Yalnız Mesajı Göster

Milli Eğitim Bakanlığına Bağli Özel Öğretim Kurumlari Yönetmeliği

Eski 10-09-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Milli Eğitim Bakanlığına Bağli Özel Öğretim Kurumlari Yönetmeliği



Ruhsat Alma

Madde 12 - Bakanlıkça "Öğretime Başlama İzni" alan kurucuya ait ruhsatname (Ek-II) valiliklerce düzenlenecek bir adedi kurucuya verilir, bir adedi Bakanlığa gönderilir ve bir adedi de valilikte saklanır

(Ek fıkra: 07/09/1991-20984 sRG) Motorlu taşıt sürücüleri kurslarında il emniyet müdürlüğüne de bir nüsha gönderilir

(Ek fıkra: 09/09/1999-23811 sRG) Ruhsatnamelerde yer alan bilgilerde değişiklik olması halinde, valiliklerce yeniden ruhsatname düzenlenir ve bir nüshası Bakanlığa gönderilir

Öğretime Başlama İzninin İptali

Madde 13 - Öğretime başlama izni alınış olan bir kurum iki yıl içinde öğretime başlamazsa veya öğretime başladıktan sonra ara verirse yahut iznin alınış amacından başka amaçlarla kullanıldığı teftiş raporlarıyla anlaşılırsa öğretime başlama izni iptal edilir

Bir yıl içinde yeniden öğrenme başlama izni almayan kurum kapatılır (Ek: 09/09/1999-23811 sRG) Öğretime ara veren veya öğretime başlama izni iptal edilen kurumların bir yıl içinde yeniden öğretime başlama izni alabilmeleri için;

a) Öğretime başlama izinlerinin iptal edilmesine neden olan eksikliklerin tamamlanması,

b) Öğretime başlama izni almış olup iki yıl içinde öğretime başlamayan veya öğretime başladıktan sonra kurucu veya kurucu temsilcisinin isteği ile öğretime ara veren kurumlarca, Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a), (b) ve (e) bentlerinde belirtilen belgeler ile aynı maddenin ikinci fıkrasında belirtilen raporun düzenlenmesi gerekir

Yıllık Çalışma Takvimi

Madde 14 - Özel okullarda; resmi okullar İçin hazırlanan yıllık çalışma takvimi uygulanmakla beraber, Bakanlıkça kabul edildiği takdirde ayrı bir çalışma takvimi de düzenlenebilir

Yeni öğretime başlama izni verilen özel okulların kayıt-kabul süreleri, gerektiğinde 15 gün uzatılabilir

Okul öncesi eğitim kurumları, kurslar, dershaneler ve öğrenci etüd eğitim merkezlerinde çalışma takvimleri kendi yönetmeliklerine göre düzenlenir

Sağlık ve diğer zaruri halter dolayısıyla resmi makamlarca alınan tatil kararlama bütün özel öğretim kurumları da uymak zorundadırlar

Öğretime Başlama

Madde 15 - (Değişik madde: 24/02/1997 - 2472 sTD)

Özel okullar, öğretime başlama iznini kurucunun isteği üzerine, bütün sınıflar için alabilecekleri gibi, kademeli olarak da alabilirler

Öğretime başlama iznini bütün sınıflar için veya kademeli olarak almak isteyen kurucu, Kanunun 10 maddesine göre şartların yerine getirilmesi kaydıyla öğretim yılı başından 3 ay önce Bakanlığa müracaat eder

Ön inceleme raporu neticesine göre kurumun, müştemilat ve araç gereç yönünden durumu uygun görüldüğü takdirde öğretime başlama izni Bakanlıkça verilir

Öğretime başlama iznini kademeli olarak alan okullar, açılacak her ileri sınıf için, yukarıda belirtilen şartları yerine getirerek öğretime başlama iznini valilikten alırlar

Bu iznin ve ruhsatnamenin bir örneği Bakanlığa gönderilir

Bir arada Bulunabilecek Kurumlar

Madde 16 - Kurumlara ait bina ve binalar içinde iki ayrı kurucuya ait aynı veya farklı derecede veya nitelikte okul bulunamaz

