![]() |
Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı (Resimli Anlatım)
BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT
KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı... 20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi) http://img442.imageshack.us/img442/5425/1hv0.jpg Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı... http://img409.imageshack.us/img409/23/2pd5.jpg 4 Ağustos 1971: Kule montajı http://img439.imageshack.us/img439/4074/3vz3.jpg 17 Ağustos 1971: Kule montajı http://img409.imageshack.us/img409/2869/4vu4.jpg Ortaköy kulesinin inşaatı Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi. http://img439.imageshack.us/img439/8867/5ov8.jpg Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972). http://img439.imageshack.us/img439/3814/6al5.jpg Taşıtıcı çelik halatların çekimi http://img405.imageshack.us/img405/3636/7te4.jpg Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü. İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı... http://img409.imageshack.us/img409/6315/8gs8.jpg Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı. 21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekildi http://img439.imageshack.us/img439/4117/9sg2.jpg Kuleler (henüz tabliyesiz) http://img405.imageshack.us/img405/2441/10jr3.jpg Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi. Kulelerden birinin içi http://img409.imageshack.us/img409/5496/11xg0.jpg Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı http://img409.imageshack.us/img409/3774/12cw4.jpg Tabliye montajı devam ediyor http://img409.imageshack.us/img409/4826/13xl8.jpg 26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi... 26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken http://img409.imageshack.us/img409/3440/14vf1.jpg 26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere http://img502.imageshack.us/img502/6244/15di6.jpg Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı. 1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı. Köprü üzerinde kauçuk menşeili asfaltlama http://img502.imageshack.us/img502/3743/16kr9.jpg Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi. |
tek kelimeyle muhteşem bir çalışma!!
senınde emeğine sağlık sevgili virüs |
gercekten cok güzel ve bilgilendirici bir calısma ellerine sağlık virus
|
çok güzel inşa etmişler paylaşım için sağol virüs
|
çok güzel paylaşım olmuş çok teşekkürler
|
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.