09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Volvo S40 1.6
VOLVO S40 1 6
Volvo s40 1 6

Karoser, iç mekan
Selefîne göre daha geniş ama daha kısa karoserli S40'ın 4468 mm'lik boyu 48 mm azaltılırken aks mesafesi 78 mm uzatılarak 1640 mm'ye çıkartılmış Yeni S40'ın platformu Ford Motor Company şemsiyesi altında geliştirilen Mazda3 ve yenilenen Ford Focus'ta da kullanılıyor Bilindiği gibi ilk S40'ta Mitsubishi Carisma'yla ortak platform ve Renault Megane'la ortak motor kullanılıyordu Köşelere iyice yaklaştırılmış olan tekerlekleriyle güçlü görünüme sahip olan S40, S80'le başlayıp S60'ta süren Volvo'nun modern yüzünü taşıyor S40'ın yeni bir tasarım anlayışının hakim olduğu iç mekanında en dikkat çekici unsur, İskandinav minimalizmini açıkça yansıtan orta konsol Kokpitin altında kalan arkası boş olan iskemle formlu orta konsol, İsveçli elektronik üreticisi Bang & Olufsen'in çizgisini hatırlatan bir panel haline gelmiş Ama daha yüksek donanımlı versiyonlarda seçilen renkler daha etkili görünmesini sağlıyordu Bu panelin arkasında küçük eşyalar için bir göz var Konsolun üzerindeki LCD ekranda müzik ve havalandırma komutları grafik görüntülü olarak yapılıyor Otomobilin gövde boyutlardaki küçük değişiklikler iç mekanın yapısını pek etkilememiş Arkadaki kısıtlı diz mesafesi, S40'ta geleneksel bir aksesuar olacak gibi  Fonksiyonelliğin popüler bir trend olduğu günümüzde akıma katılmayan S40, ön kapılarında sunulan ancak sigara paketi alabilecek büyüklükteki ceplerle konuya biraz alaycı yaklaşıyor gibi  Selefinden 67 litre daha küçük olan 404 litrelik bagaj, orta sınıfta konumlandırılmış bir otomobil için yetersiz kalabilir
Motor, performans
İsveçli üretici satışlarının büyük bölümünü oluşturan modellerinde kendi geliştirdiği turbo beslemeli motorları kullanıyor Yoğunlukla Avrupa pazarında satılan 1 6 litrelik motora sahip S40'lar için ilk nesilde Renault ile işbirliği yapılmış ve yıllarca 110 HP'lik motor kullanılmıştı Ford Motor Company şemsiyesi altına girdikten sonra ortak platform, parça, ekipman kullanımına katılan Volvo, en küçük modeli S40'ta motoru da Ford'dan almış 100 HP'lik Duratec motor, ikinci nesil Focus'a aktarılırken maksimum torku 145 Nm'den 150 Nm'ye yükseltilmişti S40'ta da bu haliyle yer alan motor, otomobilin 1235 kg'lık ağırlığıyla baş etmek zorunda bırakılmış Alt devirlerde zaten ağır olan motor, arttırılan torkuyla ilk nesil Focus'taki devirlenme sıkıntılarını yaşatmıyor Ama otomobilin sol şerit prestiji performans nedeniyle güçlü Volvo imajını aşamıyor Ne 0-100 hızlanmada ölçtüğümüz 11 9 sn'lik performans ne de ara hızlanmalardaki değerler pek tatminkar değil S40'ın 1 6 litrelik motorlu versiyonunda Ford'un 1 6 litre 115 HP'lik yeni motoru kullanılsa çok daha iyi olurmuş Uzun oranlı viteslerden oluşan şanzımanla yönetilen bu motorun düşük yakıt tüketimi ilkesi de S40'ın ağırlığı karşısında biraz şaşıyor 100 km'de saptadığımız 8 4 litrelik tüketim aynı aileden daha düşük ağırlıklı modellerde 8 0 litrenin altına inebiliyor
Kullanım, konfor
S40'ın en önemli kozlarından biri, sahip olduğu gelişmiş platform ve süspansiyon yapısı sayesinde gösterdiği yol tutuş performansı Yeni Focus ve Mazda3'ten tanıdığımız gibi kararlı yol tutuş özellikleri sergileyen otomobil, önden çekiş sisteminin sahip olduğu olağan dezavantajları bünyesinde çözüp kullanıcıya yansıtmak istemiyor gibi davranıyor Bunu 1 6 litrelik versiyonun düşük gücüne bağlamamak gerek çünkü 2 5 litrelik T5 versiyonunda da bu tutunma kararlılığını gözlemlemiştik Hatta belki 1 6 litrelik versiyonda düşük motor gücünün yararını görüyoruz, T5'te yetersiz bulduğumuz direksiyon hassasiyeti, sistemin kumanda etmesi gereken gücün düşüklüğünden bu sorunu hiç hissettirmiyor Manevralar, şerit değiştirmeler keskin ve net Yüksek hızdaki hakimiyet hissi de çok yüksek Rahat rahar söyleyebiliriz ki yeni S40, verdiği güvenli sürüş hissiyle ilk S40’tan daha çok Volvo
|
|
|