09-11-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?
Ayıplı mal ya da hizmet nedir?
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanım kılavuzunda yer alan veya satıcı tarafından vaad edilen nitelik ve/veya niceliğine aykırı olan, tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan ya da ortadan kaldıran; maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikleri içeren mal veya hizmetlere denir Daha yalın bir ifadeyle arızalı, bozuk, yırtık, kullanım tarihi geçmiş, defolu, özürlü mal ve hizmetler ayıplı mal ya da hizmetlerdir
Ayıplı mal ya da hizmet satıldığında tüketici neler yapabilirler?
Aldığı malı vererek ödediği parayı geri alabilirler Aldığı ayıplı malı vererek yenisiyle değiştirilmesini isteyebilir Maldaki ayıbın giderilmesini, yani tamirini isteyebilir Ayıp oranında, ödediği ücretten indirim isteyebilir Tüketici bu haklardan hangisini isterse onu seçebilir Satıcılar tüketicinin isteği hangisi olursa olsun yerine getirmek zorundadırlar
|
|
|