ForumSinsi - 2006 Yılından Beri

ForumSinsi - 2006 Yılından Beri (http://forumsinsi.com/index.php)
-   ForumSinsi Ansiklopedisi (http://forumsinsi.com/forumdisplay.php?f=476)
-   -   Öğrenme Nesneleri Nesne Ambarları (http://forumsinsi.com/showthread.php?t=524690)

Prof. Dr. Sinsi 08-20-2012 11:47 PM

Öğrenme Nesneleri Nesne Ambarları
 

Nesne Ambarları
Öğrenme nesnesi ambarı birkaç bileşenden oluşur.Bunlar nesneler, nesnelere ait üstveriler(metadatalar) ve bu metadatalar üzerinden arama yapılmasını sağlayan bileşenlerdir.
Dünya'daki Nesne Ambarları
Öğretim materyali piyasasında daha kaliteli materyaller üretmek amacıyla birçok nesne ambarı bulunmaktadır. [11] Dünyanın en önde gelen nesne ambarları aşağıda verilmiştir.

Apple Learning Interchange - Learning Resources

Eğitim ve öğretim konusunda kaynak sağlayan bir veritabanı uygulamasıdır.

Careo (Campus Alberta Repository of Educational Objects)

Eğitimciler için eğitim materyalleri sağlayan web-tabanlı bir projedir.

ARIADNE (European Knowledge Pool System)

Eğitim kaynaklarının paylaşımını sağlayarak Avrupa'daki eğitim içeriklerini geliştirmeye yönelik bir koleksiyondur.

CLOE (Co-Operative Learning Object Exchange)

Öğrenme nesnelerinin geliştirilmesi,kullanımı ve yeniden kullanımını sağlayan işbirliği ile oluşturulan bir modeldir.

DLESE (Digital Library for Earth System Education)
EdNa (Education Network Australia)

Eğitimcilere ve her seviyeden öğrenciye geniş kapsamlı materyaller sağlayan bir sistemdir.

EOE (Educational Object Economy: Learning Objects Java Applet Library)
GEM (Gateway to Educational Materials Project)

Branş, tür, seviye, anahtar kelime, aracı, yararlananlar ve ücretlendirme konularını temel alarak arama yapılmasını sağlayan bir organizasyondur.

Merlot

Lisans ve lisansüstü öğrencilerine online öğrenme materyalleri sağlayan ücretsiz ve açık bir kaynaktır.

METU OpenCourseWare (Orta Doğu Teknik Üniversitesi)

ODTÜ kampüsü içerisinde kullanılan ders materyallerine erişimi sağlayan bir ortamdır.

MIT OpenCourseWare (Massachusetts Institute of Technology)

Öğrenci ve eğitimcilerin MIT ders materyallerine erişimi sağlayan ücretsiz elektronik yayıncılık girişimidir.

Wisconsin Online Resource Center - Wisc-Online Learning Object Project

Web-tabanlı öğrenme kaynakları sağlayan dijital bir kütüphanedir.

Splash
ESCOT (Educational Software Components of Tomorrow)

Yüksek kaliteli dijital öğrenme kaynakları sağlayan bir sınama ortamıdır.

ÖğrenmeNesneleri: Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe, Sosyal Bilgiler

Web tabanlı ilköğretim 4,5,6,7,8. sınıflara Matematik, Fen ve Teknoloji, Türkçe, Sosyal Bilgiler derslerinde hazırlanmış öğrenme nesneleri sağlamaktadır.

NETDÖK(www.ogrenmenesneleri.org): NESNE TABANLI DİJİTAL ÖĞRENME KAYNAKLARI: Ortaöğretim Matematik Müfredatına Yönelik hazırlanmış hakem kontrolünde öğrenme nesneleri barındırmaktadır.

Nesne Ambarlarının Öğrenmeye Katkıları
1. Kalite

Nesne ambarlarında birçok öğrenme nesnesi bulunmaktadır. Bu sayede, öğretmenler her seferinde aynı konuyu hazırlarken yeni bir öğrenme nesnesi hazırlamak zorunda kalmazlar. Çünkü daha önceden hazırlanmış olan birçok nesne, bu havuzda bulunmaktadır. Bunun bir diğer avantajı ise, herkesin en iyi kaynaklara ulaşabilmesi yani genel anlamda, eğitimde kalite artışıdır.



2. Verimlilik

Öğretmenler daha önceden hazırlanmış nesneleri ele alıp geliştirebilir ve böylece çok daha iyi ve kaliteli nesnelerin ortaya çıkmasını sağlayabilirler. Bu nesneleri birleştirebilir, parçalara ayırabilir ve daha verimli nesneler ortaya çıkmasını sağlayabilirler. Böylece hem zamandan hem de enerjiden tasarruf elde edilir.[12]



3. Çeşitlilik

Nesne ambarı yöneticileri, farklı türde birçok nesnenin aynı havuza yüklenmesine olanak tanıdığı için, çok çeşitli nesne ambarları oluşur. Kullanıcılar, bu havuzda bulunan farklı türdeki birçok nesneyi diledikleri şekilde kullanarak istedikleri hale getirebilirler.




Kaynak : Wikipedia


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.