Aynı kurucuya ait olmak üzere farklı derecelerde özel öğretim kurumları bir arada bulunabilir Ancak, dershanelerin bünyesinde öğrenci etüd eğitim merkezi açılamaz Açılacak kurumlar mahiyet ve amaç itibarıyla farklılık gösteriyorsa;

a) Aynı veya ayrı zamanlarda öğretim yapması müfettiş raporlarında tespit edilir

b) Bir arada bulunan kurumlarda müdür ve büro hizmetleri odaları, bilgisayar, motor derslikleri gibi bölümler iki kurum tarafından müşterek kullanılamaz

Farklı Kurum Açma ya da Program İlavesi Yapma Şartları

Madde 17 - (Değişik madde: 09/09/1999-23811 sRG)

Daha önceden herhangi bir özel öğretim kurumu için kurum açma izni almış bulunan kurucu veya kurucu temsilcisinin aynı bina veya binalar içinde farklı mahiyette bir özel öğretim kurumu açmak ya da program ilavesi yapmak istemesi halinde;

a) Farklı mahiyette özel öğretim kurumu açmak isteyen kurucu veya kurucu temsilcisi; dilekçe ile Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a), (b), (c), (d), (e) bentlerinde yer alan belgeler ve kurumun son yerleşimini gösteren 3 adet yerleşim planı,

b) Program ilavesi yapmak isteyen kurucu veya kurucu temsilcisi bir dilekçe ile Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci fıkrasının (b), (c), (d) ve program özelliğine göre (e) bentlerinde yer alan belgeler ve kurumun son yerleşimini gösteren 3 adet yerleşim planı ile valiliğe başvurur

Valilikler, mevcut bilgi ve belgelere, aynı bina veya binaların, kurumların veya ilave edilecek programların amaçlarına göre kullanılacak bölümlerini ve öğrenci kontenjanlarını belirten, Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin ikinci fıkrası hükmü doğrultusunda tanzim edilecek inceleme raporu ile birlikte, görüşünü ilave ederek durumu Bakanlığa bildirir, Bakanlıkça uygun görülmesi halinde öğretime başlama izni verilir
Okulun Denkliğinin Tanınması ve Kaldırılması

Madde 18 - Öğretime başlama izninin verilmesiyle okulların denkliği de tanınmış olur Bakanlıkça yapılan denetim veya gerek görülecek hallerde yapılacak teftiş sonucunda eğitim, öğretim ve bu faaliyetleri doğrudan doğruya etkileyen yönetim bakımından çalışmaları ve durumu yeterli görülmeyen okullara,

a) Bakanlıkça belirtilen süre içerisinde şartlara uymaları bildirilir

b) Verilen süre içerisinde şartları yerine getirmeyen okulların denkliği öğretim yılı sonunda kaldırılır Ertesi yıl yapılacak teftişte çalışmalarının yeterli olmadığı tespit edilen okullar öğretim yılı sonunda kapatılır

Okullar dışındaki kurumlarda; kanun, yönetmelik ve umumi emirlere aykırı hareketi veya aykırı harekette ısrarı tespit edilen özel öğretim kurumu olayın özelliğine göre geçici veya sürekli olarak Bakanlıkça kapatılır

Ancak, kurum açma ve öğretime başlama iznine esas olan şartlardan biri veya bir kaçının ihlali veya ortadan kalkması halinde kurum uyarı yapılmaksızın geçici veya sürekli kapatılabilir

Sürekli kapatılan özel öğretim kurumu aynı isimle olmamak üzere kurum açma ve öğretime başlama izinlerini yeniden almak şartıyla faaliyetine başlayabilir

Denkliği Kaldırılan Okulların Öğrencilerine Yapılacak İşlemler

Madde 19 - Denkliği kaldırılan okulların öğrencilerine aşağıdaki işlemler uygulanır:

a) Denkliği kaldırmak suretiyle kapatılan okulların öğrencilerinin sınavları o ilde dengi ve benzeri okullar bulunduğu takdirde Bakanlığın izni alınarak, milli eğitim müdürlüğünün tayin edeceği okullarda yapılır

Dengi ve benzeri okulların bulunmadığı yerlerde denkliği kaldırılarak kapatılan okul öğrencilerinin sınava girecekleri okullar Bakanlıkça tespit edilir

Bu sınavlar, ara ve son sınıflar için başarı ve denklik sınavı olarak kabul edilir

b) 23 Ağustos 1923 tarih ve 340 sayılı Kanuna bağlı antlaşmanın 40 ve 41 maddeleriyle ilgisi bulunan okullarda denkliği kaldırıp da yeniden denkliği tanınmayanlar, Bakanlığın onayı alınarak öğretime denkliği kaldırılmış olarak devam edebilirler Bu takdirde bu okullar diploma düzenleyemezler Ancak, öğrenciler resmi bir okulda okul dışından bitirme sınavlarına girebilirler

Denkliği Kaldırılan, Kapatılan veya Kapanan Okul Öğrencilerinin Nakilleri

Madde 20 - Bakanlıkça veya kurucuları tarafından kapatılan özel okulların öğrencileri; resmi ve özel benzeri okullara nakledilirler

Denkliği kaldırılmak suretiyle kapatılan özel okulların öğrencilerinin nakil işlemleri, müracaat ettikleri okulların mevzuatına göre yapılır

Bu durumdaki okulların öğrencileri ile ilgili her türlü işlem kaydolduktan okullar tarafından yapılır

Denkliğin İadesi

Madde 21 - Denkliği kaldırılan okulun ertesi öğretim yılı ikinci kanaat döneminde denklik tespiti yapılır, yeterli görülürse denkliği iade edilir Bu denklik o öğretim yılı başından itibaren geçerlidir

Kurumun Devredilmesi

Madde 22 - (Değişik madde: 24/09/2002 - 24886 S RG Yön/2 md)

Kurumun devri aşağıdaki şekilde yapılır

a) Kurum, kuruculuk koşullarını taşıyan başka bir gerçek veya tüzel kişiliğe;

1 - Noterlikçe tanzim edilmiş devir senedi,

2 - Bina kiralık ise okullarda öğretim süresi kadar, diğer kurumlarda ise en az bir yıllık noterlikçe onaylı kira sözleşmesi,

3 - Yeni kurucu gerçek kişi ise yeni kurucuya, tüzel kişi ise kurucu temsilcisine ait kurum açma için gerekli koşullar ve belgeler,

4 - Yeni kurucuya ait en az ödenmiş sermaye belgesi ile mali teminat belgesi,

5 - Yönetici, öğretmen, uzman ve usta öğreticilerin yenilenen teklif formu ve iş sözleşmesi,

6 - Kurumun valilikçe ve Bakanlıkça yapılmış denetimleri sonucunda tespit edilmiş herhangi bir eksikliğinin bulunmadığını veya eksikliklerinin giderildiğini gösterir rapor,

7 - Kurumun faaliyetlerinden dolayı vergi ve sigorta primi borcu bulunmadığını ve icra dairelerinden herhangi bir takibatın olmadığını gösterir resmi belge veya kurumun vadesi gelmemiş de dahil olmak üzere borç ve alacaklarının kurumu devralacak kişi veya tüzel kişiler tarafından mı, kurumu devreden kişi veya tüzel kişiler tarafından mı, üstlendiğini gösterir noterde düzenlenmiş taahhütname, tamamlanarak Bakanlığın izni ile devredilir Devir yapılan kuruma valilikçe ruhsatname düzenlenir

b)Kurucusu tüzel kişilik olan kurumlarda kurucu temsilcisi değişikliği;

1 - Kurucu temsilcisi değişikliğine ait noter onaylı yönetim kurulu kararı,

2 - Kurucu temsilcisine ait kurum açma için gerekli koşullar ve belgeler (Vakıf veya dernek tüzüğü ile şirket sözleşmesi hariç),

tamamlanarak Bakanlıkça yapılır Kurucu temsilcisi değişikliği yapılan kuruma valilikçe ruhsatname düzenlenir

Kurum devri işlemleri ile kurucu temsilciliği değişikliği işlemleri sonuçlandırılmadıkça, kurum devredilmiş veya kurucu temsilcisi değişikliği tamamlanmış sayılmaz

Kurum Nakli ve Kontenjan Değişliği

Madde 23 - (Değişik madde: 09/09/1999-23811 s RG)

Kurum nakli ve kontenjan değişikliği aşağıdaki esaslara göre yapılır

a) Kurum nakli;

1) Yönetmeliğin 5 inci ve 6 ncı maddelerinde yer alan bina ile ilgili şartlara ve belgelere dayalı olarak Bakanlığın izni ile kurum nakli yapılabilir Bu izin işlemi tamamlanmadan yeni bina veya binalarda öğretime başlanamaz, öğrenci kaydedilemez

2) Yangın, deprem, sel, sağlık sebepleri ve tahliye kararı gibi hallerden dolayı binayı ani olarak terk etme durumunda kalan kurumlar, valiliğin izniyle faaliyetine başka bir binada geçici olarak devam edebilirler Bu durum valiliklerce Bakanlığa bildirilir Bu kurumlar, o binadaki faaliyetlerine en çok bir yıl devam edebilirler Bir yıl sonunda şartlara uygun bina sağlayamayan kurumların faaliyetlerine izin verilmez

b) Bina, blok, kat ilavesi veya mevcut binada değişiklik yapılmak suretiyle kontenjan değişikliği; Yönetmeliğin 5 inci ve 6 ncı maddelerinde yer alan-bina ile ilgili şartlara ve belgelere dayalı olarak Bakanlık izniyle yapılır

c) Genel kontenjana etki eden yerleşim planı değişiklikleri, Özel Öğretim Kurumlarına Ait Standartlar Yönergesi hükümleri de dikkate alınarak;

1) Derslik, yönetici odaları, öğretmenler odası, kitaplık, atölye, laboratuvar, salon, yemekhane, yatakhane, banyo, çamaşırhane gibi bölümlerden hangileri varsa sayıları ile ebatları ve bu bölümlerin her birinin kaçar öğrenci için yeterli olduğu; bunlara göre kurumun toplam gündüzlü ve yatılı öğrenci kapasitesinin ne olabileceği,

2) Lavabo ve tuvalet sayısının yeni kontenjana göre yeterli olup olmadığı,

3) Okullarda bahçe alanı ile bahçede oyun sahası olarak ayrılan alanın yeni kontenjana göre yeterli olup olmadığı,

hususlarındaki ön inceleme raporu ile valilik görüşüne göre Bakanlıkça yapılır

d) Genel kontenjanda değişiklik olmamak şartıyla yerleşim planı değişiklikleri, Özel Öğretim Kurumlarına Ait Standartlar Yönergesi hükümleri de dikkate alınarak düzenlenecek ön inceleme raporuna dayalı olarak valilikçe yapılır Değişiklik onayı ile yerleşim planının bir örneği Bakanlığa gönderilir

Kuruculuk Hakkının Kaybedilmesi

Madde 24 - Kurucu gerçek kişinin, kuruculuk şartlarını kaybetmesi halinde şartları taşıyan bir kimsenin "Kurucu Temsilcisi" olarak gösterilmesi, kurucu tüzel kişi olduğu takdirde ve temsilcisinin bu şartları kaybetmesi veya ölümü halinde şartları taşıyan başka bir temsilcinin bir ay içinde usulüne göre seçilip bildirilmesi gerekir Bu durumda kurucu temsilcileri de kanun ve yönetmeliklerde kurucular tarafından yapılması gereken işlemleri yaparlar

Aksine davranışlarda genel hükümlere göre işlem yapılır

Geçici Kurucu Temsilcisi

Madde 25 - Kurucunun ölümü halinde, kanuni mirasçıların aralarından oy birliği ile seçecekleri şartları taşıyan bir kimseyi bir ay içinde geçici olarak temsilci göstermeleri gerekir Bunun imkansızlığı halinde genel hükümlere göre işlem yapılır

Kurucunun Müdür Olması

Madde 26 - Bir kimse birden fazla kurumun veya şubesinin kurucusu olabilir Ancak; sadece bir kurumun müdürü olabilir Şartları taşıyan kurucu bu kurumlarda genel müdür veya genel müdür yardımcısı olabilir

Kurucunun Derse Girmesi

Madde 27 - Üzerinde yöneticilik görevi bulunmayan kurucu veya temsilcisi, kurumun eğitim ve öğretimine ve bunlarla ilgili yönetim işlerine karışamaz Ancak, öğretmen nitelik ve şartlama sahip kurucu veya temsilcisi branşıyla ilgili derslere girebilir

Kurum Binalarının Kullanılması

Madde 28 - Kurum binaları, kuruluşlarına esas olan eğitim ve öğretim hizmetleri dışında başka bir amaçla kullanılamaz

Ancak, eğitim öğretim faaliyetlerinin yapılmadığı tatil dönemlerinde eğitim kapsamında ve eğitim genel ilkelerine aykırı olmayan ücretli veya ücretsiz faaliyetler valiliğin müsaadesi ile yapılabilir

Alıntı Yaparak Cevapla