ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Motorlu Taşıtlar (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=649)
-   -   Peugeot 307 1.6 Hdi 90 Hp (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=769877)

Prof. Dr. Sinsi 09-08-2012 11:44 AM

Peugeot 307 1.6 Hdi 90 Hp
 
Peugeot 307 1.6 HDi 90 HP
Peugeot 307 1.6 HDi 90 HP
307 ile tanışmamız 2001 yılındaki Cenevre Otomobil Fuarı'na kadar uzanıyor.. Bulunduğumuz yılın ortasında otomobil önemli bir makyaj operasyonuna tabi tutuldu.
" Karoser yapısıyla kompakt sınıfta bir ilki temsil eden 307, Türkiye'de 1.4 litre 90 HP, 1.6 litre 110 HP benzinli, 1.6 litre 90 ve 110 HP dizel motorlarla satılıyor. Makyaj öncesi görev yapan 1.4 litre 70 HP'lik dizel üniteyse artık kullanılmıyor.
" Hatchback ve statinwagon karoser seçeneklerine sahip olan otomobilde otomatik şanzıman sadece 1.6 litrelik benzinli versiyonlarda isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor.

Güvenlik
2001 yılında Euro-NCAP testlerine tabi tutulan 307, tam puan olan beş yıldız üzerinden dört alabildi. Otomobilin yaşam hücresi test süresince sağlam kalırken, önden çarpışmanın ardından sürücü kapısı rahatça açıldı ve ayak konulan bölge şeklini kaybetmedi. Ancak çarpışma anında sürücünün göğsü direksiyona, yolcunun başıysa cam çerçevesine çarptı.

İşlevsellik ve donanım
" Peugeot 307'ye yapılan operasyon iç mekanda hissedilmiyor. Kokpitteki değişim sınırlı, malzeme kalitesinde değişim yok. İşçilik kusurlarıysa giderilmiş.
" Yol bilgisayarının ve müzik sisteminin bilgilerine ulaşılan ekran yenilenmiş.
" Müzik sisteminin kontrol butonları küçük. Ancak direksiyondan kontrol edilebilmesi bu handikabı ortadan kaldırıyor.
" 307, ön ve arkada rahat yolculuk imkanı sağlıyor. Yüksek yapısı sayesinde MPV ferahlığı hissediliyor.

Sürüş İzlenim
Peugeot mühendislerinin 307'ye yönelik makyaj esnasında radikal davranmadıklarını belirtebiliriz. Ağabeyi 407'nin beğeni kazanan ön burun tasarımı ufak değişikliklerle 307'ye aktarılmış. Radyatör ızgarasına kadar uzanan tampon yapısı dikkatlerden kaçmıyor. Tamponun altındaki büyük hava girişi otomobile agresif bir görünüm katmış. Yan ve arka tasarımdaysa değişim kısıtlı. Sadece stop grubunun renkleri değiştirilmiş. Ön ve arka tamponların yenilenen tasarımı sonucunda otomobilin boyu selefine göre 10 mm artarak 4212 mm'ye ulaşmış. Selefinde 340 litre olan bagaj hacmi küçük değişikliklerle 420 litreye ulaştırılmış.
Test otomobilimizde Peugeot'nun yeni geliştirdi 1.6 litrelik 90 HP gücündeki dizel ünitesi görev yapıyordu. Citroen, Ford ve Volvo modellerinde de kullanılan motor işletim sistemindeki değişiklikle gücünü 4000 d/d'de iletir hale getirilmiş. Bu motorun 1750 d/d'de ürettiği torksa 215 Nm. Bu motor 110 HP'lik kardeşindeki anlık tork artırıcı overboost özelliğine sahip değil. Motorun kağıt üzerindeki düşük güç üretimi performans testlerimizde kendisini hissettirmedi. Yaptığımız testlerde 0'dan 100 km/s hıza 12 saniyede ulaştık. Bu süreyi güçlü versiyonda 11.6 saniye olarak ölçmüştük. Otomobilin yakıt tüketimiyse diğer kardeşiyle benzer düzeyde. Testimiz boyunca 100 km'de ortalama 5.8 litre motorin tükettik. Bu tüketim ortalaması ve 60 litrelik depo kapasitesiyle menzili1034 km. 307'nin yüksek yapısı virajlarda korku yaratıyor ancak yol tutuş sorunu gözlemlenmiyor. 39 metrelik duruş mesafesiyse güvenlik sınırları içerisinde.

Genel Değerlendirme
İşçilik 8 Selefine göre daha başarılı
Görüş 6 Ön çapraz görüş sorunlu
Performans 8 Yeterli düzeyde
Tüketim 8 Daha düşük olmalıydı
Konfor 8 Yeterli seviyede
Frenler 7 Ortalama bir performans gösterdi
Yalıtım 7 HDi motor üst devirlerde gürültülü
Donanım 7 Önemli bir eksiği yok
Fiyat 7 Rakipleriyle eş düzeyde
33.900 YTL

Sonuç 307'nin düşük güçteki dizel seçeneği kardeşine göre önemli bir fiyat avantajı taşıyor. İki model arasındaki performans farklılığı çok değil. Konfor ve rahat kullanım 307'nin en büyük avantajı.
İkinci el 307'nin dizel versiyonları yüksek ikinci el değerleriyle kısa sürede müşteri buluyor. Benzinli kardeşleri için aynı şeyleri söylemekse mümkün değil

STANDART DONANIM

ABS, AFU, elektronik fren gücü dağıtıcısı, sürücü, yolcu, yan ve perde hava yastıkları, aktif ayak koruma sistemi, ön sis farları, ani frende otomatik yanan flaşörler, aktif gergili ön ve arka emniyet kemerleri, uzaktan kumandalı merkezi kilit, immobilizer, yol bilgisayarı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, manuel klima, direksiyondan kumandalı radyo/CD çalar, elektrik kumandalı ayna ve camlar



Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.