetleme Kurulu Uzman Yardimcilari; Hazine Müste?arly?y Bankalar Yeminli Murakyp Yardymcylary, Stajyer Hazine Kontrolörleri; Maiyet memurlari; Disisleri Bakanligi meslek memurlari; Maliye Bakanligi Hesap Uzman Yardim- cilari,Sigorta Denetleme Uzman Yardimcilari ve Aktüer Yardymcylary,Bakan- liklar merkez kurulusu stajyer kontrolorleri,(De?i?ik:27/6/1989 -KHK -375/4 md) Emniyet Genel Mudurlugu Dernek Denetci Yardimcilari, Devlet Butce Uz- many Yardymcylary,Tuketici ve Rekabet Uzman Yardymcylary,Marka Uzman Yar dymcylary,Patent Uzman Yardymcylary,Çevre Uzman Yardymcylary,()(1)Deniz- cilik Uzman Yardimcilari, Gümrük Uzman Yardimcilari, Devlet Muhasebe Uz- man Yardimcilari, Devlet Mallary Uzman Yardymcylary,Maliye Uzman Yardymcy- lari,Gelir Uzman Yardimcilari, mYLLY Emlak Uzman Yardymcylary,Vergi Ystih barat Uzman Yardimcilari, Muhasebe Denetmen Yardimcilari ,Vergi Denetmen Yardymcylary,Milli Emlak Denetmen Yardymcylary,Dy? Ticaret Müste?arly?y Dy? Ticarette Standardizasyon Denetmen Yardymcylary,Bakanlyk ve ba?ly kurulu? larin ATUzman Yardymcylary Hazine Uzman Yardymcylary,Dy? Ticaret UzmanYar dimcilari ile Icisleri Bakanligi Planlama Uzman Yardimcilarinin ozel yeter- lik sinavi yonetmeliklerine gore yapilacak yeterlik sinavlarinda basari gostererek Mufettislige, Kaymakamliga, Basbakanlik Uzmanligina,Devlet Plan- lama Uzmanligina,Devlet Personel Uzmanligina,Bankalar Yeminli Murakipligina Hesap Uzmanligina, Sigorta Denetleme Uzmanligina ve Aktüerli?ine ,Kontro- lörlü?e, Dernek Denetciligine, Devlet Butce Uzmanly?yna,Tüketici ve Reka- bet Uzmanly?yna,Marka Uzmanly?yna,Patent Uzmanly?yna,Çevre Uzmanly?yna,De- nizcilik Uzmanly?yna,Gümrük Uzmanly?yna,Devlet Muhasebe Uzmanly?yna, Devlet Gelir Uzmanly?yna , Devlet Mallary Uzmanly?yna ,Maliye Uzmanly?yna,Gelir Uzmanligina,Milli Emlak Uzmanly?yna,Vergi Ystihbarat Uzmanly?yna,Muhasebe Denetmenligine, Vergi Denetmenli?ine ,Milli Emlak Denetmenli?ine ,Dy? Ti- caret Müste?arly?y Dy? Ticarette Standardizasyon Denetmenli?ine, Bakanlyk ve ba?ly kurulu?laryn ATUzmanly?yna,Hazine Uzmanly?yna , Dy? Ticaret Uz manly?yna, Yçi?leri Bakanly?y Planlama Uzmanly?yna,()(1)Dy?i?leri mes- lek memurlu?unda ise Disisleri Bakanliginca sinavla girilmesi sart kosulan bir dereceye atanmalary sirasinda ve bir defaya mahsusu olmak uzere hak larynda ayryca bir derece yukselmesi uygulanir(2) ------------------------------------------------------------------------------- (1) Bu arada yer alan 2/6/1994 tarih ve 536 sayyly KHK ile eklenen unvan,Ana- yasa Mahkemesinin 8/7/1994 tarih ve E1994/58,K1994/53 sayyly kararyyla iptal edildi?inden metinden çykarylmy?tyr (2) Bu fykraya;28/3/1988 tarih ve 318 sayyly KHK,17/6/1992 tarih ve 3814 sayy ly Kanun,13/7/1993 tarih ve 486 sayyly,10/8/1993 tarih ve 494 sayyly,19/6 /1994 tarih ve 543 sayyly,19/6/1994 tarih ve 544 sayyly,6/7/1995 tarih ve 562 sayyly KHK'ler ve 9/12/1994 tarih ve 4059 sayyly Kanun ile eklenen un vanlar metne i?lenmi?tir -------------------------------------------------------------------------------
12-a) Memuriyete girmeden once veya memurluklari sirasinda ortaokul ve dengi veya lise ve dengi ogrenim uzerine hizmet ici egitim sayilmayan ve ogrenim sureleri en az araliksiz 1 veya 2 ogrenim yili olan kurumlarinca acilan mesleki kurslari bitirenler hakkinda;1 yillik ogrenim icin 1 kademe, 2 yildan az olmayan ogrenim icin 1 derece yukselmesi uygulanir
b) Lise ve dengi okullari bitirdikten sonra memurluklari sirasinda Milli Egitim Bakanliginca belli edilen ve kurumlarinca duzenlenen bir yil sureli mesleki hizmet ici egitim kurslarini tamamlayanlarin bulunduklari derece ve kademelere bir kademe ilave edilir
c) Memuriyetleri sirasinda Turkiye ve Ortadogu Amme Idaresi Ensti- tusunu bitirenlere her basarili ogrenim yili icin ogrenim sureleri kadar (2 yili gecmemek sartiyle) her yil icin bir kademe ilerlemesi uygulanir
d) (De?i?ik:9/4/1990-KHK-418/1 md;Yptal:AnaMahnin 5/2/1992 tarih ve E 1990/22 ,K1992/6 sayyly Karary ile;Yeniden düzenleme: 18/5/1994 - KHK -527 / 1 md ) Memuriyette iken veya memuriyetten ayrylarak (87 nci maddeye tabi kurumlarda calisanlar dahil ) ust ö?renimi bitiren- ler , ayni ust ogrenimi tahsile ara vermeden baslayan ve normal sü- resi icinde bitirdikten sonra memuriyete giren emsallerinin ulastiklari derece ve kademeyi asmamak kaydiyle, bitirdikleri ust ogrenimin giris dere- ce ve kademesine memuriyette gecirdikleri basarili hizmet surelerinin ta- mami her yil bir kademe her uc yil bir derece hesabiyla ilave edilmek sure- tiyle bulunacak derece ve kademeye yukseltilirler (Son tümce iptal: AnaMah'nin 691995 tarih ve E:1995/47, K1995 /40 sayyly karary ile)
B) Ogrenim durumlari itibariyle (A) bendinde gosterilen yukseline- bilecek derece ve kademelerden farkli olanlar asagida gosterilmistir
1- Lise ve lise dengi mesleki veya teknik ogretim gorenlerden, ogrenim eksikligini giderecek hizmet ici egitimden gecerek, Devlet Personel Baskanligi tarafindan hazirlanacak yonetmelikte belirlenecek esaslara gore yapilacak ozel yukselme sinavlarinda basari gosterenler 1 nci derecenin son kademesine kadar yukselebilirler
2- (A) bendinin 12 nci fikrasinin (a) sikkinda gosterilenler 3 ncu derecenin son kademesine kadar yukselebilirler
3- (Degisik: 23/12/1988-KHK 351/3)Emniyet Hizmetleri Sinifi Mensup- larindan :
a) Emniyet mudurleri ve bu sifati tasimakta olan emniyet teskilati mensuplari ile baskomiser ve emniyet amirleri disinda kalanlar 3ncu derece- nin son kademesine,
b) Baskomiser ile emniyet amirleri 2nci derecenin son kademesine,
c) Emniyet mudurleri ve bu sifati tasimakta olan emniyet teskilati mensuplarin 1nci derecenin son kademesine, kadar yukselebilirler
C)
1- Teknik hizmetler sinifina girenlerden memurluga girmeden once yurt icinde veya yurt disinda mesleklerini serbest olarak veya resmi veya ozel muesseselerde ifa edenlerle memuriyetten ayrildiktan sonra bu islerde calisarak yeniden memuriyete girmek isteyenlerin teknik hizmetlerde gecen suresinden bu kanun ve bu kanunun 87 nci maddesinde sozu edilen kurumlarda gecen surenin tamami ve geri kalan surenin 3/4 u toplami memuriyette gecmis sayilarak bu sureler her yil bir kademe ilerlemesi ve her uc yil icin bir derece yukselmesi verilmek suretiyle degerlendirilir
2- Saglik hizmetleri ve yardimci saglik hizmetleri sinifina giren- lerden memurluga girmeden once yurt icinde veya yurt disinda mesleklerini serbest olarak veya resmi veya ozel kurumlarda yapanlarla, memurluktan ay- rildiktan sonra bu islerde calisarak yeniden memurluga girmek isteyenlerin saglik hizmetlerinde gecen suresinden, bu kanun ve bu kanunun 87 nci madde- sinde sozu edilen kurumlarda gecen sureleri ile 196 nci maddede belirtilen sekilde tespit edilecek mahrumiyet bolgelerinde en az 3 yil calisanlarin veya calisacak olanlarin surelerinin tamami ve geri kalan surelerinin 3/4 u toplami memurlukta gecmis sayilarak bu surelerin her yili icin bir kademe ilerlemesi ve her uc yili icin bir derece yukselmesi verilmek suretiyle degerlendirilir
3- Avukatlik hizmetleri sinifina girenlerin memuriyete girmeden once veya memurluktan ayrilarak serbest avukatlikla gecirdikleri surelerin 3/4 u memuriyette gecmis sayilarak, bu surelerin her yili bir kademe iler- lemesine ve her uc yili bir derece yukselmesine esas olacak sekilde deger- lendirilir
4- Basin kartlari yonetmelige gore, basin kartina sahip olmak sure- tiyle gazetecilik yaparak memurluga girenlerin; meslekleriyle ilgili gorev- lerde istihdam edilmeleri sartiyle; fiilen gazetecilik yaparak gecirdikleri surenin 3/4 u fiilen memuriyette gecmis sayilarak; bu surenin her yili bir kademe ilerlemesi ve her 3 yili derece yukselmesi verilmek suretiyle deger- lendirilir
5- Ozel okullarda ogretmenlik veya yoneticilik yaptiktan sonra Milli Egitim Bakanligi emrinde memuriyet kabul edenlerin ozel okullarda gecen hizmet surelerinin 2/3 unun her yili bir kademe ilerlemesini ve her uc yili bir derece yukselmesine esas olacak sekilde degerlendirilir Yukaridaki fikralara gore,degerlendirilecek hizmet suresinden sade- ce ozel sektorde gecen sure 12 yili gecemez Ancak TCEmekli Sandigi ve Sosyal Sigortalar kanunlarina tabi go- revlerde bulunmus olanlarin kazanilmis haklari saklidir Yapilacak intibak neticesinde ilgililerin girecekleri dereceler ogrenim durumlarina gore yukselebilecekleri derecenin son kademe ayligini gecemez
6- Bu kanunun 4ncu ve 237nci maddesinin (e) fikrasina gore sozlesme ile istihdam edilenlerin,memuriyete gecirilmeleri halinde,sozlesmeli olarak gecirdikleri hizmet sureleri, her yil icin bir kademe ilerlemesi ve her uc yil icin bir derece yukselmesi verilmek suretiyle degerlendirilir
7- 2834 ve 2836 sayili kanunlara gore kurulmus olan Tarim Kredi ve Tarim Kooperatiflerinde calisanlardan sonradan memuriyete girenlerin bu kooperatiflerde gecen hizmetlerinin 12 yili gecmemek uzere her yil icin bir kademe ilerlemesi ve her uc yili icin bir derece yukselmesi verilmek suretiyle degerlendirilir
D) Memur iken, giristeki ogrenim derecelerinden bir ust derecedeki ogrenimi tamamlayanlar, bu ust ogrenim derecesi icin 36 nci maddede yazili memuriyete giris derecelerinde bos kadro bulundugu takdirde bu kanunun 68 nci maddesinde yazi derece yukselmesinde sure kaydi aranmaksizin bu derecedeki gorevlere atanabilirler 68 nci maddenin (A) bendinin (b) ve (c) fikralarindaki hukumler saklidir
E) Siniflarin giris derecelerinin ileri kademelerinden ise basla- yanlarla yukaridaki fikralar uyarinca kendilerine kademe ilerlemesi uygula- nanlarin, kademe ilerlemesine tekabul eden sureleri 68 nci maddede derece yukselmesi icin gerekli oldugu ongorulen surelerin hesabinda ayrica deger- lendirilir Artan sureler ust derece ve kademede kanuni bekleme suresinde gecmis sayilir
