Konu
:
Chevrolet Corvette C6
Yalnız Mesajı Göster
Chevrolet Corvette C6
09-08-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Chevrolet Corvette C6
Chevrolet Corvette C6
Chevrolet Corvette C6
Chevrolet Corvette C6
Corvette C6 'KARANLIK GÜÇ'
Gecenin karanlığında ve sessizliğinde bu sesi duyup da ürkmeyen kim olabilir? Olsa olsa yüzüklerin Efendisi' nde Orta Dünya' da yaşayan bir canavar olurdu herhalde
Çok derinden ve sakince soluyan bir yaratığın sesi bu
Sıra sıra yükselen binaların arasında yankılanarak kulaklara gelmesi olayın dramatikliğini daha da arttırıyor
Mavi beyaz ışıklar saçan bu siyah şey size yaklaşırken içinizde korkuya benzer bir his oluşuyor
Bunun nedeni atalarımızdan miras kalan genlerde yazılı etoburgiller gibi yaratıklardan korkma kodu olsa gerek
Neyse ki 2000li yıllardayız ve söz konusu "yaratık" orta dünyadan değil günümüz dünyası Amerika Birleşik Devletleri'nden geliyor
Kökleri 1953 e kadar giden bu saf kan Amerikan spor otomobili ilk yapıldığı yılda rakiplerinden farklı olarak sıra dışı bir şekilde kaportası fiberglastan imal edilmişti
1950 li yıllarda üretilmeye başlandığında 6 silindirli ve iki otomatik vitesli konfigürasyonu ve sert sürüşü ile daha çok bir İngiliz spor otomobiline benziyordu
Güncel Corvette ile atası arasındaki tek ortak nokta fiberglas kaportası olur herhalde
O yıllardaki 150 beygirlik 3
9 litrelik 6 silindirli motorun yerinde bugün 400 beygirlik 6 litrelik 8 silindirli bir "güç kaynağı" bulunuyor
Ve otomobil tam bir Amerikan rüyası
1968 de üretilmeye başlanan üçüncü jenerasyon Corvette'in (C3) çizgileri günümüze kadar gelen bütün modellerde görülmektedir
Güncel Corvette'de 38 sene önceki çizgileri görmek bana efsane Porsche 911 hatırlattı
Corvette için bir Amerikan "911"i de denilebilir
Şehir içinde kullanırken sizi hiç yormayan ve sarsmayan bir sürüşü var
Ancak oturduğunuzdaki görüş açısı ve pozisyonun sıradan otomobillerle hiçbir ilgisi yok
Sanki başka bir gezegenden gelmişsiniz ama o kadar rahat ki sizce normali de bu olmalı!! Sakin şekilde kullanırken ağırbaşlı ve huzurlu sürüşünden kaynaklanan
biraz aile babası ruhu var
Benzin sarfiyatına gelince; isterseniz bu konuya hiç girmeyelim çünkü söylenecek olumlu bir şey yok
Otoyola çıktığınızda Corvette diğer yüzünü göstermeye başlıyor
"Head-Up Display" teknolojisi ile ön cama yansıyan motor devri hız bilgileri ve G metre sizi havaya sokuyor
Bilgisayar oyunu oynamak gibi birşey
O kadar sıra dışı ki 80 kilometre hızla giderken 120 ye çıkmanız birkaç saniye sürüyor
Sadece sorumluluk duygusu yüksek kişilerin kullanmasına uygun bir makine
Kullanacağım aracın 4 vitesli otomatik şanzımana sahip olduğunu duyduğumda hiç hoşuma gitmedi çünkü debriyaja basmak ve bol bol vites atmak spor otomobilin bir vazgeçilmezi
Ama güç o kadar geniş bir devir aralığında ve torku arabanın ağırlığına göre o kadar yüksek ki İstanbul'un kaygan ve parlak asfaltında kısa oranlı bir şanzımanla (mesela birinci viteste 65 yapan) yere tutunmanız oldukça zor olurdu sert bir kalkışta sadece patinaj çekerdiniz
Yani motorun gücü boşa harcanırdı
Uzun oranlı şanzımanla birinci viteste saatte 105 ikinci viteste saatte 170 kilometre hıza ulaşabilen bu aracın lastiklerinin çoğu zaman boşa döndüğünü söylersem kısa oranlı bir şanzımanla sonucun hiç de iyi olmayacağı anlaşılır herhalde
İçinin kalitesi Amerikan spor otomobilleri içinde Alman kardeşlerine en yakını denilebilir
Plastikler kaliteli derisi biraz kalınca ve koltukların kabarık bir deseni var (Tipik Amerikan)
Frenler ve yol tutuşu hakkında olumsuz söylenebilecek bir şey yok
Beklemediğim şekilde keyifli bir araba çıktı Corvette
Bu arada sizin beklemediğiniz bir bilgiyi de eklemek istiyorum; Meşhur arama motoru Google da "Corvette" yazdığınızda "beklediğiniz" sonuçları görürsünüz
İlk sayfalar otomobil Corvette'den bahseder ama aslında Corvette sahil koruma botundan büyük fırkateynden küçük hafif zırhlı yüksek manevra kabiliyetine sahip savaş gemisidir
Bağlantıyı siz kurun
Hatta Aselsan ve Havelsan'ın ortak geliştirdiği bir savaş gemisi vardır ki bu kategoriye düşer; Milgem (2007 de üretilmeye başlanacak)
Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir:5967 cm^3 V8
Sıkıştırma Oranı:10
9
Beygir gücü/devir (ps):404 / 6000
Tork / devir (nm):546 / 4400
Çekiş:Arkadan
Şanzıman:4 otomatik
Ağırlık (kg):1508
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm):4435/1844/1246
Dingil Mesafesi (mm):2686
depo Lt:69
Son Hız Km/h:300
0-100 Km/h Hızlanma (sn):
4
1Jant-Lastik:245/40ZR/18 - 285/35ZR/19
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul