![]() |
Bazı Sûre Ve Âyetleri Okumanın Faziletleri
Bazı Sûre ve Âyetleri Okumanın Faziletleri
Peygamberimiz Aleyhisselam hadis-i şeriflerinde buyururlar ki: "Bakara ve Âl-i İmran sûrelerini okuyunuz! Çünkü onlar Kıyamet gününde iki bulut veya iki gölge, veya kanatları gerilmiş iki fırka kuş gibi gelecekler, okuyucularını savunacaklardır." [47] "Evlerinizde Bakara sûresini okuyunuz. Çünkü şeytan içinde Bakara sûresi okunan eve giremez." [48] "Şüphe yok ki, şeytan içinde Bakara sûresi okunan evden kaçar." [49] "Her kim geceleyin Bakara sûresinin sonundaki iki âyeti okursa, onlar ona yeter." [50] "...Bunları öğreniniz, kadınlarınıza ve çocuklarınıza da öğretiniz! Çünkü bunlar hem Kur'ân, hem duadır!" [51] "Bana verilen bu ayetler, benden önce hiçbir peygambere vehimemiştir." [52] "Cebrail Aleyhisselam bana: 'Müjde! Senden önce hiçbir peygambere verilmeyen iki nur sana verildi! Kitabın Fâtlha'sı ile Bakara sûresinin son âyetleri! Bunların, okuyacağın her harfine karşılık, sana o harfin gerektirdiği sevap verilecektir!1 dedi." [53] "Bakara sûresinde bir âyet vardır ki, o âyet Kur'ân âyetlerinin ulusu, Âyete'l-Kürsî'dir." [54] âyetlerinin içinde .'ın ism-i âzami vardır."[56] "Geceleyin on âyet okuyan kimse gafillerden sayılmaz!" [57] "Evlerinizi kabirlere çevirmeyiniz!" [58] "Her kim Kehf sûresinin başından on âyet ezberlerse, Deccal fitnesinden korunur!" [59] "Herşeyin bir kalbi vardır. Kur'ân'ın kalbi de Yâsîn'dir. Her kim Yâsîn sûresini okursa, . onun bu okumasına Kur'ân'ı on kere okumuş gibi sevap yazar." [60] "Ölülerinize Yâsîn sûresini okuyunuz." [61] "Sizden biriniz bir gecede Kur'ân'ın üçte birini okumaktan âciz kalır mı?" [62] ".u Vâhidu's-Samed (İhlas suresi) sûresini okuyan kimse, Kur'ân'ın üçte birini okumuş olur." [63] ".u Vâhidu's-Samed sûresi(İhlas suresi) Kur'ân'ın üçte biridir." [64] [47] Ahmed b. Hanbel, Müsned, c. 5, s. 249, Müslim, c. 6, s. 553, Dârimî, c. 2, s. 324, Hâkim, Müstedrek, c. 1, s. 560-564. [48] Tirmizî, c. 5, s. 157, Hâkim, c. 1,s. 561. [49] Müslim, c. 1, s. 539. [50] Buhârî, c. 6, s. 104,111, Tirmizî, c. 5, s. 1 59, Dârimî, c. 2, s. 323, Heysemî, c. 6, s. 313. [51] Hâkim, c. 1.S.562. [52] Ahmed,c.5, s. 383, Heysemî, c. 6, s. 312. [53] Müslim, c. 1, s. 554, Hâkim, c. 1, s. 558-559. [54] Tirmizî, c. 5, s. 157, Hâkim, c. 1, s. 560-561. [55] Âli İmran: 1-2. [56] Ahmed.c. 6, s. 461, Dârimî, c. 2, s. 323. [57] Hâkim, c. 1, s. 555. [58] Müslim, c. 1, s. 539, Tirmizî, c. 5, s. 157. [59] Ahmed, c. 6, s. 449, Müslim, c. 1, s. 555, Tirmizî, c. 5, s. 162, Hâkim, c. 2, s. 368. [60] Tirmizî, c. 5, s. 162, Dârimî, c. 2,5.328. [61] Ahmed, c. 5, s. 36, Hâkim, Müstedrek, c. 1, s. 365, Heysemî, Meonau'z zevâid, c. 6, s. 311. [62] Buhârî, c. 6, s. 105, Müslim, c. 1, s. 556, Tirmizî, c. 5, s. 167, Dârimî, c. 2, s. 330. [63] Tirmizî, c. 5, s. 167. [64] Buhârî, c. 6, s. 165, Nesâf, c. 2, s. 1 73. M. Asım Köksal, İslam Tarihi, Köksal Yayıncılık: 8/380-381. |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.