Yalnız Mesajı Göster

Muasebe İlkeleri - Muasebe Kavramları - Muasebe'nin İlkeleri Ve Kavramları Nelerdir?

Eski 09-11-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Muasebe İlkeleri - Muasebe Kavramları - Muasebe'nin İlkeleri Ve Kavramları Nelerdir?



Muasebe İlkeleri - Muasebe Kavramları - Muasebe'nin İlkeleri Ve Kavramları Nelerdir?
Muasebe İlkeleri - Muasebe Kavramları - Muasebe'nin İlkeleri Ve Kavramları Nelerdir?

GENEL KABUL GÖRMÜŞ MUHASEBE İLKELERİ

1) Süreklilik Kavramı
İnsanın ihtiyacı sonsuz olduğuna göre işletme bu ihtiyacı karşılamak amacıyla konulduğuna göre işletmede meydana gelen mali olaylara süreklilik ve devamlılık gösterdiğine göre muhas****** görev ve dorumluluğuna sürekli olacaktır

2) Kişilik Kavramı
İşletmenin, işletme sahiplerinden, işletme çalışanlarından ya da borç, alacak ilişkisinde olduğu 3şahıslardan aynı ve kendine ait bir kişiliği vardırİşletmeler bu kişilik ile yapılırDolayısıyla muhasebe bu kişiye ait işlemleri yapar

3) Dönemsellik Kavramı
İşletmenin varlığı sürekli olduğuna göre işleme ile ilgili işlem ve sonuçlarda sonsuzda yada kişilerin istediği tarihte değil periyodik aralıklarla kabul ve tespit edilmiş dönemlerde değerlenmesi, saptanma ve rapor haline gelmesi

4) Sosyal Sorumluluk İlkesi
İşletmenin bir işletmedeki kayıt ve değerlendirmelerin ve sonuçlarının işletme çalışanlarına, işletme sahiplerine borç, alacak ilişkisi olduklarına, devlete özellikle tüm topluma karşı sorumlulukları vardır

5) Parayla Ölçülebilir İlkesi
Mali olaylarda ölçü birimi olarak, ortak değer birimi olarak para birimi esas alınmalıdırFarklı ölçü birimleri ile değerlendirme ve raporlama yapılamaz

6) Maliyet Esas Kavramı
Bir varlık, o varlığı elde etmek için katlanılan parasal fedakarlıkların toplamı kadardırYeni mal oluş değeri kadar alırÖyleyse kişilerin beyanları görüşlerine göre değil, onu elde ettiğimiz değerle (maliyet değeri) kaydetmeliyiz

7) Tarafsızlık ve Belgelendirme İlkesi
Muhasebedeki olayların değerlenmesinde kaydedilmesinde ve sonuçlanmasında tarafsız olunmalı birilerinin düşünce ve beyanlarına değil objektif belgeler ile kaydedilmelidir

8) Tutarlılık ve Karşılaştırılabilme İlkesi
İşletme kayıt ve raporlarında dönemler itibariyle bir tutarlık olması gerekirBirinci dönem İkinci dönem farklı bir değil dönemlerde aynı yöntemler kullanılmalıdırAksi taktirde karşılaştırma ve yorumlama yapılamaz

9) İhtiyatlılık (Temkinli Olma) İlkesi
Muhtemel ve olası gider ve zararlı gerçekleşmediği halde zarar olarak kaydedip olası gelirleri kaydetmemektir

10) Tam Açık Olma İlkesi
Kayıt ve yöntemlerde ve raporlarda kişi yada kuruluşların anlayacağı şekilde değil sosyal sorumluluktan gereği toplumun ilgililerin anlayacağı şekilde kayıt ve rapor edilmelidir

11) Önemlilik İlkesi
Bir hesabın veya bir mali olayın mali tablolarda önemlilik derecesine göre değerlenmesidir

Alıntı Yaparak Cevapla