09-11-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Teknolojinin Yararları Nelerdir? Teknolojinin Faydaları Ve Kazandırdıkları Nelerdir?
Teknolojinin Yararları Nelerdir? Teknolojinin Faydaları Ve Kazandırdıkları Nelerdir?
Teknolojinin Yararları Nelerdir? Teknolojinin Faydaları Ve Kazandırdıkları Nelerdir?
* İki tane cep telefonunu birbirine yakın tutarak ve görüşmeye açık tutarak bir yumurta pişirebilirsiniz
* Kaçırılırsanız veya başınız derde girerse telefonunuza hakim olduğunuz müddetçe acil yardım çağırabilirsiniz Yerleşim birimlerinden uzak ıssız bir yerde kalp krizi geçirirseniz size daha çabuk ulaşabilirler Bir yılda kaç kez yerleşim birimlerinden uzak kalıyoruz?
* Bütün güvenlik birimleri her hangi bir şüpheli durumda size rahatlıkla ulaşabilirler
* Sevgiliniz varsa sürekli sizi rahatsız eder Bu da ilişkinin sıcak kalmasına aynı zamanda çabuk eskimesine sebep olabilir
* Sevgiliniz yoksa gerçekten durumunuz çok iyidir Rahatsız edilmezsiniz Demek cep telefonu ile sevgili yani bu ikisi aynı anda hayatınızda olmamalı
* Muhasebe müdürünü arayıp; “Alo! ben inşaattayım, yeni gelen mühendisin avansını verin!” deyip hiç uzatmadan cep telefonunu kapatan tipte bir iş adamı iseniz gerçekten takdir edilecek bir insansınız
* Size anında ulaşılmasından rahatsız olmuyor iseniz sizin numaranızı bilenler anında size ulaşıyor demektir
* Cep telefonu hayat kurtarabilir 
* Cep telefonu borsada daha hızlı işlem yapmanızı kolaylaştırabilir Cep telefonu ile internete de bağlanabilirsiniz
* Cep telefonu ile karşılaştığınız bir etki karşısında çok hızlı tepki vererek riskleri en aza indirebilirsiniz
Teknolojinin Faydaları - Teknolojinin Yararları
Eğer teknoloji yukarıda sunulduğu şekli ile algılanırsa, teknolojinin insan hayatında çok önemli bir yer tuttuğu da rahatlıkla anlaşılır Bu nedenle konumuz teknolojiyi kullanmak ya da kullanmamak değil, insan hayatında teknolojinin nasıl bir yeri ve konumu olacağıdır Bu üzerinde birçok değerli kişi ve kuruluşun çalıştığı önemli bir konu olmuştur
1 Herbert Simon teknolojiyi insanın kendi yapay iç dünyasıyla dış çevre (doğa) arasında bir ara-yüz olarak görmektedir
2 Carnegie Komisyonunun bu konuyla ilgili vardığı sonuç şöyledir: "Teknoloji öğretimde yardımcı bir rol üstlenmelidir, öğretimin amacı haline getirilmemelidir
Teknoloji sadece var olduğu için kullanılmaya çalışılmamalı ya da teknoloji kullanılmadığında çağ dışı kalınacakmış gibi bir korkuya kapılmamalıdır Bizler, gelişmiş teknoloji kullanımının öğretimde doyum ve başarıya ulaşabilmek için tek başına yeterli olduğuna inanmıyoruz Birçok ders için dönemde birkaç saatlik teknoloji desteği yeterli olmaktadır Bazı dersler için teknoloji, dönemin yarısından çoğunda kullanılabilir; ama bütün bir dönemde böylesine bir teknoloji desteğine ihtiyaç duyulabileceği ders sayısı yok denebilecek kadar azdır
3 Eğitimi etkileyen teknolojik gelişmeleri tartışan çok fazla yayın, makale vardır Bunlar arasında dikkat çekici olanlar aşağıya çıkarılmıştır
a) Alfabe, insanoğlunun bilgiyi paylaşması, kaydetmesi, ve saklaması için entelektüel bir araç olmuştur Kağıdın icadı ve yazım araçlarının geliştirilmesi, alfabe yardımıyla yapılan işlemlerin daha kolay gerçekleştirilebildiği bir süreci başlatmıştır Kitap, birçok sayfadan oluşan, değişik tasarımlara sahip, sunmak istediği bilgiyi sıralı olarak veren bir araç olarak düşünülebilir Kısaca kitap, teknik açıdan bakıldığında televizyon gibi, bilgisayar gibi vermek istediği bilgiden farklı bir yapıya sahip bir araçtır Matbaanın icadından sonra kitap yaygınlaşarak hemen herkesin ulaşabildiği bir araç oldu Karatahta hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan ilk sınıf içi iletişim araçlarından birisidir Okul otobüsü öğrencilerin uzak yerlerden öğretim yerlerine taşınması ve dolayısıyla uygun eğitim ortamının sağlanması açısından bir öğretim aracı olarak görülebilir
b) Engler teknolojiyi eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görmektedir Şöyle der: "eğer eğitim her yönüyle öğretmen, öğrenci, ve çevre arasındaki bir iletişim ağı olarak görülürse, o zaman öğretim teknolojisinin bu ilişkileri tanımlamada önemli bir görevi olduğu anlaşılabilir"
c) Indiana University'den Robert Heinich öğretmenlerin eğitim teknolojisine yaklaşımlarını şöyle dile getirmektedir:
"Peter Drucker'in bir makalesinde söyledikleri büyük oranda yanlış anlaşılmıştır; bu makalede kısaca şöyle denmekteydi: -öğrenme ve öğretme, yeni yöntemlerden, hayatın başka hiçbir safhasının etkilenmeyeceği kadar derinden etkilenecektir İnsanoğlunun en muhafazakar olduğu bu eski öğretme sanatında yeni yaklaşımlara, yöntem ve araçlara ihtiyaç vardır Bu yeni geliştirilecek yöntemler sayesinde, öğretmenler beceri ve yeterliliklerini arttırarak daha etkili olacaklardır Bu sayede öğretme, henüz araçları ile günümüze ayak uyduramamış geleneksel bir sanat olsa da, sıradan bir insanın üstün bir performans sergileyebilmesini olanaklı kılacaktır - Yanlış anlaşıldığından bahsettim; çünkü birçok eğitimci bu makaleyi okuduktan sonra başlarını sallayacak ve kullanılacak araçlar sayesinde sınıf içerisinde öğrenim başarısının artacağını düşüneceklerdir Fakat burada asıl söylenmek istenen, ancak öğretim teknolojileri kullanıldığında sıradan bir insanın üstün bir performans gösterebileceğidir; yoksa gelişmiş teknoloji kullanmak tek başına yeterli olmayacaktır
|
|
|