Yalnız Mesajı Göster

Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği

Eski 10-09-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği



Kursiyerlerin ödüllendirilmesi

Madde 67 - Kurs süresince verilen görevleri yapan, davranışlarıyla arkadaşlarına örnek olan, düzenlenen kurs dışı eğitsel etkinliklerde üstün başarı gösteren kursiyerlere bu konuları ihtiva eden teşekkür yazısı yazılır

ALTINCI KISIM : Programlar

BİRİNCİ BÖLÜM:Programların Amaç, İçerik ve Türleri

Programların amaçları

Madde 68 - Yaş, eğitim düzeyi ve cinsiyet farkı gözetmeksizin; örgün eğitim sistemine hiç girmemiş ya da herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademelerden çıkmış kişilerin bilgi, beceri ve davranışlarını geliştirmek amacıyla; onların ilgi, istek, yetenek ve beklentileri doğrultusunda okuma- yazma, sosyal ve kültürel ile meslekî ve teknik eğitim ve öğretim programları hazırlanarak merkezlerce uygulanır

Yaygın eğitim programları;

a) Kursiyerleri; ilgi, istek ve yeteneklerine uygun olarak girişimci, üretken, sosyal bilinç sahibi, yenilikleri ve gelişmeleri izleyen ve kendini buna göre sürekli geliştiren, iyi insan, iyi vatandaş olarak yetiştirmek, istihdam için gerekli bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazandırmak, araştıran, geliştiren, değerlendiren, tasarlayan, girişimci ve yaratıcı bireyler olarak yetiştirmek,

b) Bir meslek sahibi olup mesleğinde ilerlemek isteyenler ile meslek değiştirmek isteyenlere ilgi, istek ve yeteneklerine uygun meslek edindirmek,

c) Kursiyerlerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda ihtiyaç duydukları yeterlilikleri kazanmalarına uygun eğitimleri sağlamak,

amacı taşır

Programların içeriği

Madde 69 - Yaygın eğitimde programlar, örgün eğitimle birbirini destekleyecek ve tamamlayacak, gerektiğinde aynı nitelikleri kazandıracak kalkınma planları ile bağlantılı ve işlevsel biçimde genel, meslekî ve teknik olmak üzere iki ana bölümde hazırlanır

Bunlar:

a) Genel Eğitim Programları;

1) Tamamlama programları; kişilere okuma yazma öğretme, ilköğretimde temel becerileri kazandırma ve eksik eğitimlerini tamamlamaya destek sağlayıcı programları içerir

2) Sağlık, aile hayatı, anne çocuk eğitimi programları; bireyin hayatındaki çeşitli dönemler ile aile hayatındaki farklı dönemlere ve bireyin içinde bulunduğu farklı şartlara göre sürekli değişen eğitim ihtiyaçlarına cevap verebilecek sağlıklı yaşama alışkanlıkları, uyum eğitimi, ana- baba eğitimi, ana çocuk sağlığı, aile planlaması, çevre sağlığı, beslenme, aile ilişkileri, emeklilik eğitimi konularındaki programları içerir Gelişmiş ülkelerde üçüncü yaş okulları adı altında uygulanan yetişkin eğitimi programlarına merkezler bünyesinde önem ve öncelik verilir

3) Vatandaşlık eğitimi programları; toplumsal bütünleşmeyi sağlamak, iyi bir vatandaş, iyi bir insan yetiştirmek, demokratik hayatı toplumun tüm birimlerine benimsetmek ve buna dair bilinç kazandırmak amacıyla düzenlenen programları içerir

4) Özdoyum eğitimi programları; bireylerin serbest zamanlarının değerlendirilmesi isteğinden doğacak eğitim ihtiyaçlarını karşılamak, bireye hayatının herhangi bir döneminde kendisini gerçekleştirme imkânı verebilecek eğitim programlarını içerir

5) Toplumsal ve kırsal kalkınma programları; kalkınmayı hedefleyen kooperatifleşme, gelir getirici, beceri kazandırıcı, kentleşmenin ve tarım teknolojisinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde meslekî ve teknik programlarla bütünleşebilecek biçimde hazırlanıp uygulanan programları kapsar

b) Meslekî ve Teknik Eğitim Programları;

1) Meslek kazandırma programları; işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu ara işgücünü yetiştirmeye yönelik meslekî ve teknik amaçlı programları içerir

2) Temel beceri geliştirme programları; kişileri tüketicilikten üretici konumuna getirmek, meslekî ve teknik alanda beceri sahibi yapmak, aile ve ülke ekonomisine katkı sağlamak amacıyla hazırlanıp uygulanan programları içerir Yeni meslek öğrenmek, mesleğinde ilerlemek ya da mesleğini değiştirmek isteyenlere yönelik programlar ihtiyaca göre hazırlanır ve uygulanır

3) Teknoloji kullanım programları; teknoloji alanında meydana gelen gelişmeleri toplumun ilgili kesimlerine zamanında ulaştırmak, yeni gelişim ve değişime uyum sağlamak amacını içerir

İKİNCİ BÖLÜM:Program Hazırlama ve Uyarlama

Programın hazırlanması

Madde 70 - Yaygın eğitim program modeli esas alınarak;

a) Tamamlama programları ve meslek kazandırma programları Bakanlıkça,

b) Kursiyerlerin kurs süresince çırak öğrencilere sağlanan hak ve imkânlardan yararlanabileceği istihdama yönelik meslek kurslarına ait öğretim programları, ilgili sektör ve hizmet alanları ile iş birliği yapılarak merkezlerce,

c) Diğer kurslara ait öğretim programları merkezlerce,

hazırlanır ve mülkî amirin onayı ile uygulanır

Yöresel özellik taşıyan veya ilk defa uygulamaya konulan program/programlar bilgi için Genel Müdürlüğe sunulur

Ulusal meslek standartlarına uygun şekilde merkezlerce hazırlanan meslek kazandırma programları, il meslekî eğitim komisyonunun uygun görüşü ve valilik onayı ile uygulamaya konulur ve Bakanlığa bilgi verilir

Kurslarda, Bakanlıkça uygun görülen diğer örgün ve yaygın eğitim programları da olduğu gibi veya uyarlanarak uygulanabilir

Bakanlıkça, yatay ve dikey geçişlere elverişli, alan/dal esasına dayalı, diploma ve sertifikaya yönelik, bireysel öğrenmeye açık, kendi içinde bütünlüğü olan ve birbirini tamamlayan modül programlar da düzenlenebilir

Programın yöresel uyarlanması

Madde 71 - Bakanlıkça hazırlanan kurs programlarının yöresel uyarlanması; merkezin ve çevrenin şartları ile kursiyerlerin özellikleri dikkate alınarak yapılır Bu işlem merkez müdürünün başkanlığında, program geliştirmeden sorumlu müdür yardımcısı, rehber öğretmen, deneyimli alan öğretmenleri, program geliştirme çalışmalarında görevli uzman ve usta öğreticiden oluşan komisyon tarafından yapılarak mülkî amirin onayından sonra uygulamaya konulur

Programların değerlendirilmesi

Madde 72 - Yaygın eğitimde uygulamaya konulmuş olan programlarla ilgili olarak yapılacak değerlendirme; o programın geliştirilmesi ya da devam ettirilmesi ile ilgili sonuçları ve kursa katılanların kazandıkları bilgileri nasıl kullandıklarını, kendileri, aileleri ve çalıştıkları iş yerleri için ne gibi yararlar sağladığını belirlemek için yapılır Her program sonucunda katılımcıların memnuniyet seviyesini ölçmek amacına yönelik anket uygulanır

Programların süresi

Madde 73 - Çeşitli kademelerde uygulanan programların türü, içeriği, düzeyi ve saatleri programlarında belirtilir

Programlarda yatay ve dikey geçişler

Madde 74 - Geniş tabanlı ve modüler yapıda düzenlenen programlarla örgün ve yaygın eğitim gören ve aynı bilgi, beceri, tutum ve davranışları kazananlara eş değer sertifika verilir

Program bütünlüğü ve devamlılığı içinde sertifika, belge ve diplomaya götüren programlarda yatay ve dikey geçişlere imkân sağlanır

Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetmeliği kapsamında diğer teknik öğretim birimleri ile aynı seviyede ve içerikte düzenlenen modül programlarının tüm modüllerini/kurslarını bitirerek, bitirme belgesi alan lise mezunlarına bitirdikleri alan/dala ait meslek lisesi diploması düzenlenir

Yatay ve dikey geçişlere ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir

Kişilerin istemesi durumunda, örgün eğitim yoluyla edinilen bilgi ve becerilerin yaygın eğitimle ilişkilendirilmesi merkezlerce yapılır Bu ilişkilendirmede, diploma içeriği ve öğrenim belgesi esas alınır

Programların seviyesi

Madde 75 - Yaygın eğitim programları kademeli olarak düzenlenir Her kademe bir önceki kademenin geliştirilmiş ve genişletilmiş şeklidir Programlar, birinci kademeden başlamak üzere sıra ile numaralandırılır

YEDİNCİ KISIM : Kurs Dışı Eğitsel Etkinlikler, Kulüpler ve İnceleme Gezileri

BİRİNCİ BÖLÜM:Kurs Dışı Eğitsel Etkinlikler ve Kulüp Çalışmaları Etkinlikler

Madde 76 - Millî kültür değerlerimizi sevdirmek, yaşatmak, yaygınlaştırmak ve yeni nesillere aktarımını sağlamak, etkinlikleri değerlendirmek, katılımcılığı özendirmek, kursiyerlerde güven ve sorumluluk duygusunu geliştirmek, yeni ilgi alanları ve beceriler oluşturmak, yeteneklerini sergileme imkânı vermek amacıyla merkezlerce; yarışma, konser, panel, sergi, sempozyum, fuar, festival, sportif ve benzeri kurs dışı eğitsel etkinlikler düzenlenir

Eğitsel etkinlikler, doğrudan Genel Müdürlük veya merkezlerce düzenlenebileceği gibi diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılarak da planlanıp uygulanabilir Merkezler, yıl boyunca kurslar için yapmış oldukları eğitim ihtiyaçlarını belirleme çalışmalarını kurs dışı eğitsel etkinlikler için de yaparlar Gerçekleştirilecek kurs dışı eğitsel etkinlikler için aylık, dönemlik veya yıllık plan hazırlanır

Kulüpler

Madde 77 - Merkezlerdeki sosyal, bilimsel, sanatsal, sportif ve kültürel etkinliklerin verimini artırmak, toplum sorunlarına duyarlılığı ve bu sorunların çözümüne yardımcı olmak, katılımcılığı teşvik etmek, birlikte çalışma ve iş birliği yapma becerilerini geliştirmek amacıyla 13/1/2005 tarihli ve 25699 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği kapsamında hizmetin önemine inanmış gönüllü kişilerden oluşan kulüp/kulüpler kurulur İmkânların elverişli olması durumunda kulüp çalışmaları, merkez binasından ayrı bağımsız bina ve tesislerde de yürütülebilir

Çevrenin ve merkezin özellikleri dikkate alınarak; halk eğitimi kulübü başta olmak üzere, Türk halk oyunları, Türk halk müziği, Türk sanat müziği, tiyatro, spor, gezi ve inceleme, fotoğrafçılık, çevre, kültür ve yayın ile ihtiyaç duyulan diğer kulüpler kurulabilir Kurulacak kulüpler, il halk eğitimi planlama komisyonu kararıyla belirlenir Kulüplere, kurslara kayıtlı kursiyerler üye olabileceği gibi diğer kişiler de üye olabilir Ancak kurslara kayıtlı olmayan 18 yaşından küçüklerin kulüplere üye olmasında veli izin belgesi istenir Her merkezde ileri düzeyde çalışma yapan en az bir kültür ve sanat topluluğu kurulmasına çaba gösterilir Fizikî durumu elverişli olan merkezlerde belirli aralıklarla gösteri, konser, tiyatro ve benzeri etkinlikler düzenlenir

Kulüplerle ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesinde merkezlerce, kendi hedef kitle, katılımcı şartları, faaliyet türleri, uygulama farklılıkları ve benzeri konumlarını dikkate almak kaydıyla Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği hükümlerine uyulur

Kulüp faaliyetlerinin sona erdirilmesi

Madde 78 - Merkezin yıllık çalışma plan ve programlarına, eğitimin genel amaçlarına uygun faaliyet göstermeyen ve başarısızlığı nedeniyle kurumun çalışmalarını olumsuz yönde etkileyen kulüplerin faaliyetlerine merkez müdürünün teklifi ve il halk eğitimi planlama komisyonunun kararı ile son verilir

Kulüp üyeliğinin sona erdirilmesi

Madde 79 - Türk millî eğitim sisteminin genel amaç ve temel ilkeleri ile çalıştığı kulübün programına aykırı davranışta bulunan üyelerin durumu, yönetim komisyonunca değerlendirilir, üyeliğin sona erdirilmesi kararı, yönetim komisyonunun teklifi ve merkez müdürünün onayı ile gerçekleşir

Gezi, gözlem ve inceleme etkinlikleri

Madde 80 - Konuların işlenmesinde çevre ile ilişki kurmak, bilgi alış verişinde bulunmak, çevreyi incelemek ve tanımak amacıyla il içi, il dışı ve yurt dışı geziler düzenlenir Yurt içi ve yurt dışında fuar, defile, sergi, sanatsal, sportif, sosyal, kültürel ve benzeri etkinliklere katılan kursiyerler devam edemedikleri süre içinde izinli sayılırlar Bu etkinliklerle ilgili onay işlemleri Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür

SEKİZİNCİ KISIM : Rehberlik, Denetim ve Değerlendirme İşlemleri

BİRİNCİ BÖLÜM:Rehberlik, Denetim ve Değerlendirme

Rehberlik

Madde 81 - Merkezlerde görevli aday öğretmenler, uzman ve usta öğreticilere öğretim yılı süresince yönetici ve rehber öğretmenlerce pedagojik rehberlik yapılır Rehber öğretmenler, rehberlik çalışmaları için aylık çalışma planını hazırlar ve müdürün onayından sonra uygular Aynı şekilde ay içerisinde gerçekleştirilen rehberlik çalışmaları için de aylık çalışma raporunu hazırlayarak merkez müdürünün görüş ve onayına sunarlar Rehber öğretmen bulunmayan merkezlerdeki rehberlik hizmetleri, program geliştirmeden sorumlu müdür yardımcısı tarafından yürütülür
Denetim

Madde 82 - Merkez, eğitim odası, kurs merkezi ve kurs yerlerinde hizmetlerin kanun, tüzük, yönetmelik ve verilen emirlere uygun olarak yürütülüp yürütülmediğinin belirlenmesi yönündeki idarî denetim ve değerlendirmesi genel müdürlük yetkilileri, mülkî amirler, Bakanlık müfettişleri, il/ilçe millî eğitim müdürleri, yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü tarafından denetlenir ve değerlendirilir

Merkezlerdeki kurum denetimi dışındaki kurs veya ders denetimi, merkez yöneticileri tarafından gerçekleştirilir

Diğer personelin denetim ve değerlendirilmesi

Madde 83 - Merkezlerde görevli diğer personel, yaygın eğitimden sorumlu millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü ile merkez müdürü ve müdür yardımcıları tarafından belirli aralıklarla denetlenir

Uzman ve usta öğretici için bir genel değerlendirme raporu hazırlanır ve dosyasında saklanır Tekrar görevlendirmede bu raporlar dikkate alınır

Yapılan rehberlik, denetim ve değerlendirmelerde yetersiz olduğu gözlemlenen uzman ve usta öğreticilerin göreve devam ettirilip ettirilmeyeceklerini değerlendirmek üzere, mülkî amirden alınacak bir onayla en az iki alan uzmanından oluşan bir komisyon kurulur Bu komisyonca yapılacak değerlendirmeden sonra hazırlanacak rapora göre göreve son verme veya devam işlemi gerçekleştirilir Yöneticiler, tek başlarına resen göreve son verme işlemi yapamazlar

DOKUZUNCU KISIM : İş ve Tatil Zamanları

BİRİNCİ BÖLÜM:Resmî Tatil Günleri

Tatil günleri

Madde 84 - Merkezlerdeki resmî tatil günlerine ilişkin işlemler, 17/3/1981 tarihli ve 2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun hükümlerine göre yürütülür

Öğretmenlerin yıllık tatilleri

Madde 85 - Öğretmenlerin yıllık tatilleri, şartlara göre Bakanlıkça veya valilikçe hazırlanacak yıllık çalışma takviminde belirlenir Ancak öğretmenler, istekleri hâlinde tatil dönemlerinde açılacak kurslarda da görevlendirilebilirler

Kadrolu usta öğreticilerin yıllık izinleri

Madde 86 - Genel idare hizmetleri sınıfında olan kadrolu usta öğreticiler, hizmet sürelerine göre yıllık izin kullanırlar Kurs görevi ve yıllık izin dışındaki sürelerde, yönetimce verilecek ihtiyaç belirleme, program geliştirme, hizmet içi eğitim, yayın, kitap hazırlama gibi eğitim- öğretim hizmetlerini yürütürler

Öğretmenlerin haftalık çalışma süresi

Madde 87 - Öğretmenlerin aylık karşılığı, zorunlu ek ders ve isteğe bağlı ücretli ders saatleri, Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen ve Yöneticilerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Esaslara göre yürütülür

Mücavir alan içerisinde olmak kaydıyla öğretmen, birden çok kurs merkezinde görevlendirilebilir

Uzman ve usta öğreticilerin haftalık çalışma süresi

Madde 88 - Uzman ve usta öğreticilerden resmî görevli olanlara haftada 10 saate kadar, herhangi bir özel kurum ve kuruluşta veya kendi adına sigortalı çalışanlar, bireysel emeklilik sigortası kapsamında olanlar ile Bağ- Kur sigortalıları gibi resmi görevi olmayanlar haftada 40 saate kadar merkezlerde uzman ve usta öğretici olarak görevlendirilebilir

İKİNCİ BÖLÜM:İzin ve Vekalet İşlemleri

İzin

Madde 89 - Kadrolu personelin mazeret, hastalık ve yıllık izinleri Milli Eğitim Bakanlığı İzin Yönergesi hükümlerine göre verilir

Mazeretine dayalı izin verilen uzman ve usta öğreticiye ders ücreti ödenmez Verilecek izinde uzman ve usta öğretici tarafından yürütülen kursun süresi dikkate alınır

Ancak Bakanlık, mülkî amirlikler ve merkez müdürlüğünce düzenlenecek hizmet öncesi ve iş başı eğitimi, seminer, toplantı, sergi, yarışma ve benzeri etkinliklerde görevlendirilenlere görevli olduğu süre içindeki ek ders ücreti ödenmesine devam edilir

İzin ve görev durumunda vekâlet işlemleri

Madde 90 - Merkez müdürünün herhangi bir nedenle izinli veya görevli olması durumunda varsa müdür başyardımcısı yoksa müdür yardımcılarından herhangi biri müdürlüğe vekâlet eder Merkezde müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı/yardımcıları olmaması hâlinde rehber öğretmen, bu da bulunmadığı takdirde en kıdemli kurs öğretmenine vekâlet görevi verilir Yukarıda belirtilen personelin hiçbiri bulunmadığı durumlarda millî eğitim müdürlüğünce görevlendirme yapılır

ONUNCU KISIM : Halk Eğitimi Planlama Komisyonları

BİRİNCİ BÖLÜM:İl Halk Eğitimi Planlama Komisyonu

Komisyonun oluşturulması

Madde 91 - İl millî eğitim müdürünün başkanlığında ilin, yaygın eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, planlanması, değerlendirilmesi, ortaya çıkan güçlüklerin giderilmesi ve merkezler arasında iş birliği sağlanması amacıyla il halk eğitimi planlama komisyonu oluşturulur

Komisyon; il millî eğitim müdürünün başkanlığında; yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü, ilçe millî eğitim müdürleri, ildeki tüm merkez müdürleri, merkezlerde görevli birer müdür yardımcısından oluşur

Gerektiğinde ilgili vali yardımcısı komisyona başkanlık eder Kararlar il millî eğitim müdürlüğünün uygun görüşü ve valilik makamının onayı ile kesinleşir

Komisyonun görevleri

Madde 92 - İl halk eğitimi planlama komisyonu aşağıdaki işleri yapmakla yükümlüdür;

a) Komisyon, ilçelerden gelen yıllık çalışma planlarını ve tekliflerini değerlendirerek karara bağlar

b) İl genelinde, yıl içinde yapılacak yaygın eğitim etkinliklerinin plan ve organizasyonunu yapar

c) Yaygın eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde, iş birliği yapılacak kurum ve kuruluşları belirler

d) Kurs dışı eğitsel etkinlikler kapsamında yapılacak yarışma, sergi, konser, festival, konferans, sempozyum ve benzeri etkinlikleri belirler

e) Bölgenin şartları göz önünde bulundurarak kursların açılış, kapanış ve sergi tarihleri ile ilgili öneriler hazırlanır

f) İldeki merkezlerin birbirlerinin imkânlarından yararlandırılması için gerekli önlemleri alır

g) Yaygın eğitim etkinliklerinin yürütülmesinde, merkezler arasında uygulama birliği ve uygulama kolaylığını sağlayıcı önlemleri karara bağlar, ortaya çıkan sorunların; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve genelgelere uygun şekilde giderilmesini sağlar

h) Yöredeki unutulmaya yüz tutmuş geleneksel halk sanatlarını ve bu alanda açılacak kursları belirler

ı) Yörenin kalkınmasında özellik arz eden, gelir getirici ve istihdama yönelik kursların açılıp yaygınlaştırılmasını sağlar

j) Merkezlerde ihtiyaç duyulan yöresel kurs programlarının hazırlanmasını sağlar

k) Merkezlerce hazırlanan kitap, doküman, broşür, eğitim materyali ve benzeri yayınları inceleyerek basım, çoğaltım ve dağıtımını karara bağlar

Toplantı gündemi ve komisyonun çalışma esasları

Madde 93 - Komisyonun gündemi merkez müdürlüklerinin görüşü alınarak yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü tarafından hazırlanır ve il millî eğitim müdürünün onayıyla uygulamaya konulur

Komisyon gündemine alınan konularla ilgili bilgi ve belgelerin, üyeler tarafından önceden incelenmiş olması esastır

Komisyon aşağıdaki esaslar çerçevesinde çalışır;

a) İl halk eğitimi planlama komisyonu, eylül, şubat ve haziran aylarında olmak üzere yılda 3 defa komisyon başkanının çağrısı üzerine toplanır, toplantılar il merkezinde ve diğer ilçelerde sıra ile yapılır

Toplantıya davet, toplantı tarihinden en az on beş gün önce üyelere yazılı olarak gündemle birlikte duyurulur

b) Komisyon, gündemindeki konuları görüşerek karara bağlar Komisyon üye tam sayısının en az salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır Oyların eşit olması hâlinde başkanın oy kullandığı taraf çoğunlukta sayılır

Oylama açık ve işaretle yapılır Oylama sonucu, başkan tarafından komisyona açıklanır

c) Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar bir tutanakla tespit edilir Tutanak başkan ve üyeler tarafından imzalanır

İl halk eğitimi planlama komisyonunun aldığı kararlar özet hâline getirilir ve Valilik onayından sonra uygulanır Karar özetinin valilik onayından sonraki bir örneği 30 gün içinde Genel Müdürlüğe gönderilir

Sekretarya

Madde 94 - İl halk eğitimi planlama komisyonunun sekretarya işleri, yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü tarafından yürütülür

İKİNCİ BÖLÜM:Halk Eğitimi Merkezi Planlama Komisyonu

Komisyonun oluşturulması

Madde 95 - Merkez müdürünün başkanlığında çevrenin yaygın eğitim ihtiyaçlarının planlanması, değerlendirilmesi, ortaya çıkan güçlüklerin giderilmesi, uygulamaya yönelik kararlar alınması ve il halk eğitimi planlama komisyonuna götürülecek istek ve önerilerin belirlenmesini sağlamak amacıyla halk eğitimi merkezi planlama komisyonu oluşturulur

Halk eğitimi merkezi planlama komisyonu; merkez müdürünün başkanlığında; Merkez müdür başyardımcısı, Müdür yardımcıları, Rehber öğretmen/öğretmenler, Atölye şefleri, Her alandan bir öğretmen, öğretmen olmadığı takdirde usta öğretici, Kulüp başkanları ile Okul- Aile birliği başkanından oluşur

İlde yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü, ilçede kaymakam ve ilçe millî eğitim müdürü gerektiğinde komisyona başkanlık eder

Alıntı Yaparak Cevapla