Konu
:
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?
Yalnız Mesajı Göster
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?
09-11-2012
#
2
Prof. Dr. Sinsi
Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?
Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir
Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir
Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir
Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir
Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur
Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir
Hiçbir masraf alınmaz
Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir
Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul