![]() |
Alman Yatırımcıdan Sigara İçenlere Özel Havayolu Şirketi: Smintair
Alman yatırımcı Alexander Schoppmann, 26 Mart 2007'de uçuşlara başlayacağını açıkladığı “Sigara Tiryakilerinin Uluslararası Havayolu” Smintair ile sigara tiryakilerine hitap etmeyi hedefliyor. Hizmet sektörü çalışanları sendikası Verdi, sigara tekellerinden de sponsor arayışındaki Smintair’i, personel sağlığı açısından onaylamadığını açıkladı. Eski bir borsacı olan Alexander Schoppmann, sigara yasağının olmadığı bir uçak şirketi kurarak, şirketinin sigara içmenin serbest olacağı uçuşlara 26 Mart 2007 itibarıyle başlayacağını açıkladı. “Sigara Tiryakilerinin Uluslararası Havayolu” anlamındaki Die Smoker's International Airways (Smintair) adlı şirket, 2007 Mart’ındaki ilk uçuşlarını Düsseldorf – Tokyo arasında iki adet Boing 747 ile gerçekleştirmeyi hedefliyor. Alexander Schoppmann Tütün ve sigara tekellerinden de sponsor arayışı içinde olduğunu belirten Schoppmann, Smintair’ı daha çok yüksek gelir grubundan müşterilere yönelik olarak planladıklarını ve uçaklarında ekonomik klas olmayacağını söyledi. Uçaktaki hava temizliğinin ise yüksek kapasiteli hava sistemi ile kabinlere taze hava pompalamak suretiyle sağlanması planlanıyor. Smintair için aranan personelin de sigara içenlerden ya da sigaradan rahatsız olmayanlardan seçilmesine özen gösterileceği bildirildi. Yasal engel bulunmuyor Almanya’da sigaralı seferler için herhangi bir yasal engel bulunmuyor. Konu hakkında görüşlerine başvurulan Federal Havayolu Dairesi sözcüsü Cornelia Cramer, uçaklarında sigara içilip içilmeyeceğine her şirketin kendisinin karar vereceğini ve bu konuda herhangi bir yasal engel bulunmadığını belirtti. Cramer, ancak buna rağmen Schoppmann’ın 2007 Mart’ına yetiştirmek için gerekli başvuruları şimdiden yapması gerektiğini söyledi. ‘Sponsorlardan 100 milyon avro’ 40 milyon avro gerektiren lisans işlemlerinin kendileri için sorun olmayacağını söyleyen borsacı Schoppmann, sponsorlar ve yatırımcılardan 100 milyon avro toplayacağını belirtti. Alexander Schoppmann, Düsseldorf-Tokyo hattını uçuş güzergahı olarak seçmesinin nedenini ise “Düsseldorf’ta çalışan 20 bin Japon ülkelerine Frankfurt’tan uçmak zorundalar. Çoğunluğu iş dünyasından olan Japonlar bu nedenle bussiness kalsta yer bulmakta güçlük çekiyorlar” şeklinde açıkladı. Sendika onaylamıyor Schoppmann’ın bu girişimi Alman kamuoyunda tartışmalara yol açarken, eski borsacı, ilerde kanser hastalığına yakalanabilecek personelin açtığı tazminat davaları konusunda ne düşündüğü türünden sorulara ise şu yanıtı verdi: “Ancak Amerikan vatandaşı ise böyle bir şey yapabilir. Biz iş başvurusu yapanları iyice inceleyeceğiz.” Almanya’nın hizmet sektörü çalışanları sendikası Verdi’nin kabin personelleri ile ilgili biriminin sorumlusu Steffe Kühhirt ise kendilerinin bu konuda üyelerini uyaracaklarını ve hosteslere, sigara içilen uçaklarda uzun mesafeli uçuşları tavsiye etmeyeceklerini söyledi |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.