![]() |
Denizci Terimleri
OMURGA : Baş-Kıç doğrultusu boyunca postaların bağlandığı ağaç veya çelik kısım. POSTA : Omurga’dan Küpeşte’ye kadar uzanan, geminin şeklini belirleyen, kaplama saç veya tahtalarının bağlandığı ahşap veya çelik kısımlardır. GÜVERTE : Geminin kemereleri üzerine döşenmiş, baştan kıça kadar uzanan kısım. KARİNA : Geminin sualtında kalan kaplamalarının dış kısmıdır. DRAFT ( DRAUGHT ) : Omurgadan su yüzeyine kadar olan kısım olup ” su çekimi ” adı da verilir. işareti ile gösterilir. SİNTİNE : Geminin sualtında kalan kısmının iç tarafıdır. ALABANDA : Geminin yan satıhlarının yukarıdan aşağıya kadar olan iç kısmıdır. LOÇA : Baş demir zincirinin geçtiği büyük deliktir. MAPA : El incesi yada halatların geçtiği halkalardır. NETA : Herşeyi hazır etmek, çalışır hale getirmek. ALESTA : Dikkatli bir şekilde beklemek. MAYNA : Herhangi bir şeyi halat veya palanga ile indirmek. AVARA : Limandan ayrılma, açılma. VOLTA : Halatı bağlamak. FUNDA : Bırakmak, boşaltmak. VİRA : Demir almak yada ırgat veya vinci çalıştırmak. AGANTA : Halatı gergin tutmak. LAÇKA : Boşalt, gevşet. HİSA : İki kat bağla. İSKELE ALABANDA : Dümeni tam sola kır ( max. 35° ). SANCAK ALABANDA : Dümeni tam sağa kır ( max. 35° ). VİYA : Tutulan rotada ilerle, rotayı bozma. TOKA : Bayrağı çekmek. ARYA : Bayrağı indirmek. MEZESTRE : Bayrağı yarıya kadar çekmek. ISPASA : Palanga donanımını çözmek veya çıkartmak. YALPA : Geminin Sancak – İskele yönünde yaptığı salınımlar. MEYİL : Geminin bir tarafa ( Sancak – İskele ) yatık olması. TRİM : Geminin Baş – kıç doğrultusunda eğimli durması. YUNUSLAMA HAREKET : (Dervişleme ) Yalpa ve baş kıç vurmanin bileşimidir. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.