Konu
:
Volvo Xc90 D5
Yalnız Mesajı Göster
Volvo Xc90 D5
09-08-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Volvo Xc90 D5
Volvo XC90 D5
Volvo XC90 D5
İki şeyin aynı anda olamadığı durumlar vardır
Nasıl bir şey aynı anda hem soğuk hem de sıcak olamazsa bir vasıta da aynı anda hem mükemmel arazi kabiliyetine hem de yarış pistlerinde limitleri zorlayacak özelliklere sahip olamaz
Piyasada bulunan SUV’ları da soğuk sıcak örneğinde olduğu gibi en “arazici” ve en “asfaltçı” şeklinde iki kutubun ortasına koyarsak daha önce incelediğimiz X5 “asfaltçı” Pajero “arazici” XC90 ise iki ekstrem kutbun ortasında yer alan araç oluyor
Aracın kapısını açar açmaz sizi Volvo’lara özel hoş bir deri kokusu karşılıyor
Yüksek sürüş poziyonu olan XC90’a bindiğinizde koltukları için biraz şımarıkça “dünyanın en rahat koltukları” diyebilirsiniz
Diğer Volvo modellerinden de bildiğimiz bu koltuklar profesyönel ellerde yolcu ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanıyor
Vücuda iyi destek sağlaması için ergonomi uzmanlarınca hazırlanan koltuklar alerjisi ya da astımı olanlar düşünülerek Oeko-Tek 100 Standardı’na uygun imal edilmiş
Temas alerjisine karşı aracın içindeki bütün metal bölümler de test edilmiş
Aracın 5 kişilik oturma düzeni bagajdaki ilave koltuklar sayesinde 7’ye çıkabiliyor
Ön ve arka koltukların diz baş ve omuz mesafeleri son derece cömert
İsveçli otomobil firmasının 2003 yılında satışa sunduğu XC90’ın “güncellenmiş” 2007 modeli 3 motor seçeneği ile satılıyor
Seçenekleri 8 ve 6 silindirli benzinli ve 5 silindirli dizel oluşturuyor
Test aracımızda 2
4 litrelik 5 silindirli dizel motor bulunuyor; 185 beygir gücündeki motor 2000-2750 devir arasında 400Nm tork üretiyor
Direk enjeksiyonlu değişken türbin geometrili turbo dizel motor üstten çift egzantrikli ve 20 supaplı
Çevre düşünülerek tasarlanmış motorda bulunan ve bakım gerektirmeyen parçacık filtresi egzoz gazındaki is ve parçacıkları azaltıyor böylece hem doğaya karşı daha nazik olunuyor hem de aracın arka tarafı tutuşmuş gibi siyah dumanlar çıkararak “karizma”yı bozmasının da önüne geçilmiş oluyor
Dizel motorların sesinden hoşlanmayanlar aracın içinde çok mutlu olacaklar
Çünkü gaza bastığınızda kabine gelen motor sesi özel otomobillere has bir karaktere sahip
Ancak aracın dışarı verdiği ses tamamen farklı
XC90 firmanın yüksek güvenlik standartlarından payını almış
Size aracın hava yastıklarının sayısından usataca hesaplanmış deformasyon bölgelerinden ya da stabilite sistemlerinden bahsetmeyeceğim
Lüks araçlarda yeni yeni görmeye başladığımız kör nokta uyarı sistemini Volvo XC90’da da mevcut
Sistemin görevi sağ ve sol aynanın atında bulunan bir cihaz ile şoförü aynanın kör bölgesinde kalmış olan başka araçlara karşı uyarmak
Ancak sistem biraz daha tedbirli çalışıyor ve siz aracı gördüğünüz halde araç sizden bir metre arkanızda olsa da uyarıyor bu da kabul edilir birşey
Ancak konu İstanbul trafiği olduğunda iş biraz değişiyor ve alışmak gerekiyor
Çünkü gerçekten kör noktanızda biri mi var yoksa hemen arkanızda sizi tehlikeli şekilde yakından takip eden aracı mı haber veriyor siz bunu anlamaya çalışırken şerit değiştirmeden önce yanınızı bir süre kontrol etmek isiyorsunuz
Tabi bu sırada bir süre sinyal vermiş olmanız diğer sürücüleri “uyandırıyor” ve “aman önüme geçmesin” refleksine neden oluyor
Tabi bir düğmeye basıp sistemi kapatmak ve yazılmamış kurallara göre sürmek size kalmış
Güvenliğe bir diğer katkı da aktif bi-xenon hareketli döner farlardan geliyor
Sistem ile farlar direksiyonun açısına göre her yöne 15 derece dönebiliyor
Böylece gece seyahatlerinde aracın geçeceği yol çok daha önceden aydınlanmış oluyor
Araçlarda yeni görüğümüz bu teknoloji çok da yeni değil aslında
1930 model Cadillac’larda tamponda 3üncü bir lamba bulunuyor ve direksiyona mekanik olarak bağlı çalışıyordu
Hikayesi 1988 yılında çekilen bir filme konu olan Amerikan otomobili Tucker’da da yine üçüncü bir far bu görevi üstlenmişti
1967 yılında üretilen Citroen DS’de işleri biraz daha ileri gitmiş üçüncü fara gerek kalmamıştı ve farlar sadece direksiyondan değil amortisörlerden gelene verileri de değerlendiriyor duruma göre sağa sola dönüyor alçalıp yükselebiliyordu
Eğlence sistemine gelince
Sistem muhteşem! Müziği yüksek sesle dinlemeyi sevenleri çok mutlu edecek 12 adet Dynaudio hoperlör bağımsız çarpraz filtre ile 5x130W gücündeki amfiye bağlı
Sistemin sesini ne kadar açarsanız açın bir bozulma olmuyor
Dolby ve ProLogic2 dijital ses işlemcisine sahip sistemde MP3 ve WMA uyumlu CD çalar bulunuyor
“Aux” girişinden iPod gibi harici bir müzikçalar da bağlayabiliyorsunuz
XC90 hem SUV’ların hemde büyük sedanların temel özelliklerini taşıyan gerçek bir aile aracı
Çocuklu aileleri mutlu edecek özelliklerinden bir tanesi arka kapı kilitlerindeki çocuk kilidi mekanizmasının ön koltuktakiler tarafından bir düğmeye basılarak devreye sokulabilmesi
Bir diğer özellik ise sadece ön camın değil yan camların da lamine olması
Bu ekstra güvenlik unsuru sayesinde lamine yan camları kırıp aracın içinden birşey almak çok zaman alan bir iş haline dönüşüyor
Diğer yandan konfora da faydası oluyor ve ses izolasyonuna katkıda bulunuyor
Aracın otomatik şanzımanı 6 vitesli
XC90’da arazi vitesi bulunmuyor
Kış modu bulunan şanzıman kaygan zeminlerde kontrollü kalkış yapmayı sağlıyor
İsterseniz 3 viteste de kaldırabiliyor ve torku daha da düşürebiliyorsunuz
Gaza sonuna kadar bastığınızda kısa vites oranlı şanzıman ve yüksek tork aracı ok gibi fırlatıyor
70 km/s hıza kadar 2
vites bitiyor ve 100 km/s hıza ulaşması 3
vitesin sonlarına doğru gerçekleşiyor
Vitesler hızlı ve yumuşak geçiyor
İstenildiğinde manuel moda alıp motor devri kırmızı bölgeye girene kadar bütün devir bandını kullanmanız da mümkün
Ama en iyi hızlanma siz vites atma işini araca bıraktığınızda gerçekleşiyor
Süspansiyon konforu genel olarak iyi olan XC90’ın sürüşü sedan otomobillerden çok arazi taşıtlarına yakın
Virajlarda “asfaltçı”lar kadar iddialı olmasa da rahatsızlık verecek bir durumu yaşatmıyor
4
8 metre uzunluğa sahip XC90’ın dönüş turu yaklaşık 12 metre
Firmanın verdiği bakıp masraf çizelgesine göre araç 50000 km kullanıldığında yaklaşık 2000 YTL bakım masrafı çıkıyor
Kabaca 10000 km’de bir 400 YTL bakım masrafı gerekiyor
İçinde ve dışında özgün çizgileri olan XC90 ne Alman ne Japon ne de İngiliz arazi taşıtlarına benziyor
Kendine has bir karakteri olan XC90 güvenlik konfor ve ekonomiyi bir arada sunan başarılı bir SUV
Can Şaher
Teknik Özellikler
Motor Hacmi ve silindir:2401 cm^3 sıralı 5Sıkıştırma Oranı:17
03Beygir gücü/devir (ps)185 / 4000Tork / devir (nm)400 / 2000Çekiş4x4Şanzıman6 otomatikAğırlık (kg)2058Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm)4807/1898/1743Dingil Mesafesi (mm)2857depo Lt68Son Hız Km/h1950-100 Km/h Hızlanma (sn)10
9Jant-Lastik 235/65 R17Yakıt Tüketimi (Ş
içi)11
5 (Lt/100km)Fiyat (test tarihinde)90664 Euro
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul