ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Motorlu Taşıtlar (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=649)
-   -   Bmw 320D Ac Schnitzer Yumruğu (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=769888)

Prof. Dr. Sinsi 09-08-2012 11:42 AM

Bmw 320D Ac Schnitzer Yumruğu
 
BMW 320d AC Schnitzer yumruğu
BMW 320d AC Schnitzer yumruğu
Pazarlamacılar biraz abartmış gibi gözükebilir, ama gerçekten BMW’leri rakiplerinden ayıran yanı, otomobilin bir sürüş tecrübesi sunmasıdır. Dengeli ağırlık dağılımı ve başarılı süspansiyon sistemi, rahat devirlenen motorları ve mükemmel düz vitesli veya otomatik şanzımanları ile BMWleri kullanmak her zaman ayrı bir “tecrübe” olmuştur.

Rahat ve tam da olması gereken yere oturan, kısa oranlı, hafif kemikli vites geçişleri, kedini şoförünün eline bırakan direksiyonu ve çekiş sistemi, tercihe göre spor modellerinde hafif gevrek olan süspansiyonu ile BMWler kendine güvenen ve otomobil ile yol arasında olup biteni bilmek isteyen şoförlerin tercihi olmuştur.

Aynı başarı otomobilin iç tasarımı için de geçerlidir. Zaten başarılı çekiş ve yol tutuş özelliklerine sahip BMWlerin, içinin sürücü odaklı olması, direksiyona geçen şoförün, özellikle geceleri, turuncu kırmızı olan gösterge paneli ile kendini pilot gibi hissetmesine neden olur. BMWler dışardan bakıldığında da güzel oranlı kasası ile her zaman farklı durmasını biliyor.

3 serisi BMW’nin 1975den beri ürettiği bir model. Pazarlamacıların terimi ile markanın “lokomotif” yani en çok satan modeli, 2005 yılında satılan BMW’ler içinde yüzde 40lık paya sahiptir. ABD’de de 2005 yılında 98.000 adet satarak en çok satan lüks sedan olmuştur. BMW 3 serisi Amerikan otomobil dergisi “Car and Driver” tarafından her sene düzenlenen “En İyi On Otomobil” listesinde 1992den 2007ye kadar, 17 kez en uzun süre listede kalan otomobil olmuştur.

BMW başarılı benzinli modellerinin yanına artık bir o kadar başarılı dizel modellerini ekliyor, örneğin otomobil dünyasında herkesin ağzının suyunu akıtan dünya’nın ilk çift turbolu dizel motoru veya 1998 yılındaki “24 Hours Nürburgring” yarışını kazanan 320d yarış modelinin güncel yol modeli 320d.

İnceleme yazımıza konu olan BMW E90 3 serisinin kasasının üretimine 2005 Mayısında başlandı ve araçlar 2006 model olarak satıldı. Test aracımız 320d 2007 model ve 2 litrelik turbo beslemeli dizel motoru AC Schnitzer güç kitine sahip.

AC Schnitzer 1987de Almanya Aachen’de kurulmuş bir “tuning” firması. BMW otomobil, motosiklet ve MINIleri güçlendiren firmanın temeli 1967de iki kardeş tarafından kurulan ve Nürburgring dayanıklılık yarışlarında ciddi başarıları olan bir yarış takımına dayanıyor.

BMW 320d iki yüzü olan bir otomobil. Sakince kullanmak isterseniz sizi hiç yormadan bir yerden bir yere götürebiliyor ve içeri dizel motorlara has o ses çok az geliyor. Koltukları rahat, direksiyonu biraz sert gibi gelse de hareket ettikten sonra şoförüne güvenli sürüş olarak geri dönüyor. Süspansiyon konforu da başarılı olan otomobil viraj içinde bozuk zeminde bile aracı derli toplu yolda tutuyor.

Kullandığımız araçta bulunan 6 vitesli tiptronik şanzıman size hiçbir şey hissettirmeden çalışıyor, istenirse spor moda alınıyor ve vitesleri siz atmaya başlıyorsunuz, burada kısa devir bandına sahip dizellere göre devir bandı çok az daha uzun olan BMW 320d turbo’nun ve güç kitinin de etkisiyle size diğer yüzünü gösteriyor. 1800 devir gibi güçlü bir şekilde çekmeye başlayan “common rail” dizel motor ve tıkır tıkır viteslerin büyümesi aracı benzinli spor otomobiller gibi hızlandırıyor.

Yazının başında bahsettiğim BMWlerin sürücü odaklı olması yeni çıkan modelleri ile biraz azalmış. Örneğin otomobilin göğsü artık şoföre dönük değil. Gerçi bir diğer yaklaşım ise direksiyona geçen şoförün kontrollere erişimi kolay olduktan sonra tasarımının pek de önemli olmadığı, ama bu, baklava yemek yerine hamur fıstık ve şırayı ayrı ayrı yemeye de benzetilebilir. Yani spor sürüş özellikleri ve dış tasarımın yanı sıra, işin tadı olayı bir bütün olarak almakta.

Test otomobili jantları hariç M Sports pakete sahip. Buna ilave olarak park sensorları, anahtarız yani uzaktan kumanda düğmesine basmadan kapı açma, elektrikli hafızalı ısıtmalı koltuklar, Xenon farlar, Professional LOGIC7 ses sistemi, ceviz veya kabak ağacı kaplama göğüs, vites topuzu ve direksiyon, aydınlatmalı kapı eşikleri, BMW Asist sistemi, Bluetooth sistemi, ön ve arka manevra kameraları ve gerçek iPod bağlantısı, BMW’nin müşterilerine sunduğu bazı donanım seçenekleri. Otomobili kendi zevkine göre yapmak isteyenler, bunlardan çok daha fazlasını talep edebiliyorlar, ne kaldı demeyin, daha neler var…

Otomobilin içindeki malzeme kalitesi, kontrollere erişim, yolcuların araca inip binmeleri ve bagajın büyüklüğü tatmin edici seviyede.

320d’nin bilindik dizel otomobiller ile en ortak noktası ekonomisi. Şehir içinde yakıt ekonomisi 100km.de 9 litre civarı iken, çevre yollarını çok kullanıyor ve üst viteslerde seyretme şansınız oluyorsa sarfiyat 7li rakamlara çekilebiliyor. Şehirler arası yolda, hız sınırları dahilinde, sakin bir tempoda sarfiyatı 5li rakamlara düşürmek mümkün. Rakamları yüksek bulanlara, BMW markasının birinci varlık nedeninin ekonomik otomobiller üretmek olmadığını hatırlatmak, bu güçte ve konforda bir otomobil için bu değerlerin tatmin edici olduğunu belirtmek isterim.

54,000 Euro’luk giriş fiyatına sahip BMW 320d, spor karakteri, orta büyüklükte kasası ile hem bir aile otomobili hem de bir yönetici otomobili olarak kullanılabilecek, prestijli ve keyifli bir otomobil.

Teknik Özellikler

Motor Hacmi ve silindir: 1995 cm^3 Sıralı 4
Sıkıştırma Oranı: 17.0:1
Beygir gücü/devir (ps) 163 / 4000
(AC Schnitzer) 200 / 4000
Tork / devir (nm) 340 / 2000
(AC Schnitzer) 390 / 2000
Çekiş Arkadan
Şanzıman 6 Tiptronik
Ağırlık (kg) 1520
Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm) 4520/1817/1421
Dingil Mesafesi (mm) 2760
depo Lt 69
Son Hız Km/h 220 (otomatik)
(AC Schnitzer) 235 (düz)
0-100 Km/h Hızlanma (sn) 8.6 (otomatik)
(AC Schnitzer) 7.9 (düz)
Jant-Lastik 205/55/16


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.