![]() |
Kuran'da Çokeşlilik
İstismar edilen konuların başında gelenlerinden birisi bu. Hani şu 4-5 al,problem yok konusu.Tüm müslümanlara yapıştırılan bu yafta nedir? Buna bir bakalım. " Şayet öksüz (kızlarla evlendiğiniz takdirde on)lar hakkında adaleti yerine getiremeyeceğinizden korkarsanız, size helal olan (başka) kadınlardan ikişer, üçer, dörder alın. O (kadın)lar arasında da adalet yapamayacağınızdan korkarsanız bir tane alın; yahut ellerinizin altında bulunan cariyelerle yetinin. Cevr (ve haksızlık) etmemeniz için en uygun olan budur." 4/ 3 Süleyman Ateş çev. " Ayetin dikkat çektiği yetimler, zannedildiği gibi anasız veya babasız kızlar değildir. Ayetin dikkat çektiği yetimler, kız veya erkek, madden ve manen başkalarının himayesine muhtaç bebek ve çocuklardır. Ayetin dikkat çektiği çocuklar, öncelikle ebeveynleri vasıtasıyla dünyaya getirilen veya getirilecek olan çocuklardır. Yani kişinin bizzat kendi çocukları veya evlat edindiği çocuklardır. Ayetin dikkat çektiği kadınlar, söz konusu çocukların dünyaya gelmesi için en büyük fedakarlığa katlanan veya katlanacak olan annelerdir. Ayet “Yetimlere (çocuklara) karşı adaleti yerine getirememekten korkarsanız nikahlanmayın (evlenmeyin), korkmazsanız iyi kadınlarla nikahlanın ve ikişer, üçer, dörder (yetim, yani çocuk) edinin. Onlar (çocuklar) arasında adalet yapamayacağınızdan korkarsanız, bir tanesi ile yetinin yahut mülkünüzdeki (çevrenizdeki) öksüzlerden alın.” diyor."(alıntıdır.) Bu yorumu ve buna benzer yorumları öncelikle yıllar boyunca bunu üçer beşer evlenin sanan sözde din adamlarına armağan ediyorum,sonrada üçer-beşer alın gitsin sanan tüm yaşayanlara.Ayrıca bu tüm insanlığa seslenen bir ayettir,sadece müslümanlara seslenmemiştir.Kuran'ın yetim ve öksüzlere,ayrıca kadınlara bakış açısını yansıtan ayetidir. Allah erkeklerin “uçkuru” için ayet indirmedi, yetimlerin “hakkı” için ayet indirdi! Bir eşin yerine başka bir eş olmak istediğiniz takdirde, onlardan birine (evvelki eşinize) kantarlarca mal vermiş olsanız dahi verdiğinizden hiçbir şeyi geri almayın. İftira ederek ve açık günaha girerek verdiğinizi alacak mısınız? 4 / 20 S. Ateş çev. Yukarıda verdiğimiz ayetten de, bir eşin yerine başka bir eş almak için, önceki eşi boşamak gerektiği, yani Kur’an’ın dünya yaşamı süresince çok eşliliğe izin vermediği anlaşılıyor. Kur’an’a göre, tek eşli aile modelinin esas olduğu, Kur’an’ın ikinci veya üçüncü eşleri, kesinlikle meşru addetmediğine kuvvetli bir delil de, miras taksiminde, Kur’an’ın sadece tek eşi muhatap almasıdır. (alıntıdır) “Dünya hayatının geçici zenginliğini kazanacaksınız diye, sakın namusuyla yaşamak istediği halde elinize düşmüş esir kadınları fuhuş yapmaya zorlamayın. Her kim onları fuhuş yapmaya zorlarsa Allah, kendilerine zorla yaptırılan bu işten dolayı onları bağışlayacak, sevgi ve merhametine alacaktır; bundan hiç şüpheniz olmasın” (Nur; 24/33).(alıntıdır.) Benim bunların hiçbirinden şüphem yok.Bu kusursuz işleyen kainat düzenini yaratan gücün ilminde bu basitlikleri aramak bile abesle iştigal. |
Kuran'da Çokeşlilik
Diyanet : Ey Muhammed! Bunlardan (hanımlarından) dilediğini geri bırakırsın, dilediğini yanına alırsın. Uzak durduklarından dilediklerini yanına almanda da sana bir günah yoktur. Bu onların gözlerinin aydın olması, üzülmemeleri ve hepsinin de kendilerine verdiğine razı olmaları için daha uygundur. Allah, kalplerinizdekini bilir. Allah, hakkıyla bilendir, halîmdir. (Hemen cezalandırmaz, mühlet verir.) (Ahzab 51) Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helâl değildir. Ancak sahip olduğun cariyeler başka. Şüphesiz Allah, her şeyi gözetleyendir. (ahzab 52) Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) Peygamber’in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de hemen dağılın. Sohbet için beklemeyin. Çünkü bu davranışınız Peygamber’i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. Allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikâhlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır. (ahzab 53) ben eleştirmek istemiyorum ama gelin yazın diyorsunuz lütfen şunu söylemeli bazı uyanık diye sınıflandırabileceğimiz müslümanlar tasavvufu kendilerinin gibi gösterirler.islam ile tasavvuf tamamiyle ayrıdır benim için. buna bir çok açıklama yapabilirim ama dedim ya fazla ilgilenminmiyorum eleştirmekle tasavvuf ilmi tamamiyle İsa'nın öğretilerine dayanır.İslamın altında tutularak müslümanlara ışık tutmuştur.tasavvufçular şeriatıda kabul etmezler.şeriatı bırakırlar bu isevi bir öğretidir vb.. neyse herkesin dini kendine ama islam=tasavvuf değildir. olamazda. sevgiyle kalın. |
Kuran'da Çokeşlilik
Sayın Inrı, yazdıklarınızda insanlara 4-5 kadını alın gidin diyen neresi? Çokeşlilik bu süre inmeden önce vardı.Sure ne diyor:- Sana bundan öte kadınlar helal olmaz. Muhayyer kılınıp da seni tercih eden dokuz hanımından başka kadınla evlenmek caiz olmaz. Bu hanımlar, Aişe binti Ebi Bekr, Hafsa binti Ömer, Ümmü Habibe binti Ebî Süfyan, Sevde binti Zem'a, Ümmü Seleme binti Ebi Ümeyye, Safiyye binti Huyeyyi'l-Hayberiye, Meymune binti'l-Harisi'l-Lilâliye, Zeyneb binti Cahşi'l-Esediye, Cüveyriye binti'l-Hârisi'l-Mustalikıyyedir. Allah hepsinden razı olsun. Onları başka hanımlara değiştirmen de olmaz. Yani bunları boşayıp yerlerine başka kadınlarla evlenmen de caiz olmaz. Onlar Allah ve Resulü'nü seçtikleri için Allah Teâlâ da onlara böyle ikram ve lutufda bulunmuş, Resulullah (s.a.v.)de vefatına kadar sadece bu hanımlarla evli kalmış vefatında da onlar müminlerin anaları olarak kalmışlardı. Güzellikleri hoşuna gitse bile. Alacağın kadınların güzellikleri, senin takdirine layık olmaları varsayılsa bile helal olmaz. İbni Atiyye tefsirinde der ki: Bu ifade, bir adamın evlenmek istediği kadına bakmasının caiz olduğuna delildir. Nitekim Mugire b. Şu'be ve Muhammed b. Mesleme hadisleriyle Sünen'de de varid olmuştur. Ancak elinin altında bulunan cariyeler hariç. Çünkü onlar helal bununla birlikte Allah her şeyi gözetliyor. Onun için O'ndan korkmalı, koyduğu sınırları aşmamalı, helalden harama geçmemeli. "(alıntıdır)Bumu çok eşliliğe delil? Şeriat kısmını ben anlamam.Allah'ı anlamaya çalışmamda tasavvuf benim için yol göstericidir.Tabiki kullanırım.Meditasyonu,doğu felsefelerini,bilimsel tezleri kullandığım gibi. Saygılarımla |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.