Yalnız Mesajı Göster

Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği

Eski 10-09-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği



Komisyonun görevleri

Madde 96 - Halk eğitimi merkezi planlama komisyonunun görevleri şunlardır;

a) İlçenin yaygın eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik planlamayı yapar

b) İş birliği yapılması gereken hizmet birimlerini belirler ve bunlarla gerekli eş güdümü sağlar

c) Yaygın eğitim hizmetlerinin yürütülmesine esas olan merkez ve bölgenin sahip olduğu ildeki kaynak ve eğitim haritalarını hazırlar ve geliştirir

d) Yapılan çalışmaları değerlendirir, verimlilik derecesini ve aksayan yönleri kontrol eder, ileriye dönük önlemleri alır

e) İl halk eğitimi planlama komisyonuna sunulacak çalışma planını ve önerileri hazırlar

f) İl halk eğitimi planlama komisyonunda alınan kararlar doğrultusunda çalışma programlarını gözden geçirir

g) Yerel düzeyde hazırlanan kurs programlarına son şeklinin verilmesini sağlar

h) Denetleyici, rehber ve uygulayıcılardan gelen önerilerin planlara yansımasını sağlar

ı) Döner sermaye bünyesinde açılacak kurs türlerini belirler

j) Uzman ve usta öğreticilerin günlük, haftalık ve aylık çalışma programlarını belirler

k) Kulüp etkinliklerinin yürütülmesinde olumsuz davranışlarda bulunanların durumlarını inceler ve karara bağlar

l) Kulüplerden gelen sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerle ilgili önerileri değerlendirir ve onaylar Bu etkinliklerle ilgili çalışma planını yapar

Toplantı gündemi ve komisyonun çalışma esasları

Madde 97 - Gündem, ilgili komisyon üyelerinin görüşü alınarak komisyon başkanı tarafından belirlenir Komisyon üyeleri gerekli gördükleri konuların gündeme alınmasını başkandan isteyebilirler Bu durumda konunun gündeme alınması oylamayla belirlenir Komisyon gündemine alınan konularla ilgili bilgi ve belgelerin, üyeler tarafından komisyon toplantısından önce incelenmiş olması esastır

Komisyon aşağıdaki esaslar çerçevesinde çalışır:

a) Halk eğitimi merkezi planlama komisyonu, yılda üç defa merkez müdürünün çağrısı üzerine toplanır Komisyon, gerektiğinde merkez müdürünün çağrısı veya en az beş üyenin gerekçeli isteği üzerine de toplanır Bu tür toplantılar başvuru tarihinden itibaren en geç bir ay içinde yapılır

b) Toplantı çağrısı, en az on gün önce üyelere yazılı olarak gündemle birlikte yapılır

c) Toplantılar il halk eğitimi planlama komisyonu toplantısından önce yapılır Üst komisyona götürülecek öneriler görüşülerek kararlaştırılır

d) Komisyon, gündemindeki konuları görüşerek karara bağlar Komisyon üye tam sayısının en az salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır Oyların eşit olması hâlinde başkanın oy kullandığı taraf çoğunlukta sayılır

e) Toplantıda görüşülen konular ve alınan kararlar tutanakla belirlenir, başkan ve üyeler tarafından imzalanır

f) Alınan kararlar mülkî amirlerin onayından sonra kesinlik kazanır ve uygulanır

Sekretarya

Madde 98 - Halk eğitimi merkezi planlama komisyonunun sekretarya işleri merkez müdür başyardımcısı, yoksa müdür yardımcısı tarafından yürütülür

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM:İl/İlçe Halk Eğitimi Planlama ve İş Birliği Komisyonları

Komisyonun oluşturulması

Madde 99 - Kalkınma ve uygulama planlarında yer alarak süreklilik gösteren konu ve önlemleri uygulamaya koymak, ikilemler yüzünden zaman ve değer kaybını önlemek üzere iş bölümü yapmak, kaynakları birleştirmek, ortak çalışmaları birlikte gerçekleştirmek için ihtiyaç belirleme çalışmaları yapan kurum temsilcileri ile il/ilçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonları oluşturulur

İl halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonu; askerî birlik temsilcisi, yüksek öğretim kuruluşlarının temsilcileri, Cumhuriyet başsavcısı/temsilcisi, il emniyet müdürü, defterdar, il millî eğitim müdürü, gençlik ve spor il müdürü, il kültür ve turizm müdürü, müftü, tarım il müdürü, sosyal hizmetler il müdürü, il sağlık müdürü, çevre ve orman il müdürü, Türkiye iş kurumu il müdürü, vakıflar bölge müdürü, sosyal sigortalar kurumu il müdürü, il özel idare müdürü, il genel meclisi üyelerinden iki temsilci, sendika yöneticileri, meslek odaları başkan veya temsilcileri, yaygın eğitimden sorumlu il millî eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü, ilköğretim müfettişleri başkanı, en az iki merkez müdürü, vakıf, dernek, meslek kuruluşları ve gönüllü kuruluş temsilcileri, valinin uygun göreceği diğer kurum ve kuruluş temsilcilerinden oluşur

İlçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonu

Madde 100 - İlçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonu, kaymakamın başkanlığında;

Askerî birlik temsilcisi, ilçe ve belde belediye başkanları, varsa yüksek öğretim kurumları temsilcileri, Cumhuriyet başsavcısı/savcısı, ilçe emniyet müdürü, ilçe millî eğitim müdürü, ilçe tarım müdürü, mal müdürü, müftü, sağlık grup başkanı, özel idare müdürü, varsa orman işletme müdürü/şefi, meslek odaları temsilcileri, nüfusu büyük olan beş mahalle/köy muhtarı, ilköğretim ve orta dereceli okul müdürlerini temsilen iki müdür, vakıf, dernek ve benzeri gönüllü sivil toplum kuruluş temsilcileri, sendika yöneticileri, kaymakamın uygun göreceği diğer kişiler ile kurum ve kuruluş temsilcilerinden oluşur

Komisyonun görevleri

Madde 101 - İl/ilçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonlarının esas görevi, çalışmaların ilçe düzeyinde planlanması ve il düzeyinde eş güdümdür Bu nedenle, komisyona katılacak üyeler toplantılar başlamadan önce yaygın eğitim konusunda bir yıl içinde il ya da ilçe düzeyinde yapılacak etkinlikleri ve buna dayalı olarak da çalışma programlarını hazırlamış olurlar

a) Yaygın eğitim hizmeti yapan bütün kuruluşlar arasındaki iş birliğini sağlar, ikilemlerden doğan zaman, kaynak ve iş gücü kaybını önler,

b) Birimler arası bütünlüğü sağlayıcı nitelikte ilin yıllık yaygın eğitim çalışma plan ve programlarını hazırlar ve uygulamaya koyar,

c) Uygulamaları takip eder, değerlendirir ve sonuçlara göre geliştirici önlemleri alır,

d) İlçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonu, il halk eğitimi planlama komisyonunca alınan kararları ilçe düzeyinde uygular

Toplantılar

Madde 102 - Komisyon, gündemindeki konuları görüşerek karara bağlar Komisyon üye tam sayısının en az salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır Oyların eşit olması hâlinde başkanın oy kullandığı taraf çoğunlukta sayılır

İl/ilçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonları toplantılarını aşağıdaki dönemlerde yaparlar:

a) İlçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonu:

1) Yılın ilk toplantısını eylül ayının ilk yarısında yaparak ilçenin yıllık halk eğitimi çalışma program ve planını hazırlar Önceki yıla ait çalışmaları da gözden geçirerek değerlendirir

2) İkinci toplantısını mart ayının ilk yarısında yaparak geçen altı aylık çalışmaları değerlendirir ve geliştirici önlemleri alır

b) İl halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonu:

1) Yılın ilk toplantısını ekim ayının ikinci yarısında yapar İlçelerden gelen çalışma programlarını göz önünde bulundurarak ilin yıllık yaygın eğitim çalışma programını hazırlar ve önceki yılın çalışmalarına ait değerlendirme raporu ile birlikte bilgi için Bakanlığa sunar

2) İkinci toplantısını nisan ayının ikinci yarısında yapar, geçen altı aylık çalışmaları değerlendirerek geliştirici önlemleri alır

3) İl/ilçe planlama ve iş birliği komisyonları, üye tam sayısının en az salt çoğunluğu ile toplanır ve oy birliği ile karar alır