F) (Degisik : 24/11/1994- 4049 / 8 md) Bu Kanunla tespit edilen cesitli hizmet siniflari mensuplarindan Cumhurbaskanligi Genel Sekreter- liginde ve Turkiye Buyuk Millet Meclisi Genel Sekreterli?i Te?kilatlaryn da asli ve surekli gorevlerde bulunanlaryn kadro, unvan ,derece,ek gösterge makam tazminaty ve benzeri mali haklary ile intibak ve diger özlük haklari- nin tespit ve kullanilmasi ile ilgili yetkiler Cumhurbaskanligi Genel Sek- reterligi ile Turkiye Buyuk Millet Meclisi Baskanlik Divanina aittir Bu kanunla tespit edilen cesitli hizmet siniflarina dahil olup da MIT Müste?arly?y emrinde çaly?an MYT mensuplarynyn atama,derece yukselmesi ve kademe ilerlemesi ve disiplin hukumleri ile ilgili yetkilerin kullanil- masinin duzenlenmesi Basbakana aittir Milli Istihbarat hizmetleri sinifina yapilan atamalarda bu maddenin (A) bendinin (8/a-b) fikralarindaki derece ve kademe ilerlemesi ile ilgili hukumleri uygulanir
G) Bu maddede sayilan siniflarin ve fikralarin kapsaminin tayininde, benzeri veya esdeger ogrenim veya hizmetler; ilgili Bakanlik veya kurulusun teklifi uzerine alakali ogretim kurumu ile Milli Egitim Bakanliginin muade- let tevsiki ve Maliye Bakanligi ile Devlet Personel Baskanliginin mutalaasi alinarak Bakanlar Kurulunca tespit olunur

Yükselinebilecek Derecenin Üstünde Bir Dereceye Yükselme :Madde 37-(Yeniden duzenleme 29/11/1984-KHK 243/2 md)
Bu kanun hu- kumlerine gore ogrenim durumlari, hizmet siniflari ve gorev unvanlari iti- bariyle azami yukselebilecekleri derecelerin dorduncu kademesinden aylik almaya hak kazanan ve son alti yillik sicil notu ortalamasi doksan ve daha yukari olanlardan son sicil notu olumlu bulunanlarin kazanilmis hak ayliklari kadro sarti aranmaksizin bir ust dereceye yukseltilir

Kademe :Madde 38-
Kademe, derece icerisinde, gorevin onemi veya sorumlulugu artmadan, Devlet memurunun olumlu sicil almasina ve bulundugu derecedeki hizmet suresine bagli olarak ayligindaki ilerleyis adimidir

Synyf Dy?ynda Kadro Yhdas Edilemeyece?i :Madde 39-
Bu kanuna tabi kurumlarda siniflar disinda memurluk kad- rolari ihdas edilemez

Memuriyete Giri?te Ya? :Madde 40- (Degisik : 31/7/1970-1327/11 md)
Genel olarak 18 yasini tamamlayanlar Devlet memuru olabilirler Bir meslek veya sanat okulunu bitirenler en az 15 yasini doldurmus olmak ve Turk Medeni Kanununun 12 nci maddesine gore kazai rust karari almak sartiyle Devlet Memurluklarina atanabilirler

Synyflandyrmada Ö?renim Unsuru :Madde 41- (Degisik : 30/5/1974-KHK-12/1 md Aynen kabul: 15/5/1975- 1897/1 md)
Genel olarak ortaokulu bitirenler memur olabilirler Ortaokul mezunlarindan istekli bulunmadigi takdirde ilkokulu bitirenlerinde alinmasi caizdir Bir sinifta belli gorevlere atanabilmek veya bu gorevlerde belli derecelere yukselebilmek icin, kurulus kanunlari veya bu kanun ve kurulus kanunlarina dayanilarak cikarilacak yonetmelikler ile isin geregine gore daha yuksek ogrenim dereceleri veya muayyen fakulte,okul veya ogrenim dal- larini veya meslek ici veya meslekle ilgili egitim programlarini bitirmis olmak veya yabanci dil bilmek gibi sartlar konulabilir


Alıntı Yaparak Cevapla