![]() |
Ford Shelby Gr-1 Tanıtımı/ Ford Shelby Gr-1 Resimleri/ Ford Shelby Gr-1 Pictures
FORD SHELBY GR-1
Ford'un yeni konsept otomobili Shelby GR-1'in tanitimi 2 hafta önce California'da gerçeklestirildi. Ford bu organizasyon için Amerikan Otomotive Sektörünün vitrini olarak degerlendirilen Concours d'Elegance Pebble kumsalini seçti ve organizasyonu Performans Sanatını selamlayan yeni spor otomobil olarak adlandırdı. Ford Shelby GR-1 tamamen duygusal bir Amerikan spor otomobil dizaynına sahip ve bu dizayn Ford'un gelecekteki performansi hakkında ipuçları veriyor. Ford Shelby Gr-1 Tanıtımı/ Ford Shelby Gr-1 Resimleri/ Ford Shelby Gr-1 PicturesFord Motor Company grup şirketi Global Design'nin baskan yardimcisi J. Mays, Ford Shelby Cobra konseptinin, Ford GT süpercar mimarisi ve Carroll Shelby ile olan iliskilerle ilgili planlarin sadece ilk adimi oldugunu belirterek Ford Shelby GR-1'in gelecege yönelik dev bir sıçrama yaratacagi üzerinde durdu. GR-1 konsepti performans otomobili tarzını modern bakış açısıyla şekillendirilmiş gövde çalışmalarını daha masküler bir dizayn ile kombine ederek farkli yönlere taşıyor. Elde edilecek sonuç ise Ford'un mevcudiyeti ve Carroll Shelby'in sahip olduğu yaratıcılık ile süper bir otomobil yaratmak Ford Shelby GR-1 motoru ön bölümde bulunan, iki kişilik ve Ford GT mimarisine dayanan bir süpercar. Ford ve Carroll Shelby Performans otomobili üretimi üzerine gerçekleştirdikleri orjinal anlaşmadan 42 sene sonra, Ford Motor Company ve Carroll Shelby konsept otomobil üretimi konusunda tekrar biraraya geldiler. Eski bir yarış sürücüsü ve birçok performans otomobilinin yaratıcısı olan Shelby, bu yaz piyasaya çıkacak olan 2005 Ford GT'nin dizaynı için tekrar Ford ile çalışmaya başladı. Shelby, Ford dizayn ekibi ve Gelişmiş Ürün Yaratma grubu ile çok sıkı çalışarak Ford Shelby Cobra konsept otomobilini geliştirdi. Buna ek olarak Shelby, sadece seçilmiş bayilerde satışa sunulacak yüksek performans otomobili ve limited edition olan Shelby Ford Expedition'in üretiminde bulunacak.Dizayn Yarişlardan esinlenerek tamamen modern bir anlayisla dizayn edilen bu show otomobili Ford Shelby Cobra konseptinin başarısını tetikliyor. 2004 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Show'unda(NAIAS) Show'larin En Iyisi ödülünü alan konsept Ford'un performansta mükemmellik anlayışına yönelik inancini daha da kuvvetlendirmis durumda. Ford Shelby GR-1 konsepti önden motoru ile sahip oldugu atletik dizayni sayesinde çok güçlü bir konsept. Uzun motor kaputu su damlasi seklindeki kabin ile birlesirken çamurluklar arka bölüme doğru uzanan vücut hatları ile aracin agresif durusunu geliştiriyor. Araç duruyorken bile hareket ediyormuş hissi yaratiyor. Optimize tekerlek kemerleri ve kompakt çıkıntılar büyük bir bölümü olustururken hissedilebilir dış yüzey aracın atletik tabiatını ortaya çıkartıyor. GR-1'in ön bölümü etkileyici havalandırma aparatlari ve hava akış ayırıcıları ile baskın hale gelirken, sogutma için kullanılan hava akımını motor bölümü ve tekerlek bölümüne aktarıyor. Ön bölümde bulunan vantilatör sistemi de radyatörün ısısını dışarı atıyor. Üzerinde taşıdığı V10 motor umursamaz bir üslupla motor kaputunun yüzeyinde çikinti oluştururken aracın güçlü performansını görenlerin aklından hiç çıkartmıyor. Ön panjurda bulunan fan ise motorun nefes almasını sağlıyor. Hava girişleri ve fan gövdenin yan bölümü ve arkaya kadar uzanarak araç içinde oluşan sıcak havayı tahliye ediyor. Diğer Showlar Ford Carroll Shelby ile yakın bir sekilde çalışarak Ford Shelby Cobra konseptini Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Show'u için gelistirmişlerdi. Show aracı Ford Gelişmiş Yaratım grubunun beyni olurken, ortaklık gelecekteki konsept otomobiller ve teknolojilerinin üretilme olasılıkları üzerine kurulmustu. Grup Ford GT mimarisini kullanarak Ford Shelby Cobra konseptini geliştirdi. Gösterim amaçlı olarak Cobra konsepti için iki şasi sipariş edilmiş ancak bir tane otomobil üretilmişti. Gövde panelleri üretilmeden önce, tamamen operasyonel şasi Ford Dearborn tesislerinde test edildi. Şasi hakkında çok tatminkan sonuçlar alan Ford yetkilileri, ileri tetkikler yürüterek Ford Shelby Cobra konsept'i açıklanmadan diğer bir konsept otomobil üzerinde çalışmaya başladılar. Ford Shelby Cobra ve Ford GT önceki iki Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Show'unun gözdeleri oldular ve şimdi üzerinde yeni çalısmaya basladıkları konsept otomobil Ford dizayn takımını takrar zorlamaya basladı. Dizayner Irvine Gelismis Dizayn Stüdyosun da çalışan genç dizayner George Saridakis Ford Lincoln, Mercury gibi son modellerde ve konsept dizaynlarında gerçekleştirdiği çalışmalarla tanınıyor. Saridakis bir taslak çalışma ile Irvine takımının dikkatini çekmeyi basardı ve takım bu taslagi Mays ile paylasti. Mays yaptigi açıklamada Saidakisin gerçeklestirdigi bu taslağın 10 yıl içinde gördüğü en iyi çalışma olduğu ve görür görmez hadi biraz daha taslak hazırlayalım değil, hemen bu işe koyulalım dediğini belirtti.Gerçektende aracın dizaynına yönelik sadece bir taslak üç perspektiften hazırlandı. Mays Saridakis'in tek bir işlemde 12'den vurduğunu bir otomobilin sahip olduğu her alanı görsel hale ustalıkla getirdiğini kaydetti. Mays son olarak dizaynın çok saf olduğunu, bu nedenle de show aracının bir numara olacağına inancının tam olduğunu belirtti. Teknik Veriler Motor Özellikleri Motor Üreticisi Ford Motor Yeri Ön Motor Yerleşimi Uzunlamasına Motor Yapısı Soğutma Türü Su Motor Tipi DOHC Silindir Sayısı ve Yerleşimi V-10 Silindir Başına Subap Sayısı 4 (toplam 40 adet) Motor Hacmi 6392 cc (390.07 cu in) Çap 93 mm (3.66 in) Strok 94 mm (3.7 in) Çap / Strok Oranı 0.99 Silindir Başına Düşen Hacim 639.2 cc/silindir (39.01 cu in/silindir) Krank Ana Yatak Sayısı Sıkıştırma Oranı 10.8 : 1 Yakıt Besleme Tipi Hava Besleme Türü Normal Kompresör Tipi - İntercooler Türü Yok Katalitik Konvertör Var Maksimum Motor Gücü 605 HP (451.1 kW) Maksimum Güç Devri 6750 d/d Maksimum Tork 679 N.m (501.1 lb.ft , 69.3 kg.m) Maksimum Tork Devri 5550 d/d Maksimum Güç Devrinde Tork 638.2 N.m (6750 d/d) Güç / Ağırlık Oranı 342 HP/ton (255 W/kg) Güç / Motor Hacmi Oranı 94.6 HP/litre (70.6 kW/litre) CO2 Emisyonu Yakıt Tüketimi Performans 0 - 80 km/h 0 - 60 mph 0 - 100 km/h 0 - 160 km/h 80 - 120 km/h (son viteste) 0 - 400 m Hızlanma 0 - 1000 m Hızlanma Son Sürat Şanzıman ve Aktarma Şanzıman Türü 6M Son Vites Dişlisi Oranı Son Dişli Oranı Aktarma RWD Kullanım, Yürüyen Aksam ve Frenler Direksiyon Türü rack & pinion PAS Direksiyon Turu Dönüş Çapı Süspansiyon (ön) I.DW.CS.ARB. Süspansiyon (arka) I.DW.CS.ARB. Fren Türü (ön/arka) VeDi/VeDi-S-ABS Disk Çapı (ön) 356 mm Disk Çapı (arka) 335 mm Jantlar (ön) Jantlar (arka) Lastikler (ön) P275/40 R 18 Lastikler (arka) P345/35 R 19 http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg http://frmsinsi.net/images/forumsins...sinsi.net_.jpg |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.