ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   Motorlu Taşıtlar (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=649)
-   -   En Tutumlu En Tasaruflu İlk Beş Otomobil... (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=769590)

Prof. Dr. Sinsi 09-08-2012 11:34 AM

En Tutumlu En Tasaruflu İlk Beş Otomobil...
 
En Tutumlu En Tasaruflu İlk Beş Otomobil...
En Tutumlu En Tasaruflu İlk Beş Otomobil...
Dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkelerin başında gelen Türkiye'de otobobil sahipleri gönüllerince yola çıkamıyorlar. Peki en tutumlu otomobiller hangileri?

Dünyanın en pahalı akaryakıtını kullanan ülkelerin başında gelen Türkiye’de otomobil sahibi olmak, yüksek bir yıllık yakıt harcaması yapmak demek. Bu yüzden lüks sınıf otomobillerde bile, daha az yakıt tüketen dizel motorlu seçenekler tercih ediliyor. Fakat tüketiciler 1557 versiyonun satışa çıktığı ülkemizde hangi modelin en tutumlu otomobil olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değil. Auto Info’nun yaptığı araştırma

Tüketim her ne kadar sürücüye, trafik yoğunluğuna, yol ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterse de burada yer alan sıralamada, araçların ortalama yakıt tüketimleri esas alındı.

Ortalama tüketim değerleri aynı olan araçlarda ise şehir içi tüketime göre sıralama yapıldı. Fabrika değerleri, Avrupa Birliği’nin 80/1268/EEC Yakıt Tüketim Ana Direktifine bağlı direktiflere uygun olarak yapılan testler sonucunda ortaya çıkmış tüketim değerleridir. Bu da şunu gösterir ki aynı sürücü, aynı hava ve yol şartlarında tüm araçları kullanmış olsa, tüketim değerleri değişebilir, fakat sıralama değişmez.
Bu çatışmada önce Türkiye’de satılan tüm araçlar içindeki en tutumlu otomobilleri göreceksiniz.



Türetim: Şehir içi 3.4lt, Şehir dışı 3.21t, Karma: 3.3tt - Yakıt Cinsi: Dizel Tutumlulukta Türkiye’de satışa çıkan tüm otomobiller içinde zirveyi kapan Smart Fortwo, bu başarıya küçük motorunun yanı sıra hafif yapısı ve yeni teknolojiler barındıran Mercedes motoruyla ulaşıyor. Türkiye pek benimsemese ve fiyatı çok cazip gelmese de iki kişi için bu otomobil çok avantajlı bir seçenek. Zira ilk alımda talep ettiği fazla parayı, tutumluluğu sayesinde kullanım sırasında kullanıcısına geri iade ediyor

Bu Resim Küçültülmüştür... Resmi Orjinal Boyutlarında ( 745x462 ) Görmek İçin Tıklayınız.

Tüketim: Ş. içi 5.3lt, Ş. dışı 3.4lt, Karma: 4.l Lt - Yakıt Cinsi: Dizel İkinci sırada ise yine PSA ailesinin en küçük üyeleri var. Motor hacimleri pek düşük olmasa da HDI teknolojisi sayesinde zirveye yaklaşıyorlar. Aynı motorun grubun diğer modellerinde de görev alması, Peugeot ve Citroen’e çeşitli segmentlerde birçok birincilik getiriyor.



Tüketim: Şehir içi 5.31t, Ş. dışı 3.7lt, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel HDI teknolojisine sahip bir diğer küçük otomobil de yine en tutumlu ilk beş sıralamasında yerini alıyor. Zaten bu ilk 5 aracın dördünü aynı temel değerlere sahip, PSA ve Ford’un ortak geliştirdikleri 1.4 dizel motor oluşturuyor



Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.71t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Kodlaması TDCi olarak görünse de Fiesta’nın motoru 206 ile aynı. Şehir içi tüketimi daha başarılı göründüğü için dördüncü oldu.



Tüketim: Ş.içi 5.51t, Ş.dışı 3.61t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel PSA modelleri zirveye kimseyi yaklaştırmıyor. Bir diğer 1.4 litrelik dizel motorlu otomobil ilk beşin içinde kendine yer buluyor


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.