ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   ForumSinsi Ansiklopedisi (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=476)
-   -   Havacılık Tarihi-II.dünya Savaşı (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=87182)

Şengül Şirin 07-08-2009 05:03 PM

Havacılık Tarihi-II.dünya Savaşı
 
Havacılık Tarihi-II.dünya Savaşı


(193945) İlk olarak ABD'de John K. Northrop gibi tasarımcıların geliştirdiği bütünüyle metal, tek kanatlı uçaklar yaygın bir biçimde kullanılmaya başlandı. Kısa sürede öteki ülkeler de ABD'yi izledi. 1939'a gelindiğinde, ileri hat avcı uçakları ile bombardıman uçaklarının pek çoğu, kapalı pilot kabinleri ve toplanabilir iniş takımlarıyla donatılmış tek kanatlı uçaklardı.






1933'te SSCB ilk tek kanatlı avcı uçaklarından biri olan Polikarpov I16'ları üretti ve bu uçaklar İspanya İç Savaşı'nda (193639) denendi. En yetkin avcı uçaklarını üretenler İngilizler ve Almanlar oldu. Ürettikleri Havvker Hurricane, Supermarine Spitfire ve Messerschmitt 109 gibi uçakların hızları saatte 560 kilometreye ulaşıyordu. İngiltere, avcı uçaklarına sekiz makineli tüfek, Avro Lancaster gibi ağır bombardıman uçaklarına dört namlulu, motorlu taretler yerleştirerek uçaklarda ağır silahların kullanılmasına öncülük etti.

Almanlar, kara ordularına destek verebilecek uçaklara, özellikle dalışa geçerek bomba atan pike bombardıman uçaklarına ağırlık verdiler. Bu tür uçaklar ilk kez 1920'lerde ABD Deniz Kuvvetleri'nce geliştirilmişti. Almanlar ayrıca, birlikleri taşımak için uçaklardan ve planörlerden yararlanmada ve paraşütçü birlikleri kullanmada öncülük ettiler. SSCB de hava kuvvetlerinden, daha çok kara ordularını desteklemek amacıyla yararlandı. Ayrıca, havadan tanksavar roketlerinin kullanılmasında da SSCB öncülük etti.

ABD ile ortak harekete girişen İngiltere, daha çok düşman kentlerini, sanayi merkezlerini ve ulaşım yollarını hedef alan stratejik bombardıman üzerinde durdu. Ağır bombardıman uçaklarını ve silahsız, hızlı de Havilland Mosquito'larını kullanan Kraliyet Hava Kuvvetleri gece bombardımanlarında yoğunlaşırken, ABD güçleri Boeing B17'lerinin üstün olanaklarından yararlanarak, uzun menzilli avcı uçaklarının eşliğinde gündüz saldırılan düzenledi. İngilizler ve Almanlar tarafından ayrı ayrı geliştirilen radar bütün savaş boyunca yaşamsal bir rol oynadı. Avcı ve bombardıman uçaklarının gece uçuşlarında ve kötü hava koşullarında hedeflerini bulabilmelerini sağladı. Denizlerde ise, deniz uçakları ve kıyılardaki üslerinden havalanan

uzun menzilli uçaklar Alman denizaltılarının yenilmesinde yardımcı oldu.
Uzakdoğu'da, Japonlar daha çok uçak gemilerinde üslenmiş uçak filoları oluşturarak güçlü bir hava kuvveti kurdular. Bu tür filoların gücü ilk olarak 1941'de, ABD'nin Pearl Harbor'daki deniz üssüne düzenlenen hava saldırısında görüldü. Büyük Okyanus'ta savaşın sonucunu, uçak gemilerinden havalanan uçakların önemli bir rol oynadığı, bir dizi büyük deniz savaşı belirledi. Sonunda, karadaki üslerden havalanan, uzun menzilli Boeing B29 bombardıman uçakları Japon topraklarını bombalamaya başladı. Hiroşima ve Nagasaki'ye atılan atom bombalan ile savaş sona erdi.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.