Konu
:
Karakutu Nedir - Karakutu Ne Demek - Karakutu Sözlük Anlamı Nedir
Yalnız Mesajı Göster
Karakutu Nedir - Karakutu Ne Demek - Karakutu Sözlük Anlamı Nedir
09-11-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Karakutu Nedir - Karakutu Ne Demek - Karakutu Sözlük Anlamı Nedir
Karakutu Nedir - Karakutu Ne Demek - Karakutu Sözlük Anlamı Nedir
Karakutu Nedir - Karakutu Ne Demek - Karakutu Sözlük Anlamı Nedir
Uçak kazalarında uçak paramparça olsa da, denizin dibine gitse de hemen kokpit denilen pilot kabinindeki son konuşmaları kaydeden karakutular aranır
Çoğunlukla korkunç kaza enkazı arasından sağlam olarak bulunan bu kutular sayesinde kazanın nedenlerine ulaşılır
Karakutu bu kadar sağlam malzemeden yapılıyorsa neden uçağın tümünde aynı malzeme kullanılmıyor?
Uçakların rahatça havada kalabilmeleri, uzun mesafelere az yakıtla ulaşabilmeleri, mümkün olduğunca hafif malzemeden yapılmış olmalarına bağlıdır
Bu malzemeler çoğunlukla alüminyum ve plastiktir
Kokpitteki sesleri ve uçuş bilgilerini kaydeden her iki kutu da paslanmaz çelikten yapılır
En ve boyları yaklaşık 25'er santimetre, derinlikleri 12-13 santimetredir
Kutuların et kalınlıkları ise 6-7 milimetre kadardır
Kutular ayrıca ısıya ve yangına karşı tedbir olmak üzere plastikle çevrili sıvı köpük ile de donatılmışlardır
Kutular o kadar sağlamdırlar ki, denize düşmüş bir uçağın kutuları 7 sene sonra çıkarılabilmiş ama buna rağmen kayıtlar sağlıklı olarak dinlenebilmiştir
Başlangıçta kutular kanatların birleşme noktasına yakın bir yere konuluyorlardı
Bu bölge uçağın en ağır kısmı olduğundan düşüş anında bu ağır parçalar kutuların üzerlerine düşerek zarar verebiliyorlardı
Sonraları kutular uçağın kuyruk kısmına konulmaya başlanıldı
Tabii bu, uçağın kuyruk kısmındaki koltuklar insanlar için daha emniyetlidir anlamına gelmez, ancak bu yer karakutuların uçağın enkazından en uzağa düşmesini sağlamaktadır
Uçak kazalarının nedenleri değişiktir
Havada bir şekilde infilak ederek düşen uçaklarda yolcuların kurtulma olasılığı yoktur
Bu nedenle de uçağın yapıldığı malzeme bu açıdan önemli değildir
Uçak yere bir bütün halinde çarpsa da düşen bir asansörde olduğu gibi yolcular çarpmanın şiddetinden hayatlarını kaybederler
Uçağın içine sıvı köpük doldurmak elektronik aletleri koruyabilir ama insanların sadece ölüm nedenlerini değiştirir
Uçağın malzemesini karakutu malzemesinden yapmak, parçalanma ve yangından zarar görme tehlikelerini önler ama ne yazık ki bu malzemeden yapılmış bir uçak da uçamaz
Karakutuların renkleri kara değil turuncudur
Bu rengin tercih edilmesinin sebebi enkaz arasından daha rahat fark edilmeleri içindir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul