![]() |
Cüneyd-İ Bağdâdî Ks...
MUTLAK ŞEYH, HAKİKİ KUTUB, ENSAR MENBAI, NURLAR OTLAĞI, ÜSTAD OLARAK BAŞI ÇEKEN, TARİKAT ŞEYHİ CÜNEYD-İ BAĞDADİ (RA), ALEMDEKİ ŞEYHLERİN ŞEYHİ VE CİHANDAKİ İMAMLARIN İMAMI OLUP MUHTELİF İLİM SAHALARINDA KEMAL DERECESİNDE İDİ. USULDA VE FURÛDA FETVA VERME EHLİYETİNE SAHİP İDİ, MUAMELELER, RİYAZETLER, KERAMETLER, İNCE İFADELER VE YÜKSEK İŞARETLER GİBİ HUSUSLARDA HERKESTEN ÜSTÜN İDİ. BAŞLANGIÇTAN SONUNA KADAR GEÇEN SÜREDEKİ HALİ HEP MUTEBER VE MAKBULDÜ. HER FIRKA TARAFINDAN SEVİLİRDİ. İMAM OLDUĞU HUSUSUNDA HERKES İTTİFAK ETMİŞTİ. TARİKATTAKİ SÖZLERİ HÜCCETTİ. HERKESÇE ÖVÜLMÜŞTÜ. HİÇBİR KİMSE, ZAHİR VE BATIN İTİBARİYLE SÜNNETE AYKIRI BİR HAL VE HAREKETİNİ TESPİT EDEMEMİŞ VE KÖRLER HARİÇ KENDİSİNE İTİRAZ EDEBİLEN ÇIKMAMIŞTIR. TASAVVUF EHLİ TARAFINDAN ÖRNEK ALINMIŞTI. KENDİSİNDEN 'SEYYİDU'T-TAİFE VE LİSANU'L-KAVM' (SUFİLERİN BEYİ VE BU ZÜMRENİN DİLİ), DİYE BAHSEDİLİR. ADINI, 'A'BEDU'L-MEŞAYIH' (ŞEYHLERİN EN ABİDİ), DİYE YAZARLAR VE 'TEVASU'L-ULEMA VE SULTANU'L-MUHAKKİKİN (ALİMLERİN TAVUSU VE HAKİKAT EHLİNİN SULTANI), DERLERDİ. |
Cüneyd-İ Bağdâdî Ks...
ŞERİAT VE TARİKATTA NİHAİ NOKTAYA ULAŞMIŞ OLUP ZÜHD VE AŞKDA EŞSİZ VE TARİKATTA MÜÇTEHİD İDİ. GEREK ÇAĞDAŞI OLAN, GEREKSE ONDAN SONRA GELEN BAĞDAT ŞEYHLERİNİN EKSERİSİ ONUN MEZHEBİNİ TUTMUŞLARDIR. CÜNEYD'İN TUTMUŞ OLDUĞU YOL SAHV (VAYIK OLMA) YOLUDUR. BU YOL, BAYEZİD'İN TARAFTARLARININ (OLAN SEKR) YOLUNA MUHALİF OLAN BİR YOLDUR. TARİKATTA EN TANINMIŞ TARİK VE EN MEŞHUR MEZHEB CÜNEYD'İN TARİKİ VE MEZHEBİDİR. ÇAĞINDA ŞEYHLERİN MÜRACAAT ETTİKLERİ MERCİ O İDİ. İŞARETLERE, HAKİKATLARA VE MANALARA DAİR DEĞERLİ TELİFLERİ VARDIR. İŞARET İLMİ İLK ÖNCE ONDAN YAYILMIŞTI. BÖYLE BİR HALE SAHİP OLMASINA RAĞMEN DÜŞMANLARI VE HASEDÇİLERİ KAFİR VE ZINDIK OLDUĞUNA DAİR ŞAHİDLİK YAPMIŞLARDI. MUHASİBİ'NİN SOHBETİNE YETİŞMİŞTİ. SERİ-İ SAKATİ'NİN MÜRİDİ VE KIZKARDEŞİNİN ÇOCUĞU İDİ... |
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.