09-08-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Fiat Sedici 1.6 4X4 Dynamic
FIAT Sedici 1 6 4x4 Dynamic
FIAT Sedici 1 6 4x4 Dynamic
Fiat’ın crossover olarak tanımlayabileceğimiz 4x4’ü Sedici, hem şehirde hem de haftasonu yapılacak kır gezintilerinde kullanılabilecek türden bir araç Son yıllarda şehir merkezlerinde her zaman olduğundan daha fazla 4x4 araçlar görülmeye başlandı Hatta birçok kişinin sahip olmak istediği araçlar arasında 4x4’ler üst sıralara yerleşti Bunun nedenleri arasında trafiği yukarıdan takip etme isteği olduğu kadar 4x4’lerin daha güvenli his vermesi ve prestij sağlaması da vardı
Fakat genelde büyük ebatlı olan bu araçlar aslında şehiriçinde pratik olmaktan oldukça uzaktalar Fiat Sedici’yse sahip olduğu makul boyutlarla şehiriçinde kullanışlı sayılabilecek bir araç
4x2 ve 4x4 olmak üzere versiyonu olan Sedici’nin 4x2 versiyonunun başlangıç fiyatı 45 bin YTL olarak belirtilirken, 4x4’ün fiyatı 44 bin YTL’den başlıyor Normalde 4x4 versiyonun daha pahalı olması beklenirken, 4x2’nin donanım seviyesinin daha yüksek olması ve otomatik şanzımanla satılması bu fiyat farkını biraz olsun açıklıyor
Japon kanı taşıyan İtalyan
Suzuki ve Fiat işbirliğiyle ortaya çıkan Sedici’nin, Suzuki amblemli SX4 adlı bir ikizi bulunuyor Swift’in uzatılmış platformu kullanılarak üretilen bu otomobiller Suzuki’nin Macaristan’daki tesislerinde bantlardan iniyor Italdesign tarafından tasarlanmış Sedici, çıkıntılı ön tamponu, yüksek yapısı ve çamurluklardan dışarı taşan plastik dodikleriyle maceracı kimliğini biraz dışa vursa da ilk bakışta aşk yaşanmayacağı çok açık
Sedici’nin iç mekanına geçildiğinde Swift’i hatırlatan bir tasarımla karşılaşılıyor Bu tasarım bazılarına çekici gelmiyor olsa da, sade kokpitteki kumandalar son derece rahat kullanımlı ve anlaşılır Konsolun işçilik seviyesinde belirgin sorun bulunmazken, sol kapı içi kaplamasının yerine tam oturtulmamış olması dikkatli gözlerden kaçmıyor Arka koltuklarında diz ve baş mesafesiyle ilgili sorun bulunmayan otomobilin sürücü koltuğunda yükseklik ayarına yer verilmemiş olması bu fiyattaki bir otomobil için eksi puan olarak kayda geçiyor
Devirli motor
Sedici’de görev yapan 1586 cc’lik, 16 supaplı motor, 5600 d/d’de 107 HP güç ve 4000 d/d’de 145 Nm tork üretiyor Sedici’yi fabrika verilerine göre 10 8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkarkan motor, maksimum 170 km/s’lik hız sağlıyor Maksimum tork benzer hacimdeki motorlara göre biraz düşük olsa da bu durum fazla hissedilmiyor Devir çevirmeye istekli motor özellikle ilk üç viteste son derece tatminkar ivmelenme sağlıyor
Tatlı-sert süspansiyon sistemine sahip Sedici yüksek ağırlık merkezine sahip olmasına rağmen virajlarda tedirginlik yaratmıyor Bu arada yüksek hızlarda geniş yan yüzeyler nedeniyle, yanal rüzgarlardan biraz etkilendiğini eklememiz gerek
Şehiriçinde genel olarak kolay kullanılan otomobilin yeniş ve yatık A sütunu zaman zaman çapraz görüşü kısıtlıyor Bunun dışında gaz pedalı da yumuşak olduğundan bazı sürücüler gaz verirken ayar tutturmakta zorlanabilir
Sedici’nin çok diskli merkezi diferansiyele sahip 4x4 sistemi elektronik kontrollü Bu sistem sürücüye 2WD, Auto ve Lock olmak üzere üç kullanım seçeneği sunuyor 2WD konumunda sürekli önden çekişli olan Sedici bu sayede gereksiz yere yakıt tüketmemiş oluyor Auto konumundaysa normalde önden çekişli olan sistem, ön tekerleklerde patinaj başlaması durumunda gücü arkaya gönderiyor Lock modundaysa ön ve arka akslar arasındaki güç dağılımı yüzde 50-50 olarak yapılıyor Lock modu 60 km/s’ye kadar devrede kalıyor
Taban yüksekliği 19 cm olan Sedici’nin yaklaşma açısı 20 3 derece, karın açısı 18 1 derece, uzaklaşma açısıysa 31 1 derece Bu değerler hafif arazi ve patika tipi yollarda kullanım için son derece yeterli
Tarık Akagün
Genel Değerlendirme
İşçilik 6 Sol kapı içindeki kaplama yerine iyi oturtulmamış
Görüş 6 Eğimli A sütunu çapraz görüşü biraz kısıtlıyor
Performans 7 Devirli motor tatminkar performans sağlıyor
Tüketim 6 Ortalama bir değer
Konfor 6 Tatlı-sert süspansiyon ortalama konfor sunuyor
Frenler 6 Durma mesafesi kısa olmasa da güvenli sayılır
Yalıtım 6 Hafif yol ve rüzgar sesi duyuluyor
Donanım 4 Bu fiyatta arka camlar manuel, direksiyon yükseklik ayarı yok
Fiyat 4 Biraz yüksek
Sonuç
5 7 Sedici, konsept olarak başarılı bir araç Yani hem iç mekanı yeterince geniş, hem şehiriçinde rahat kullanılıyor, hem de 4x4 Motor özellikleri de tatminkar Fakat bazı donanım eksikleri (arka camlar manuel, yükseklik ayarı olmayan sürücü koltuğu) ve fiyatı bu aracın cazibesini azaltıyor
|
|
|