ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Sorularla İslamiyet (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=620)
-   -   Günümüzde İslenen Bid’Atler (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=894847)

Prof. Dr. Sinsi 10-11-2012 09:49 PM

Günümüzde İslenen Bid’Atler
 

Günümüzde islenen bid’atler
Hakkında Günümüzde islenen bid’atler




Günümüzde islenen bid’atler
Sual: Günümüzde islenen bid’atler nelerdir?
CEVAP
Ibadetlere bir sey ilave etmek bid'attir, büyük günahtir. Dinimiz noksan degildir. Hâsâ Allahü teâlâ veya Peygamber efendimiz dinde bir seyi eksik birakmis da, daha iyisini biz mi yapacagiz? Ibadete bid'at karistirmak, Allahü teâlânin dininde noksanlik bulmak, koydugu hükümleri begenmemek, dini degistirmek olur

Mesela aksam namazinin farzini 3 rekat yerine, daha fazla ibadet etmek için, 4 rekat kilmak bid'attir. 3 yerine de geçmez, namaz hiç kabul olmaz. Tesbihleri 33 yerine, çok sevap olsun diye 40 defa veya daha fazla çekmek bid'at olur Halbuki hiç tesbih çekilmeden gidilse günah olmaz.

Namazlardan sonra âyet-el-kürsi okunur, tesbihler çekilir ve dua edilir. Dua ederken salâten tüncina okunur. Âyet-el kürsinin okundugu yerde salâten tüncinayi okumak sünneti degistirmek olur, yani bid'attir. Peygamber efendimiz nasil ibadet etmisse, mezhebimiz bunu nasil bildirmisse, o sekilde ibadet edilir. “Sunu da yapalim, ötekini de ilave edelim” demek, dinde degisiklik olur. Hadis-i serifte, (Ibadetleri bizim gibi yapmayan bizden degildir) buyuruluyor. Hoparlörle ezan okumak iyi ise, Allahü teâlâ, Peygamberine ibadetin iyisini niye bildirmedi? Allah hoparlörü yaratmaktan âciz mi idi? Binlerce mucizesi görülen Sevgili Peygamberimiz bunu yapamaz miydi? Yapmadigina göre, hoparlörü ibadete sokmak bid’at olur.

Diger bid’atlerden bazilari sunlardir:
Ince çoraba veya çiplak ayaga mesh etmek (Dürer)

Kur'an-i kerimi teganni ile okumak. (Bezzâziyye)

Namazi hoparlör ile kildirmak. (Mezahibi erbea, Elmalili tefsiri)

Sünnet ile farz namaz arasinda dua etmek, tesbih çekmek, üç Ihlas okumak. (Ibni Âbidin)

Müezzinin tesbihlere komuta etmesi. Hutbeyi Türkçe olarak okumak. (El edille)

Namaz kilip, duadan sonra sükür secdesi yapmak. (Dürr-ül Muhtar)

Namazlardan sonra imam ile, eli gögse koyarak selamlasmak. (S. Ebediyye)

Camide her namazdan sonra müsafeha etmek [Tokalasmak] (Redd-ül Muhtar)

Estagfirullahel'azim ellezi. diye baslayan istigfari müezzinin yüksek sesle okumasi. (El Ibda)

Vaazdan sonra, cenazede yüksek sesle dua etmek. (Mekâtib-i serife)

Mezar tasi üzerine âyet-i kerime, siir, methiye v.s yazmak. (S Ebediyye)

Asure günü asure pisirmeyi ibadet sanmak. (S.Ebediyye)

Bir kabirden baska bir yere nakledilirken tekrar cenaze namazi kilmak. (Hindiyye)

Eshab-i kiramdan herhangi birini kötülemek. (Serh-i Akâid)

Kadini bir defada üç talakla bosamak. (Mecmua-i Zühdiyye)

Cenazede yüksek sesle tekbir getirmek, ilâhi okumak. (Halebi)

Cenaze namazindan sonra konusma yapmak. (Zübdet-ül-makamât)

Ölü evinden helva vs. dagitmak. Ölünün 3, 7, 40, 52 veya 53 üncü günlerini yapmak. (Tahtavi)

Kabir azabina inanmamak. (Akâid-i Seybâniyye)

Yatirlara mum yakmak. Mezhepsiz olmak. (Tahtavi)

Zekeriya sofrasi diye adak yapmak. (S.Ebediyye)

Bir kisinin bildirdigi hadislere inanmamak. (Tâtârhâniyye)

Mirac mucizesinin Kudüs’ten sonrasina inanmamak. (Bahr)

Kisa sakala sünnet demek. (Hadika)

Hazret-i Mehdi geldigi zaman, (Bir zaman gelir ki, Sünnet, bid'at gibi çirkin görülür, bid'at ise sünnet gibi ragbet görür) hadis-i serifinde bildirildigi gibi, bid'at islemeye alismis olan Medine’deki âlim, bid'ati güzel sanip ibadet olarak yaptigi için Hazret-i Mehdi’nin bid’at aleyhindeki sözlerine sasip "Bu adam bizim dinimizi yok ediyor" diyecektir. Hazret-i Mehdi, bu mezhepsizi öldürecektir. (Mek. Rabbani)

Bazi bid’atler:
Cennette, Allahü teâlânin görülecegine inanmamak,
Gökte Allah var demek,
Allah dede demek,

Hazret-i Ali’yi diger üç halifeden üstün sanmak,
Eshab-i kirama veya fasik Müslümanlara bile lanet etmek bid’attir.

Namaza baslarken yalniz dil ile niyet etmek bid'attir. Kalb ile niyet sarttir.

