Prof. Dr. Sinsi
|
Sayıştay Kanunu
Madde 75 - Yargılamanın iadesi istemi, hükmü veren dairece incelenir ve ilk
olarak yargılamanın iadesi lüzumuna karar verilir Bu karardan sonra iade olunan
hususlara inhisar etmek şartiyle yargılama yapılır
İcranın geciktirilmesi:
Madde 76 - Yargılamanın iadesi dileğinde bulunmak icrayı alıkoymaz İade di-
lekçesini inceliyen daire, gerekli gördüğü takdirde, kanunen muteber teminat
karşılığında, icranın geciktirilmesine karar verebilir
3 Karar düzeltilmesi
Karar düzeltilmesi sebepleri:
Madde 77 - (Değişik: 7/3/1985 - 3162/8 md )
Temyiz Kurulu kararları hakkında 63 üncü maddede sayılan ilgililer yazılı
bildirim tarihinden itibaren onbeş gün içinde bir kereye mahsus olmak üzere aşa-
ğıdaki sebeplerle karar düzeltilmesi isteminde bulunabilirler:
a) Hükmün esasına etkili iddia ve itirazların kararda karşılanmamış olması
-----------------
(1) Bu maddede sayılan yargılamanın iadesi sebeplerine ek olarak getirilen se-
bep için ek 3 üncü maddeye bakınız
b) Bir kararda aynı konu hakkında birbirine aykırı hükümler bulunması,
c) Temyiz incelemesi sırasında hükmün esasını etkileyen belgelerde hile ve
sahtekarlığın ortaya çıkmış olması,
d) Temyiz sebeplerinden en az birinin mevcut olması
Karar düzeltilmesi istemi ve incelenmesi:
Madde 78 - (Değişik: 7/3/1985 - 3162/9 md )
Karar düzeltilmesi istem ve incelenmesi temyiz şekil ve usulleri dairesinde
yürütülür
Karar düzeltilmesi istemi, kesin hükmün yerine getirilmesine engel değildir
Verilen karar, ilgililere tebliğ edilir
Bu Kanunda hüküm bulunmayan haller:
Madde 79 - Kanun yollarına başvurma hallerinde bu kanunda yer almamış olan
hususlar hakkında Hukuk Muhakeme Usülleri Kanununun ilgili hükümleri uygulanır
İçtihadın birleştirilmesi:
Madde 80 - İşin gereği ve ibraz edilen belgelerin mahiyetleri bir olduğu
halde aynı konu hakkında dairelerce veya Temyiz Kurulunca verilen ilamlar birbi-
rine aykırı ise, Birinci Başkan bu ilamları içtihadın birleştirilmesi için Genel
Kurula verir
Birinci Başkan birleşmiş içtihadın değiştirilmesi için de istemde bulunabi-
lir
İçtihadın birleştirilmesi ve değiştirilmesi kararları ile 18 inci madde ge-
reğince alınan Genel Kurul kararları Resmi Gazete ile yayınlanır
DOKUZUNCU BÖLÜM
Genel Uygunluk Bildirimi ve Sayıştay Raporları
Genel uygunluk bildirimleri:
Madde 81 - (Değişik: 7/3/1985 - 3162/10 md )
Bakanlar Kurulunca Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulan kesinhesap kanunu
tasarılarının bir nüshası da Sayıştaya verilir Genel uygunluk bildirimleri, bu
tasarıların Sayıştaya verilmesinden başlayarak en geç yetmiş beş gün içinde Tür-
kiye Büyük Millet Meclisine sunulur
Kesinhesap kanunu tasarısı ve genel uygunluk bildiriminin Türkiye Büyük Mil-
let Meclisine verilmiş olması, ilgili yıla ait Sayıştayca sonuçlandırılamamış
denetim ve hesap yargılamasını önlemez ve bunların karara bağlanmadığı anlamına
gelmez Genel uygunluk bildirimlerinin sunulmasından sonra denetim ve yargılama
sonucunda kesinhesaplara ilişkin olarak ortaya çıkacak bulgular ilk genel uygun-
luk bildirimi ile birlikte ek olarak Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulur (1)
Genel bütçe dışındaki idarelerin kesin hesapları:
Madde 82 - (Mülga: 7/3/1985 - 3162/17 md )
İlamların infaz cetveli:
Madde 83 - (Değişik: 7/3/1985 - 3162/11 md )
Kesinhesap Kanunu tasarılarına, kesinhesapların ait olduğu yılın sonuna ka-
dar kesinleşmiş Sayıştay ilamlarının yerine getirilme oranını gösteren bir cet-
velin bağlanması şarttır
Kesinhesap kanun tasarılarının Millet Meclisine sunulabilmesi:
Madde 81 - (Mülga: 7/3/1985 - 3162/17 md )
-------------------
(1) Bu hükmün uygulanmasında ek 2 nci maddeye bakınız
Genel uygunluk bildirimlerinin hazırlanması ve görüşülmesi:
Madde 85 - (Değişik: 7/3/1985 - 3162/12 md )
Başkanlıkça görevlendirilen denetçiler tarafından, kesinhesap kanunu tasarı-
larında gösterilmiş bulunan genel ve katma bütçelerin uygulanma sonuçları ve ge-
nel hesaplar, sayman hesapları esas alınarak saptanan sonuçlarla karşılaştırı-
lır ve bunların uygunluk derecesiyle Türkiye Büyük Millet Meclisine duyurulması
gereken diğer hususlar da belirtilerek düzenlenecek genel uygunluk bildirimi
taslaklarını içeren raporlar Başkanlığa verilir
Bu raporlar Genel Kurulda görüşülerek genel uygunluk bildirimlerinin son bi-
çimi saptanır
Raporların Genel Kurulda görüşülmesi sırasında Maliye ve Gümrük Bakanı adına
bir yetkili Sayıştay Savcısı ve gerekli görülürse, ilgili daire veya kurum adına
bir yetkili de bulunur
Üye raporları ve bunların Genel Kurulda görüşülmesi:
Madde 86 - (Mülga: 7/3/1985 - 3162/17 md )
Devlet mallarıyla bazı idare ve kurumlar hakkında Sayıştay raporları:
Madde 87 - (Değişik: 7/3/1985 - 3162/13 md )
Genel ve katma bütçeli dairelerin mal hesaplarıyla bu daireler dışında kalan
idare ve kurumların sayman hesaplarının incelenme sonuçları hesap devrelerine
göre raporlarla Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulur
Aynı bütçe rejimine tabi olan idare ve kurumlar için tek rapor da düzenlene-
bilir
Sabit veya döner sermayeli veya fon şeklinde kurulan kurum ve teşebbüslere
ilişkin raporlarda bunların faaliyetlerinin kuruluş gayelerine uygun olup olma-
dığı belirtilir
Mevzuata uygun görülmiyen işlemler:
Madde 88 - İnceleme ve denetleme sırasında, hesap ve işlemlerden mevzuata
uygun görülmiyenlerden Sayıştay Genel Kurulunca gerekli görülenler hakkında bu
husustaki Sayıştay mütalaasiyle birlikte bir raporla Birinci Başkanlıkça Cumhu-
riyet Senatosuna ve Millet Meclisine bilgi verilir (1)
ONUNCU BÖLÜM
Bütçe, Personel ve Özlük İşleri
Bütçe:
Madde 89 - Sayıştay, genel bütçe içinde kendi bütçesiyle yönetilir
Birinci Başkanlıkça Cumhuriyet Senatosu ve Millet Meclisi Başkanlığına sunu-
*** Sayıştay bütçesi, genel bütçe kanunu tasarısına ithal edilmek üzere, Cumhu-
riyet Senatosu ve Millet Meclisi bütçeleriyle birlikte Bütçe Karma Komisyonuna
verilir ve bir sureti de Maliye Bakanlığına gönderilir
Sayıştay`ın muhasebe işleri, Millet Meclisi Saymanlık Müdürlüğünce yöneti-
lir
Çeşitli kanunların Bakanlar Kurulu Kararına lüzum gösterdiği işlerden, Sa-
yıştay hizmetleriyle ilgili olanlar, Sayıştay Genel Kurulunun idari işler nite-
liğindeki kararlariyle yürütülür (2)
(Ek: 1/11/1990 - 3677/4 md ) Sayıştay Bütçesinin ita amiri Sayıştay Birinci
Başkanıdır
--------------------
(1) Bu hükmün uygulanmasında ek 2 nci maddeye bakınız
(2) Bu hukmün uygulanmasında ek 2 nci maddeye bakınız
KANUNLAR, ŞUBAT 1991 (Ek - 7)
Meslek mensuplarının teminatı, işten el çektirme:
Madde 90 - Sayıştay meslek mensuplarının görevlerine, bu kanunda yazılı hal-
ler ile Devlet memurluğundan çıkarılmayı gerektiren haller dışında son verile-
mez Aylık ve başka hakları elinden alınamaz Meslek mensupları için tesis edil-
miş sınıflardan başka bir sınıftaki görevde çalıştırılamazlar
Ancak, sağlık bakımından görevlerini yerine getiremiyecek durumda oldukları
tam teşekküllü Resmi Sağlık Kurulu raporuyla anlaşılanlarla, bulundukları dere-
cede yaş haddini doldurdukları halde bir üst dereceye yükselemiyenlerin görevine
Memurlar Seçim ve Disiplin Kurulu kararı ve Birinci Başkanın onayıyla son veri-
lir
Haklarında disiplin veya ceza kovuşturması yapılmasına karar verilen rapor-
tör, uzman denetçi, başdenetçi, denetçi ve denetçi yardımcılarının görevleri ba-
şında kalmalarında soruşturmanın veya hizmetin gereği bakımından sakınca görü-
lürse, Memurlar Seçim ve Disiplin Kurulu karariyle geçici bir süre için işten el
çektirilebilir (1)
İşten el çektirme ve tekrar işe başlatma ve bunlarla ilgili diğer hususlar
hakkında Devlet Memurları Kanununun görevden uzaklaştırılma bölümündeki hükümler
uygulanır
Aylıklar:
Madde 91 - Başkan ve üyeler birinci derecede memur aylıkları tutarını alır-
lar Bu suretle alınan aylıklar, bunların emekliliklerinde ve diğer memuriyetle-
re geçmelerinde kazanılmış hak sayılmaz Bu gibilerin emekliliklerinde ve diğer
memuriyetlere geçmelerinde hizmet sürelerine göre kazandıkları derece aylıkları
esastır
Daire başkanları ve üyelerin izin ve geçici görevleri Birinci Başkanın ona-
yıyla olur Birinci Başkan hakkında bu hüküm kendiliğinden uygulanır
Başkan ve üyeler dışındaki meslek mensupları ile savcı ve savcı yardımcıla-
rından yükselme sürelerini dolduranların bulundukları kadroda üst derece aylığı
verilerek veya üst kadroya atanarak yükselmelerinde yeterlik esastır Yeterlik
sicillerine göre belli olur
Bunların yükselebilmeleri, üstüste iki sicillerinin olumlu olmasına bağlı-
dır Üç sicil döneminde iki olumlu sicil alanlar da yükselebilirler
Boşalan bir üst kadroya atanmada aynı derecede yeterli olanlar birden fazla
ise; disiplin cezası almamış bulunmak, mesleki inceleme ve yayınlarda bulunmuş
olmak, bir yabancı dilden Devlet dil imtihanını kazanmış olmak ve kıdem tercih
sebepleri sayılır
Tercih sebepleri yoksa yapılacak sınavda üstün başarı gösterenler yükselti-
lir
Raportör, uzman denetçi, başdenetçi denetçi ve denetçi yardımcılarının yük-
seltilme işleri Memurlar Seçim ve Disiplin Kurulu kararı ve Birinci Başkanın
onayıyla olur (2)
Savcı ve savcı yardımcılarının yükselme işleriyle diğer özlük işleri Maliye
Bakanlığına aittir Ancak yıllık ve mazeret izinlerinin verilmesi Sayıştay Bi-
rinci Başkanının uygun görmesine bağlıdır
----------------
(1) Bu fıkrada geçen "Genel Sekreter" ile "ve yardımcıları" deyimleri 21/5/1970
tarih ve 1260 sayılı Kanunun 16 ncı maddesi ile metinden çıkarılmıştır
(2) Bu fıkrada geçen "Genel Sekreter" deyimi, 21/5/1970 tarih ve 1260 sayılı Ka-
nunun 16 ncı maddesi ile metinden çıkarılmıştır
Ödenekler:
Madde 92 - Sayıştay mensuplarından; (1)
a) Sayıştay Birinci Başkanı ile daire başkanlarına, üyelere, savcılara her
ay aylıklarından ayrı olarak kadro aylık tutarlarının yüzde altmışı oranında,(2)
b) (Değişik: 21/5/1970 - 1260/13 md ) (a) fıkrasında sayılanlar dışında ka-
*** meslek mensupları ile savcı yardımcılarına, işgal ettikleri kadro aylık de-
recelerinin tekabül ettiği derecede bulunan adliye hakim ve savcıları ile yar-
dımcılarına verilen ödenek miktarları esas olmak üzere Adliye Hakim ve Savcıları
hakkındaki Kanun hükümleri gereğince ödenek verilir
Ancak, denetçi yardımcılarından, denetçi kadroları karşılık gösterilmek su-
retiyle atanmış bulunanlar, Denetçi Yardımcısı ödeneğini alırlar
Uzman denetçiler Genel Kurul, Temyiz Kurulu, Daireler Kurulu Başraportörle-
ri ve Savcı Başyardımcıları ile Raportör, Başdenetçi ve Savcı Yardımcılarından
üçüncü ve daha yukarı derece aylığını alanlar birinci sınıfa ayrılmış hakimlerin
ödeneğini alırlar
c) Sair Sayıştay mensuplarına ekli üç No lu cetvelde yazılı miktarlarda,
ödenek verilir
Ödeneğe hak kazanılması aylık hükümlerine tabidir
Ancak, diğer bir göreve vekillik halinde yalnız bir yönden ve yüksek olanı-
nın ödeneği verilir
Başka görev yasağı:
Madde 93 - Özel bir kanun ile olmadıkça Sayıştay mensupları resmi veya özel
daire ve kurum ve kurullarda ve özel kişiler yanında paralı ve parasız hiçbir
görev alamazlar
Bu maddeye aykırı hareket edenler istifa etmiş sayılırlar Bu husus disiplin
kurullarınca karara bağlanır Genel hükümler saklıdır
(Değişik: 26/6/1996 - 4149/ 6 md ) Ancak, kooperatif şirketleri ve hayır
kurumlarının yönetim kurullarında görev alanlar, ilmi ve mesleki araştırma
ve yayınlarda bulunanlar, davet olundukları milli ve milletlerarası kongre, kon-
ferans ve toplantılara katılanlar için bu madde hükümleri uygulanmaz
Meslek mensuplarının sicilleri:
Madde 94 - (Değişik birinci ve ikinci fıkra: 26/6/1996 - 4149/7 md ; İptal
Ana Mahkemesinin 20/11/1996 tarih ve E 1996/58, K 1996/43 sayılı Kararı ile)
------------------
(1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa 31/7/1970 tarih ve 1327 sayılı Kanunla
eklenen ek geçici 7 nci ve 8 nci madde hükümleri ve mezkür ek geçici 7 nci
maddeye 12/2/1982 tarih ve 2595 sayılı Kanunun 14 üncü maddesi ile eklenen
ek fıkra hükmünü değiştiren 26/6/1984 tarih ve 241 sayılı K H K `nin 13
üncü maddesi; mezkür 8 inci maddeyi değiştiren anılan 241 sayılı K H K `nin
14 üncü ve 28/11/1984 tarih ve 243 sayılı K H K `nin 34 üncü maddeleri hü-
kümleri karşısında bu maddenin uygulanma imkanı kalmamıştır
(2) Bu bentte geçen "ve Genel Sekreter" deyimi, 21/5/1970 tarih ve 1260 sayılı
Kanunun 16 ncı maddesi ile metinden çıkarılmıştır
Ayrıca, yerinde inceleme sonucunda yerinde inceleme grup şefi tarafından
grubundaki görevliler hakkında sicil düzenlenir
Görevlerinde başarı gösteremedikleri veya yükselmeye yeterli olmadıkları yo-
lunda sicil alanlara ve yeterli bulundukları halde diğerlerinin tercihi sebebiy-
le yükseltilmiyenlere durum Birinci Başkan tarafından gizli olarak bildirilir
Üç defa üst üste olumsuz sicil alan meslek mensuplarına, Memurlar Seçim ve
Disiplin Kurulunun kararı ve Birinci Başkanın onayı üzerine emekliliklerini is-
temeleri veya istifa etmeleri bildirilir Bir ay içinde bu davete uymıyanlar is-
tifa etmiş sayılırlar
Yukarda öngörülen hususların uygulama şekli İçyönetmeliğinde belirtilir
ONBİRİNCİ BÖLÜM
Disiplin ve Ceza Kovuşturması
Başkanlarla üyeler hakkında disiplin kovuşturması:
Madde 95 - A) Sayıştay daire başkanları ve üyelerinin görevlerinin vakar ve
şerefi ile bağdaşamıyan veya hizmetin aksamasını mucip olan hal ve hareketleri
görülür veya öğrenilirse, Birinci Başkan durumu inceledikten sonra sonucuna gö-
re, haklarında disiplin kovuşturması yapılır
Birinci Başkanın yukarda yazılı hal ve hareketlerinin görülmesi veya öğre-
nilmesi halinde, Yüksek Disiplin Kurulu Başkanı, olayı Yüksek Disiplin Kuruluna
intikal ettirir
B) Yüksek Disiplin Kurulu, her takvim yılı için Sayıştay Genel Kurulunca her
daireden seçilecek birer üye ile daire başkanları arasından seçilecek beş daire
başkanından kurulur
Kurula en kıdemli daire başkanı başkanlık eder
Kurul üye tamsayısı ile toplanır
Başkan veya üyelerden herhangi biri kurula katılmadığı veya boşalma olduğu
hallerde başkan veya üyenin bağlı bulunduğu dairenin en kıdemli üyesi kurula
katılır
Kararlar üçte iki çoğunlukla verilir
Haklarında isnatta bulunulanlar, Disiplin Kurulu üyesi ise, kurula katıla-
mazlar
C) Yüksek Disiplin Kurulu, eldeki bilgi ve delillere ve isnat olunan hal ve
hareketin mahiyetine göre disiplin kovuşturması yapılmasına yer olup olmadığını
takdir eder
Kurul, disiplin kovuşturması yapılmasına karar verirse, kurul dışındaki dai-
re başkanları ve üyeler arasından seçeceği üç kişiyi soruşturma yapmakla görev-
lendirir
Soruşturmayı yapmakla görevlendirilenler, ilgiliye isnat olunan hal ve hare-
keti bildirerek savunmasını alırlar; lüzum gördükleri kimseleri andla dinler,
konu ile ilgili bilgileri toplar ve sübut delillerini tesbit ederler
Bütün daire, teşekkül ve kurumlar ile gerçek ve tüzel kişiler, sorulan hu-
suslara cevap vermek ve diğer istekleri yerine getirmek zorundadırlar
Soruşturmayı yapanlar, yaptıkları soruşturmaları ve elde ettikleri bilgi ve
delilleri gösteren ve bunlara göre disiplin cezaları verilmesine yer olup olma-
dığı hakkındaki kanaatlerini belirten bir rapor hazırlayıp müsbit evrak ve bel-
geleri bu rapora bağlıyarak Yüksek Disiplin Kuruluna verirler
D) Kurul başkanı, soruşturma sonucunu ilgiliye yazılı olarak bildirir ve on
günden az olmamak üzere tayin edeceği süre içinde yazılı savunmasını vermeye
kendisini davet eder
Kurul başkanı, soruşturma dosyasını Yüksek Disiplin Kurulu üyelerinden biri-
ne havale eder
Kurul, işi evrak üzerinde inceler ve gerekirse soruşturmanın genişletilmesi-
ne ve derinleştirilmesine karar verir
İlgili, bu dosyayı raportörün önünde inceliyebilir
E) Yüksek Disiplin Kurulu, isnat olunan hal ve hareketi sabit görmezse dos-
yanın işlemden kaldırılmasına karar verir
Kurul bu hal ve hareketleri sabit gördüğü takdirde bunların mahiyetine ve
ağırlığına göre ilgilinin uyarılmasına veya görevine son verilmesine karar ve-
rir
İlgilinin uyarılmasına karar verildiği takdirde, kurul kararı Birinci Başkan
tarafından ilgiliye tebliğ edilir Karar, Birinci Başkan hakkında ise, Yüksek
Disiplin Kurulu Başkanınca tebliğ olunur
F) Yüksek Disiplin Kurulunca hizmet süresine göre istifa etmeye yahut emek-
liliğini istemeye davete karar verilmesi halinde, olay en geç bir hafta içinde
bir defa da Sayıştay Genel Kurulunda görüşülür Bir haftalık müddet, kanuni ta-
tillere ve 101 inci madde gereğince çalışmaya ara verme zamanına raslarsa, bu
tatillerin bitimi tarihinden başlar
Genel Kurul, Yüksek Disiplin Kurulu kararını ya onaylar veya ilgilinin uya-
rılmasına karar verir
Bu halde Genel Kurul, hastalık, geçici görev ve izin gibi kanuni sebeplerle
vazife başında bulunamıyan üyeler dışındaki üyelerin tamsayısı ile toplanarak
üçte iki çoğunlukla karar verir Hakkında kovuşturma yapılan üye toplantıya ka-
tılamaz
Genel Kurul kararı ilgiliye yukarda açıklanan esaslar dairesinde tebliğ edi-
lir
G) İlgili, emekliliğini istemeye veya istifa etmeye davete dair olan karara,
tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde uymazsa istifa etmiş sayılır Bir aylık
süre için ilgili izinli sayılır
İlgili görevine son verilmesi kararına tebliğ tarihinden itibaren bir ay
içinde uymazsa istifa etmiş sayılır Bir aylık süre için ilgili izinli sayılır
Başkan ve üyeler hakkında ceza kovuşturması:
Madde 96 - Sayıştay Başkan ve üyelerinden birinin görevi ile ilgili veya
görev sırasında işlediği bir suçtan dolayı Sayıştay Genel Kurulunca seçilecek
üç daire başkanı ve iki üyeden kurulu bir heyet tarafından ilk kovuşturulması
yapılarak hazırlanacak fezleke ile sair evrakı yargılamanın lüzum veya men`ine
karar alınmak üzere Daireler Kuruluna verilir Bu Kurulun vereceği yargılamanın
men`ine dair olan karar kendiliğinden, yargılamanın lüzumuna dair olan karar
itiraz üzerine Sayıştay Genel Kurulunca incelenir İtiraz süresi kararın tebliği
tarihinden itibaren onbeş gündür
Genel Kurulca verilen yargılamanın men`ine dair karar kesindir
Soruşturma kurulunun seçimine ilgililer ve yargılamanın lüzum veya men`i ka-
rarı görüşmelerine soruşturma kurulu üyeleri ile ilgililer katılamaz
Yukardaki fıkrada yazılı olanların görev sırasında görevle ilgisi bulunmı-
yan şahsi bir suç işlemeleri halinde yargılamanın men veya lüzumuna karar veril-
mesi işlemi bu maddede yazılı usuller dairesinde yürütülür
Daireler Kurulu kararları şahsi davacılar varsa onlara da tebliğ olunur
Yargılamanın lüzumuna dair verilen kesin karar üzerine dosya Anayasa Mah-
kemesine tevdi olunur
Bunların görevleri dışında şahsi bir suç işlemeleri halinde yapılacak kovuş-
turmada Yargıtay üyelerinin şahsi suçlarının kovuşturmasına ilişkin hükümler uy-
gulanır
Başkan ve üyeler dışındaki meslek mensupları hakkında disiplin kovuşturması:
Madde 97 - Başkan ve üyeler dışındaki Sayıştay meslek mensuplarının;
A) Meslekin vakar ve şerefi ile bağdaşamıyan;
B) Hizmetin veya görevlerinin aksamasını mucip olan, çalışma düzenini veya
disiplini bozan hal ve hareketleri görülmesi veya öğrenilmesi üzerine Birinci
Başkan durumu incelendikten sonra sonucuna göre haklarında bu kanun hükümleri
uyarınca disiplin kovuşturması yapılmak üzere Memurlar Seçim ve Disiplin Kurulu-
na bildirir
Bu kurul eldeki bilgi ve karinelere ve isnat olunan hal ve hareketin mahi-
yetine göre disiplin kovuşturması yapılmasına lüzum olup olmadığını takdir eder
Kovuşturma yapılmasına karar verilirse, kurulca kurul dışından seçilecek bir
üyenin başkanlığında bir uzman denetçi ile bir başdenetçi veya raportörden te-
şekkül eden kurul tarafından soruşturma yapılır
Soruşturma şekli ve raporun verilmesi, rapor üzerinde Memurlar Seçim ve Di-
siplin Kurulunca yapılacak işlemle diğer hususlar hakkında 95 inci maddede yazı-
lı hükümler uygulanır
Memurlar Seçim ve Disiplin Kurulunca dosya üzerinde gizli olarak yapılan in-
celeme ve görüşme sonunda isnat olunan hal ve hareket sabit görülmezse dosyanın
işlemden kaldırılmasını, bu hal ve hareket sabit görüldüğü takdirde 98 inci mad-
dede yazılı disiplin cezalarından birinin verilmesini karar altına alır
Disiplin cezaları:
Madde 98 - Disiplin cezaları şunlardır:
A) Uyarma: Memura, görevinde daha dikkatli davranmasının gerektiğini yazı
ile bildirmektir
B) Kınama: Memura, görevinde ve davranışında kusurlu sayıldığını yazı ile
bildirmektir
C) Onbeş günlüğü geçmemek üzere aylığının kesilmesi
D) Kıdeminin durdurulması: Memurun bulunduğu derecedeki kıdeminin ilerleme-
sinin altı ay ile 1 yıl veya 2 yıl için durdurulmasıdır
E) Göreve son verilme: Memurun görevine son verilmesidir
İlgilinin karara karşı Danıştaya başvurması halinde boşalan kadrosuna atanma
yapılamaz
97 nci maddede belirtilen disiplin kovuşturmasını gerektiren hallerin neler
olduğu ve bunlara hangi disiplin cezasının verileceği içyönetmelikle tesbit edi-
lir
Başkan ve üyeler dışındaki meslek mensupları hakkında ceza kovuşturması:
Madde 99 - (Değişik birinci ve ikinci fıkralar: 21/7/1970 - 1260/15 md )Baş-
kan ve üyeler dışındaki meslek mensuplarının görevleriyle ilgili veya görev sı-
rasında bir suç işlemesi halinde Birinci Başkan tarafından görevlendirilecek bir
üyenin Başkanlığında bir Uzman Denetçi, bir Başdenetçi veya Raportörden teşekkül
eden bir Kurul ilk soruşturmayı yaparak düzenliyeceği fezlekeyi memurlar Seçim
ve Disiplin Kuruluna verir Bu Kurul yargılamanın lüzumuna veya men`ine karar
verir
Karar sanığa, varsa şikayetçiye tebliğ edilir İlgililerin, tebliğ tarihin-
den itiberen 15 gün içinde karara itirazları halinde dosya bir defa da Yüksek
Disiplin Kurulunda incelenir Bu Kurulca da yargılamanın lüzumuna karar verilir-
se dosya Yargıtay`a tevdi olunur Kurulca verilen kararlar ilgililere tebliğ
edilir
Yargılama Yargıtayın görevli ceza dairesinde yapılır
Bunların kişisel suçlarının kovuşturulmasında ise 2 nci sınıfa mensup hakim-
lerin kişisel suçlarının kovuşturulmasına ilişkin hükümler uygulanır
ONİKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Sayıştay mensuplarının diğer hakları:
Madde 100 - Bu kanunda hüküm bulunmıyan hallerde Sayıştay mensupları hakkın-
da Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümleri uygulanır
Çalışmaya ara verme:
Madde 101 - Sayıştay Genel Kurulu, Temyiz Kurulu, Daireler Kurulu ve daire-
leri her yıl Temmuz ayının yirmisinden Eylül ayının beşine kadar çalışmaya ara
verir Bu müddet içinde Sayıştaya gelecek ivedili işlere bakmak ve gereken ka-
rarları vermek üzere sıra ile bir daire çalışmaya devam eder
Ara verme süresi içinde görevli Daire Başkan ve üyeleri yılın diğer ayların-
da aynı müddetle izinlerini kullanabilirler
(Ek: 7/3/1985 - 3162/15 md ) Çalışmaya ara verme süresince Daireler Kuruluna
ilişkin görevlerden gecikmesinde sakınca görülenler görevli daire tarafından ye-
rine getirilir (96 ncı madde hükmü saklıdır ) İlgili idare ve kurumun istemde
bulunması halinde görevli daire kararı, çalışmaya ara verme süresi bittikten
sonra Daireler Kurulunda da görüşülür
Belgelerin saklanması:
Madde 102 - Hesapla ilgili olarak Sayıştaya verilen her çeşit gider ve gelir
evrakı ile her çeşit belgeler Sayıştayda saklanır Bunların saklanma süreleriy-
le yokedilme usulleri hakkında Sayıştayın da mütalaası alınmak suretiyle Maliye
Bakanlığınca hazırlanacak tüzükte yer alan esaslar uygulanır
Kadro cetvelleri:
Madde 103 - 30/6/1939 tarihli ve 3656 sayılı kanuna bağlı I sayılı cetvelin
Sayıştay Başkanlığı kısmında mevcut ve sonradan çıkan kanunlarla yapılan ek
kadrolar kaldırılarak yerine bu kanuna bağlı 1 sayılı cetvelde yazılı kadrolar
konulmuştur
Kaldırılan hükümler:
Madde 104 - 16 Haziran 1934 tarihli ve 2514 sayılı Divanı Muhasebat Kanunu
ile bu kanuna ek 5 Ocak 1953 tarihli ve 5999 sayılı kanun, 8 Haziran 1956 tarih-
li ve
6736 sayılı kanun ve 28 Şubat 1959 tarihli ve 7241 sayılı kanun ve diğer kanun-
ların bu kanuna aykırı hükümleri kaldırılmıştır
Bu kanunun 28 inci maddesi gereğince Sayıştay denetimine tabi dairelerle bu
dairelere bağlı sabit veya döner sermayeler veya fonlar üzerindeki Sayıştay de-
netimini kaldıran özel kanunların hükümleri de kaldırılmıştır
12 Ocak 1961 tarihli ve 231 sayılı kanunun ve bu kanunun 7241 sayılı kanuna
atıf yapan hükümleri saklıdır
Mali konularla ilgili tüzükler ve yönetmelikler hakkında istişari mütalaa:
Madde 105 - Bakanlıklar ve Sayıştayın denetimine giren diğer idare ve kurum-
larca mali konularda düzenlenecek yönetmeliklerle tüzükler, Sayıştayın istişari
mütalaası alındıktan sonra yürürlüğe konulabilir (1)
Sayıştay bu mütalaayı, istemin yapılması tarihinden başlıyarak iki ay içinde
bildirir
Denetimi kolaylaştırıcı tedbirlerin alınması:
Madde 106 - Sivil ve askeri amirlerle daire üstleri, yönetimleri altındaki
saymanların, hesaplarını kanunla belirtilen süreler içinde tam ve noksansız ola-
rak hazırlayıp hazırlamadıklarını izlemek, inceleme görevi ile mahalline gelen
Sayıştay denetçilerine gereken yardım ve kolaylığı sağlamak ve işin selameti ile
ilgili tedbirleri almakla zorunludurlar
Daire Başkanlarının seçimi:
Ek Madde 1 - (16/10/1981 -2534/1 md ile gelen Ek md hükmü olup madde numa-
rası teselsül ettirilmiştir )
Sayıştay Daire Başkanları, Sayıştay Genel Kurulunca kendi üyeleri arasından
gizli oyla seçilir Seçilebilmek için üye tam sayısının salt çoğunluğunun oyunu
almak şarttır
Bunların görev süresi (4) yıldır Süresi dolan veya kendi isteği ile üyeliğe
dönmüş olanlar yeniden seçilebilirler
Seçim, görev sürelerinin bittiği tarihten, diğer sebeplerle boşalma halinde
boşalmanın vuku bulduğu tarihten itibaren onbeş gün içinde yapılır Çalışmaya
ara verme müddeti, bu sürenin hesabında nazara alınmaz
Daire başkanları, başkanlıktan ayrılmaları halinde boş üye kadrosu şartı
aranmaksızın üyeliğe dönerler Bunlara ilk boşalacak üye kadrosu tahsis edilir
832 sayılı Sayıştay Kanununun bu maddeye aykırı hükümleri uygulanmaz
Ek Madde 2 - (7/3/1985 - 3162/16 md ile gelen Ek 1 inci md hükmü olup mad-
de numarası teselsül ettirilmiştir )
Sayıştay Kanununun çeşitli maddelerinde Cumhuriyet Senatosu ve Millet Mecli-
sine sunulacağı belirtilen bildirim ve raporlar, Türkiye Büyük Millet Meclisine
sunulur Aynı Kanunun bu organlara bıraktığı yetkiler Türkiye Büyük Millet Mec-
lisince kullanılır; Sayıştay Kanununun Bütçe Karma Komisyonuna verdiği görevler,
Plan ve Bütçe Komisyonu tarafından yürütülür
Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulan Sayıştay raporları genel görüşme ko-
nusu olur
-----------------------
(1) Bu fıkranın tüzüklerle ilgili hükmü Anayasa Mahkemesinin 16/1/1969 tarih
ve E 1967/19, K 1969/6 sayılı Kararı ile iptal edilmiştir
Bu yetki ve görevler,Kanunda veya Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünde
belirtilen usul ve esaslar dairesinde yerine getirilir
Danıştay ile Sayıştay kararları arasındaki uyuşmazlık hali:
Ek Madde 3 - (7/3/1985 - 3162/16 md ile gelen Ek 2 nci md hükmü olup madde
numarası teselsül ettirilmiştir )
Vergi, benzeri mali yükümlülükler ve ödevlere ilişkin bir işlem dolayısıyla
aynı mevzuatın yorumunda, Sayıştayın ve Danıştayın kesinleşmiş kararları arasın-
da uyuşmazlık bulunduğu hakkında, 63 üncü maddede belirtilen ilgililerin 74 üncü
maddedeki usul ve esaslar dairesinde başvuruları üzerine uyuşmazlığın bulunduğu
tespit edilirse, Sayıştay kararı yargılamanın iadesi yoluyla görüşülerek uyuş-
mazlık Danıştay kararı doğrultusunda giderilir
Uyuşmazlığın bulunmadığı hakkındaki Sayıştay kararına karşı 63 üncü maddede
belirtilen ilgililerce Danıştaya başvurulduğu takdirde, bu hususa ilişkin Danış-
tay kararına uyulur
Uyuşmazlığın mevcut olmadığı tespit edilinceye kadar Sayıştay ilamının yeri-
ne getirilmesi durdurulur
Kıyafet:
Ek Madde 4 - (7/3/1985 - 3162/16 md ile gelen Ek 3 üncü md hükmü olup madde
numarası teselsül ettirilmiştir )
Sayıştay meslek mensuplarının, savcı ve yardımcılarının resmi kıyafetleri
ile bunların giyilme yer ve zamanları yönetmelikle düzenlenir
Yabancı ülkelere gönderilme:
Ek madde 5 - (Ek: 1/11/1990 - 3677/5 md ) Sayıştay Meslek Mensupları bilgi
ve görgülerini artırmak veya meslekleriyle ilgili araştırma yapmak veya kurs ve
öğrenim görmek için yabancı ülkelere iki yılı aşmamak üzere Sayıştay Başkanlı-
ğınca gönderilebilirler
Yabancı ülkelere gönderilenlerin mali hakları,yükümlülükleri, giderlerinin
karşılanması, aylık ve ödeneklerinin transferi konularında Devlet memurlarına
ilişkin hükümler uygulanır
Bu Kanun hükümlerine göre yabancı ülkelere gönderilenlerin derece yükselme-
leri, kademe ilerlemeleri, emeklilik, aylık, ödenek ve diğer bütün özlük hakları
ile yükümlülükleri devam eder
Ek Madde 6 - (Ek: 12/4/1990 - KHK - 420/2 md ) (1)
Birinci sınıfa ayrılabilmek için;
1 - Birinci dereceye yükselmek,
2 - Meslekte 16 yılını doldurmak,
3 - Bilimsel güç ve yeteneği ile hizmet ve meslekteki başarısına göre emsali
arasında temayüz etmiş olmak,
4 - Kınama, aylıktan kesme ve kademenin durdurulması cezalarını aynı nev`i-
den olmasa bile birden fazla almayan, mesleğin vakar ve şerefine dokunan fiille-
ri veya kişisel haysiyet ve itibarını kıran davranışları sebebiyle veya görevle
ilgili herhangi bir suçtan affa uğramış olsa bile, hüküm giymemiş olmak,
gerekir
Birinci sınıfa ayrılma şart ve yöntemleri, Kanunda belirtilen esaslar çerçe-
vesinde Sayıştay Genel Kurulunca belirlenir
Ek Madde 7 - (Ek: 12/4/1990 - KHK - 420/2 md ) (1)
Sayıştay uzman denetçileri ve savcı yardımcılarından birinci sınıfa ayrılan-
lar hakkında, 270 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ilgili hükümleri uygulanır
Ön Seçim Geçici Komisyonu
Ek Madde 8 -(Ek:26/6/1996 - 4149/8 md )
Türkiye Büyük Millet Mecilisi Genel Kurulunda yapılacak Sayıştay Birinci
Başkanlığı ve Sayıştay üyeliği seçimleri için gerekli değerlendirmeleri yapmak
ve aday belirlemek üzere Sayıştay Başkanı ve Üyeleri Ön Seçim Geçici Komisyonu
kurulur
(1) Bu madde numaraları, 26/6/1996 tarih ve 4149 sayılı Kanunun 8 inci madde-
siyle "Ek Madde 6" ve "Ek Madde 7" olarak değiştirilmiş ve metne işlenmiş-
tir
Bu Komisyon, Plan ve Bütçe Komisyonu üyeleri arasından, siyasi partiler ile
bağımsızların Türkiye Büyük Millet Meclisindeki temsil güçleri oranında ve ad
çekme usulu ile belirlenen onbeş kişiden oluşur Plan ve Bütçe Komisyonu Baş-
kanı, kendi siyasi parti grubunun kontenjanından Ön Seçim Geçici Komisyonuna
katılır ve başkanlık eder
Ön Seçim Geçici Komisyonu mevcudun salt çoğunluğu ile toplanır Sayıştay
Birinci Başkan adaylarının seçiminde aday listesi, Sayıştay üye adaylarının se-
çiminde ise kontenjan gruplarına göre düzenlenen birleşik oy pusulası kullanı-
lır Aday seçimleri gizli oyla yapılır Aday seçilebilmek için ilk turda üye tam
sayısının salt çoğunluğu, ikinci turda oylamaya katılanların salt çoğunluğu ara-
nır İlk iki oylamada sonuç alınamadığı takdirde, geçerli oyların en yükseğini
alanlar seçilmiş sayılır Adayların belirlenmesi sırasında oylarda eşitlik olma-
sı halinde, eşit oy alanlar arasında yeniden oylama yapılır
Ön Seçim Geçici Komisyonu gerekli gördüğü hallerde adaylarla mülakat yapa-
bilir
Kısmi denetim
Ek Madde 9 - (Ek: 26/6/1996 - 4149/8 md )
Sayıştay, denetimine tabi kurum ve kuruluşların hesap, işlem ve faaliyetle-
rini, idare hesabı dönemine bağlı olmaksızın yılı içinde veya yıllar itibariyle,
Sayıştay Başkanının işin aciliyeti ve gecikmede sakınca bulunması halleriyle
sınırlı olarak vereceği onalya, kısmi inceleme ve denetime tabi tutabilir Bun-
lardan hangilerinin merkezde veya yerinde inceleneceğine Birinci Başkan karar
verir Bu inceleme ve denetim sonuçları Dairelerce öncelikle hükme bağlanır
İlgili hesabın bilahere yargılanması halinde, önceden yargılanmış olan söz
konusu işlemler tespit edilerek geriye kalanlar için hüküm tesis edilir
Verimlilik ve etkinlik değerlendirmesi
Ek Madde 10 - (Ek: 26/6/1996 - 4149/8 md )
Sayıştay, denetimine tabi kurum ve kuruluşların kaynakları ne ölçüde verim-
li, etkin ve tutumlu kullandıklarını incelemeye yetkilidir Bu inceleme sonuç-
ları Sayıştay Birinci Başkanı tarafından bir değerlendirme raporuyla Türkiye
Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunulur
Bu raporlar ile bu Kanunda öngörülen genel mahiyetteki diğer raporlar Tür-
kiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülür ve Komisyon
önerisi ile birlikte Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kuruluna sunulur
Mahalli İdarelerin sözleşmelerinde tescil sınırı
Ek Madde 11 - (Ek: 26/6/1996 - 4149/8 md )
İl Özel İdareleri ve Belediyelerin harcamaya ilişkin olarak yapacakları
sözleşmelerle her türlü bağıtlardan hangilerinin tescilden istisna edileceği,
bunların niteliği, konusu ve tutarı dikkate alınarak Sayıştay Başkanlığının
önerisi üzerine, her yıl Bütçe Kanunu ile tespit edilir
Geçici Madde 1 - Bu kanunun yürürlüğe girdiği yıl ile önceki yıllara ait he-
sap ve işlemlerin denetiminde ve yargılanmasında eski hükümler uygulanır
Geçici Madde 2 - Bu kanunun yürürlüğe girdiği tarih ile daire ve kurulların
bu kanunla gösterilen esaslara göre kuruluşu tarihine kadar toplanmalarında,
2514 sayılı kanunun bu konuya ilişkin hükümlerinin uygulamasına devam olunur
Ancak, Genel Kurulun, daire başkanı ve üye adayları seçimi için toplanmasın-
da vekil üyeler Kurula katılamazlar ve Genel Kurul görev başındaki üyelerin tam
mevcudiyle toplanır
Geçici Madde 3 - Bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Sayıştay`da görevli
başkan ve üyelerle Savcı ve Genel Sekreter yeniden seçim ve atanma işlemine lü-
zum kalmadan bu kanunla kabul edilen kadro aylık ve ödeneklerini alırlar
Bunların eski derecelerde geçen müddetleri yeni derecelerinde geçmiş sayı-
lır
Geçici Madde 4 - Bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihte, Sayıştay kuruluşunda
görevli bulunan meslek ve yönetim mensupları, savcı yardımcıları yeni bir atanma
işlemine lüzum kalmaksızın bağlı (1) sayılı cetveldeki derecelerden kazanılmış
unvanlarına uygun olanlara atanmış sayılırlar ve aylık ve ödeneklerinin ödenme-
sinde işe başlama kaydı aranmaz
Bir üst sınıfa yükselmeye hak kazanmış olanların kazanılmış unvanları, bu
üst sınıftır
Ancak, ikinci fıkra gereğince başdenetçi veya uzman denetçi sınıflarının ka-
zanılmış unvan sayılması Memurlar Seçim ve Disiplin Kurulu kararına bağlıdır
Müktesep hakları olan aylıktan daha az bir aylıkla denetçi yardımcılığına
atananlarla (35) lira aylıklı denetçi yardımcılığına atananların yeterlik sına-
vını verinciye kadar denetçi yardımcılığı kadrolarında geçirdikleri üç yıldan
fazla süreleri halen bulundukları barem derecelerinde geçen terfi sürelerine ve
artanı da müteakip derecedeki terfi sürelerine eklenir
Bu düzeltme sonunda geçmişe ait aylık isteminde bulunulamaz
Geçici Madde 5 - Bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Sayıştay kuruluşuna
dahil kadrolarda çalışanların, 16 Haziran 1934 tarihli ve 2514 sayılı kanunla
tanınmış hakları saklıdır
Halen Maliye Bakanlığı Teşkilatında ve Maliye Bakanlığınca atanan mali vazi-
felerde çalışan ve 90 liralık kadro aylığını müktesep hak olarak almış olan yük-
sek okul mezunları da bir defaya mahsus olmak üzere üye seçilebilirler
Geçici Madde 6 -5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun
yürürlüğe girdiği 1/1/1950 tarihinden önceki hükümlere göre bağlanmış olan ve
genel, katma ve özel bütçelerden ödenmekte bulunan emekli, dul ve yetim, vazife
malüllüğü, adi malüllük, vatani hizmet aylıklarıyla 5434 sayılı kanunun geçici
42 nci maddesi yoliyle veya 1/1/1950 tarihinden evvel tasfiye edilmiş olup da
sonradan çeşitli kanunlarla yeniden bağlanan veya bağlanacak olan emekli, dul
ve yetim aylıklarının tahsis ve düzeltme işlemlerinin inceleme ve tesciline Sa-
yıştayca devam edilir
Geçici Madde 7 - Bu kanun gereğince düzenlenmesi gereken tüzük, yönetmelik
ve genelgeler, işbu kanunun yayınlanması tarihinden başlıyarak iki yıl içinde
yürürlüğe girecek şekilde hazırlanır
Geçici Madde 8 - Anayasa`nın 116 ncı maddesi gereğince il özel idareleriyle
belediyelerin mali işlemlerinin denetlenmesine dair kanun yürürlüğe girinceye
kadar, 16 Haziran 1934 tarihli ve 2514 sayılı Divanı Muhasebat Kanunu ve bu ka-
nuna ek kanunların il özel idareleri ve belediyelere ait hükümleri yürürlükte
kalır
Geçici Madde 9 - 1 sayılı cetvelde gösterilen Sayıştay mensupları hakkında,
Devlet Memurları Kanununun geçici 15 inci maddesi hükmüne göre bunların aylık ve
ödeneklerini düzenliyen özel kanun yürürlüğe girinceye kadar, 1108 sayılı Maaş
ve 3656 sayılı Devlet Memurları Aylıklarının Tevhit ve Teadülüne dair Kanunlar
ile bunların tadil ve eklerinin kendileri ile ilgili hükümlerinin uygulanmasına
devam olunur
Geçici Madde 10 - 6 ncı maddeye göre Sayıştay Genel Kurulunca yapılacak ilk
daire başkanlığı ve üye adayı seçimlerinde;
A) Seçim işlemi 5 defa tekrarlandığı halde, daire başkanlığı adaylığı için
gerekli çoğunluk sağlanamadığından seçim tamamlanamazsa salt çoğunluk aranmaz
En çok oy alan seçilmiş sayılır
B) Bu maddede tesbit edilen kontenjan 1/2 olarak uygulanır Maliye Bakanlığı
Teşkilatında evvelce en az beş yıl hizmet etmiş olup da halen başka kuruluşlarda
bulunanlardan 4 üncü maddede Maliye mensupları için gösterilen görevlere denk
görevlerde bulunanlar da Maliye Bakanlığı kontenjanından üye seçimine katılabi-
lirler
Yürürlük:
Madde 107 - Bu kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer
Yürütme:
Madde 108 - Bu kanun hükümlerini Cumhuriyet Senatosu ve Millet Meclisi yürü-
tür
21/2/1967 TARİHLİ VE 832 SAYILI ANA KANUNA İŞLENEMEYEN GEÇİCİ MADDELER
1 - 21/5/1970 tarihli ve 1260 sayılı Kanunun geçici maddeleri:
Geçici Madde 1 - Sözleşmelerin tescil ve incelenmesinde bu kanunun yayımlan-
dığı tarihi izliyen mali yıl başına kadar eski hükümler uygulanır
Geçici Madde 2 - 832 sayılı Kanunun 30 uncu maddesi gereğince Sayıştay`ın
vizesine tabi işlemlerden, bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihe kadar vize edil-
mek üzere gönderilmiş bulunanlar eski hükümlere göre sonuçlandırılır
Geçici Madde 3 - Bu kanunun yürürlüğe girdiği tarihte Sayıştay kuruluşunda
görevli olup, kadroları kaldırılmış bulunan Savcı, Savcı Başyardımcıları, Savcı
Yardımcıları; Genel Kurul, Temyiz Kurulu, Daireler Kurulu Raportörleri ve Daire
Tabibi yeni bir atanma işlemine lüzum kalmaksızın bu kanunla kabul edilen yeni
kadrolara atanmış sayılırlar ve müktesep hak aylıklarını almaya devam ederler
2 - 1/11/1990 tarihli ve 3677 sayılı Kanunun geçici maddeleri:
Geçici Madde 1 - (İptal: Ana Mah nin 11/7/1991 tarih ve E :1990/39,
K :1991/21 sayılı Kararı ile )
Geçici Madde 2 - Bu Kanunun yayımı tarihinde görevde bulunan Birinci Başka-
nın görev süresi seçildiği tarihteki hükümlere göre devam eder
3 - 26/6/1996 tarihli ve 4149 sayılı Kanunun geçici maddeleri:
Geçici Madde 1 - (İptal: Ana Mahkemesinin 20/11/1996 tarih ve E 1996/58,
K 1996/43 sayılı kararı ile)
Geçici Madde 2 - Bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte boş bulunan Sayıştay
üyelikleri için müracaatlar, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığınca yapıla-
cak ilk ilanı müteakip 15 gün içinde Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına
yapılır 832 sayılı Sayıştay Kanununun Ek 8 nci maddesi esaslarına göre 4 üncü
maddesinde belirtilen niteliklere sahip olanlar arasından, aynı Kanunun 6 ncı
maddesinde yazılı oranlar dahilinde boş üyelik sayısının iki katı belirlenen
adaylar Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kuruluna sunulur (Son tümce iptal:
Ana Mahkemesinin 20/11/1996 tarih ve E 1996/58, K 1996/43 sayılı Kararı ile)
Seçim yapılacak boş üyelik sayısına, bu Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
boş bulunan Daire Başkanlıkları sayısı da dahil edilir Bu üyelerin göreve baş-
lamasında kadro şartı aranmaz Daire Başkanı seçimi ile boşalacak üye kadroları
kendilerine tahsis edilir
Geçici Madde 3 - 21 2 1967 tarih ve 832 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği ta-
rihten önce göreve başlayan ve 1 11 1990 tarih ve 3677 sayılı Kanunun yürürlü-
ğünden önce üye seçilme hakkı bulunan Sayıştay meslek mensuplarının kazanılmış
hakları saklıdır
832 SAYILI KANUNDA EK VE DEĞİŞİKLİK YAPAN MEVZUATIN
YÜRÜRLÜKTEN KALDIRDIĞI KANUN VE HÜKÜMLERİ GÖSTERİR LİSTE
Yürürlükten Kaldıran Mevzuatın
Yürürlükten Kaldırılan ------------------------------
Kanun veya Kanun Hükümleri Tarihi Sayısı Maddesi
--------------------------------------------- ---------- ---------- ---------
832 sayılı Kanunun:
a) 4 üncü maddesinin başlığı "Başkan ve üyele-
rin nitelikleri"şeklinde değiştirilmiş ve bu
maddenin ilk cümlesindeki "ile Genel Sekrete-
ri", (C) fıkrasının (a) bendindeki "Genel Sek-
reterliğinde",
b) 27 nci maddesinin son fıkrasındaki "Genel
Sekreter"
c) 90 ıncı maddesinin üçüncü fıkrasındaki "Ge-
nel Sekreter" ile "ve yardımcıları",
d) 91 inci maddesinin yedinci fıkrasındaki "Ge-
nel Sekreter",
e) 92 nci maddesinin (a) fıkrasındaki "ve Genel
Sekreter"
Deyimleri çıkarılmıştır 21/5/1970 1260 16
832 sayılı Kanunun;
a) 3 üncü maddesinin birinci bendinin (b), ikinci
bendinin (a) fıkraları,
b) 4 üncü maddesinin (D) fıkrası,
c) 34 ve 35 inci maddeleri,
Kaldırılmıştır 21/5/1970 1260 17
832 sayılı Kanunun 82, 84 ve 86 ncı maddeleri 7/3/1985 3162 17
832 SAYILI KANUNA EK VE DEĞİŞİKLİK GETİREN MEVZUATIN
YÜRÜRLÜĞE GİRİŞ TARİHİNİ GÖSTERİR LİSTE
Yürürlüğe Giriş
Kanun No Farklı Tarihte Yürürlüğe Giren Maddeler Tarihi
-------- ------------------------------------------------ ----------------
1260 - 28/5/1970
2534 - 18/10/1981
3162 - 12/3/1985
KHK/420 a) Bu KHK`nin ikinci maddesi ile 832 sayılı Kanuna ekle-
nen Ek 2 nci madde,
4, 5, 11, 12, 13, 14 ve 15 inci maddeleri 1/1/1991
b) Diğer maddeleri 13/4/1990
3677 - 3/11/1990
4149 - 4/7/1996
Alıntıdır
|