Yalnız Mesajı Göster

Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?

Eski 09-11-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Ayıplı Mal Ya Da Hizmet Nedir? Ayıplı Mal Satıldığında Tüketici Neler Yapabilir?



Bu hakları kullanmada süre var mıdır?
Tüketici, malın tesliminden itibaren on beş gün içine aldığı malı kontrol etmelidir ve ayıp varsa satıcıya bildirmelidir Eğer ayıp gizli ise ve birkaç ay sonra ortaya çıkmışsa, en geç 2 yıl içinde aynı hakları kullanabilir

Bu hakları kime karşı ileri sürülebilir?
Satıcı, bayi, acente, imalatçı, ithalatçı, üreticilerden herhangi birisine karşı bu hak kullanılabilir

Bu hakları yerine getirmezlerse tüketici ne yapmalıdır?
Bu isteklerinin yerine getirilmesi için “Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri”ne gidebilir Bu heyetler, her valilik ve kaymakamlık bünyesinde kuruludur Yalnızca bir dilekçe ve aldığı malın faturası ya da fişi ile başvurabilir Hiçbir masraf alınmaz Bu heyetin verdiği karar bağlayıcı değildir Tüketici verilen karardan memnun olmazsa mahkemeye başvurabilir

Alıntı Yaparak Cevapla