Kur'ani, zikirleri, tekbirleri müzikle veya ney çalarak okumak bid’attir, tasavvuf müzigi de bid’attir.

Ücretle Kur’an okumak bid'attir.

Hutbenin ikinci kisminda, asagi basamaga inmek, sonra tekrar yukari basamaga çikmak,

Mest üzerine mesh etmemek ve çiplak ayaga mesh etmek bid'attir.

Vaazdan sonra toplanarak yüksek sesle dua yapmak,
Mübarek gecelerde, camilerde fazla isik yakmak bid'attir.

Kisa sakal ile sünneti yerine getirdigine inanmak,
Büyük zatlarin ölüm yildönümlerinde matem tutmak bid'attir.

Cenaze oldugunu bildirmek için, minarelerde salât okumak,
Ölünün 40. ve 52. gecesini yapmak,
Mezar taslarina resim koymak, Fatiha ve methiye yazmak bid’attir.

Türbe veya camilerde tavaf eder gibi dönmek bid’attir.

Sual: (Namazlardan sonra, hemen âyet-el-kürsi okumak lazim iken, önce Salâten Tüncinâ’yi ve baska dualari okumak bid’attir. Bunlari, tesbihlerden sonra okumalidir) diyorsunuz.
Sünnet ile farz arasinda zikir çekmek, dua etmek niçin bid’at olsun? Salâten Tüncinâ’yi önce oku, sonra oku ne fark eder? Hem hocamiz her zaman böyle okur. O bilmiyor da sen mi biliyorsun?
CEVAP
Biz, muteber eserlerden alarak yaziyoruz. Kendi görüsümüzü din gibi ortaya sürmekten Allah saklasin. Kimin hocasi olursa olsun, muteber eserlere aykiri ise, itibar edilmez.

Merakil-felah’in Tahtavi hasiyesinin tercümesi olan Nimet-i Islam’da, (Farz ile sünnet ve sünnet ile farz arasinda konusmak, sünneti iskat [iptal] etmez. Fakat sünnetin sevabini azaltir. Bir kavle göre de, sünnet sakit [iptal] olmakla namaz iade olunur) deniyor.

Ayni ifade Dürr-ül Muhtar’da da vardir: (Sünnet ile farz arasinda konusmak, sünneti iskat etmez ise de, sevabini azaltir. Bir sey okumak da konusmak gibidir. Bazi âlimler, “Sünnet kabul olmaz. Önceki sünneti tekrar kilmak gerekir” buyurmaktadir.)

Bu ifade, Dürr-ül Muhtar’in Arabi aslinin 457, bazi baskilarinda 711. sayfasindadir. Türkçe tercümesinde de c.3, s. 40-41’dedir. Ibni Âbidin hazretleri, bu ifadeyi açiklarken, (Her türlü okumalar da bu hükme girer) buyurmaktadir.

Su halde, sünnet ile farz arasinda konusmamali, dua, sure veya üç Ihlâs okumamalidir. Hele bu okumalari âdet hâline getirmek bid’attir. Ibadetlere ilave yapmak, dini degistirmek olur. Hadis-i serifte, (Ibadetleri bizim gibi yapmayan bizden degildir) buyuruluyor. (Mizan-ül kübra)

Peygamber efendimiz nasil ibadet etmisse, mezhebimiz bunu nasil bildirmisse, o sekilde ibadet edilir. (Sunu yapalim, ötekini ilâve edelim) veya, (Hocamiz böyle yapiyordu. Biz de öyle yapalim) demek, dinde reform olur. Asla caiz olmaz.

Sünnet ile farz arasinda bir sey okumanin sünneti iskat [iptal] edecegi Bahr-ür-raik’ta da yazilidir.

Tefekkür eder
Sabahin sünnetini evinde kilip, camiye gelen kimse, konusmaz, sesli olarak bir sey okumaz. Dudagini kipirdatmadan kalbinden kelime-i tevhid okuyabilir veya tefekkür eder. Eger kazaya kalmis namazi varsa, kaza kilar. Kur’an-i kerim okunuyorsa dinler

Sabah namazinin farzi ile sünneti arasinda okunmasi bildirilen dualar vardir. Bu dualari sabah namazinin sünnetinden önce veya farzdan sonra okumalidir
Çünkü, Ibni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Sünnetten sonra yalniz, (Allahümme entesselam ikram) denir Fazla bir sey okunursa, sünnet namazi, sünnet olan yerinde kilinmamis olurBazi âlimler, “Sünnet sakit olur, tekrar kilinmasi lazim olur” buyurdu. Farzdan sonra olan sünneti (Allahümme entesselam) dedikten sonra, daha fazla geciktirmek mekruh olur. Resulullah efendimiz, farzdan sonra, (Allahümme entesselam) diyecek kadar oturup, hemen son sünnete baslardi. Hadis-i seriflerde, namazlardan sonra okunmalari bildirilen “Evrâd” son sünnetlerden sonra okunur. Çünkü sünnet namazlar, farzlarin devamidir. Son sünnetlerden sonra okumaya, farzdan sonra okumak denilir. (Resulullah farz namazdan sonra Tesbih, Tahmid, Tekbir ve Tehlil okurdu) demek, (Son sünnetlerden sonra okurdu) demekti (Redd-ül Muhtar)

Bunlar, Hanefi mezhebine göredir. Safii mezhebinde durum farklidir. Herkes kendi mezhebine göre amel etmelidir. Mesela bir Hanefi, “Safiiler imam arkasinda Fatiha okuyor” diye Fatiha okursa, tahrimen mekruh islemis olur. Namazi iade etmesi vacip olur



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.