Yalnız Mesajı Göster

Yabancilarin Ders Kitaplarinda Türkiye Aleyhinde Yazilar

Eski 09-09-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yabancilarin Ders Kitaplarinda Türkiye Aleyhinde Yazilar



ALMANYA

İlköğretim Yardımcı Yayını Coğrafya Atlasında;

-Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi “Armanisches Hochland” (Ermeni Dağlık Alanı) olarak gösterilmiş,
-Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiş,
-Haritanın Kıbrıs’ı gösteren kısmında “Türkiye tarafından işgal edilmiştir
yazmaktadır

İlköğretim Coğrafya Kitabında;

Bir halk milliyeti için savaşıyor (Kürtler) 5000 yıldır yaşadıkları bölgede
Osmanlı ve Perslerin değirmen taşları arasında kalmışlardır Onların bölgesi Birinci Dünya Savaşı’nda birçok ülkeye paylaştırıldı O ülkelerden hiçbiri Kürtlere bağımsızlık ya da dil özgürlüğü vermedi Bölgede petrol olması durumu gerginleştiriyor Kürtlerin bağımsızlığı hedefleyen tüm girişimleri Türkiye ve Irak tarafından çoğunlukla kanlı bir şekilde bastırılmıştır

İlköğretim Coğrafya-Çevre Bilgisi Kitabında;

(Kürtler)16-20 milyonluk bir topluluktur Türkler bölgeye gelmeden önce de
burada yaşıyorlardı Toplam beş bölge ülkesinde yaşayan Kürtler devlet kurma arzusundadırlar Türkiye ve Irak’ta, askerler ve Kürtler arasında silahlı çatışma olmaktadır Türk Askerleri aileleri bölmekte, işkence yapmaktadır

İlköğretim Tarih-Coğrafya Kitabında;

-Türkiye’nin Doğu ve Güneydoğu Bölgesindeki bazı iller “kürdistan”,
-Karadeniz Bölgesi’ndeki Canik Dağları “Pontus Gebirge” (Pontus Dağları)
olarak gösterilmiştir

İlköğretim Coğrafya Kitabında;

-Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi “Armanisches Hochland” (Ermeni Dağlık Alanı),
-Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin bir kısmı “kürdistan” olarak gösterilmiştir
-Kıbrıs’ı gösteren kısmında “Türkiye tarafından işgal edilmiştir” yazmaktadır

İlköğretim Coğrafya – Atlas Yardımcı Yayınında;

Haritada Türkiye-İran sınırı kürdistan olarak gösterilmiştir

İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında;

Ermenilerin Rus ordusunu desteklemesinden korkan Osmanlı İmparatorluğu onları göç ettirmeye başladı Gerçekten de ulusal bağımsızlığı için mücadele eden Ermeniler vardı

Göç oldukça kanlıydı; yüz binlerce Ermeni göç yolunda açlık ve yorgunluktan,
kervanları soyan göçebelerin baskınlarından hayatlarını kaybettiler Bu halkın ölüme terk edilmesi Talat Paşa Hükümetinin saf Türk ya da saf Müslüman Anadolu oluşturma hedefinin bir işaretiydi

İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında;

Ermenilerle ilgili: Türkler tarafından 1914-1918 yılları arasında soykırım yapılmıştır Sevr’de garanti edilen bağımsız Ermenistan oluşturulamamıştır Ermenilerin topraklarının büyük kısmı Türkiye’de kalmıştır

İlköğretim Tarih Kitabında;

Kürtlerle İlgili: Türkiye’de resmi olarak Kürt yoktur, bunun yerine “Dağlı
Türkler” vardır Kürdistan Kürtlerin yaşadığı bölgedir Burası Türkiye, İran, Irak tarafından paylaşılmıştır

İlköğretim Hayat Bilgisi Kitabında;

Türkiye ile İlgili: Konuşulan resmi dil Türkçe ve Kürtçe’dir Yönetim şekli
1982’den bu yana cumhuriyettir

İlköğretim Tarih – Coğrafya Kitabında;

Kürtler, Türkiye ve Irak yönetimiyle çatışma içinde ve birçok insanlarını
kaybetmiş durumdadırlar Su sorunu çözülmeden bölgedeki Kürt probleminin de çözülmeyeceği ortadadır
Irak rejiminden kaçan Kürtlerden 6700 kişi Türk sınırında, kirli su ve buna
bağlı hastalıklardan dolayı öldü

Haritada: Halen Kürtlerin yaşadıkları bölgeler,

Planlanmış kürdistan (Sevr’e göre),
Bağımsız kürdistan cumhuriyeti (1946-1947) olarak gösterilmiştir

İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında;

Türkiye Cumhuriyeti milliyetçilik temelinde kurulmuştur Ülkede yaşayan herkes kendini Türk hissetmeli ve Türkçe konuşmak zorundadır
Fakat özellikle Doğu Anadolu’da çeşitli halk grupları geleneksel yapılarını
koruyarak yaşamaktadır ve Türk Devleti’ni yabancı görmektedirler
Birinci Dünya Savaşı galipleri Kürtlere kendi devletlerini kurma sözü vermişti
80’li yıllarda Kürdistan İşçi Partisi’nin bağımsızlık savaşı şiddetlendi İki
cephe arasında kalan Doğu Anadolu halkı bunun acısını çekti
PKK savaşçıları kadınları, çocukları öldürdü Türk Ordusu iki binin üzerinde
köyü tahrip etti Türk Ordusu işkencecidir

İlköğretim Coğrafya Kitabında;

Türkiye, bölgede yürüttüğü proje kapsamında (GAP) 21 baraj, 17 santralle her iki nehrin suyunu kendi ülkesine kullanacak Birçok insan bu proje kapsamında yurtlarını terk edecek, iklim değişimi hastalıklara yol açacaktır
Kürtler Türk Hükümetinin baskısı altındadır, uzun zamandır bağımsızlık
istekleri vardır

İmla Klavuzunda;
Eşanlamı Karşılığı
türken = Vortäuschhen Sahtecilik yapmak, aldatmak
Sözlükte;
Eşanlamı Karşılığı
Türk = Manöver,Propaganda Manevra, abartma
Werbung
türken = Vortäuschhen Sahtecilik yapma, aldatma
Türken Bauen = Vortäuschhen Sahtecilik yapmak

İlköğretim Coğrafya Kitabında;

İtalyanlar, Türkler ve Yunanlılar olmasaydı bizim ülkemiz ne yapardı? Kim bizim çöpümüzü toplar, caddelerimizi süpürür; büroları, hastaneleri, devlet dairelerini temizlerdi

İlköğretim Sosyal Bilgiler Kitabında;

-İstiklal Marşı sırasında gülmek yasaktır
-Sınıflar kalabalık ve öğrencilere temizlik kontrolü (tırnak, mendil) yapılmaktadır
-Öğretmeler öğrencileri dövüyor
-Okullarda ezberci eğitim yapılmaktadır
-Sultan yerine gelen general tek eşli; eskiden erkekler dört kadınla evlenebiliyorlardı

İlköğretim Tarih Kitabında;

Tarih dersi müfredatının “Savaş-Teknik-Sivil Halk” bölümünde, kapsanması mecburi olan konular içerisinde “İnsanlıktan Uzaklaşma” başlığı altında verilen “Savaşlardaki Dejenarasyon, Etnik Ayrımcılık, Toplu Katliam ve Soykırım” konusuna, sözde Küçük Asya’da (Anadolu’da) Ermeni nüfusuna yapılanlar soykırıma örnek olarak gösterilmiştir Görsel öğrenme metodları olarak da mezarlıklar ve soykırım anıtlarının kullanılabileceği belirtilmiştir

Alıntı Yaparak Cevapla