Konu
:
Krishnamurti'den Meditasyon
Yalnız Mesajı Göster
Krishnamurti'den Meditasyon
09-06-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Krishnamurti'den Meditasyon
Krishnamurti1895-1986 yılları arasında dünyamızda yaşamış olan bilge önderlerden biridir
Krishnamurti
dogmatik inançlardan ve her türlü bağlayıcı ekollerden sıyrılarak
kişinin tek başına da olsa iç özgürlüğünü elde edebileceğine dair bir örnek olmuştur
Yaşamın her yönüyle ilgili açıklamaları ile kendi üzerinde çalışan insanların çabalarının neler olması gerektiğini ortaya koymaya çalışmıştır
Krishnamurti’nin meditasyonun amacı ve hangi anlayış çerçevesinde yapılması gerektiğine dair bazı sözlerini sunuyoruz:
Biz sürekli bir çeşit gizem arıyoruz
çünkü yaşadığımız hayattan memnun değiliz
Davranışlarımızın yüzeyselliğiyle anlamsızlaşan yaşama
bir anlam ve önem atfetmeye çalışıyoruz
Ancak bu
zihni bir çabadan öteye geçmediğinden
yüzeysel
sığ
içinden çıkılmaz ve sonunda anlamsız bir hal alıyor
Ve tüm şunları biliyoruz: Arzularımız çok kısa zamanda yok oluyor
günlük işlerimiz rutin bir şekilde yürüyor
sorunlarımızın çoğu belki de çözümsüz
hiçbir şeye inanmıyoruz
ne geleneksel değerlere
ne öğretmenlere
ne mürşitlere ne de toplumun onayına
Bunların hepsini bildiğimizden dolayı çoğumuz devamlı arayış içindeyiz
sahiden önemli ve yararlı olan bir şeyi arıyoruz
düşüncenin öğretmediği
güzellik ve vecdin olağanüstü duygusuna gerçek anlamda sahip olan bir şeyi arıyoruz
Çoğumuzun kalıcı olan ve kolay kolay bozulup yok olmayan bir şeyi aradığını düşünüyorum
Şimdi
bariz olanı bir kenara bırakalım
düşünceyle ölçülmeyen ve herhangi bir inanç sınıfına sokulamayan bir deneyime kapı açabilecek bir şey için duyulan derin bir özlem mevcuttur
Ancak bu arayışın ve araştırmanın kendisi bir anlama sahip midir?
Çoğumuz yaşamımızı
manevi birtakım bilgiler
ruhsal ilhamı almaya yönelik bilgiler ve inançlar ile doldurmaya çalışıyoruz
Dünyevi şeylerin ötesinde
aşkın sonsuz
sınırsız ve zamansız bir şeyi tecrübe etmek istiyoruz
Çoğumuzun meditasyona ilgisi ve yönelişi bu aşamada kalmaktadır
Ölçülemeyen bir şeyleri deneyimlemek istiyoruz
Kişi “deneyim”in neleri ifade ettiğini anlamak zorundadır
Niçin “deneyim” istiyoruz?
Sürekli
daha geniş ve daha derin olan aşkın bir tecrübeyi aramak
“olan”ın şu anki gerçekliğinden bir tür kaçıştır
Fevkalade uyanık
zeki bir zihin buna neden ihtiyaç duysun? Niçin o herhangi bir “deneyim” edinsin? Işık ışıktır
daha fazla ışık istemez
Daha fazla “deneyim” isteği
“olan”dan gerçekten kaçmak demektir
“Tecrübe”ye sahip olma isteğine artık bir son vermediğiniz sürece
ona ulaşamazsınız
sadece yaşadığınız karışıklığın ve düzensizliğin farkına varırsınız
Meditasyonu anlaması için
kişinin doğru davranışın temelinde neyin yattığını görmesi gerekir
bu temel olmadan meditasyon
gerçekte bir çeşit kendi kendine ipnozdur
Açgözlülük
nefret
rekabet ve başarma isteği gibi unsurlardan
ki bunlar doğruluğu kabullenilmiş saygın “ahlaki” değerlerdir
arınmış değildir
Bu doğru temel atılmadan
kişisel korku
endişe
hırs ve benzeri duyguların yol açtığı yıkımdan gerçekten kurtulmamış bir gündelik hayatta
meditasyon çok az bir anlama sahiptir
Yani bu tür kendimizde eksik gördüğümüz yenmek istediğimiz duygularımızdan arınma isteği
eğer içsel anlamda sevgiyi yaşamaya ve vicdanlarımızın aydınlatılmasına yönelik bir amaca hizmet etmiyorsa yapacağımız şeyin pek bir anlamı kalmayacaktır
Bizim ilgi duyduğumuz hayat
bütünüyle korkudan uzak ve derinden bağlanmak suretiyle sevginin yaşandığı hayattır
bu olmadan meditasyon bir sapma olur
Meditasyon
zihni kontrol etmek
onu sakinleştirmek ve “bunları yaparsan
büyük mükafata erersin” diyen bir sistem modeline uymaya zorlamak için başvurulan bir kandırmaca olmamalıdır
Dolayısıyla size nasıl meditasyon yapılacağını öğreten
hangi sistem ya da metot varsa açıkça yanılgı içindedir
Ne zaman ki hiçbir metot
hiçbir mantra
hiçbir mürşit ve öğretmenin
kısaca dünyadaki hiçbir şeyin sükuna ermenize yardımcı olamayacağı gerçeğinin farkına varırsanız
işte o zaman
zihniniz olağanüstü bir sükunete erişir
Şimdi
sessizliğin niteliği önemlidir
Çok küçük bir zihin
çok sakin ve sessiz olabilir
bunu gerçekleştirebileceği küçük bir alana sahiptir
bu küçük alan
küçük sessizliğiyle beraber en ölü şeydir
onun ne olduğunu bilirsiniz
Ama bu kadar sınırsız bir mekan ve sükunete sahip olan bir zihnin
“ben” şeklinde bir merkezi yoktur
yani “gözlemci” tamamen farklı bir niteliğe sahiptir
Bu çeşit bir sessizlikte “gözlemci” yoktur
zihin
sınırsız ve çok geniş bir alanda çok aktiftir
bu çeşit sessizliğin işlevi
ben merkezli olandan tamamıyla farklıdır
Eğer zihin
bu kadar uzağa giderse (aslında bakmasını bilen için o kadar uzakta değildir
her zaman oradadır) belki de
o zaman insanoğlunun asırlardır aradığı ölçülemeyen
zamansız ve tanımsız olan Tanrıyı ve Hakikati (çağırmadan) orada buluverir
Böyle bir insan kutsanmıştır
onun için hakikat ve vecd vardır
Ve meditasyon yaptığınız zaman
onda muhteşem bir güzellik görürsünüz
her an doğru davranışta bulunursunuz ve eğer belli bir anda yanlış davranırsanız
bu önemli değildir
onu tekrar geliştirip ilerletebilirsiniz
Böylece pişmanlıkla zaman kaybetmezsiniz
Meditasyon yaşamdan ayrı bir şey değil
onun bir parçasıdır
Kartalın Uçuşu - J
Krishnamurti
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul