Yalnız Mesajı Göster

Milli Prodüktivite Merkezi Personel Yönetmeliğinde

Eski 10-09-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Milli Prodüktivite Merkezi Personel Yönetmeliğinde



Milli Prodüktivite Merkezi Personel Yönetmeliğinde

Resmi Gazete Tarihi: 31/12/2002

Resmi Gazete Sayısı: 24980

Sanayi ve Ticaret Bakanlığından :

BİRİNCİ BÖLÜM : Genel Hükümler

Amaç

Madde 1 - Bu Yönetmeliğin amacı, Milli Prodüktivite Merkezi'nde idari sözleşme ile çalıştırılan görevlilerin hak ve yükümlülükleri, görevlendirme, nakil, işe son verme, disiplin hükümleri ile çalışma kural ve koşullarını düzenlemektir

Kapsam

Madde 2 - Bu Yönetmelik, tam gün esasına göre çalıştırılan görevliler ile part-time/kısmi gün esasına göre çalıştırılan görevlileri kapsar Geçici görevliler ile proje danışmanları ancak sözleşmelerinde açık hüküm bulunmayan konularda bu Yönetmelik hükümlerine tabidir

Dayanak

Madde 3 - Bu Yönetmelik, 580 sayılı Milli Prodüktivite Merkezi Kuruluş Kanununun "Yönetmelikler" başlıklı 16 ncı maddesine göre hazırlanmıştır

Tanımlar

Madde 4 - Bu Yönetmelikte geçen deyimlerden;

a) Merkez : Milli Prodüktivite Merkezi'ni,

b) Sözleşme : Merkez ve bağlı teşkilatlarında belirli bir süre ile ücret karşılığında çalıştırılacak kişilerle yapılan ve hukuken idari sözleşme niteliğinde olan sözleşmeyi,

c) Görevli : Sözleşme ile çalıştırılan ve bu Yönetmelik kapsamında olan Merkez personelini,

ifade eder

İKİNCİ BÖLÜM : İstihdam Şekilleri, Kadrolar ve Görevli Alınması

İstihdam Şekilleri

Madde 5 - Merkez görevlileri aşağıdaki şekillerde istihdam edilir

a) Tam gün esasına göre çalıştırılanlar:

Sözleşmelerinde Merkezdeki görevlerini tam gün esasına göre çalışarak yerine getirecek olanlardır

b) Part-time/kısmi gün esasına göre çalıştırılanlar:

Sözleşmelerinde, haftanın belli gün veya saatlerinde çalıştırılacağı belirtilmiş olanlardır

c) Geçici olarak çalıştırılanlar:

1) Merkez uzmanlarıyla birlikte proje bazında çalışmak veya ancak Merkezde ilgili uzmanı bulunmayan yahut ilgili uzmanının iş yoğunluğunun imkan vermemesi durumlarında resmi ya da özel kurum ya da kuruluşun ücretli istemi üzerine iş programına alınan projeleri bizzat yapmak için dış uzmanlar ile projelerin işletme, işyeri, arazi ve benzeri yerlerdeki ölçme, veri toplama, anket çalışmaları ile çizim, hesaplama gibi işlerde çalıştırılacak olanlardır

2) Merkez iş programlarında yer alan araştırma ve eğitim projeleri ile danışmanlık hizmetlerine ilişkin uygulama planlarının hazırlanması, uygulamaya konulması, izlenmesi ile sonuçlarının değerlendirilmesinde erkez uzmanlarına bilimsel düzeyde katkıda bulunmak üzere seçilerek proje danışmanlığında çalıştırılacak olanlardır

Kadrolar

Madde 6 - Merkezde tam gün veya kısmi gün çalıştırılacak görevliler için, iş programlarına uygun olarak kadro düzenlenir Kadrolar, görev unvanları ile ihtiyaç adedini gösterir

Genel Kurula sunulacak kadroların hazırlanmasına ilişkin Merkez bölümlerinden gelecek tekliflerin nasıl ve ne şekilde hazırlanacağının esasları Yönetim Kurulunca belirlenir

Kadrolarda görevlendirme ancak görevin gerektirdiği kadronun boş olmasına ve bütçede yeterli ödenek bulunmasına bağlıdır

Geçici görevliler kapsamına giren personel kadro cetvelinde gösterilmez Ancak personelin sayısı, nitelikleri, görev tanımı ve kapsamı ile çalışma süresi gibi hususlar, Bölüm Başkanlıklarınca yapılacak öneriler üzerine Genel Sekreterliğin uygun görüşüne bağlı olarak Yönetim Kurulunun onayına sunulur

Geçici görevli olarak çalıştırılacak uzmanlara verilecek ücret, yapacakları işin niteliği, kapsamı ve süresi dikkate alınarak saat, gün, ay veya proje başına olmak üzere bütçe imkanları da göz önünde tutularak, ilgili Bölüm Başkanının önerisi ve Genel Sekreterliğin olumlu görüşüyle Yönetim Kurulunca tespit edilerek taraflar arasında yapılacak hizmet sözleşmelerinde belirtilir

Bizzat proje yapmak üzere istihdam edilen geçici personelin çalışmalarına ilişkin gelişmeler, periyodik raporlar halinde Genel Sekreterliğin, gerekli durumlarda da Yönetim Kurulunun bilgisine sunulur

Aranan Nitelikler

Madde 7 - Merkezde görevlendirilecek personelde aşağıdaki genel ve özel şartlar aranır

a) Genel Şartlar:

1) Türk vatandaşı olmak,

2) 18 yaşını bitirmiş olmak,

3) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

4) Ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanmak, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı bir fiilden dolayı hapis cezasından hükümlü bulunmamak,

5) Askerlikle ilgisi bulunmamak veya askerlik çağına gelmiş ise askerlik hizmetini yapmış yahut en az 2 yıl ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,

6) Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı veya vücut sakatlığı ile özürlü bulunmamak,

7) Daha önce cezalı olarak Merkezden çıkarılmış veya müstafi sayılmış olmamak

b) Özel Şartlar:

1) Hizmet göreceği sınıf ve atanacağı görev için MPM Norm Kadrolama kitabındaki görev tanımlarında belirtilen nitelikleri taşımak ve bunları belirtir belgeleri ibraz etmek,

2) MPM yönetmelik ve yönergelerinde belirtilen diğer şartları taşımak,

Geçici olarak çalıştırılan görevlilerde (a/1) bendindeki şart aranmaz

Görevli Almada İzlenecek Yol

Madde 8 - Merkezde görevlendirilecek personel için uygulanacak değerlendirme kurullarının teşkili Merkez Sınav Yönetmeliklerinde belirtilen esaslara göre yapılır

Görevli Almada İstenecek Belgeler

Madde 9 - a) İş isteme belgesi ve hal tercümesi,

b) Nüfus hüviyet cüzdanının tasdikli örneği,

c) Askerlik belgesi veya tasdikli örneği,

ç) 7 nci madde (a) bendinin (6) nolu alt bendindeki şartın belgelenmesi için doktor raporu,

d) Öğrenim belgeleri asılları veya noterden tasdikli örnekleri,

e) Çalışma belgeleri ile yayınladığı yazı ve eserleri gösterir çizelge,

f) Mal bildirimi beyannamesi,

g) 6 adet vesikalık fotoğraf

Görevli Alma Yetkisi

Madde 10 - (Değişik madde: 24/08/2006 - 26269 SRG Yön/1 md)

Merkezde görevlendirilecek personelden C sınıfı ile D sınıfının bütün derecelerindeki görevlere alınacaklar Genel Sekreterin önerisi ve Yönetim Kurulu Başkanının onayı ile; diğer görevlere alınacaklar ise Genel Sekreterin önerisi ve Yönetim Kurulu Kararı ile alınırlar

İşe Başlama

Madde 11 - Merkezde görevlendirilenlerin, kabul edilebilir mazereti olmadıkça, görevlendirildiğinin tebliği tarihinden itibaren 15 gün içinde görevine başlaması zorunludur Bu süre içinde görevine başlamayanların işlemi iptal edilir

Önceden bildirdiği mazereti Genel Sekreterce kabul edilenlerin işe başlama süresi uzatılabilir

Sözleşme Süreleri

Madde 12 - Tam gün esasına göre veya yarı - gün esasına göre çalıştırılan görevlilerin sözleşmeleri üç yılı, geçici görevlilerin sözleşmeleri ise bir yılı geçemez

Yönetim Kurulu, sözleşmeleri bir yıldan daha kısa bir süre ile uzatabilir

Sözleşmelerin başlangıç ve bitiş tarihlerinin aynı döneme getirilmesi için Yönetim Kurulu gerekli düzenlemeleri yapmaya yetkilidir

Adaylık Süresi

Madde 13 - Merkezde ilk defa görevlendirilen personel üç ay adaylık süresi geçirir Adaylık süresi içerisinde görevle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları, bilgi ve iş yapma yeteneği bakımından yeterli olmadıkları saptananların ilişkileri görevlendirilmelerindeki usule göre kesilir Bu gibilere yalnız çalıştıkları günlerin ücreti ödenir

Görevden Ayrılma

Madde 14 - Merkez görevlileri aşağıdaki koşullar altında görevden ayrılabilirler:

a) Sözleşmelerinde yazılı sürenin dolmasıyla Bu durumda görevli sözleşmenin ilgili maddesinde belirtilen süre içinde bildirimde bulunmak zorundadır

b) Görevlinin ayrılma isteğinin Merkezce kabulüyle Bu durumda herhangi bir bildirim şartı aranmaz

Sözleşmenin Uzatılmaması veya Görevden Çıkarılma

Madde 15 - Merkez görevlilerinin sözleşmelerinin uzatılmaması veya görevden çıkarılması aşağıdaki koşullarda mümkündür:

a) (Değişik bent: 24/08/2006 - 26269 SRG Yön/2 md) Sözleşmelerinde yazılı sürenin sonunda yenilenmeyeceğinin veya uzatılmayacağının bildirilmesiyle Bu durumda Merkez Genel Sekreterliği sözleşmelerin ilgili Maddesinde belirtilen süre içinde bildirimde bulunmak zorundadır Bu şekilde işten ayrılan görevliye işbu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde tazminatı ödenir

b) 30 uncu maddede sayılan hallerin vukuunda Disiplin Kurulunca verilecek karara dayanılarak,

c) Görevlinin sicil veya başarı değerlendirmesi sonunda 2 yıl üst üste yetersiz olduğunun tespiti halinde,

d) Merkez personelinin görevleri ile ilişkilerinin kesilmesini gerektiren yaş haddi (65) yaşını doldurdukları tarihtir

65 yaşını dolduran personelin; herhangi bir uyarıya gerek kalmadan sözleşmelerinin bitim tarihinde MPM ile ilişkileri kesilir

e) Görev ve yer değiştirme durumunda belirtilen süre içinde atandıkları yeni görevlerinde işe başlamayanların kurumla ilişkileri kesilir

f) Milli Prodüktivite Merkezi Uzman Yardımcılığı ve Verimlilik Uzmanlığı Sınav Yönetmeliğinin 27 nci ve 29 uncu maddeleri uyarınca

Hizmet ve Emeklilik Tazminatı

Madde 16 - Hizmet ve emeklilik tazminatı aşağıdaki şekilde ödenir

a) Hizmet Tazminatı:

Merkezdeki görevi en az bir yıl sürmüş olmak kaydıyla, muvazzaf askerlik nedeniyle görevinden ayrılmak zorunda kalarak sözleşmesini feshedenlere, ya da evlendiği tarihten itibaren bir yıl içinde ayrılan kadın görevliye veya sözleşmesi Merkez tarafından uzatılmayan, yenilenmeyen görevlilere veya ölüm nedeniyle sözleşmesi kendiliğinden sona erenlerin kanuni mirasçılarına, Merkezde geçen her tam hizmet yılı için son görev ve unvanı karşılığı olan aylık ücreti tutarında hizmet tazminatı ödenir

Bir yıldan artan hizmet süreleri için orantılı olarak ödeme yapılır Hizmet tazminatının hesabında, kadro ücreti dışında bu Yönetmelikle veya sözleşmesi ile sağlanmış diğer ayni ve nakdi menfaatlerin bir aya düşen miktarı dahil edilir Ancak yıllık hizmet tazminatı, 1475 sayılı İş Kanununun 14 üncü maddesi hükmü kapsamı içinde Devlet Memurları Kanununa tabi en yüksek Devlet Memuruna 5434 sayılı TC Emekli Sandığı Kanunu hükümlerine göre bir hizmet yılı için ödenecek azami Emeklilik İkramiyesini geçemez

Bunların dışında herhangi bir nedenle Merkezden ayrılan veya çıkarılan görevliye hizmet tazminatı ödenmez

b) Emeklilik Tazminatı:

Merkezde çalışırken ihtiyarlık veya malullük aylığına ya da toptan ödemeye hak kazandığı için Merkezdeki görevinden ayrılan görevliye, SSK'ya bu konuda yaptığı müracaatını belgelemesi şartıyla, Merkezde geçen her tam yıl için, son görev unvanı karşılığı ödenen ücret tutarında emeklilik tazminatı ödenir

Emeklilik tazminatının hesabında, hizmet süresi, tazminata esas ücret ve tazminatın tavanı hususunda hizmet tazminatındaki esaslar uygulanır

Aynı kıdem süresi için bir defadan fazla emeklilik veya hizmet tazminatı ödenmez

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM : Görev ve Sorumluluklar

Görevde Özen

Madde 17 - Görevliler, kendilerine verilen görevleri bağlılık, dikkat ve özenle, iyi ve doğru olarak yerine getirmekle, Merkez yararına uygun davranmakla, Merkeze maddeten ve manen zarar getirebilecek her türlü davranışlardan sakınmakla, MPM'nin onur ve saygınlığını korumakla yükümlüdürler

Bütün görevlilerin, iyi bir memurdan, uzmandan ve bilim adamından beklenilen basiretli, tedbirli, tutumlu ve tarafsız, olumlu, yapıcı ve işbirliğini sağlayacak davranışları göstermesi esastır

Devam Zorunluluğu

Madde 18 - Görevliler, aylık ücrete hak kazanabilmek için Yönetim Kurulu kararı ile belirlenen çalışma saatlerinde görevlerinin başında ve görevle ilgili uğraşlarda bulunmakla yükümlüdür

Görev Vasıtalarının Korunması ve Devri

Madde 19 - Görevliler, görevlerinin yapılması için kendilerine verilen araç, gereç ve eşyayı iyi şekilde kullanmakla yükümlü ve bunlar üzerinde yaptıkları zararlardan sorumludurlar

Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılanlar bu gibi araç, gereç ve eşyayı, verilmişse parayı, evrak ve dosyaları vaktinde teslim ve devretmekle yükümlüdürler

Kendilerine verilen araç, gereç ve eşyaya kasten zarar veren, bunları yitiren yahut teslim etmeyenler hakkında 580 sayılı Kanunun 15 inci maddesine göre işlem yapılır

Merkezin malları, parası ve para hükmündeki evrak ve senetleri ile ilgili cürüm ve kabahat işleyen personele, bu cürüm ve kabahatinden ötürü Devlet Memurları gibi işlem yapılır

Görev veya Yer Değiştirme

Madde 20 - Görevlendirme yetkisi olan merci tarafından lüzum görüldüğü takdirde görevliler, çalıştırıldıkları görevden ona denk başka bir görevde veya çalıştırıldıkları yerden başka bir yerde geçici veya sürekli olarak görevlendirilebilirler

Görevliler, hizmetin gereği olarak, görevlendiren merci kararıyla herhangi bir ilde bulunan Merkezin Bölge Müdürlüklerinde veya Temsilciliklerinde geçici yahut sürekli olarak görevlendirilebilirler Yer değişikliklerinde görevli, onbeş gün içinde yeni görev yerinde işe başlamak zorundadır

Gizliliğe Uyma

Madde 21 - Merkez görevlileri hizmetleri dolayısıyla öğrendikleri sırları görevden ayrılsalar dahi saklamakla yükümlüdürler

Görevliler, Genel Sekreterin yazılı izni olmadan Merkezle ilgili konularda herhangi bir basın ve yayın organına veya şahıslara beyanda bulunamazlar, Merkez adına görüş beyan edemezler

Çıkar Sağlama Yasağı

Madde 22 - Merkez görevlileri görevlerini yapma veya yapmama karşılığında hiçbir kimseden gerek doğrudan doğruya, gerek aracı eliyle çıkar sağlayamaz veya buna teşebbüs edemezler

Merkez Dışında Görev

Madde 23 - Merkez görevlileri Türk Ticaret Kanununa göre tacir ve esnaf sayılmalarını gerektirecek bir faaliyette bulunamaz; ticari mümessil veya ticari vekil, kollektif şirketlerde ortak veya komandit şirkette komandite ortak olamazlar Yönetim Kurulunun yazılı izni olmaksızın Merkez görevlileri Merkez dışında görev kabul edemez ve dışarıdan ücret alamazlar

Ancak yarı - gün esasına göre çalışan müşavir, doktor ve avukatlar hakkında bu hüküm uygulanmaz

Sorumluluk

Madde 24 - Görevliler görevlerinin yerine getirilmesi ile ilgili kanun, tüzük, yönetmelik ve yönergeleri bilmek, görevlerini bunların hükümlerine uygun olarak yapmak zorundadırlar

Görevliler, görev sırasında yaptıkları kusur ve ihmallerle yol açtıkları zararlardan dolayı sorumludurlar
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM : Disiplin

Disiplin Cezası

Madde 25 - Merkez hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesini sağlamak amacıyla kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, talimat ve emirlerin öngördüğü ödevleri yurt içinde veya yurt dışında yerine getirmeyen, mevzuatın gerekli kıldığı hususlara uymayan veya yasakladığı işleri yapan görevliler hakkında bu Yönetmelikteki usul ve esaslar içinde, durumun niteliğine ve ağırlık derecesine göre disiplin cezaları uygulanır

Disiplin Cezalarının Çeşitleri

Madde 26 - Disiplin cezaları şunlardır :

a) Uyarma : Görevliye, görevinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir Genel Sekreterliğin uygun görmesi durumunda Disiplin Kurulu kararı olmaksızın da personele uyarı cezası verilebilir Bu ceza da Disiplin cezası niteliği taşır

b) Kınama : Görevliye, görevinde ve davranışlarında kusurlu olduğunun yazı ile bildirilmesidir

c) Ücretten Kesme : Görevlinin brüt aylık ücretinden 1/30 - 1/8 arasında kesinti yapılmasıdır

d) İşten Çıkarma : Görevlinin Merkezde herhangi bir statüde bir daha çalıştırılmamak üzere ilişiğinin kesilmesidir

Uyarma Cezası Verilecek Haller

Madde 27 - Uyarma cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır :

a) Verilen emir ve görevlerin tam zamanında yapılmasında, görev yerinde Merkezce belirlenen usul ve esasların yerine getirilmesinde, görevle ilgili resmi belge, araç ve gereçlerin korunması, kullanılması ve bakımında kayıtsızlık göstermek veya düzensiz davranmak, belirli bir süre ve hizmet için verilmiş olan demirbaş eşya, malzeme ve yayın dokümanlarını zamanında ve geçerli bir sebep olmaksızın iade etmemek,

b) Özürsüz ve izinsiz olarak göreve geç gelmek, erken ayrılmak, görev yerini terk etmek,

c) Merkezce belirlenen tasarruf tedbirlerine riayet etmemek,

d) Usulsüz müracaat veya şikayette bulunmak,

e) Görevine veya iş sahiplerine karşı kayıtsızlık göstermek veya ilgisiz kalmak,

f) Belirlenen kılık ve kıyafet hükümlerine aykırı davranmak,

g) Görevin işbirliği içinde yapılması ilkesine aykırı davranışlarda bulunmak,

h) Mevzuatta açıkça belirtilmiş hususları kasıtsız da olsa savsaklamak, gereksiz yere işi geciktirici yazışmalara yol açmak,

ı) Resmi veya şahsi işler için merci tecavüzünde bulunmak

Kınama Cezası Verilecek Haller

Madde 28 - Kınama cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır :

a) Verilen emir ve görevlerin tam ve zamanında yapılmasında, görev yerinde Kurumca belirlenen usul ve esasların yerine getirilmesinde, görevle ilgili resmi belge, araç ve gereçlerin korunması, kullanılması ve bakımında kusurlu davranmak,

b) Görev sırasında amirine, iş arkadaşlarına ve iş sahiplerine davranışları ile saygısızlık etmek, söz ve hareketle sataşmak,

c) Hizmetle ilgili araç, gereç vb eşyayı özel işlerinde kullanmak,

d) İş arkadaşlarına, mahiyetindeki personele ve iş sahiplerine kötü muamelede bulunmak,

e) Görev yerinde genel ahlak ve edep dışı davranışlarda bulunmak, bu tür yazı yazmak, işaret, resim ve benzeri şekiller çizmek ve yapmak,

f) Verilen emirlere itiraz etmek,

g) Borçlarını ödememeyi itiyat haline getirmek ve hakkında kanuni yollara başvurulmasına sebep olmak,

h) Merkezin huzur, sükun ve çalışma düzenini bozmak,

ı) Herhangi bir makamdan zaman belirtilerek sorulan hususlara bir özürü olmaksızın süresi içinde cevap vermemek veya istenilen bilgi ve dokümanı zamanında göndermemek, resmi yazışmada saygısız ibareler kullanmak,

i) Görevini amirlerinin izni olmadan başkasına devretmek,

j) Görevliler ve nöbetçi memurlardan başkasının girmesi yasak olan yerlere girmek veya girilmesine göz yummak,

k) Dikkatsizlik ve tedbirsizlikle Merkezin zararına yol açabilecek hareketlerde bulunmak,

l) Kullanılan veya saklanma sorumluluğu kendisine ait olan demirbaş eşya, malzeme ve dokümanların bakım ve korunması için gerekli itinayı göstermeyerek bozulmasına, kırılmasına veya yok olmasına sebebiyet vermek

Ücretten Kesme Cezası Verilecek Haller

Madde 29 - Aylık ücretten kesme cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır;

a) Özürsüz ve izinsiz olarak göreve geç gelmek, erken ayrılmak, görev yerini terk etmek nedeniyle uyarı cezası almış olmasına rağmen aynı davranışı sürdürmek, özürsüz olarak bir veya iki gün göreve gelmemek yahut geç gelmek,

b) Görevle ilgili konularda yükümlü olduğu kişilere yalan ve yanlış beyanda bulunmak,

c) Görev sırasında amirine sözle saygısızlık etmek,

d) Görev yeri sınırları içerisinde herhangi bir yeri toplantı, tören ve benzeri amaçlarla izinsiz, emir ve talimatlara aykırı olarak kullanmak, kullanılmasına yardımcı olmak veya kullandırmak,

e) Toplu müracaat ve şikayette bulunmak,

f) Hizmet içinde görevin itibar ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunmak,

g) Yasaklanmış her türlü yayını görev yerinde bulundurmak,

h) (Değişik bend: 31/07/2003 - 25185 S RG Yön/1 md) Mevzuatta öngörülen görevleri veya amirlerinin mevzuata uygun emirlerini haklı bir sebebe dayanmaksızın yapmamak, noksan yapmak veya bu görev ve emirlerin yerine getirilmesini geciktirmek,

ı) Yetkili olmadığı halde, basına ve haber ajanslarına bilgi ve demeç vermek, icraatta bulunmak, açıklanması yasaklanan bilgileri açıklamak,

i) Görevin yerine getirilmesinde dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep ayrımı yapmak, kişilerin yarar veya zararını hedef tutan davranışlarda bulunmak,

j) Kanunen belirlenen hallerde ve sürelerde mal bildiriminde bulunmamak,

k) Disiplin suçu veya cezai bir suç isnadı niteliğinde olmak üzere Merkez görevlileri hakkında uydurma şikayetlerde ve ihbarlarda bulunmak,

l) Güvenliği ile görevli olduğu yerde ve hizmette bulunmamak; sorumluluğuna verilmiş olan bina, tesis ve hizmetin güvenliğinin aksamasına ve zarara uğramasına tedbirsizlik sebebiyle yol açmak; kendi imkanları içindeki güvenlik tedbirlerini almamak,

m) Merkezin itibarını sarsacak veya menfaatlerini bozacak derecede beyan, isnat ve tahriklerde bulunmak,

n) İzin almadan ve devir teslim yapmadan görev yerini terketmek sureti ile hizmetin durmasına ve aksamasına sebebiyet vermek,

o) (Ek bend: 31/07/2003 - 25185 S RG Yön/1 md) Kabul edilebilir belgeye bağlanmamış bir özüre dayanmaksızın bir günden fazla göreve gelmemek

Bu hükümlere göre cezalandırılanlara, sebep oldukları zararlar ayrıca tazmin ettirilir

İşten Çıkarma Cezası Verilecek Haller

Madde 30 - İşten çıkarmayı gerektiren fiil ve haller şunlardır :

a) İdeolojik veya siyasi amaçlarla Merkezin huzur, sükun ve çalışma düzenini bozmak, boykot, işgal, engelleme, işi yavaşlatma ve grev gibi eylemlere katılmak veya bu amaçlarla toplu olarak göreve gelmemek, tahrike teşvik etmek veya yardımda bulunmak,

b) Yasaklanmış her türlü yayını veya siyasi veya ideolojik amaçla bildiri, afiş, pankart, bant ve benzerlerini basmak, çoğaltmak, dağıtmak veya bunları Merkezin herhangi bir yerine asmak veya teşhir etmek,

c) Siyasi partilerin Yönetim organlarında görev almak,

d) Amirini, iş arkadaşlarını veya Merkez personelini silahla tehdit etmek veya bunlara silahsız da olsa fiili tecavüzde bulunmak,

e) Hırsızlık, görevi kötüye kullanma, sahtekarlık, dolandırıcılık, yalan yere tanıklık veya yemin, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet gibi sıfatı ile bağdaşmayacak nitelik ve derecede yüz kızartıcı ve utanç verici suçlardan birisini işlediği idari soruşturma sonunda sabit olanlar

f) Görevine ilişkin gizli, açıklanması Merkez ve memleket için zararlı bilgi ve belgeleri veya gizlilik derecesi önceden belirtilmiş evrakı, yetkisi ve ilgisi olmayanlara göstermek, açıklamak, vermek, tahrifat yapmak veya yok etmek,

g) Siyasi veya ideolojik eylemlerden arananları görev mahallinde gizlemek,

h) Yurt dışında devletin itibarını düşürecek veya görev haysiyetini zedeleyecek tutum ve davranışlarda bulunmak,

ı) 5816 sayılı Atatürk Aleyhine İşlenen Suçlar Hakkındaki Kanuna aykırı fiilleri işlemek,

i) Merkez adına yapılacak her türlü harcamalarla çeşitli avanslar ve istihkaklar için düzenlenecek belge ve beyannameleri çıkar kastı ile gerçeğe aykırı olduğunu bilerek kabul ve onaylamak veya kullanarak haksız ödemeye sebebiyet vermek,

j) Kaçakçılık yapmak, kaçak veya yasak eşyayı Merkez araçları ile bilerek taşımak veya taşıtmak,

k) Göreve alınmasına mani bir hali bulunduğu sonradan sabit olmak,

l) Kasıtlı olarak; verilen emir ve görevleri tam ve zamanında yapmamak, görev mahallinde Merkezce belirlenen usul ve esasları yerine getirmemek, görevle ilgili resmi belge, araç ve gereçleri korumamak, bakımını yapmamak, hor kullanmak,

m) Merkeze ait resmi belge, araç, gereç ve benzerlerini özel menfaat sağlamak için kullanmak,

n) Merkezin zararına yol açacak bir yolsuzluğu bildiği halde amirlerine haber vermemek, yetkili olduğu halde önleyici tedbir almamak,

o) Kasıtlı olarak Merkeze ait her türlü evrak ile malzeme, araç ve gerecin kaybına yol açmak,

p) Yetkililere resmi evrak ve işlemler hakkında kasıtlı olarak yanlış ve noksan bilgi vermek,

r) Görevle ilgili bir işi yapmak veya yapmamak karşılığında Merkezle iş ilişkisi bulunan kişi veya kuruluşlardan doğrudan veya aracı eli ile hediye istemek veya almak, görevi ile ilgili olarak her ne şekilde olursa olsun çıkar sağlamak,

s) Göreve sarhoş gelmek, göreve sarhoş gelmeyi itiyat haline getirmek, görev yerinde alkollü içki içmek,

ş) Merkez görevlilerine veya iş sahiplerine karşı küçük düşürücü veya aşağılayıcı fiil ve hareketler yapmak, hakaret etmek, haklarında şeref ve haysiyet kırıcı eleştirilerde bulunmak, tehdit etmek,

t) Gerçeğe aykırı rapor ve belge düzenlemek veya bu tür belgeleri yarar sağlamak amacıyla kullanmak,

u) Merkez binalarında ve müştemilatında Ceza Kanunu anlamında kumar ve bahis oynamak veya oynatmak,

ü) Kendisine ve başkalarına yarar sağlamak amacıyla yetki ve nüfuzunu kötüye kullanmak veya alım, satım ve ihale işlerine hile ve fesat karıştırmak,

v) Merkezin mallarını veya görevi dolayısıyla kendisine verilen eşya, alet, araç, gereç ve cihazları satmak, işletmek, kiraya vermek

y) ( Ek bend: 31/07/2003 - 25185 S RG Yön/2 md) 29 uncu maddede belirtilen fiillerden her hangi birini işlemesi nedeniyle ücretten kesme cezası almasına rağmen aynı fiili işlemek yönündeki davranışlarını ısrarla sürdürmeye devam etmek,

z) (Ek bend: 31/07/2003 - 25185 S RG Yön/2 md) İzinsiz veya kabul edilebilir belgeye bağlanmamış bir özüre dayanmaksızın üç gün peş peşe göreve gelmemek
Zararın Tazmini ve Ödeme Yükümlülüğü

Madde 31 - Disiplin cezasını gerektiren kusurlu hareketiyle bir zarara yol açan görevliye disiplin cezası yanında sebep olduğu zarar da rayiç bedeli üzerinden tazmin ettirilir

Savunma Hakkı

Madde 32 - Savunma alınmadan disiplin cezası verilemez

Soruşturmayı yapanın veya disiplin kurulunun yedi günden az olmamak üzere verdiği süre içinde veya belirtilen tarihte savunmasını yapmayanlar, savunma hakkından feragat etmiş sayılır

Cezai ve Disiplin Kovuşturmasının Birlikte Yürütülmesi

Madde 33 - Aynı olaydan dolayı ceza mahkemesinde kovuşturmaya başlanmış olması, disiplin kovuşturmasını geciktiremez Görevlinin Türk Ceza Kanununa göre mahkum olması veya olmaması halleri ayrıca disiplin cezası uygulanmasını engellemez

Adli Kovuşturma ve Ceza

Madde 34 - Görevlinin disiplin cezasını gerektiren fiilinde, adli kovuşturmayı gerekli kılan bir suç unsuru bulunduğu takdirde, disiplin cezası uygulanmakla beraber, genel hükümlere göre işlem yapılır

Cezanın Birden Fazla Olması Hali

Madde 35 - Sözleşmeli personele, vuku bulan olaydaki birden fazla fiil için çeşitli disiplin cezalarının uygulanması gerektiği hallerde, hareketlerine uyan cezalardan en ağırı verilir

Ceza Verdirileceği Sırada Ayrılma

Madde 36 - Cezayı gerektiren bir fiilden sonra herhangi bir sebeple Merkezden ayrılmak, disiplin kovuşturmasına veya cezanın verilmesine engel olmaz

Ceza Uygulaması

Madde 37 - Disiplin cezaları verildiği tarihten itibaren hüküm ifade eder ve derhal uygulanarak ilgililere tebliğ edilir ve sicillerine işlenir

Aylık ücretten kesme cezası, cezanın kesinleşme tarihini takip eden aybaşında uygulanır

Tekerrür Hali

Madde 38 - (Değişik madde: 31/07/2003 - 25185 S RG Yön/3 md)

Disiplin cezasını düzenleyen 27, 28 ve 29 uncu maddelerde belirtilen cezalardan birini, daha önce almış olan görevlinin bu maddelerde belirtilen fiillerden her hangi birini tekrarlaması halinde bir üst ceza verilir

Disiplin Kurulu

Madde 39 - Disiplin Kurulu, Genel Sekreter veya Genel Sekreter Yardımcısının başkanlığında Hukuk Müşaviri, Personel ve İdari İşler Bölüm Başkanı ile görevlilerin kendi aralarından gizli oyla seçtikleri iki temsilciden oluşur

Temsilci üyenin seçim yöntemi özel yönergeyle belirtilir

Disiplin Kurulu gerektiğinde Başkanın yapacağı, yazılı çağrı üzerine başkan ve üyelerin ekseriyeti ile toplanır

Başkan ve tabii üyelerin yokluğu halinde toplantıya bunların vekilleri, temsilci üye yokluğu halinde yedek üyeler katılırlar

Kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile verilir Oyların eşitliği halinde Başkanın bulunduğu tarafın oyuna itibar olunur

Kurul üyeleri, soruşturma yapılan konu şahıslarıyla ilgili ise toplantılara katılamazlar

Kurulun Görev Kapsamı

Madde 40 - Disiplin Kurulu Merkez görevlileri hakkındaki disiplin soruşturmasını yapar Ancak Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Bölüm Başkanları, Teknik Müşavirler, Bölge Müdürleri, Hukuk Müşaviri, Avukat ve Doktorun disiplin ile ilgili soruşturmaları Yönetim Kurulunca yapılır

Kurulun Çalışma Şekli

Madde 41 - Disiplin Kurulu olayın oluşunun öğrenildiği günden itibaren en geç bir ay içinde Genel Sekreterliğin yazılı isteği üzerine soruşturma yapar

Yönetim Kurulunca yapılacak soruşturmalar, Yönetim Kurulu Başkanının yazılı isteği ile yapılır

Hakkında soruşturma açılan görevlinin yazılı savunması için en az bir hafta süre verilir Gerekli görülen durumlarda veya hakkında soruşturma açılan görevlinin isteği üzerine sözlü savunma da alınır

Görevlinin, süresi içinde savunma yapmaması halinde soruşturma dosyası ile yetinilir

Kararların Tebliği

Madde 42 - Disiplin Kurulu kararları, kararın alındığı günü izleyen bir hafta içinde Genel Sekreterlikçe ilgili görevliye tebliğ edilir

Kararlara İtiraz

Madde 43 - Tebliğ olunan karara karşı itiraz altı iş günü içinde ilgili kurula yapılır

İtirazı alan kurul itirazı inceler ve kesin kararını verir

Disiplin Kurulu kararları, görevlinin hizmet sözleşmesinin feshini gerektirmesi halinde Yönetim Kurulunun; diğer disiplin cezalarına ilişkin kesinleşmiş kararlar ise Yönetim Kurulu Başkanı'nın onayına sunulur

Kararların Onayı

Madde 44 - Disiplin Kurulu kararlarını, yetkili merci hafifletebilir, kaldırabilir veya tasdik eder Bu karar, karar tarihini izleyen bir hafta içinde ilgiliye tebliğ edilerek kesinleşir

Görevden Uzaklaştırma

Madde 45 - Görev başında kalmasında sakınca görülen görevli ihtiyati tedbir olarak görevden uzaklaştırılabilir

Görevden uzaklaştırma tedbiri, soruşturmanın herhangi bir safhasında alınabilir

Görevden Uzaklaştırmaya Yetkili Olanlar

Madde 46 - Görevden uzaklaştırmaya Yönetim Kurulu yetkilidir

Görevden Uzaklaştırmayı Gerektiren Haller

Madde 47 - Aşağıda yazılı fiilleri işleyen görevli hakkında görevden uzaklaştırma tedbiri alınabilir :

a) Kasasını kontrol ettirmekten, para veya kıymetli evrakı ve bunların hesaplarını göstermekten ve sorulara, kanuni bir sebep olmaksızın zamanında cevap vermekten kaçınanlar,

b) Müsbit evrak, senetler, bilanço, tutanak, rapor ve benzeri belge ve defterler üzerinde suç işlediklerine ilişkin ciddi delil bulunanlar,

c) Zimmet, ihtilas, rüşvet, irtikap ve hırsızlık gibi bir suçtan veya işlemlerinde suistimali görülmesinden ötürü, haklarında soruşturma veya kovuşturma yapılması gerekli görülenler,

d) Soruşturmayı zorlaştıranlar,

e) Bu Yönetmelikte öngörülen disiplin suçlarından herhangi birini işlemek suretiyle Merkez faaliyetlerinin aksamasına yahut durmasına sebebiyet verenler

Görevden Uzaklaştırmada Usul ve Süre

Madde 48 - Görevden uzaklaştırma, bir disiplin kovuşturması gereği olduğu takdirde en çok üç ay devam edebilir Bu süre sonunda hakkında bir karar verilmediği takdirde, görevli görevine başlatılır

Görevden Uzaklaştırılan Personelin Hak ve Yükümlülükleri

Madde 49 - Görevinden uzaklaştırılan görevliye bu halin devamı süresince ücretinin üçte ikisi ödenir Ancak, bu gibilerin kanun ve yönetmeliklerde öngörülen sosyal hak ve yükümlülükleri devam eder

Ancak, haklarında Disiplin Kurulu gereğince "İşten çıkarmadan başka bir ceza verilenler"e ücretinden kesilen (1/3) iade edilir

Görevden Uzaklaştırma Tedbirinin Kaldırılması

Madde 50 - Soruşturma sonunda, disiplin yönünden Merkez ile ilişkisinin kesilmesi veya hakkında cezai bir işlem uygulanması gerekli görülmeyen görevli için alınmış olan görevden uzaklaştırma tedbiri, Yönetim Kurulu tarafından kaldırılır

BEŞİNCİ BÖLÜM : Mali ve Sosyal Hükümler

Aylıkların Tanımı ve Ödeme Zamanı

Madde 51 - Aylık ücret, görevlilere bir aylık çalışmaları karşılığında ödenen paradır Aylık ücretler her ayın 14 üncü günü ödenir Ayın 14 üncü günü tatile rastlıyorsa tatilden önceki gün ödeme yapılır

Aylık Ücrete Hak Kazanma

Madde 52 - Göreve başlanılan gün ücrete hak kazanılır Göreve son verildiği veya herhangi bir nedenle görevin son bulduğu günün ertesi gününden itibaren ücret hakkı ortadan kalkar

Sınıf ve Dereceler

Madde 53 - Merkezde görevlendirileceklerin sınıf ve dereceleri ile her derecenin taban ve tavan ücretleri, MPM İş Değerlendirme ve Ücret Sistemi ve usulleri uyarınca yapılır
Başka Bir Göreve Vekalet

Madde 54 - Merkez personeline aşağıdaki hallerde vekalet görevi verilebilir

a) Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı ile mali, nakdi ve ayni sorumluluğu bulunan Mali İşler Bölüm Başkanı, Mali İşler Bölüm Şefi ve Bölge Müdürleri ile diğer Bölüm Başkanlarının çekilmesi, görevden uzaklaştırılması, geçici görev ve hastalık gibi 45 günü aşan bir süre içinde görevden ayrılması halinde yerlerine aynı veya alt derecedeki bir personele vekalet ücreti verilmek sureti ile altı aylık süre için Yönetim Kurulu Kararı ile atama yapılabilir Ancak; bir kanun hükmü veya hükümet tasarrufu yahut Yönetim Kurulu'nca kabul edilecek başka bir mazeret sebebi ile yukarıda sayılan Makamların altı aydan fazla süre ile boş kalması halinde Yönetim Kurulu bu vekaleti gerektiği kadar uzatabilir

b) Bu gibi kadrolara vekalet edenlere, vekalet edilen görevin kadro ücretini geçmemek üzere Yönetim Kurulu'nca takdir edilecek vekalet ücreti ödenir Bu bent gereğince yapılacak ödeme, vekalet görevinin fiilen başladığı tarihe itibar edilerek yapılır

c) Bir kimse birden fazla göreve vekalet edemez

d) (a) bendinde belirtilenler dışındaki görevlere vekalet edenlere herhangi bir ücret ödenmez

Çalışma Saatleri ve Fazla Mesai

Madde 55 - Merkez görevlileri haftada 40 saat çalışır Merkez görevlilerinin haftalık çalışma saatleri yasal çalışma sürelerini aşmamak koşulu ile Yönetim Kurulunca tespit edilir Yönetim Kurulu görevlilerin işe başlama, dinlenme, işi bitirme saatlerini iş gereklerine göre belirler

Normal çalışma saatlerinin dışında istisnaen fazla çalışma yapılmasını gerektiren durumlar ve ödenecek fazla çalışma ücretleri Yönetim Kurulunca bir yönergeyle düzenlenir

Yurt İçi Yolluk

Madde 56 - MPM Genel Kurul, Yönetim Kurulu, Denetleme ve Danışma Kurulu üyeleri ile personeline geçici olarak ikamet ettikleri mahallerin belediye hudutları dışındaki yerlerde görev yapmaları halinde MPM Harcırah Yönetmeliği hükümleri uygulanır

Yurt Dışı Yolluklar

Madde 57 - Yurt dışı görev ve seyahatlerde ödenecek yolluk miktarlarının tespitinde "MPM Harcırah Yönetmeliği" hükümleri uygulanır

İkramiye

Madde 58 - Tam gün esasına göre çalışan görevlilere yılda dört aylıkları tutarında ikramiye ödenir

Hizmeti bir yıldan aşağı olanlara ikramiye yıl içinde çalıştığı süre oranında ödenir Ay içinde kesirler tam'a iblağ olunur

Adaylık süresi içinde bulunan personelin ikramiye hakları tecrübe süresinin başarı ile sona ermesinden ve başarının belgelenmesinden sonra ödenir

İkramiye süresinin hesabında hastalık izinleri ile senelik ücretli izin süreleri çalışılmış gibi hesaba katılır

İkramiyeler, Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında Yönetim Kurulu'nca saptanacak bir günde ödenir

Yemek Yardımı

Madde 59 - Tam - gün esasına göre sürekli çalışan görevlilere, tam çalıştıkları günler için yapılacak yemek yardımı miktarı her yıl bütçe imkanlarına göre Yönetim Kurulu'nca tespit edilir Geçici olarak Ankara dışında görevlendirilenlere yolluk ödendiğinden ayrıca yemek yardımı yapılmaz

Ulaşım Yardımı

Madde 60 - "D" Yardımcı Hizmet Sınıfı Görevlilere, her ay aylık abonman otobüs kartı verilir

Aile Yardımı

Madde 61 - Tam - gün esasına göre sürekli çalışan görevliler Devlet Memurları için ödenen aile ve çocuk yardımından aynı esas ve usuller çerçevesinde yararlandırılır

Doğum Yardımı

Madde 62 - Tam - gün esasına göre sürekli çalışan görevlilerden çocuğu dünyaya gelenlere doktor raporu ile belgelendirmek koşuluyla benzer kamu kuruluşlarındaki ödemeler düzeyinde olmak üzere Yönetim Kurulunca her yıl saptanacak miktarda doğum yardımı yapılır

Eşlerin ikisinin de çalışması halinde bu yardım eşlerden birine yapılır

Çocuğun ölü dünyaya gelmesi halinde de bu yardım yapılır

Sosyal Yardım

Madde 63 - Yönetim Kurulu, Devlet Memurlarına ödenmekte olan Taban Aylığı miktarını geçmemek kaydıyla sosyal yardım yapılmasına karar verebilir Ancak, bu yardımı asıl görev yerinden alan personel ile bir sosyal güvenlik kurumundan emekli olup da MPM de görevlendirilmiş bulunan personel bu yardımı alamaz

Kasa Tazminatı

Madde 64 - MPM de nakit ve kıymet sorumlularına ödenecek kasa tazminatının kimlere ve ne miktarda ödeneceği o konudaki sorumlulukları esas alınarak Yönetim Kurulu'nca tespit edilir

Konut Tahsisi

Madde 65 - MPM personeline "MPM Konut Yönetmeliği" esasları dahilinde konut tahsis edilir

Ölüm Yardımı

Madde 66 - Tam - gün esasına göre sürekli çalışan görevlilerden birinin ölümü halinde eş ve çocuklarına, bunlar yok ise ana ve babasına, görevlinin eş ve çocuklarının bakmakla mükellef olduğu ana - babasının her birinin ölümü halinde ise görevliye, belgelendirilmek koşulu ile benzer kamu kuruluşlarındaki ödemeler düzeyinde olmak üzere Yönetim Kurulu'nca her yıl saptanacak miktarda ölüm yardımı yapılır

Giyim Yardımı

Madde 67 - "D" sınıfı görevlilerine aşağıda sayılan giyim yardımları yapılır:

- Yazlık ve kışlık olmak üzere iki takım elbise,

(Kışlık elbisenin yelekli bulunmaması halinde uygun renk ve desende bir süveter verilebilir)

- İki gömlek, iki kravat, iki çift çorap,

- Yazlık ve kışlık olmak üzere iki çift ayakkabı,

- 4 yılda bir palto,

Belirtilen giyim eşyaları, şartnamesine istinaden, teklif alınmak suretiyle sağlanır

ALTINCI BÖLÜM : İzin ve Sigorta Hükümleri

İzinler

Madde 68 - MPM görevlilerine verilecek izin 4 türlüdür

a) Yıllık izin,

b) Mazeret izni,

c) Hastalık izni,

d) Ücretsiz izin

Yıllık İzin

Madde 69 - (Değişik madde: 24/08/2006 - 26269 SRG Yön/3 md)

Görevlilere, MPM de geçen her hizmet yılının tamamlanmasından sonra bir ay ücretli izin verilir Ancak, diğer hizmet yıllarında görevlilerin çalıştığı süre dikkate alınarak kıyasen ücretli izin verilebilir

Yıllık ücretli izinler yıl içinde iş programları dikkate alınarak toplu veya kısmen kullandırılır

Yıllık izine hak kazanmış olan ve iznini tam olarak (30) gün kullanan görevlilere izin ücreti peşin olarak ödenir

Yıllık izinler ancak bir yıl devredebilir Cari yıl ile bir önceki yıl hariç önceki yıllara ait kullanılmayan izinler düşer Ancak Genel Sekreterlikçe kullandırılmayan izinler bunun dışındadır

Mazeret İzni

Madde 70 - (Değişik madde: 24/08/2006 - 26269 SRG Yön/4 md)

Kadın görevlilere doğumdan önce sekiz ve doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile izin verilir Çoğul gebelik halinde, doğumdan önceki 8 haftalık süreye 2 hafta süre eklenir Ancak sağlık durumu uygun olduğu taktirde, tabibin onayı ile kadın görevli isterse doğumdan önceki 3 haftaya kadar işyerinde çalışabilir Bu durumda, görevlinin çalıştığı süreler, doğum sonrası sürelere eklenir Yukarıda öngörülen süreler görevlinin sağlık durumuna göre tabip raporunda belirlenecek miktarda uzatılabilir Kadın görevlilere, bir yaşından küçük çocuklarını emzirmeleri için günde toplam bir buçuk saat süt izni verilir Süt izninin kullanımında annenin saat seçimi hakkı vardır

Erkek görevliye, karısının doğum yapması sebebiyle isteği üzerine üç gün izin verilir

Görevlilerin isteği üzerine, kendisinin veya çocuğunun evlenmesi, annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun veya kardeşinin ölümü halinde beş gün izin verilir

Hizmet süreleri ne olursa olsun, bütün görevlilere meşru mazeretlerine karşılık, yol müddeti dahil olmak üzere yılda beş güne kadar ücretli mazeret izni verilebilir

Bunun dışında saat üzerinden mazeret izinleri yılda 40 saati geçemez

Muvazzaf askerlik hizmeti dışında seferberlik, talim, manevra ve başka nedenlerle silah altına alınan görevliler bu sürece izinli sayılırlar Bu durumda devletin verdiği ücret ile MPM'nin verdiği ücret arasındaki fark kendisine ödenir

MPM Yönetim Kurulu Kararı ile yurtiçinde veya yurtdışında staj gören, eğitim veya ihtisas yapan MPM görevlilerine staj veya eğitim süresince ücretleri ödenir Bu gibi görevliler, talimatında belirtildiği şekilde mecburi hizmetle yükümlü kılınır

Genel Sekreterin mazeret izni, yukarıdaki esaslara göre Yönetim Kurulu Başkanlığınca verilir

Alıntı Yaparak Cevapla