![]() |
Müzik Tarihi
Müziğin tarihini araştıran, müzikolojiye bağlı bir bilim alanıdır. Recep Uslu'nun araştırmalarına göre Müzik tarihi kendine ait metotlara sahip olmakla birlikte genellikle tarih metodolojisini kullanır. Müzik tarihi geçmişten yaşadığımız ana kadar olan süreyi kapsar. Alan araştırmaları güncel müzik tarihine girmektedir. Türe, ülkelere, coğrafi bölgelere, insan toplumlarına ve konularına göre müzik tarihi yazılabilir. Müzik tarihi metinlerinde araştırılan konunun terimlerine bağlı kalmak kabul edilen esaslardandır. Metodolojik anlamda müzik tarihi araştırmaları müzikolojinin kurulduğu yıllarda başlamıştır.Türk Müziği TarihiTürk müziği tarihinin başlangıcı, dönemleri, betekarların eserleri, bestelerin kritiği ve türlere ayrılması problemleri üzerine değişik görüşler vardır. Bestelerde "Tasnif Heyeti"nin fikirleri, dönemler konusunda Ercüment Berker'in fikri yaygınlık kazanmaktadır. Kaynakları henüz yayınlanmamasına rağmen Türk müziği tarihi konusunda ciddi eserler ve makaleler vardır. Yayınlanan Türk müzik müziği tarihi eserleri içinde Recep Uslu, Edebiyat fakültesini bitirdikten sonra tarih alanında doktora yaptı, ansiklopedik çalışmalarına ilave olarak müzik tarihine yöneldi. 1994'de İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuvarında Müzikoloji bölümünde öğretim elemanı oldu. Prof. Yalçın Tura'nın bölüm başkanı olduğu zaman Müzikoloji Bölüm Başkan yardımcılığına getirildi. Bu alanda yeni dersler üretti, birçok makale yazdı. Saadettin Nüzhet Ergun'nin antolojisi, Rauf Yekta ve Suphi Ezgi'nin Türk Musikisi, Yılmaz Öztuna'nın ansiklopedisi, M. Ragıp Gazimihal'in eserleri ile M. Nazmi Özalp'in DüzenleMayıs 2007 Türk Musikisi Tarihi'nin önemli bir yeri vardır. Türkiye'de yayınlanan Batı müzik tarihleri içinde Ahmet Muhtar Ataman'ın eseri ilk yayınlanan müzik tarihidir. Daha sonra Türk Musikisi Tarihi M. Nazmi Özalp`in eseridir. İki cilttir. Türk müziği hakkında yazılmış en geniş müzik tarihidir. İlhan Mimaroğlu, Kuruluş döneminin ünlü mimarlarından Kemalettin Beyin oğlu olan İlhan Mimaroğlunun buluşçu kişiliği, bestelerine olduğu kadar, yazdığı müzik eleştirilerine, deneme ve anılarına yansımıştır. Onu sadece besteci olarak değil, aynı zamanda müzik eleştirmeni, radyo programcısı ve bir yazar kimliğiyle de tanımak gerekir. Önder Kütahyalı, Ahmet Say'ın Batı müzik tarihleri yanında Atilla Dorsay Türkiye'de popüler müziğin tarihini yazmıştır. B. Champiqneulle'nın Dünya Müzik Tarihi Tanju Gökçöl tarafından Türkçeye kazandırılmıştır.Türk Müziği TarihçileriRauf Yekta, Suphi Ezgi, Yılmaz Öztuna, M. Ragıp Gazimihal, Ahmet Say, Cem Behar, Bülent Aksoy, Recep Uslu gibi bir çok yazarın Türk müziği tarihiyle ilgileri varsa da başlıbaşına yalnızca M. Nazmi Özalp'in Türk Musikisi Tarihi bu alanda tek eserdir.Ayrıca bakınız Türk müziği tarihi |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.