![]() |
Bugün Kendini Nasıl Hissediyorsun?
http://www.isteinsan.com.tr/thumbnai...article_medium
Tellcom, başlattığı yeni bir uygulamayla personeline her gün ‘hatır’ soruyor. Amaç, çalışanların kendilerini değerli hissetmesini sağlamak ve şirketin genel moral düzeyini takip edebilmek! Telekomünikasyon sektörü oyuncularından Tellcom İletişim Hizmetleri A.Ş.’de çalışanlar, güne başlarken bir fincan kahve içmek yerine şirket içi ağdan İnternet’e bağlanmayı tercih ediyor. Neden mi? Çünkü Tellcom, 15 gündür faal hale getirdiği yeni sistemle her sabah çalışanlarının ‘hatırını’ soruyor. “Barometre” adı verilen bu uygulama sayesinde sabah bilgisayarını açıp İntranet veya İnternet sayfasına tıklayan herkes, ekranın sağ tarafında beliren “Bugün kendini nasıl hissediyorsun?” sorusuyla karşılaşıyor. Sorununun altında ise şu üç şık var: “Bomba Gibiyim”, “İç Güveysinden Hallice” ve “Uzak Dur!” Tellcom İletişim Hizmetleri A.Ş. İş Destek Genel Müdür Yardımcısı Yiğit Oğuz Duman, bu uygulamayı çalışanların kendilerini değerli hissetmelerini sağlamak için başlattıklarını aktarıyor. Nabız dinleme! Şirketin “motivasyon performansını” etkileyen faktörler üzerinde çalışırken keşfedilen Barometre aynı zamanda personele, kurum içi bilgisayar sistemi olan İntranet sayfasını kullanma alışkanlığı da kazandırmayı hedefliyor. “Mühendislik yaklaşımı olarak görünse de bir şeyi yönetebilmeniz için önce ölçmeniz gerekiyor” diyen Duman, bu uygulamayla günde bir kez çalışanların ruh halini öğrenme fırsatı bulduklarını söylüyor. Yeni bir uygulama olduğu için beş üzerinden verilen notlardan şimdilik net bir sonuca ulaşılamamış. Ancak Duman’ın uygulamaya olan inancı yüksek. Çünkü bir süre sonra iş sonuçlarıyla, çalışan motivasyonu arasında köprü kurulacağını düşünüyor. Personelden alınacak cevaplara göre ‘moralin düşük’ olduğu günlerde motivasyon yükseltici aktiviteler düzenlemek de şirketin planları arasında. Ayrıca Duman’a göre yıl sonunda hangi departmanın hangi dönemlerde moralli ya da moralsiz olduğu, bu moralsizliğin nedenleri tespit edilip çözüm üretilebilecek. Yüksek motivasyon Tellcom İş - Destek ekibinin ortaya attığı bu fikir, kısa sürede personelin beğenisini kazanmış. Zira yaş ortalaması 30.8 olan çalışanlar, bu soruya içtenlikle yanıt veriyormuş. Müşteri Deneyimi Yönetimi departmanından Banu Bilecen, “İnsanın kendini iyi hissetmesi için motive eden bir uygulama. Karşınıza otomatik olarak ‘bomba gibiyim’ yanıtının gelmesi de güzel” diyor. Anketi, “şirketinin çalışanına değer vermesinin bir göstergesi” olarak tanımlayan Teknik Satın Alma biriminden İlayda Özçetin de kişisel ruh halinin her sabah sorgulanması ve bunun firma profiline doğrudan etki etmesinin, çalışanı mutlu ettiğini görüşünde. Tellcom, rüştünü ispatlayacak Personel memnuniyetini artırıcı uygulamalara devam edeceklerini söyleyen Yiğit Oğuz Duman, krize rağmen şirket genelinde de yeni projelerin yolda olduğunu müjdeliyor. 2008’i birleşme, satın alma ve yeniden yapılanma çalışmalarıyla geçiren Tellcom’un hedefi, 2009’u performans yılı olarak değerlendirmek. Duman, ortaya koydukları yüksek hedeflere ulaşmak için her bölümün yaptığı işi daha farklı, az maliyetli ve daha büyük değerlerle ortaya çıkarma telaşında olduklarını aktarıyor. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.