![]() |
Klasik Ve Modern Kaynaklar
Klasik ve modern kaynaklar Hakkında Klasik ve modern kaynaklar Klasik ve modern kaynaklarGüncel dini meseleler istisare toplantisi sonuç bildirgesi yayinlandi. Malum basinin; tesettür kalkiyor, ezan Türkçe okunacak gibi çikardigi yaygaralarin yalan oldugu meydana çikti. Alinan kararlara bakalim: 4. maddenin c bendinde, (Islamin temel kaynaginin sadece Kur’an oldugu, Sünnet’in kaynak degeri tasimadigi izlenimine yol açacak üsluptan kaçinilmasi) tavsiye ediliyor. Her ne kadar dinimizdeki dört delilden bahsedilmemisse de, yine de ilimli sayilir. 5. maddede, (Klasik dini kaynaklarin günümüz dini problemlerinin çözümünde tek belirleyici kaynak olarak görülmesinin yetersiz olabilecegi gibi, bunlar göz ardi edilerek dogrudan Kur’andan ve hadislerden çözüm üretilmesi de bazi olumsuzluklar tasiyacaktir) deniyor. Klasik kaynak dedikleri, Kitap, Sünnet, Icma ve Kiyas’tir. Burada Kur’an ve Sünnet göz ardi edilmiyor ki. Dört delil klasik olunca, ilk ikisi nasil modern oluyor? 12. maddede, (Dine göre kadin erkek esittir) deniyor. Kadin ile erkek iki ayri cinstir. Vasiflari esit olmayan iki sey arasinda mukayese yapilmasi ilmi degildir. Mesela vapur, uçak ve otobüs gibi araçlarin, birinin digerine üstünlügü söylenemez. Uçak, denizde yüzemedigi için vapurdan asagi sayilmaz. Vapur, karada gitmedigi için bisikletten asagidir denmez. Vapur baska bir vapurla, uçak baska bir uçakla mukayese edilebilir. Ikisi de kara vasitasi oldugu halde, bir tankla bir taksi mukayese edilemez. Her birinin vazifesi ayridir. Araç olarak esittir ama yaptiklari görev bakimindan farklidir. Tank için hizli gidememek, taksi için de, ezip geçememek bir kusur degildir. Onun için kadin erkek esittir sözü dini degil, politik olup, her alanda kadini sömürmek isteyen yabancilarin tuzagidir. 20. maddede, (Kadin özel halinde, Kur’an okuyabilir, mescide girebilir ve bazi bilginlerce de tavaf da yapabilir) deniyor. Klasik kaynagin dördü de buna yanlis diyor. Tirmizi’deki hadis-i serifte, (Hayzli ve cünüp, Kur’an okuyamaz) buyuruldu. Peygamberimiz, (Kur’ana temiz olanlardan baskasi dokunamaz) âyetini (Kur’ana ancak temiz olan dokunabilir) diye açiklamistir. (Nesai) Ibni Mace’deki hadis-i serifte, (Hayzliya mescide girmek helal olmaz) ve Tirmizi’deki hadis-i serifte, (Beytullahi tavaf etmek, namaz kilmak gibidir, temiz ve abdestli olmak lazimdir) buyuruldu. 21. maddede, (Cuma ve bayram namazlarinin kadin için özendirilmesi gerekir) deniyor. Kadin, kilmaya mecbur olmadigi Cuma ve bayram namazina gelmese kime ne zarari olur ki? 35. maddede, (Unutulmamali ki, hiçbir tercüme, aslinin yerini tutamaz, çevrisine Kur’an denilemez ve o çeviri Kur’an hükmünde olamaz) ve 38. maddede, (Kurban kesmek yerine bedelinin tasadduk, bu ibadetin yerine geçmez) deniyor. Bunlar, klasik kaynaklara da uygundur. 37. maddede, namazlarin bes vakit oldugu ancak, aliskanlik haline getirmemek kaydiyla iki namaz cem edilebilir deniyor. Halbuki hangi mezhep, hangi sartlarda ceme ruhsat veriyorsa, ihtiyaç halinde, telfîk yapmamak sarti ile o mezhep taklit edilerek cem yapilabilir. Klasik kaynaklara göre, hiçbir mezhebe uymadan cem yapilamaz. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.