Konu
:
Honda Civic Hb 1.8
Yalnız Mesajı Göster
Honda Civic Hb 1.8
09-08-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Honda Civic Hb 1.8
HONDA Civic HB 1
8
HONDA Civic HB 1
8
Honda’nın kompakt sınıftaki hatchback’i Civic, özellikle tasarım yönünden gelecek zamanlardan günümüze gelmiş hissi veriyor
Önceki nesil Civic Hatchback sevilen ve tutulan bir model olmasına rağmen tasarım yönünden başınızı tekrar çevirip bakmanıza neden olmayacak kendi halinde bir tasarıma sahipti
Zaten kompakt sınıf gibi büyük kitlelere hitap eden sınıflarda sıra dışı tasarımlara imza atmak bir anlamda kumar niteliği taşır
Sonuçta bu sınıf otomobiller ortalama kullanıcılar düşünülerek tasarlanır ve geliştirilir
2005 Cenevre Otomobil Fuarı’nda yeni Civic Hatchback radikal tasarımıyla boy gösterdiğinde birçok kişi Civic’in bu şekilde seri üretime geçebileceğine fazla ihtimal vermemişti
Fakat kısa zamanda radikal tasarımlı konsept Civic’in neredeyse hiç değişmeden seri üretim olarak bantlardan inmesi şaşkınlık yarattı
Modern tasarım
Otomobile dışardan bakıldığında geometrik formların bol miktarda kullanılmış olmasının yanı sıra, yatık burnu çevreleyen kaplama ve spoyler formlu arka cam dikkat çekiyor
Kama tarzında bir tasarıma sahip olan otomobilde sis farları ve egzoz çıkışlarının üçgen şekilleri ilginç görünümü kuvvetlendiriyor
Parlak renkli mızrak başını andıran plastik kapı kolları dokunduğunuzda biraz ucuz his veriyor
Kapıyı açıp sürücü koltuğuna kurulduğunuzda kendinizi uçak kokpitinde sanabilirsiniz
Modern görünümüyle beğeni toplayan konsol aslında kullanımda avantaj sağlamıyor
Hatta biraz karmaşık ve ergonomik yönden kusurları olduğu da söylenebilir
Mesela havalandırma kumandalarının direksiyon simidi tarafından perdelenmesi gibi
Civic Hatchback’i bu sınıftaki diğer otomobillerden ayıran en büyük özellik arka koltuklarda gizli
Honda Jazz’daki gibi katlanan arka koltuklar sayesinde iç mekan değişkenliği arttırılmış
Bu sayede arka koltuk minderi katlanıp saksı vb
yüksek yükler taşınabiliyor
Son dönemde popülerleşmeye başlayan düğmeli çalıştırma sistemi Civic Hatchback’te de var
Fakat bizce kullanım şekli biraz mantıksız
Motoru çalıştırmak için yapmanız gereken geleneksel metal anahtarı yuvasına soktuktan ve çevirdikden sonra direksiyonun solundaki start düğmesine basmak
Anahtarı çevirdikten sonra bir de düğmeye basmak zorunda olmak çalıştırma sürecini uzatıyor
Motoru stop etmek içinse düğmeye tekrar basmayın, çünkü motoru kapatma görevi anahtarda
Oysa ki diğer markalarda anahtar vazifesi gören kartı yuvasına yerleştirdikten sonra motoru çalıştırmak veya stop etmek için düğmeye basmak yeterli
Görüş açıları yetersiz
Civic Hatchback’in kullanımı sırasında en fazla rahatsızlık veren nokta ön çapraz ve arka görüş açılarının yetersiz olması
Gelelim kullanım keyfi veren yönlerine… Direksiyon tepkileri direkt olan otomobilin yol tutuş limitleri de başarılı
Direksiyon simidinin küçük olması ve ele tam oturması sportif hisleri kuvvetlendiren bir etken
Özellikle bozuk zeminli virajlarda zaman zaman arkadan kayma eğilimine giren otomobilde kullanılan elektronik sürüş destek sistemleri zor durumlarda üzerlerine düşen görevleri başarıyla yapıyorlar
Değişken supap zamanlamalı 1
8 litrelik 140 HP motor alt devirlerde çekiş sorunu yaratmazken, üst devirlerde sürücüsünün gerçek anlamda yüzünü güldürüyor
Test sürecinde elde edilen 9
5 lt/100 km’lik yakıt tüketimi 1
8 litrelik motor için fazla sayılmaz
Başarılı motor karakteristiğinin yanı sıra motorla uyumlu şanzımanın vites geçişlerinin net ve vites yollarının kısa olması da sürüş zevkini arttıran etkenlerden
Tarık Akagün
Genel Değerlendirme
İşçilik 7 İngiltere'de üretilen otomobilin işçilik seviyesi yerinde
Görüş 5 Özellikle arka görüş problemli
Performans 7 1
8 litrelik motorun performansı tatminkar
Tüketim 7 Normal seviyede karşılanabilir
Konfor 7 Sert süspansiyonlar konfor seviyesini düşürüyor
Frenler 8 Dozlaması gayet iyi
Yalıtım 7 Yol sesini içeri fazla alıyor
Donanım 8 Donanımı fiyatıyla karşılaştırıldığında iyi
Fiyat 5 Neredeyse 50
000 YTL'ye yaklaşan baz fiyatı kompakt sınıf için yüksek
Sonuç 6,8 Yurtdışında 1
4 litre benzinli, 1
8 litre benzinli ve 2
2 litre turbodizel motor seçenekleriyle satılan Civic ülkemizde sadece 1
8 litrelik motorla ve 49 bin 410 YTL’den başlayan fiyatla satılıyor
Tasarımıyla baktıran, sürüş özellikleriyle keyif veren otomobilin en büyük dezavantajı, motorunun yüksek vergi dilimine girmesi
Sonuç olarak kompakt sınıfta keyifli bir otomobil isteyenlerin beklentilerini karşılayabilecek bir otomobil
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul