|  | 
| 
 Atatürk Havalimanı Tarihçe Tarihçe Atatürk Havalimanı 1930'lu yıllarda önce askeri amaçlara hizmet eden İstanbul'un ilk hava terminali 1938'de İstanbul-Ankara seferlerinin başlamasıyla sivil amaçlı havacılığa açılmış oldu. Bu ilk havaalanı uluslararası standartlar dışında bir meydan olarak bir süre hizmet etti. 1944'ten sonra Amerikan Westinghouse-IG White firmasıyla yapılan bir anlaşma uyarınca 1949-1953 arasında uluslararası normlarda inşa edildi. 12.000 m2'lik bir alanı kaplayan bu meydan tesisleri hem iç, hem dış seferler için hizmet eden bir terminal binası, 2300 m uzunluğunda bir pist, bir hangar ve servis yapılarından oluşuyordu. 1957'de uluslararası seferlerde jet uçaklarının kullanılmaya başlanması, alanın kullanımını kısıtladı. 1975-1983 arasındaki inşaat çalışmalarıyla 1.271 hektarlık bir alana yapılan, Hayati Tabanlıoğlu'nun tasarladığı ek terminal binası ve 3000 m uzunluğundaki ikinci pist ile yolcu kapasitesi arttırıldı.Bu gelişmelere rağmen turizmin giderek artan yoğunluğu, havayollarının, özellikle charter seferlerini tercih etmeye başlamsı ve THY ile özel uçak trafiğinin artışı havaalanı terminalinin yolcu kapasitesinin 1980'li yılların sonunda yetersiz kalmasına yol açtı.Yolcu terminallerinin kapasitesinin önemli ölçüde arttırılarak hemen hemen iki katına çıkarılmasına karşın, Atatürk Havalimanı hava ulaşımının ağırlığını taşımaktan çok uzak kaldı.1993'te yolcu salonları, yapılan değişikliklerle iki katına çıkarıldı. İstanbul'a eski çevreyolu ile bağlanan Atatürk havalimanı TEM ve Marmara kıyısından gelen yollar da, geliştirililerek üçüncü bir yol bağlandı. 1998-2000 arasında yap-işlet-devret modeline dayanılarak Tepe-Akfen-Vie (TAV) tarafından sürdürülen inşaat çalışmalarında dış hatlar terminali geliştirildi. Kaynak : Wikipedia | 
	Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.