![]() |
Dengeli Beslenme Et Ve Et Ürünleri
Dengeli beslenme et ve et ürünleri Sağlıklı ve dengeli beslenmek için tüketilmesi gereken hayvansal protein kaynaklarını içeren et ve et ürünleri, sofralarımızda önemli bir yere sahip. Kırmızı olsun, beyaz olsun her türlü etin sağlığımızdaki öneminin bilincinde olan markalar, bir yandan ürün çeşitlerini artırıyor, diğer yandan tanıtım çalışmalarına ağırlık veriyorlar. Medya Takip Merkezi (MTM), Dünya Gıda okurları için, gıda alanının en önemli sektörlerinden olan et ve et ürünlerini mercek altına aldı. İşte medya araştırmasının çarpıcı ayrıntıları… http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg Damak tadını ve protein ihtiyacını karşılayan et ve et ürünleri, insan tarafından hemen her gün tüketilmesi gereken başlıca gıda maddelerinden. Sofraların vazgeçilmezi olan bu besin maddesinin tüketiminin günden güne artması, pazarın büyümesini sağlarken, firmaların tanıtım için ayırdıkları bütçeleri de yükseltiyor. MTM, Dünya Gıda okuyanları için TV kanallarında yayımlanan et ve et ürünleri reklamlarını araştırdı. Eylül 2007-Şubat 2008 dönemini kapsayan altı aylık araştırmanın sonuçlarına göre, 16 TV kanalında 6 ay boyunca 13 bin 201 spot et ve et ürünleri reklamı yayımlandı. Reklamların, bu tarihler arasında ekranda aldığı toplam süre ise 74 saate yakın oldu. Araştırma verilerine göre, kahvaltılık ürün grubunun reklam yatırımı, eylül ayında son altı ayın en yüksek rakamına ulaştı ve ardından düşüşe geçti. Eylül ayında 3 bin 828 spot yayınlayan et ve et ürünleri sektörü, ekim ve kasım aylarındaki düşüşün ardından, bayram ve yılın son ayı olan aralık’ta yeniden artış yaşadı. Son 6 aydaki en düşük spot sayısı ise 971 ile şubat ayında gerçekleşti. Et ürünleri grubunun en çok reklam veren ürün tipi: Sucuk, Salam ve Döner … Artık mutfakta geçirilen sürenin azalması ve insanların daha pratik yemeklere yönelmesi, sucuk, salam, döner gibi hazırlanması pratik olan şarküteri ürünlerine olan ilgiyi de artırdı. Bu ilgiyi kendi üzerlerine yoğunlaştırmayı tercih eden markalar, düzenledikleri bir çok tanıtım kampanyası ile şarküteri ürünlerine ilginin artmasında önemli bir rol oynadılar. MTM’nin, ulusal yayın yapan 16 TV kanalında yaptığı reklam ölçüm sonuçlarına göre, sucuk, salam ve döner reklamları, toplam et ürünleri reklam pastasının, yüzde 40’lık diliminin sahibi oldu. En çok reklam veren diğer ürün grubu ise “işlenmiş et ürünleri†grubu oldu. Reklamların yüzde 33’ünün sahibi olan işlenmiş et ürünlerini, yüzde 24 ile “beyaz et ürün grubu†takip etti. Et ve et ürünlerine en büyük reklam yatırımı Pınar’dan… Medya Takip Merkezi’nin aynı araştırma verilerine göre, günden güne büyüyen et ve et ürünleri pazarının, en çok reklam veren markası Pınar oldu. Reklam ölçüm sonuçlarına göre, araştırma kapsamındaki dönem boyunca 6 bin 345 spotla hedef kitlesinin karşısına çıkan Pınar, 39 saati aşkın süreyle ekranlarda kaldı. Kendisine en yakın reklam verenle bile arasında ciddi farklar olan Pınar’ın, en çok reklam verdiği kanallar ise sırasıyla, Show TV, TV 8 ve Fox oldular. Et ve et ürünleri ürün pazarının en çok reklam veren diğer markası ise Aytaç oldu. Özellikle şarküteri ürünleri reklamları ile ön plana çıkan Aytaç, toplam 1848 spotla ekranlarda yerini aldı. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.