Ulusal eş güdüm

Madde 103 - Yaygın eğitim hizmeti yapan diğer bakanlık ve kuruluşların il ve ilçe düzeyindeki temsilcileri ile yaygın eğitim yöneticileri arasındaki eş güdüm ve iş birliği, il/ilçe halk eğitimi planlama ve iş birliği komisyonları tarafından yukarıdaki hükümler doğrultusunda sağlanır

ONBİRİNCİ KISIM : Merkezlerde Kurulacak Diğer Komisyon ve Ekipler

Proje/program eğitim sorumluları komisyonu

Madde 104 - Komisyon, ulusal ve ikili anlaşmalar çerçevesinde hazırlanan program ve projelerin ülke genelindeki takip, gözlem, eş güdüm ve değerlendirme çalışmaları ile bu alanda çalışacak öğretmenlerin eğitimini yürütür Komisyon, Bakanlıkça seçilen ve yetiştirilen öğretmenlerden oluşur

Proje/program eğitim sorumluları kendi görev ve sorumluluk alanı çerçevesinde;

a) Yıllık çalışma planlarını eylül ayında hazırlar ve Genel Müdürlüğe sunar

b) Her yıl yeterli sayıda gözlem ve danışmanlık çalışması yapar

c) İllerde yapılan gözlemlerde programın nitelikli yürütülebilmesi, yerel düzeyde işbirliklerinin sağlanması amacıyla il millî eğitim müdürü, yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü ve merkez müdürleriyle görüşmeler yapar

d) İl rehberleriyle yılda en az iki defa toplantı yaparak, raporu hazırlar ve Genel Müdürlüğe iletir

e) İllerde öğretmenlerle en az yılda iki defa toplantı yapar, toplantı raporunu hazırlar ve Genel Müdürlüğe iletir

f) Merkez müdürleri ile iş birliği içinde öğretmen ve koordinatör adaylarını belirlemek amacıyla illerde görüşmeler yapar

g) Yıl içinde gerçekleşen öğretmen/koordinatör geliştirme seminerlerine eğitici olarak katılır Seminer sırasında diğer eğiticilerle ekip hâlinde çalışır

h) Program uygulama sürecinde il rehberleriyle iletişim kurarak sorunlarına çözüm getirmeye çalışır

ı) Seminerin hazırlık aşamasında ve seminer sonrası değerlendirmelerinde görev alır Seminer değerlendirme raporlarının Genel Müdürlüğe ulaştırılmasını sağlar

j) Program değerlendirme ölçüm araçlarını illerden toplar veri girişlerini yaparak sonuç raporlarını hazırlar, Genel Müdürlüğe ve iş birliği yapılan diğer kuruluşlara bu raporları iletir

k) İletişim etkinlikleri kapsamında öğretmen/koordinatörlere iletilmek üzere haber bültenleri hazırlar ve program paydaşlarıyla iletişimi güçlendirir

Satın alma komisyonu

Madde 105 - Satın alma komisyonu, ilgili müdür yardımcısının başkanlığında en az 2 kadrolu personelden oluşur Komisyon görevlerini, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümlerine göre yürütür

Satın alma komisyonunda görev alanlar, muayene ve kabul komisyonu ile sayım komisyonunda görev alamazlar

Muayene ve kabul komisyonu

Madde 106 - Muayene ve kabul komisyonu, 10/6/1985 tarihli ve 18780 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Muayene ve Kabul İşlerine Ait Yönetmelik hükümlerine göre kurulur ve görevlerini yürütür

Sayım komisyonu

Madde 107 - Sayım komisyonu, Ayniyat Yönetmeliği hükümlerine göre kurulur ve görevlerini yürütür

Kıymet takdir komisyonu

Madde 108 - Kıymet takdir komisyonu, bir müdür yardımcısının başkanlığında takdiri yapılacak mal ve hizmetlerin özelliğine göre merkez müdürlüğünce görevlendirilecek iki öğretmen ile ambar memuru veya bu görevi yürüten memurdan oluşur Gerekli durumlarda merkez dışından konunun uzmanı olan kişiler de bu komisyona davet edilebilir

Kalite kontrol komisyonu

Madde 109 - Merkezde üretilen mal ve hizmetin istenilen kalite ve standartlara uygun olup olmadığını kontrol etmek üzere müdürün uygun göreceği şef ve öğretmenlerden üç kişilik bir komisyon oluşturulur İnceleme sonunda düzenlenen raporun bir örneği ürün ile birlikte ilgili yere gönderilir

Sınav komisyonu

Madde 110 - Hangi kurs programlarındaki sınavların komisyonca yapılacağı Genel Müdürlükçe belirlenir Gerektiğinde oluşturulacak komisyon, müdürün başkanlığında bir müdür yardımcısı, alan öğretmeni ve/veya uzman ve usta öğreticiler ile uygun görülecek diğer uzmanlardan oluşturulur Gelişmelere uygun olarak ve programların özelliğine göre sınavlar ve başarı değerlendirmesi bilişim teknolojisi kullanılarak da yapılabilir

Kayıt- kabul ve nakil işlemleri

Madde 111 - Merkezdeki grup ve sınıflar için kayıt- kabul ve gerektiğinde nakil işlemleri ilgili müdür yardımcısının sorumluluğunda yürütülür

Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri

Madde 112 - İmkânların elverişli olması ya da gerek duyulması durumunda merkezler bünyesinde uzman elemanların sorumluluğunda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütülmesine yer verilir Bu hizmetlerin sunulmasında ilgili kuruluşlarla iş birliği yapılır

İKİNCİ BÖLÜM:Ekipler

Merkezde oluşturulacak ekipler

Madde 113 - Merkezde;

a) Gelişim yönetim ekibi,

b) Kalite geliştirme ekibi,

c) Sivil savunma ekipleri

oluşturulur

Merkez gelişim, yönetim ve kalite geliştirme ekipleri

Madde 114 - Merkez gelişim, yönetim ve kalite geliştirme ekipleri; Merkez Gelişim Modeline göre kurulur ve kalite anlayışına göre çalışmalarını yürütürler

Sivil savunma ekipleri

Madde 115 - Sivil savunma ekiplerinin kuruluş ve işleyişi, 7126 sayılı Sivil Savunma Kanununa göre gerçekleştirilir

ONİKİNCİ KISIM : Tutulacak Defter, Dosya, Form ve Belgeler

BİRİNCİ BÖLÜM:Merkezlerde Tutulacak Defter ve Dosyalar

Defter, dosya, çizelge, form ve belgelerin düzenlenmesi

Madde 116 - Defterlerin her sayfası numaralanır Boş kalan kısımlar çizilerek kapatılır, her sayfanın sağ üst köşesi mühürlenir ve son sayfasına kaç sayfa olduğu yazılarak kurum müdürlüğünce onaylanır

Defter, dosya, çizelge, form ve belgeler mürekkepli kalemle veya bilgisayar ortamında düzenlenir Bunlarda silinti ve kazıntı yapılmaz Sonradan görülen yanlışın üzeri okunabilecek şekilde tek çizgi ile çizilerek doğrusu yazılır ve gerekli açıklama yapılıp kurum müdürünce onaylanır Bilgisayar ortamında düzenlenen belgelerin çıktıları alınarak kurum müdürünce onaylanır ve bu kayıtlar disket, compact disk gibi ortamlarda saklanır

Belge ve belge defterinde yapılan bütün değişiklikler millî eğitim müdürlüğüne bildirilir Mahkeme kararı ile yapılan değişiklikler belge ve defterlere işlenmez Gerektiğinde mahkeme kararı belgelerle birlikte gösterilir

Nüfus cüzdanı olmayan yabancı uyruklu kursiyerler ile ilgili belgeler düzenlenirken pasaport veya oturma belgelerindeki bilgiler esas alınır

Defterler ve dosyalar koruma altında bulundurulur İlgililer, denetleme yetkisi olanlar ile sayım komisyonlarından başkasına gösterilmez

Tutulan defterler, millî eğitim müdürlüğünden izin alınmadıkça değiştirilemez, değiştirilen eski defterler ile cetveller ve dosyalar arşivde, Arşiv Hizmetleri Yönetmeliğine göre saklanır
Defterler

Madde 117 - Merkezlerde aşağıda belirtilen defterler tutulur;

a) Kursiyer ön kayıt defteri,

b) Yoklama, devam- devamsızlık defteri,

c) Kursiyer belge defteri,

d) Denetleme defteri,

e) Öğretmen, memur ve hizmetli devam- devamsızlık defteri,

f) Gelen ve giden evrak kayıt defteri,

g) Posta iç ve dış zimmet defteri,

h) A, B, C demirbaş eşya esas defterleri,

ı) Demirbaş eşya yardımcı defteri,

j) Depo defteri,

k) Temrinlik malzeme sarf defteri,

l) Belirli aralıklarla eserler defteri,

m) Nöbet defteri,

n) Kullanılmaya ve yoğaltılmaya mahsus eşya ve malzeme defteri,

o) Öğretmen, memur ve hizmetlilere ait izin- rapor takip defteri,

p) Döner sermaye işletmesi olan merkezler için ilgili mevzuata göre tutulacak defterler ve belgeler,

r) Okuma- yazma öğrenme kursu başarı defteri,

s) Okuma- yazma öğrenme kursu belge defteri,

ş) Kulüp karar defteri/defterleri,

t) Okul- aile birliği karar defteri,

u) İhtiyaç duyulacak diğer defterler tutulur

Dosyalar

Madde 118 - Merkezlerde aşağıda belirtilen dosyalar tutulur;

a) Kursiyer kayıt dosyası,

b) Sınıfların kursiyer listeleri dosyası,

c) İstatistik cetveller dosyası,

d) Toplantı, komisyon tutanaklar dosyası,

e) Öğretmenlerin haftalık ders çizelgeleri dosyası,

f) Rehber öğretmen çalışma ve rapor dosyası,

g) Nöbet çizelgeleri dosyası,

h) Öğretmen, memur, hizmetli ve diğer personelin şahıs dosyası,

ı) Merkeze gelen ve merkezden giden yazı dosyaları,

j) Gizli yazılar dosyası,

k) Sivil savunma dosyası,

l) Satın alma işleri ile ilgili karar dosyası,

m) Ödeme çizelgeleri ile ödenekler dosyası,

n) Maaş ve ücret bordroları örnekleri dosyası,

o) Demirbaş eşya kayıt silme işlemleri dosyası,

p) Belirli gün ve haftalar dosyası,

r) İş birliği yapılan kuruluşlar dosyası,

s) Not çizelgeleri dosyası,

ş) Kulüp/kulüpler dosyası,

t) Okul- aile birliği dosyası,

u) İhtiyaç duyulacak diğer dosyalar tutulur

İKİNCİ BÖLÜM:Form ve Belgeler

Formlar

Madde 119 - Merkezler bünyesinde yürütülen etkinliklerle ilgili olarak ihtiyaç duyulan formlar Bakanlıkça düzenlenir

Belgeler

Madde 120 - Merkezlerce düzenlenen kurs ve etkinliklerin özelliklerine göre belge, sertifika ve diğer belgeler verilir

Belgelere fotoğraf yapıştırılmaz, kaybedenlere yenisi verilmez Ancak belge aldığına dair bir yazı verilir

Belgeler, soğuk damga ile damgalanır

ONÜÇÜNCÜ KISIM : Çeşitli ve Son Hükümler

BİRİNCİ BÖLÜM:Çeşitli Hükümler

Personel atama, yer değiştirme, adaylık ve sicil işlemleri

Madde 121 - Merkezlerde görevli tüm personelin atama, yer değiştirme, adaylık ve sicil işlemleri Bakanlıkça düzenlenir

Kadrolu usta öğreticiler, başka bir il'e atandıklarında kendilerine kurslarda usta öğretici olarak görev verilmesi sağlanır

Merkezlerde görevli öğretmen, uzman ve usta öğreticilerin kurs görev yerleri, merkez müdürünün başkanlığında bir müdür yardımcısı, bir rehber öğretmen yoksa kıdemli bir öğretmenden oluşan komisyon tarafından planlanır Gerektiğinde bu komisyona yaygın eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü başkanlık eder Görevlendirme, mülkî amirin onayı ile kesinleşir

Donatım ve ayniyat işleri

Madde 122 - Merkezlerin donatım ve ayniyat işleri "Ayniyat Yönetmeliği" hükümlerine göre yürütülür

Kurum açma- kapatma ve ad verme işlemleri

Madde 123 - Merkezlerin açılması, kapatılması ve bu merkezler ile dersane ve atölyelere ad verme işlemleri 2/4/1993 tarihli ve 21540 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür Merkez tiplerinin belirlenmesi ve benzeri işlemlerde Genel Müdürlüğün görüşleri doğrultusunda işlem yapılır

Hizmet içi eğitim faaliyetleri

Madde 124 - Merkezlerde görevli tüm kadrolu personel, hizmet içi eğitim 8/4/1995 tarihli ve 22252 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda kurs ve seminerlere katılır Ayrıca merkezler kendi imkânlarıyla kadrolu personel ile uzman ve usta öğreticiler için hizmet öncesi, uyum ve iş başında eğitim amaçlı kurs ve seminerler düzenler

Bu etkinlikler, imkânlar ölçüsünde il, bölge ve ilçe düzeyinde merkezlerce de gerçekleştirilir

Belirli gün ve haftalar

Madde 125 - Merkezlerde, millî ve mahalli bayramlar ile belirli gün ve haftaların kutlama ve anma etkinlikleri yapılır Kursiyerlerin, merkez ve kurs yeri dışındaki törenlere ve etkinliklere katılımları teşvik edilir

Kılık- kıyafet

Madde 126 - Yaygın eğitimde kursiyerlerin kılık- kıyafetinde sadelik, temizlik ve hizmete uygunluk esastır

Kimlik- paso

Madde 127 - Kursiyerlere merkez müdürlüğünce kursiyer kimlik belgesi verilir Kimlik ve paso ile ilgili giderler, kursiyerler tarafından karşılanır Paso ile ilgili iş ve işlemler yerel yönetimler ile iş birliği yapılarak yürütülür Aynı şekilde ek ders ücreti karşılığında çalışan uzman ve usta öğreticilere de görev yaptıkları süre içinde kimlik belgesi düzenlenir Görevleri sona erdiğinde kimlik belgeleri merkez müdürlüğüne teslim edilir Kimlik belgesinin içeriği Genel Müdürlükçe hazırlanır

Yoğunlaştırılmış program

Madde 128 - Öğretmen, uzman ve usta öğreticilerin raporlu veya izinli olması, göreve geç başlaması, dönem bitmeden ayrılması gibi nedenlerden dolayı işlenmeyen konular ile doğal afet, salgın hastalık, olağanüstü hâl ve benzeri durumlarda mülkî amir ve ilgili kurumların kararı ile tatil edilen sürelerde yapılamayan dersler, yoğunlaştırılmış programlar ile tamamlanır ve kurs döneminin uzatılması yoluna gidilmez Bu programlara ayrılacak ders saati sayısının devam edilmeyen toplam ders saati sayısından az olmaması esastır

Eğitim projeleri

Madde 129 - Merkezlerde veya diğer kurum ve kuruluşların iş birliğinde yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler hazırlanır İl/ilçe düzeyindeki projeler mülkî amirin, ulusal ve uluslararası projeler ise Bakanlık onayı ile uygulamaya konur

Bilişim teknolojisinin kullanımı

Madde 130 - Merkezlerdeki iş ve işlemlerin düzenli ve verimli yürütülmesi için bilişim teknolojisinden yararlanılır Ulusal düzeyde hazırlanan otomasyon programlarından genel bütçe veya yerel imkânlarla yararlanılması sağlanır Düzenlenen etkinliklerin özellikleri, istek ve ihtiyaçlara göre yerel düzeyde de otomasyon programları hazırlanıp uygulanabilir Aynı şekilde merkezlerin faaliyetini tanıtıcı web siteleri oluşturulur ve bu siteler sürekli güncelleştirilerek kamu oyunun yararına sunulur

Kurs ve diğer etkinliklerin İnternet ortamında sürdürülmesi bakanlıkça düzenlenir

Kurs bitirme belgelerinin kalfalık ve ustalık eğitiminde değerlendirilmesi

Madde 131 - Kursları başarıyla tamamlayan kursiyerlere verilen kurs bitirme belgeleri, kalfalık ve ustalık eğitimine geçişte değerlendirilir Bununla ilgili işlemler Mesleki ve Teknik Eğitim Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür

Özel mevzuatı olan kurslar

Madde 132 - Motorlu taşıt sürücüleri kursu, iş makineleri operatörlüğü kursu, kalorifer ateşçiliği kursu, Türk halk oyunları öğreticisi yetiştirme kursu, anne- çocuk eğitimi kursu, denizcilik meslek kursları, turist rehberi yetiştirme, tur operatörlüğü kursu gibi kendi özel mevzuatı olan kurslar ile özelliğinden dolayı bir başka bakanlık, kurum ve kuruluşlarla iş birliği hâlinde açılması gerekli olan kurslar, kendi özel mevzuatındaki esaslara göre açılır ve yürütülür Belge veya sertifikalar mevzuatına uygun olarak düzenlenir

Özel eğitim gerektirenlere yönelik açılacak kurslar

Madde 133 - Engelli kişileri meslekî ve teknik ile sosyal ve kültürel alanda bilgi ve beceri sahibi yapmak, onları hayata kazandırmak, üretken bireyler hâline getirmek amacıyla kurslar düzenlenir Kursların düzenlenmesinde Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, yüksek öğretim kurumları ve ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılır Engelliler için özel sınıf ve gruplar oluşturulabileceği gibi normal bireylerin katıldıkları kurslardan da faydalanmaları için gerekli önlem alınır

Merkez ile ailenin iş birliği

Madde 134 - Merkez ile aile arasında bütünleşmeyi ve iş birliğini sağlamak amacıyla yönetici, öğretmen, uzman ve usta öğreticiler ile 18 yaşından küçük kursiyerler ve kulüp üyelerinin velileri, gönüllü kişilerden oluşan aile birliği çalışmaları Millî Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür

Bağış ve yardımlar

Madde 135 - Yaygın eğitim hizmetlerinin yaygınlaştırılması, niteliğinin artırılması amacıyla gönüllü kişi ve kuruluşlar tarafından gönüllülük esasına dayalı olarak yapılan bağış ve yardımlar, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Aile Birliği Yönetmeliği hükümlerine göre alınır Harcama, satın alma ve benzeri işlemler de aynı yönetmelik hükümlerine göre gerçekleştirilir Buna dair dosya, kayıt ve benzeri evrak her an denetime hazır bulundurulur

Binanın kullanılması

Madde 136 - Merkeze ait bina, tesis ve eklentilerinde eğitim, öğretim, bilim, sanat, kültür ve herkese açık, her türlü toplumsal çalışmalara yer verilir

Eğitim- öğretim kurumları ile kamu kuruluşlarınca yapılacak resmî toplantılar dışında, yukarıda sayılan konulardaki toplantı ve çalışmalar için gerekli başvuru mülkî amirliğe yapılır İstenilen günlerde bina ve eklentilerinde başka bir faaliyet olmadığı takdirde başvuru incelenerek karara bağlanır Tahsis işlemleri Bakanlıkça düzenlenir

Hizmet satın alınması

Madde 137 - Merkezin hizmet ihtiyacını karşılamak amacıyla Bakanlık bütçesinden merkezlere gönderilen ödenek, okul-aile birliği ve yerel imkânlarla hizmet satın alınabilir Buna dair işlemlerde genel ve özel şartlar hazırlanacak sözleşmede belirtilir

Diğer bakanlık, resmî ve özel kurum ve kuruluşlara halka açık ücretsiz kurs açma ve öğretime başlama izni verilmesi

Madde 138 - Ücretsiz olarak halka açık yaygın eğitim amaçlı kurs açacak diğer bakanlık, resmî ve özel kurum ve kuruluşlar ile gönüllü kuruluşlara kurs açma ve öğretime başlama izni merkezde genel müdürlük, taşrada ise millî eğitim müdürlükleri tarafından verilir Sekreterya işlemleri merkez müdürlüklerince yürütülür Bakanlığın izin, denetim ve gözetimi dışında kurs adı altında düzenlenen etkinlikler, geçerli eğitim etkinliği sayılmaz, verilen belgeler de geçerli belge olarak kabul edilemez

Bununla ilgili iş ve işlemler Bakanlıkça belirlenmiş usul ve esaslara göre yürütülür

Becerilerin değerlendirilmesi

Madde 139 - Kişilerin eğitim kurumları dışında kazandıkları bilgi ve becerilerin yaygın eğitim sisteminde doğrudan ölçülerek değerlendirilmesi ve buna göre belgelendirme işlemleri, Bakanlıkça düzenlenir

Hüküm bulunmayan hâller

Madde 140 - Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde Bakanlığın diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır

İKİNCİ BÖLÜMon Hükümler

Yürürlükten kaldırılan mevzuat

Madde 141 - 7/8/1979 tarihli ve 16720 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yaygın Eğitim Kurumları Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır

Yürürlük

Madde 142 - Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer

Yürütme

Madde 143 - Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür

Alıntı Yaparak Cevapla