Konu
:
Alfa Romeo 159 Jtdm
Yalnız Mesajı Göster
Alfa Romeo 159 Jtdm
09-08-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Alfa Romeo 159 Jtdm
Alfa Romeo 159 JTDm
Alfa Romeo 159 JTDm
Romeo aşkına
Şehir içinde tampon tampona bir trafikte otomobilinizi kullanırken onun kaç beygir olduğu ya da ne kadar iyi yol tuttuğu pek de önemli olmuyor
İşten evinize varmanız saatler sürerken nerdeyse olduğunuz yerde durduğunuz halde benzininiz bitiyor
Otomobil sahibi olanlar veya sahip olmak isteyenler seçimlerini yaparken bir takım kıstaslar kullanırlar
Bu incelemede biz ekonomik bir aile arabası istiyoruz ama spor bir stilimiz de var ve seçimimizi yaparken bunu da ifade etmek istiyoruz
Hatta gönlümüzde yatan Maserati Quattroporte ama bütçemiz buna hiç müsait değil
Kendi sınıfında "Maserati" stiline sahip bir şey istiyoruz
İşte Alfa Romeo 159 JTDm bu tanıma oldukça uyan bir otomobil
Ekonomik motoru dört kapılı gövdesi ve yeterli bagajı ile bir aile otomobilinin asgari özelliklerini taşıyor
Diğer yandan çatık kaşlı bakışları ve arka kısmına doğru hafifçe genişleyen çamurlukları otomobile sportif bir hava veriyor
İçerde de durum aynı; üç kollu spor direksiyon ve göstergeler bir yarış otomobiline oturmuşsunuz hissi veriyor
Bu havada bir otomobili 1907 de kurulan Alfa Romeo gibi köklü yarışlarla harmanlı geçmişten gelmeyen bir üretici üretse "hadi canım" derdim
Ama Ferrari'nin babası Enzo Ferrari'nin Alfa Romeo yarış otomobillerinde yarıştıktan sonra kendi spor otomobilini üretmeye başlaması markanın köklülüğü hakkında ikna edici
159'a gelince otomobilin sportif çizgileri içte ve dışta bazı handikapları da beraberinde getiriyor
Geri geri manevra yaparken biraz zorlanıyorsunuz
Otomobilin B sütünü ve omuz seviyesi yüksek ön koltukları sağınızda kör noktalar oluşmasına neden oluyor
Herhalde binek otomobillerde kör noktası daha fazla olan bir otomobil yoktur
Burada nispeten büyük aynalar devreye giriyor ve işinizi kolaylaştırıyor
Diğer yandan bu handikap spor otomobil severlerin umurunda olmaz
Koltuklar rahat ama sırtı o kadar yüksek ki şoför koltuğunda otururken arka koltuğa bir şey koymak istediğinizde sağ kolunuzu koltuk üzerinden atamıyorsunuz
Diğer yandan emniyet kemerleri çok rahat kendini hiç hissettirmiyor
Ama eğer takmazsanız yokluğunu sizi deliye çevirecek bir sesle hatırlatıyor
Koltuklarda oturmak ayrı bir keyif; yakışıklı eski BMWlerdeki gibi otomobilin göğsü şoföre dönük
Bu da İnsanı saran bir hava yaratıyor
Ama yolcu için aynı etki o kadar geçerli değil
Hatta yolcu koltuğunda oturan göğüsteki göstergeleri göremediği için "aaa bu delikler de ne?" diye sorabilir
Genel olarak otomobilin içi rahat ve kullanılan malzemeler kaliteli
Yol tutuşuna geline; önde çift salıncak kollu olmak üzere otomobilde çok noktadan bağlantılı süspansiyonlar kullanılmış
Bu da konforuna göre çok başarılı bir yol tutuşu sağlamış
Ağırlık dağılımı önde yüzde 62 arkada yüzde 38 olan otomobil azıcık burundan kaymaya meyilli ama rahatsız edecek seviyede değil genelde dengeli
Yol tutuşu gerçekten başarılı
Frenleri de çok iyi örneğin şehir dışındaki virajlı yollarda bol bol sert fren yaparak rahatça kullanabilirsiniz
Ani hareketler yaptığınızda büyük ağarlık değişimleri gerçekleşmiyor
Bütün güçlü önden çekişlilerde olduğu gibi ilk viteslerde gaza yüklenildiğinde direksiyon hafifleyerek zemine göre hafifçe sağa sola dönmek istiyor ama rahatsız etmiyor hatta bu torka göre çok normal
Çekiş çok keyifli göğüsteki basınç göstergesinden turbonun ne durumda olduğunu görebiliyorsunuz görmeseniz de alıştıkça hissediyorsunuz
Belki bu test otomobilinden ama marşa bastığınızda otomobilin kafası karışabiliyor yani motoru çalıştırmanın tek bir tarzı var
Vites geçişleri sanki bir spor otomobilmiş gibi hafif kemikli ve yolları da Fransız otomobillerindeki gibi uzun değil
Debriyajı da oldukça rahat
Otomobildeki gürültü seviyesinin düşüklüğü konforu arttıracak türden
Bi-Xenon farların yolu aydınlatmasının da çok başarılı olduğunu eklemek isterim
Kullanması keyifli bir otomobil olan Alfa Romeo 159 1
9 JTDm markanın spor ruhuna yakışıyor
Teknik Özellikler
Motor hacmi ve silindir1910 cm^3 R4Sıkıştırma oranı17
5:1Beygir gücü/devir (ps)150/4000Tork/devir (Nm)320/2000ÇekişöndenŞanzıman6 düzAğarlık (Kg)1610Uzunluk/Genişlik/Yükseklik4661/1830/1422Dingil Mesafesi (mm)2703Depo (lt)70Son Hız2100-100 Km/s hızlanma saniye9
4Jant Lastik225/50/17
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul